Gjest Kattedama Skrevet 4. september 2021 #8181 Skrevet 4. september 2021 Hun kan flashe pupp til krampa tar henne, men å bruke mindreårig som en såpass stor del av innholdet på IG er kvalmende.
Syrinia Skrevet 4. september 2021 #8182 Skrevet 4. september 2021 lillehammeren skrev (6 minutter siden): Er jeg ei sur gammal megge, eller blir andre også pinlig berørt på Helenes vegne av alle pumpende puppebilder hun legger ut? 😑 Jeg sa fra noen uker siden at det måtte vel kunne gå an å dekke seg til før hun skulle ta bilder og vips så var jeg blokkert 😅 Skjønner ikke den greia der med å måtte vise seg frem sånn jeg. Men føler seg vel deilig og lekker da,så må vise seg frem. Kan jo være noen mannfolk som synes det er flott🙊 12
Hebi Skrevet 4. september 2021 #8183 Skrevet 4. september 2021 Lill skrev (1 time siden): Hun kan flashe pupp til krampa tar henne, men å bruke mindreårig som en såpass stor del av innholdet på IG er kvalmende. Jeg pumpa de første månedene å jeg sendte ikke slike bilder til mine aller nærmeste engang så jeg skjønner ikke poenget eller nødvendigheten til å legge de ut så tusenvis av ukjente skal se de. 20
Gjest Kattedama Skrevet 4. september 2021 #8184 Skrevet 4. september 2021 Hebi skrev (5 minutter siden): Jeg pumpa de første månedene å jeg sendte ikke slike bilder til mine aller nærmeste engang så jeg skjønner ikke poenget eller nødvendigheten til å legge de ut så tusenvis av ukjente skal se de. Det er vel noen av følgerne som opplever det som veldig givende å se på? I tillegg så er det veldig uklart hvor denne pumpa egentlig kommer fra, er den kjøpt på Finn eller er den sponset? Hvis den er sponset kan bildene knyttes opp mot reklame.
Gjest CecilieX Skrevet 4. september 2021 #8185 Skrevet 4. september 2021 (endret) keiserenernaken skrev (9 timer siden): Du mener at leserne er de nærmeste til å implementere Vær varsom, ikke den som utgir informasjonen? Hva mener du egentlig her? Tenker på på Vær Varsom - plakaten som journalistene bruker i sitt virke? Det var jo en diskusjon om hvorvidt influencere burde melde seg inn i Norsk Presse forbund, men det var jo bare et par av dem som gjorde det. Punktet om skarpt skille mellom reklame og redaksjonelt innhold hadde særlig relevans. Jeg skrev dog ikke om VVP men om et generelt ytringsansvar som alle som ytrer seg offentlig har. Det gjelder både influencere og privatpersoner. Litt merkelig å påstå «Du mener...», når du fortsetter med innhold som ikke har noen relevans til det jeg har skrevet. Begrepet jeg brukte var ytringsansvar. Endret 4. september 2021 av CecilieX Riktig navn på organisasjon
Sol Rampelyset Skrevet 4. september 2021 #8186 Skrevet 4. september 2021 Tråden er ryddet for brukerdebatt. Sol, admin.
Elisiaflisa Skrevet 4. september 2021 #8187 Skrevet 4. september 2021 lillehammeren skrev (7 timer siden): Er jeg ei sur gammal megge, eller blir andre også pinlig berørt på Helenes vegne av alle pumpende puppebilder hun legger ut? 😑 Har absolutt ingen interesse av å se dette nei, men hun har nok endel mannlige følgere som hun må tilfredsstille for sitt eget ego.. Har selv ammet noen år men har ikke hatt noe interesse av å sende rundt puppesnaps til venninner og takk Gud for at de ikke gjør det tilbake. Hvorfor tror hun at følgerne som mest sannsynligvis er i overflod av kvinner, ønsker å se jura hengende med pumpe/emoji på??? 19
Gjest Kattedama Skrevet 4. september 2021 #8188 Skrevet 4. september 2021 Elisiaflisa skrev (16 minutter siden): Har absolutt ingen interesse av å se dette nei, men hun har nok endel mannlige følgere som hun må tilfredsstille for sitt eget ego.. Har selv ammet noen år men har ikke hatt noe interesse av å sende rundt puppesnaps til venninner og takk Gud for at de ikke gjør det tilbake. Hvorfor tror hun at følgerne som mest sannsynligvis er i overflod av kvinner, ønsker å se jura hengende med pumpe/emoji på??? Hun reklamerer for undertøy og pumpe på en gang. Hun skal ha for effektiviteten.
EtLiteTroll Skrevet 4. september 2021 #8189 Skrevet 4. september 2021 (endret) Lill skrev (1 time siden): Hun reklamerer for undertøy og pumpe på en gang. Hun skal ha for effektiviteten. Må vell være trist for henne og barnet noen år fram i tid, og se tilbake at hele barsel og ammetiden handlet om reklame. Endret 4. september 2021 av EtLiteTroll 13
hippyskippy Skrevet 5. september 2021 #8190 Skrevet 5. september 2021 Hun er vel rimelig godt over gjennomsnittet ekshibisjonistisk (ref https://www.lillefrekke.no/blogg/bilder-fra-shoots/601-helene-drage-pa-frekk-photoshoot.html ), så hun nyter nok bare at hun har smått legitim grunn til å flashe litt ekstra puppebilder om dagen. 17
keiserenernaken Skrevet 5. september 2021 #8191 Skrevet 5. september 2021 CecilieX skrev (15 timer siden): Hva mener du egentlig her? Tenker på på Vær Varsom - plakaten som journalistene bruker i sitt virke? Det var jo en diskusjon om hvorvidt influencere burde melde seg inn i Norsk Presse forbund, men det var jo bare et par av dem som gjorde det. Punktet om skarpt skille mellom reklame og redaksjonelt innhold hadde særlig relevans. Jeg skrev dog ikke om VVP men om et generelt ytringsansvar som alle som ytrer seg offentlig har. Det gjelder både influencere og privatpersoner. Litt merkelig å påstå «Du mener...», når du fortsetter med innhold som ikke har noen relevans til det jeg har skrevet. Begrepet jeg brukte var ytringsansvar. Jeg forstår ikke hva du mener med "ytringsansvar". Jeg forstår ikke hvor langt du mener et slikt ansvar skal gå. VVP er et sett med etiske regler for blant annet pressens vern av personer i det offentlige ordskiftet. Jeg lurer på om du mener at prinsippet fra VVP gjelder mottakeren av informasjonen, som deres "ytringsansvar" til det de leser? 7
Miranda16 Skrevet 5. september 2021 #8192 Skrevet 5. september 2021 (endret) Tradisjonelle medier, sosiale medier, kan ytre seg om feks abort, psykisk-, somatisk sykdom, eksponering av barn, voldtekt, handikap, men mottaker kan det ikke? Make it make sense! Endret 5. september 2021 av Miranda16 5
Gjest Kattedama Skrevet 5. september 2021 #8193 Skrevet 5. september 2021 (endret) keiserenernaken skrev (2 timer siden): Jeg forstår ikke hva du mener med "ytringsansvar". Jeg forstår ikke hvor langt du mener et slikt ansvar skal gå. VVP er et sett med etiske regler for blant annet pressens vern av personer i det offentlige ordskiftet. Jeg lurer på om du mener at prinsippet fra VVP gjelder mottakeren av informasjonen, som deres "ytringsansvar" til det de leser? Miranda16 skrev (30 minutter siden): Tradisjonelle medier, sosiale medier, kan ytre seg om feks abort, psykisk-, somatisk sykdom, eksponering av barn, voldtekt, handikap, men mottaker kan det ikke? Make it make sense! Bare for å oppklare hva VVP er. Det er pressen ( tradisjonelle medier) som følger denne. Slike som HD trenger ikke å følge VVP. Det er derfor helseopplysninger om andre kan deles fritt. Eller at man kan legge ut video av mindreårig og gi den et stygt kallenavn for å være morsom. Det er fritt frem i sosiale medier. For min del er det helt absurd om å rope opp om «ytringsansvar» når det gjelder HD som er så til de grader grenseløs over hva som deles. Det som deles virker lite gjennomtenkte og fritatt for hva som er ok å dele over tid. Endret 5. september 2021 av Lill :)
Gjest CecilieX Skrevet 5. september 2021 #8194 Skrevet 5. september 2021 (endret) keiserenernaken skrev (5 timer siden): Jeg forstår ikke hva du mener med "ytringsansvar". Jeg forstår ikke hvor langt du mener et slikt ansvar skal gå. VVP er et sett med etiske regler for blant annet pressens vern av personer i det offentlige ordskiftet. Jeg lurer på om du mener at prinsippet fra VVP gjelder mottakeren av informasjonen, som deres "ytringsansvar" til det de leser? Du tar feil. VVP gjelder ikke «blant annet» for pressen, de gjelder bare for medlemmer av Norsk Presseforbund. Reglene håndheves av PFU. Hvorfor du drar det inn i debatten forstår jeg ikke. Ytringsansvaret, derimot, gjelder for alle og er knyttet opp mot ytringsfriheten. Med denne friheten kommer også et ansvar. Dette finner du flere juridiske betraktninger rundt og det er bred enighet om at ytringsfriheten kommer med et ansvar for hva man ytrer. Hvis du lesere KG sine regler ser du det omtalt som at «du selv er juridisk ansvarlig for det du poster». Både influencere og følgere har dette ytringsansvaret. Det er her jeg anmoder om at folk er sitt ytringsansvar bevisst og skiller mellom legitim kritikk av yrkesutøvelse og kritikk av person på sårbare temaer. Endret 5. september 2021 av CecilieX
Gjest CecilieX Skrevet 5. september 2021 #8195 Skrevet 5. september 2021 (endret) Lill skrev (2 timer siden): Bare for å oppklare hva VVP er. Det er pressen ( tradisjonelle medier) som følger denne. Slike som HD trenger ikke å følge VVP. Det er derfor helseopplysninger om andre kan deles fritt. Eller at man kan legge ut video av mindreårig og gi den et stygt kallenavn for å være morsom. Det er fritt frem i sosiale medier. For min del er det helt absurd om å rope opp om «ytringsansvar» når det gjelder HD som er så til de grader grenseløs over hva som deles. Det som deles virker lite gjennomtenkte og fritatt for hva som er ok å dele over tid. Det er fint om du tagger folk, jeg antar det er meg du skriver om som «roper opp om ytringsansvar». Det er like absurd å kritisere HD for å være grenseløs, men ikke selv anerkjenne at det finnes en grense ; «ytringsansvar» for hva følgerne hennes kan ytre. Endret 5. september 2021 av CecilieX
Miranda16 Skrevet 5. september 2021 #8196 Skrevet 5. september 2021 https://snl.no/ytringsfrihet Ja, brukere er juridisk ansvarlig for det som postes, men ytringsfriheten er nedfelt både i grunnloven og artikkel 19 i FNs verdenserklæring om menneskerettigheter, som støttes av hele verden. Siden vi nå er inne på VVP http://presse.no/pfu/etiske-regler/vaer-varsom-plakaten/ "1.1. Ytringsfrihet, informasjonsfrihet og trykkefrihet er grunnelementer i et demokrati. En fri, uavhengig presse er blant de viktigste institusjoner i demokratiske samfunn. 1.2. Pressen ivaretar viktige oppgaver som informasjon, debatt og samfunnskritikk. Pressen har et spesielt ansvar for at ulike syn kommer til uttrykk. 1.3. Pressen skal verne om ytringsfriheten, trykkefriheten og offentlighetsprinsippet. Den kan ikke gi etter for press fra noen som vil hindre åpen debatt, fri informasjonsformidling og fri adgang til kildene. Avtaler om eksklusiv formidling av arrangementer skal ikke være til hinder for fri nyhetsformidling. 1.4. Det er pressens rett å informere om det som skjer i samfunnet og avdekke kritikkverdige forhold. Det er pressens plikt å sette et kritisk søkelys på hvordan mediene selv fyller sin samfunnsrolle. 1.5. Det er pressens oppgave å beskytte enkeltmennesker og grupper mot overgrep eller forsømmelser fra offentlige myndigheter og institusjoner, private foretak eller andre." 2
Gjest CecilieX Skrevet 5. september 2021 #8197 Skrevet 5. september 2021 https://naob.no/ordbok/ytringsansvar Hvis man googler ytingsansvar vil man finne flere artikler som fremhever begrepet og maner til ansvar.
Miranda16 Skrevet 5. september 2021 #8198 Skrevet 5. september 2021 (endret) CecilieX skrev (1 time siden): https://naob.no/ordbok/ytringsansvar Hvis man googler ytingsansvar vil man finne flere artikler som fremhever begrepet og maner til ansvar. Nå må du gi deg! Alle har ytringsfrihet og hvorfor dette i det hele tatt er et tema i forhold HD er helt absurd. Helt klart at du har en agenda om å forsøke å få folk til tie i denne tråden. Hvis du har en så sterk overbevisning, oppfordrer deg til å ta dine egne råd og ikke dele dine oppfatninger på Rampelys fordi er en like stor del av debatten som alle andre Endret 5. september 2021 av Miranda16 14
Gjest Kattedama Skrevet 5. september 2021 #8199 Skrevet 5. september 2021 Miranda16 skrev (1 time siden): Nå må du gi deg! Alle har ytringsfrihet og hvorfor dette i det hele tatt er et tema i forhold HD er helt absurd. Helt klart at du har en agenda om å forsøke å få folk til tie i denne tråden. Hvis du har en så sterk overbevisning, oppfordrer deg til å ta dine egne råd og ikke dele dine oppfatninger på Rampelys fordi er en like stor del av debatten som alle andre Å bruke ytringsansvar for å kneble en debatt, eller for å bygge under såkalt « ikke legitim kritikk» er jo uredelig.
Gjest CecilieX Skrevet 5. september 2021 #8200 Skrevet 5. september 2021 Miranda16 skrev (1 time siden): Nå må du gi deg! Alle har ytringsfrihet og hvorfor dette i det hele tatt er et tema i forhold HD er helt absurd. Helt klart at du har en agenda om å forsøke å få folk til tie i denne tråden. Hvis du har en så sterk overbevisning, oppfordrer deg til å ta dine egne råd og ikke dele dine oppfatninger på Rampelys fordi er en like stor del av debatten som alle andre Agendaen min er å mane til ytringsansvar, verken mer eller mindre. Når jeg kritiserer influencere maner jeg til ytingsansvar i forhold til den påvirkningen de bedriver. Når jeg kritiserer ytringer til brukere her inne maner jeg til ytringsansvar for den belastningen det kan være når kritikken går på sårbare temaer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå