Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

lillehammeren skrev (1 time siden):

Nytt accessorize til undertøysbilder i speilet. Så forbanna sykt at jeg blir lei meg på tilbehørets vegne. 
Spør meg selv igjen; hva er hensikten bak å legge ut slike bilder på story? Skal det være inspirerende på noen som helst måte? Skal vi få lyst å kjøpe undertøyet? Få en baby? 
Skjønner det ikke. 

Jeg forstår det heller ikke. Halvnakne bilder med truseinnlegget på snei og baby på armen... 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Sushiii said:

Jeg forstår det heller ikke. Halvnakne bilder med truseinnlegget på snei og baby på armen... 

Vært flere bilder med dette. Ikke at det egentlig ikke er noe problem, er jo helt naturlig. Men i disse tilfellene tror jeg kanskje at hun selv ikke ser det.. er så mye som skal klaffe på bildet med posering osv.. Og måten hun bruker babyen som pynt er bare kvalmt! 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
Lileep skrev (2 timer siden):

Vært flere bilder med dette. Ikke at det egentlig ikke er noe problem, er jo helt naturlig. Men i disse tilfellene tror jeg kanskje at hun selv ikke ser det.. er så mye som skal klaffe på bildet med posering osv.. Og måten hun bruker babyen som pynt er bare kvalmt! 

Jeg synes også den halvnakne poseringen med baby på armen er kvalmende. 

Babyen blir misbrukt når den må være med på slike bilder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for krenkende kommentarer, latterliggjøring og spekulasjoner. 

Sol, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott hun er 😍 Fint eksempel på at man absolutt ikke trenger å væte tynn for å være vakker. Ser ikke problemet i bildene hun legger ut? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ella Peralta skrev (9 timer siden):

Så flott hun er 😍 Fint eksempel på at man absolutt ikke trenger å væte tynn for å være vakker. Ser ikke problemet i bildene hun legger ut? 

For å ta det mest graverende:

Hun bryter barnekonvensjonen med å eksponere baby i sin kommersielle kanal 

Hun merker ikke reklame når hun har på tøy fra ellos,  bara, cell-ettellerannet

Og på det personlige plan synes jeg ikke noe om "hei krageben" (nei, du har faktisk ikke synlige krageben uten å presse/suge/heise på kroppen) og den tissatrengte bloggerfoten, og truseinnlegg på snei og blod på trusa på bilder sammen med babyen. Men det siste avsnittet er mye min smak og behag da. Med unntak av krageben-triggeren den er ikke bare smak, det er en del av blogger-vær-varsom sfæren og noe hun bør være varsom med når hun skryter på seg å være med i press (redd barna ungdom, hallo, du er over 30, da er du ikke ungdom lenger....)

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helene; spørsmålsrunde, spør meg om alt!

Helene om spørsmål om hun hvorfor hun ikke ammer; det har du ingenting med! 🙄

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnwife skrev (1 minutt siden):

Greit nok at hun ikke vil svare, det er jo frivillig for så vidt. Men det er noe med måten hun svarer på. Får inntrykk av at hun angreper den som spør, og så kommer det en unnskyldning senere om at det ikke er et problem for henne å svare på dette. Men at hun tror at andre kan ta seg nær av spørsmålet. 

Hvis det var grunnen burde hun jo svart det med en gang i en hyggelig tone, ev. hoppet over spørsmålet. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cappuccino skrev (1 time siden):

Greit nok at hun ikke vil svare, det er jo frivillig for så vidt. Men det er noe med måten hun svarer på. Får inntrykk av at hun angreper den som spør, og så kommer det en unnskyldning senere om at det ikke er et problem for henne å svare på dette. Men at hun tror at andre kan ta seg nær av spørsmålet. 

Hvis det var grunnen burde hun jo svart det med en gang i en hyggelig tone, ev. hoppet over spørsmålet. 

Hon är sekundär-kränkt på högsta nivån. HON bryr sig minsann inte, hon tänker bara på alla andra som kan känna sig stött. Så då måste hon svara på frågan i en så otrevlig ton att hon måste ursäkta sig efteråt. Inget nytt under solen här inte.

Sen är det också något med kontext här. Helene delar av sig med båda bilder och stories där hon visar fram bröstpumpen och bröstpumpning. Sen visas ständigt flaskmatning upp. Hon visar även upp och rekommenderar även en elektrisk bröstpumpa tidigare i sin frågestund innan frågan om amning kom. Då är det inte så konstigt att frågan om amning kommer up. Hade hon inte delat av sig något av det här ville det inte varit samma anledning att undra.

Och en sista sak; Hon känner sig inte misslyckad för att hon inte kan amma. Så bra för henne och glad för hennes skuld! ...Men hon kan pumpa och ge ungen sin egna morsmjölk. Den här amningsskammen som hon tror sig inte drabbat henne handlar nog oftare om att inte kunna ge egen mjölk, det vara sig inte med bröst eller flaska, men att måste ge ersättning. Amningsskam bygger i dom flesta fall på morsmjölk vs. ersättning- inte matningsmetoden bröst vs. flaska.  

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
2 hours ago, Finnwife said:

Ikke bare det, men hun skriver at det er frekt å spørre om. Åh jeg blir matt... Hun deler veldig mye personlig, det må da være helt naturlig å spørre om amming i en spørrerunde om "alt". 

Jeg tror Helene har drevet med disse influensergreiene så lenge at hun ikke helt greier å sette fornuftige grenser for hva hun deler og ikke. Ser det på mange andre som har vært i gamet lenge også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har hun lagt ut en story der hun skriver at hun trodde hun hadde vært flink i dag, helt til hun kom på at hun bare har spist en gang.  HVA skal følgerne med den informasjonen? 🤔🙄

Endret av platypus
  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Summeer skrev (9 timer siden):

For å ta det mest graverende:

Hun bryter barnekonvensjonen med å eksponere baby i sin kommersielle kanal 

Hun merker ikke reklame når hun har på tøy fra ellos,  bara, cell-ettellerannet

Og på det personlige plan synes jeg ikke noe om "hei krageben" (nei, du har faktisk ikke synlige krageben uten å presse/suge/heise på kroppen) og den tissatrengte bloggerfoten, og truseinnlegg på snei og blod på trusa på bilder sammen med babyen. Men det siste avsnittet er mye min smak og behag da. Med unntak av krageben-triggeren den er ikke bare smak, det er en del av blogger-vær-varsom sfæren og noe hun bør være varsom med når hun skryter på seg å være med i press (redd barna ungdom, hallo, du er over 30, da er du ikke ungdom lenger....)

Lurer på hvorfor du følger henne?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

platypus skrev (1 time siden):

Nå har hun lagt ut en story der hun skriver at hun trodde hun hadde vært flink i dag, helt til hun kom på at hun bare har spist en gang.  HVA skal følgerne med den informasjonen? 🤔🙄

Ja, det er bare utrolig ubetenksomt og umodent å legge ut sånt. Samtidig tolker jeg det som forkledd selvskryt. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

cerruti skrev (14 minutter siden):

Ja, det er bare utrolig ubetenksomt og umodent å legge ut sånt. Samtidig tolker jeg det som forkledd selvskryt. 

Jeg tror ikke Drage har så stort nettverk eller så mange venner, så dette er hennes måte å få oppmerksomhet, og bli sett på. Men all oppmerksomhet er ikke god oppmerksomhet. Hun er godt over 30 år, sånt burde hun ha vokst i fra. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

irevin skrev (1 time siden):

Lurer på hvorfor du følger henne?

Gjør ikke det. Hun er sånn som dukker opp som forslag i feeden og har betalte innlegg som kommer som reklame i feeden min 🥴

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
platypus skrev (5 timer siden):

Jeg tror ikke Helene har det største nettverket. Jeg har selv lite nettverk og kan lett poste slikt på Snap. Forskjellen er at jeg kun poster det til nærmeste familie fordi jeg ikke har noen andre der, mens hun deler det med flere tusen. Mange ville jo snakket om slikt med venner, men når man ikke har så mange venner å dele hverdagen med tror jeg grensen på sosiale medier blir litt flytende og bekreftelsen man får der skal på en måte dekke inn det mange andre får fra andre sosiale relasjoner. 🤷🏻‍♀️

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

platypus skrev (6 timer siden):

Egentlig litt skummelt for hun har tidligere nevnt at hun ikke har matlyst. Her om dagen sa hun at hun måtte velge mellom å spise og sove, og i neste story stod det "god natt" . Så om man oppsummer den informasjonen hun gir i ulike storier sier hun at hun ikke spiser, eller spiser lite. Akkurat det å sende ut slike signaler er uheldig synes jeg, selv om hun ikke er syltynn nå kan det ha negativ påvirkning, spesielt dersom man som følger ser at hun blir tynnere og blir inspirert til å følge hennes "metode". 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cappuccino skrev (7 timer siden):

Egentlig litt skummelt for hun har tidligere nevnt at hun ikke har matlyst. Her om dagen sa hun at hun måtte velge mellom å spise og sove, og i neste story stod det "god natt" . Så om man oppsummer den informasjonen hun gir i ulike storier sier hun at hun ikke spiser, eller spiser lite. Akkurat det å sende ut slike signaler er uheldig synes jeg, selv om hun ikke er syltynn nå kan det ha negativ påvirkning, spesielt dersom man som følger ser at hun blir tynnere og blir inspirert til å følge hennes "metode". 

I stedet for å bruke tiden på telefonen, eller lage YouTube-videoer, hadde hun fint hatt tid til å spise. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

panzerpølsa skrev (59 minutter siden):

I stedet for å bruke tiden på telefonen, eller lage YouTube-videoer, hadde hun fint hatt tid til å spise. 

Og hun var vel også så påståelig på at de som aldri engang rakk å dusje bare «måtte prioritere» annerledes! 🙄

Vel, du som ikke vil ha råd fra andre Helene, bruk dine egne råd så kanskje rekker du et måltid innimellom😑

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...