Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, tutsi123 skrev:

Har gått ned i vekt på egen hånd og opplevd å miste hår. Min frisør anbefalte på det sterkeste å la være å farge eller stripe håret mens det pågikk. Jeg fulgte hennes råd, så hårkvaliteten var det ingenting å si på, men mye hår forsvant. I dag er det et tilbakelagt stadium. Det var en del av prosessen og dermed ikke noe jeg laget noe nummer av slik det virker som hun gjør.Med begrenset energi som hun hevder å ha, synes jeg hennes oppførsel angående håret er umodent. 

Syns det er spesielt at frisøren hennes ikke gir beskjed jeg. Med mindre frisøren har det, og Drage bare nekter på at det skader håret. Men det er jo en trend at håret hennes blir kortere og kortere hver gang hun går på crazy-color periode som krever jevnlig bleking. 

Endret av Sahara_
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Plannergirl
18 minutter siden, tutsi123 skrev:

Har gått ned i vekt på egen hånd og opplevd å miste hår. Min frisør anbefalte på det sterkeste å la være å farge eller stripe håret mens det pågikk. Jeg fulgte hennes råd, så hårkvaliteten var det ingenting å si på, men mye hår forsvant. I dag er det et tilbakelagt stadium. Det var en del av prosessen og dermed ikke noe jeg laget noe nummer av slik det virker som hun gjør.Med begrenset energi som hun hevder å ha, synes jeg hennes oppførsel angående håret er umodent. 

Jeg kan til en viss grad forstå det. Helene har brukt håret som kreativ utfoldelse, og for mange jenter kan det være ganske sjokkerende og faktisk skummelt når det begynner å knekke/ tynnes ut. Det er ikke sikkert hun vil se parallellen med all fargingen fordi hun kanskje ser på rosafargen litt som en identitet. Jeg farger aldri håret selv, men har de siste årene slitt med hårtap og det er så ekkelt og skummelt at jeg noen ganger må ta meg sammen for å ikke klage på det. For man blir redd. Hår kan bety mye for jenter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
Akkurat nå, Plannergirl skrev:

Jeg kan til en viss grad forstå det. Helene har brukt håret som kreativ utfoldelse, og for mange jenter kan det være ganske sjokkerende og faktisk skummelt når det begynner å knekke/ tynnes ut. Det er ikke sikkert hun vil se parallellen med all fargingen fordi hun kanskje ser på rosafargen litt som en identitet. Jeg farger aldri håret selv, men har de siste årene slitt med hårtap og det er så ekkelt og skummelt at jeg noen ganger må ta meg sammen for å ikke klage på det. For man blir redd. Hår kan bety mye for jenter. 

Ikke når man er blogger, da er man ikke bekymret men perfekt 🙄 og har man noen problemer så løser man det ved hjelp av annonsører og salg av diverse remedier. HD bryter med dette, så da er det viktig å engasjere seg i bagateller som foreks håret eller vekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Plannergirl
Akkurat nå, lillesnøfnugg skrev:

Ikke når man er blogger, da er man ikke bekymret men perfekt 🙄 og har man noen problemer så løser man det ved hjelp av annonsører og salg av diverse remedier. HD bryter med dette, så da er det viktig å engasjere seg i bagateller som foreks håret eller vekt. 

Jeg er nok en av de som synes de fleste bloggere er dårlig innflytelse og skumle kyniske forbilder, men mener også at denne tråden (og alle tråder) om HD er veldig over grensen. Av en eller annen grunn må det alltid ekstremt mye moderering i trådene hennes, men overvekt er vel et tema som finner frem det stygge i folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
Akkurat nå, Plannergirl skrev:

Jeg er nok en av de som synes de fleste bloggere er dårlig innflytelse og skumle kyniske forbilder, men mener også at denne tråden (og alle tråder) om HD er veldig over grensen. Av en eller annen grunn må det alltid ekstremt mye moderering i trådene hennes, men overvekt er vel et tema som finner frem det stygge i folk. 

Ja jeg tror også det. Janteloven står sterkt. Man skal ikke vise at man er fornøyd med seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Plannergirl
Akkurat nå, lillesnøfnugg skrev:

Ja jeg tror også det. Janteloven står sterkt. Man skal ikke vise at man er fornøyd med seg selv. 

Nei, også er det ikke bare det heller. Man forventer at HD ikke kan noe om å sette mål, lage treningsprogram eller kostholdsplan fordi hun selv faller av egne mål. Det er ikke nødvendigvis en sannhet. Alle kan lære seg hvordan man setter SMART-mål, men hvis man sliter med psyken er det stor sjanse for å falle av uansett. At hun sliter med å gjennomføre selv betyr ikke at andre ikke kan lære av hennes kunnskap. Da jeg studerte lærte vi at det var minst 88 faktorer til overvekt, tror ca 80 av de var psykiske, det betyr at vektnedgang handler aller mest om psyken så de som kun trenger kosthold-/ treningsveiledning kan lære like mye fra en overvektig som en bodybuilder hvis de har samme «utdanning/kurs». Håper du skjønner hva jeg mener dette ang HD debatten, det ble litt rotete 🙈. Synes mye av kritikken går på vekt, psyke og private uvaner. Det er en uting. Kritikken bak reklame for kosttilskudd derimot stiller jeg meg bak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillesnøfnugg
9 minutter siden, Plannergirl skrev:

Nei, også er det ikke bare det heller. Man forventer at HD ikke kan noe om å sette mål, lage treningsprogram eller kostholdsplan fordi hun selv faller av egne mål. Det er ikke nødvendigvis en sannhet. Alle kan lære seg hvordan man setter SMART-mål, men hvis man sliter med psyken er det stor sjanse for å falle av uansett. At hun sliter med å gjennomføre selv betyr ikke at andre ikke kan lære av hennes kunnskap. Da jeg studerte lærte vi at det var minst 88 faktorer til overvekt, tror ca 80 av de var psykiske, det betyr at vektnedgang handler aller mest om psyken så de som kun trenger kosthold-/ treningsveiledning kan lære like mye fra en overvektig som en bodybuilder hvis de har samme «utdanning/kurs». Håper du skjønner hva jeg mener dette ang HD debatten, det ble litt rotete 🙈. Synes mye av kritikken går på vekt, psyke og private uvaner. Det er en uting. Kritikken bak reklame for kosttilskudd derimot stiller jeg meg bak. 

Jeg er 100% enig 👏🏻

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deltidsmamma

Jeg fulgte henne en stund på IG men fikk nok til slutt men jeg så før jeg avfølget henne at det var en som kommenterte at det er greit med operasjon men at håret tar skade av det er en ting men at man ene og alene skal skylde på operasjon er feil, det var en som da ba henne om å lese seg opp hvor hun svarte at det hadde hun gjort og hun var selv operert men at det fortsatt ikke gikk ann å kun skylde på operasjon hvor HD selv svarer at det var det , pga at det hadde aldri vært så dårlig. 

Jeg vet at mange år med farging, bleking og farging plutselig kan ødelegge hår Men klart at det er lettere å skylde på operasjonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skriver på bloggen at hun har slurvet med vitaminene etter operasjonen. Er det da rart man mister hår? Er det ikke kjempeviktig å gå på sterke vitaminer resten av livet etter en sånn operasjon? Det er vel også forklaringen på at hun er så slapp. Næringsopptaket er jo ikke lenger som før, og slurver man med vitaminer får jo det alvorlige konsekvenser.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Plannergirl
15 minutter siden, Hummingbird2 skrev:

Hun skriver på bloggen at hun har slurvet med vitaminene etter operasjonen. Er det da rart man mister hår? Er det ikke kjempeviktig å gå på sterke vitaminer resten av livet etter en sånn operasjon? Det er vel også forklaringen på at hun er så slapp. Næringsopptaket er jo ikke lenger som før, og slurver man med vitaminer får jo det alvorlige konsekvenser.

Det kan absolutt være en del av det. Men, mange sliter både med hår og energi etter operasjon uten å ha slurvet med vitaminene så det er nok en sammensatt greie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Hummingbird2 skrev:

Det er ikke like viktig etter en sleeve operasjon som etter gbp, men vitaminer bør taes likevel (dog ikke sterke vitaminer), vil likevel ta lang tid før mangler kommer, sa min lege.

Men håravfall kommer ikke av vitaminmangel, men lite næring og stress på kroppen. Da den konsentrerer seg om viktigere ting.

Har selv tatt gbp, og mistet masse hår, men det er overhodet ikke blitt tørt og ødelagt pga operasjonen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Hummingbird2 skrev:

Lurer på om det er noe som helst som blir gjennomført skikkelig av henne.. 
Skulle trodd at siden det var så «viktig for helsen» hennes å ta den opr at hun hadde fulgt opp på viktige ting... 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Elisiaflisa said:

Lurer på om det er noe som helst som blir gjennomført skikkelig av henne.. 
Skulle trodd at siden det var så «viktig for helsen» hennes å ta den opr at hun hadde fulgt opp på viktige ting... 

Hmm ja veldig godt poeng faktisk, da hun har insistert så veldig at dette steget var for helse fremfor vektnedgang ihht utseende. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er også en grunn til at jeg ikke syntes noe om at man deler ut disse operasjonene på statens regning. Hadde man måtte betalt selv ville man kanskje følt et litt større «press» til å lykkes. Sånn er det jo med mye her i livet.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deltidsmamma
1 minutt siden, kahaki skrev:

Dette er også en grunn til at jeg ikke syntes noe om at man deler ut disse operasjonene på statens regning. Hadde man måtte betalt selv ville man kanskje følt et litt større «press» til å lykkes. Sånn er det jo med mye her i livet.

Vel det finnes de som mislykkes også når de har betalt privat. 
Men ikke glem at mange av de som har operert har ved operasjonen spart staten for mye sykepenger, da de har unngått andre helseplager osv.... og mange av de har jo også betalt skattepenger via jobb. Så jeg syntes ikke at uttalelsen dun holder vann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, kahaki skrev:

La oss innføre det samme for hjerteinfarkt og lungekreft forårsaket av røyking sier nå jeg.

:ironi: 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, Plannergirl skrev:

Det kan absolutt være en del av det. Men, mange sliter både med hår og energi etter operasjon uten å ha slurvet med vitaminene så det er nok en sammensatt greie. 

Jeg kan love deg at man skal ha ekstremt god hårkvalitet for at håret IKKE skal bli ødelagt av det bleke/farge-regimet HD har holdt på med de siste årene, selv uten operasjon. Men det er så klart alltid enklest å skylde på alt annet en seg selv når ting ikke blir som man planlegger eller ønsker. Om hun i tillegg har slurvet med vitaminene sine synes jeg ikke hun bør klage på at dette er en bivirkning av den frivillige operasjonen hun har tatt. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Deltidsmamma skrev:

Vel det finnes de som mislykkes også når de har betalt privat. 
Men ikke glem at mange av de som har operert har ved operasjonen spart staten for mye sykepenger, da de har unngått andre helseplager osv.... og mange av de har jo også betalt skattepenger via jobb. Så jeg syntes ikke at uttalelsen dun holder vann

Såklart skjer det ved private operasjoner også. Det var bare et mindre motivasjonsmoment.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Aricia skrev:

La oss innføre det samme for hjerteinfarkt og lungekreft forårsaket av røyking sier nå jeg.

:ironi: 

Uten sammenligning forøvrig. Slutt å tilegne meg meninger. Rapportert som brukerdebatt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både overvekt, diabetes type 2 og flere kreftformer regnes som såkalte livsstilssykdommer.

https://sml.snl.no/livsstilssykdommer

Den ene diagnosen fratar ikke pasienter retten til behandling i det offentlige helsevesenet mer enn de andre.

Endret av Aricia
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...