Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Gjest Kattedama
Skrevet

Syns det er veldig rart man spiser full keto, og ammer samtidig når det ikke anbefales. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 minutter siden, Lill :) said:

Syns det er veldig rart man spiser full keto, og ammer samtidig når det ikke anbefales. 

Ja! Dette er jo med på å styrke inntrykket av at hun ikke har så mye kunnskap om dette.. eller i verstefall; ikke bryr seg.. 

• Liker 9
Skrevet (endret)
Lileep skrev (1 time siden):

Ja! Dette er jo med på å styrke inntrykket av at hun ikke har så mye kunnskap om dette.. eller i verstefall; ikke bryr seg.. 

… Eller helt enkelt egentligen inte är på keto i nuläget. Är ju inte sällan att hon upplevs vara lite lemfällig med sanningen. 

Endret av Hei2016
  • Liker 6
Skrevet
2 hours ago, Sozzen said:

Mannen har skadet skulderen men siden Helene er litt snufs så må han gjøre alt. Som vanlig🙈

Merkelig at hun klarer å lage sponsvideo osv, men ikke hjelpe til i huset 😫 

• Liker 19
Skrevet
Lileep skrev (9 minutter siden):

Fordi da er fokuset på henne🙄 Narsissist much!

• Liker 10
Skrevet

Spørsmål. 

Skal ikke den coronasmitta isolere seg på eget rom så den personen ikke snitter resten av familien selv om de er i karantene? 

Det flere av mine venner har gjort for å ikke smitte resten av familien når de er testet negativ. 

Hun hadde jo garantert fortalt om de to andre og hadde testet positivt. 

Å her sitter hun med baby på fanget i sofan? 

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, Hebi said:

Spørsmål. 

Skal ikke den coronasmitta isolere seg på eget rom så den personen ikke snitter resten av familien selv om de er i karantene? 

Det flere av mine venner har gjort for å ikke smitte resten av familien når de er testet negativ. 

Jo jeg tror det er normal praksis hos de fleste, er iallefall det jeg har hørt fra andre med baby spesielt! Selv om de ikke er smitta til nå, så minker jo ikke sjansen når hun er der med de

• Liker 3
Skrevet
Hebi skrev (3 minutter siden):

Spørsmål. 

Men Mats jobber vel, og de har ikke så innmari stor leilighet. Flott at noen kan isolere seg, men tror ikke det går for alle familier. Selv har jeg ei venninne som måtte ta seg av baby samtidig som hun hadde covid-19 og det er nok realiteten til flere. 
Jeg lurer mer på hvilken legevakt som slapp inn pårørende her om dagen da Mats datt på isen. Her får man ikke bli med inn på noe så lenge det ikke er svært alvorlig eller følger mindreårige. 

• Liker 13
Gjest Bobleplasten
Skrevet
Hebi skrev (7 minutter siden):

Spørsmål. 

Nei. 

FHI sin veiledning er helt klar på at barns behov for omsorg skal ha forrang i en vurdering om isolasjon hjemme. Hun har en liten baby, og selvfølgelig skal hun ikke isolere seg fra denne i ti dager. Er dere helt spinnville?  

image.thumb.png.3d2a11c02b5c6fb704b6a94fd4ea335e.png

Skrevet
Just now, Bobleplasten said:

Nei. 

FHI sin veiledning er helt klar på at barns behov for omsorg skal ha forrang i en vurdering om isolasjon hjemme. Hun har en liten baby, og selvfølgelig skal hun ikke isolere seg fra denne i ti dager. Er dere helt spinnville?  

image.thumb.png.3d2a11c02b5c6fb704b6a94fd4ea335e.png

Det finnes da en middelvei? Ingen som sier total isolasjon fra babyen?

• Liker 2
Gjest Bobleplasten
Skrevet (endret)
Lileep skrev (3 minutter siden):

Det finnes da en middelvei? Ingen som sier total isolasjon fra babyen?

Nei.

To barn og en baby i en liten leilighet som sover på samme rom? Løpet er kjørt uansett. Skal man isolere må man ha eget rom og eget bad. Det er helt meningsløst å legge opp til et upraktisk isolasjonsregime, med mindre noen av de i husstanden er alvorlig syke. Og det går ut over babyen. Eller tenker du at det er bedre at han med brukket skulder skal bære rundt på den imens? 

Hjemme her har vi snakket om det også og er skjønt enige at om en av oss ryker på er det bare å få av plasteret og bli ferdige med det.

Endret av Bobleplasten
Skrevet

Med baby og to voksne i leilighet, så er jo uansett Mats nærkontakt og i karantene i nærmere to uker. Så er vel like greit å omgås "som før" og la det stå til. 

• Liker 15
Skrevet
1 minutt siden, Bobleplasten said:

Nei.

To barn og en baby i en liten leilighet som sover på samme rom? Løpet er kjørt uansett. Skal man isolere må man ha eget rom og eget bad. Det er helt meningsløst å legge opp til et upraktisk isolasjonsregime, med mindre noen av de i husstanden er alvorlig syke. Hjemme her har vi snakket om det også og er skjønt enige at om en av oss ryker på er det bare å få av plasteret og bli ferdige med det. 

Vel, vår middelvei er iallefall å ikke være oppi andre familiemedlemmer mer enn nødvendig, spesielt ikke de første dagene når man er mest smittsom. Men alle har vel sin egen måte å gjøre det på.. 

• Liker 2
Gjest Kattedama
Skrevet

Er ikke noe fasit på hvordan husstander gjør det nå om dagen. Man må vel gjøre det som passer best for seg. Stakkars mannen da, vond skulder og risikerer å få covid? Ingen drømmesituasjon. 

Skrevet (endret)
1 minutt siden, Lill :) said:

Er ikke noe fasit på hvordan husstander gjør det nå om dagen. Man må vel gjøre det som passer best for seg. Stakkars mannen da, vond skulder og risikerer å få covid? Ingen drømmesituasjon. 

Skuldra blir ikke akkurat bedre heller av å ta alt ansvar i huset mens hu mor lager videoer av spons 🙈

Endret av Lileep
  • Liker 18
Gjest Bobleplasten
Skrevet
Lileep skrev (4 minutter siden):

Vel, vår middelvei er iallefall å ikke være oppi andre familiemedlemmer mer enn nødvendig, spesielt ikke de første dagene når man er mest smittsom. Men alle har vel sin egen måte å gjøre det på.. 

Ja, folk er forskjellige! :) 

Skrevet

En ting jeg ikke forstår er den såkalte sukkeravhengigheten hennes. Alle kjenner jo på dette etter jul og lignende. Også går det to dager også slipper dette suget. 

Etter det er det jo lurt å bare holde seg til en dag i uken der man spiser usunt. Ikke verre enn det vel🤣 Alt virker så svart/hvitt hos henne. Enten masse sukker eller ingenting sukker. Ingen av de alternativene er særlig optimale i lengden..

• Liker 6
Skrevet
Stavangebrud2012 skrev (4 minutter siden):

En ting jeg ikke forstår er den såkalte sukkeravhengigheten hennes. Alle kjenner jo på dette etter jul og lignende. Også går det to dager også slipper dette suget. 

Etter det er det jo lurt å bare holde seg til en dag i uken der man spiser usunt. Ikke verre enn det vel🤣 Alt virker så svart/hvitt hos henne. Enten masse sukker eller ingenting sukker. Ingen av de alternativene er særlig optimale i lengden..

Hun sier jo at hun har en overspisingslidelse i snapintroene sine så jeg regner med at dette tankesettet er en del av det forstyrrede spisemønsteret. Det er synd hun har gått på enda en vei med diett i stede for ordentlig behandling, men jeg kan også forstå at når man har prøvd psykolog før så har man liten tro på psykisk behandling. Det er lite info om hvor man kan få hjelp med overspisingslidelse og hvor man kan få tak i spesialiserte psykologer, men jeg har lært i denne tråden at ROS er et bra sted. Jeg håper HD kommer seg dit en dag. 

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, Stavangebrud2012 said:

Det er ikke så lett å bare holde seg til en dag i uka når man har slitt med kosthold og søthunger i så mange år! Blir for dumt å påstå at det bare er så enkelt 🙈

• Liker 7
Skrevet
Lileep skrev (59 minutter siden):

Ærlig talt, snakk om å vri det om til det verste.. Hun sitter i sofaen og åpner en eske, også tar hun et par produkter ut av esken - er det mye jobb?🥲 

Jeg har vært skikkelig dårlig den siste uken(ikke korona da, men), og ikke orket å delta i husarbeid og slike ting. Jeg har fortsatt klart å underholde barnet mitt i sofaen, spilt spill osv. 

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...