Frøken Scott Skrevet 31. mai 2021 #6481 Del Skrevet 31. mai 2021 Nikea skrev (28 minutter siden): Nei, hvis man vet sikkert at man ikke vil, så bør man ikke prøve heller. Poenget mitt er at mange er usikre på om det er riktig, men får barn likevel. Det ble diskutert at å få barn ikke var drømmen til Helene, men poenget mitt var at folk får barn selv om det ikke føles som meningen med livet. Tror det hadde blitt født få barn om bare de som var skråsikre på valget fikk barn Det er stor forskjell på å ikke ønske seg, og å ikke føle at det er meningen med livet. Å jobbe for å bli gravid om du ikke virkelig ønsker deg det er absurd i mine øyne. Det er en voldsom omveltning i livet, og et ansvar som krever enormt mye. Å liksom "teste" det ut, som om det er en midlertidig greie, er for meg et uforståelig utgangspunkt. Å "prøve" ut en foreldrerolle er ikke mulig. Jeg velger å tro at grunnen til lave fødselstall i Norge er at folk er fornuftige nok til å droppe det om de er usikre. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikea Skrevet 31. mai 2021 #6482 Del Skrevet 31. mai 2021 Frøken Scott skrev (Akkurat nå): Det er stor forskjell på å ikke ønske seg, og å ikke føle at det er meningen med livet. Å jobbe for å bli gravid om du ikke virkelig ønsker deg det er absurd i mine øyne. Det er en voldsom omveltning i livet, og et ansvar som krever enormt mye. Å liksom "teste" det ut, som om det er en midlertidig greie, er for meg et uforståelig utgangspunkt. Å "prøve" ut en foreldrerolle er ikke mulig. Jeg velger å tro at grunnen til lave fødselstall i Norge er at folk er fornuftige nok til å droppe det om de er usikre. Ja det er jeg enig i, poenget mitt var uansett å påpeke at det ikke bare er Helene som får barn selv om hun ikke er sikker. Jeg tror det er ganske vanlig å ikke være hundre prosent sikker på valget - nettopp fordi man ikke vet hva man går til. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 31. mai 2021 #6483 Del Skrevet 31. mai 2021 Jeg skjønner ikke hensikten med pågående diskusjon. Veldig mange «lar det stå til» og får barn på den måten. På et el annet tidspunkt må man da droppe prevensjon. Jeg tror ikke HD skiller seg nevneverdig ut fra massen her. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Scott Skrevet 31. mai 2021 #6484 Del Skrevet 31. mai 2021 cerruti skrev (1 time siden): Jeg skjønner ikke hensikten med pågående diskusjon. Veldig mange «lar det stå til» og får barn på den måten. På et el annet tidspunkt må man da droppe prevensjon. Jeg tror ikke HD skiller seg nevneverdig ut fra massen her. Jeg opplever ikke at "massen" bruker graviditeten til å konstant klage over sitt valg. For det er jo det Drage gjør. Og det framstår noe underlig når man har kjempet for å bli gravid. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Scott Skrevet 31. mai 2021 #6485 Del Skrevet 31. mai 2021 Nikea skrev (2 timer siden): Ja det er jeg enig i, poenget mitt var uansett å påpeke at det ikke bare er Helene som får barn selv om hun ikke er sikker. Jeg tror det er ganske vanlig å ikke være hundre prosent sikker på valget - nettopp fordi man ikke vet hva man går til. Mange kjenner nok på usikkerhet under første svangerskap, planlagt eller ikke. Men har man kjempet for å bli gravid er det uvanlig å bruke graviditeten til å syte og klage over sitt eget valg. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikea Skrevet 31. mai 2021 #6486 Del Skrevet 31. mai 2021 Frøken Scott skrev (1 minutt siden): Mange kjenner nok på usikkerhet under første svangerskap, planlagt eller ikke. Men har man kjempet for å bli gravid er det uvanlig å bruke graviditeten til å syte og klage over sitt eget valg. Nei det er mulig hun klager og syter litt mer enn andre, det skal jeg ikke kommentere. Kommentaren min var mest myntet på det jeg forsto som en diskusjon om hvorfor hun får barn om det ikke var drømmen hennes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hege1980 Skrevet 31. mai 2021 #6487 Del Skrevet 31. mai 2021 Hva mener helene med at hun har høyt fokus på karriere.🤔 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 31. mai 2021 #6488 Del Skrevet 31. mai 2021 Finnwife skrev (På 30.5.2021 den 13.56): Hun har jo så og si gått så langt som å innrømme det. Det har aldri vært hennes drøm å få barn, og livet var så amazing før hun ble gravid, og hun er såå redd for å miste seg selv når babyen kommer. Tenker at hun har godt av å miste noe av seg selv, som utseendefokus, kroppspress, klaging og selvopptatthet. Kanskje se at livet handler om litt mer enn det? Nei, nå må dere faktisk gi dere! Hun sa at å få barn ikke var hennes STØRSTE ønske her i livet. Ikke at det ikke var et ønske. Lage en stor diskusjon ut av at hun egentlig ikke vil ha barn, fordi noen her inne utelater et vesentlig ord i setningen hun sa? Er det rart kvinneguiden har det ryktet det har?? 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gull vaffel Skrevet 31. mai 2021 #6489 Del Skrevet 31. mai 2021 Hege1980 skrev (1 time siden): Hva mener helene med at hun har høyt fokus på karriere.🤔 Tror hu mener at hun er glad i å jobbe egentlig, hun har jo ikke akkurat «bygget» en karriere. Skiftet jobb mange ganger over disse årene. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Falkefugl Skrevet 31. mai 2021 #6490 Del Skrevet 31. mai 2021 (endret) Samme stusser jeg på; ingen av de jobbene hun har hatt har vel vært første trinn i en suksessfull karriere som ødelegges av å få barn? Mener hun da karriere som butikkselger, telefonselger og deltids PT på treningssenter? Jeg bare skjønner ikke hva hun mener med å ødelegge karrieremuligheter når hun er bikket over 30 og ikke virker til å ha fokus på karrieren, ref. mange jobbbytter og påbegynt utdanning uten å fullføre... Endret 31. mai 2021 av Falkefugl Edit 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prover91 Skrevet 31. mai 2021 #6491 Del Skrevet 31. mai 2021 Ja hun har ikke akkurat yrker som er vanskelig å anskaffe seg. Yrker hvor hun ikke trenger noen spesiell utdanning for å få Virker heller ikke som hun har gjort det bra som PT. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 31. mai 2021 #6492 Del Skrevet 31. mai 2021 Opplever HD som en som problematiserer og krisemaksimerer. Lurer på om det er personligheten til personen bak IG, eller om det er en salgspitch. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 31. mai 2021 #6493 Del Skrevet 31. mai 2021 Lin11 skrev (1 time siden): Opplever HD som en som problematiserer og krisemaksimerer. Lurer på om det er personligheten til personen bak IG, eller om det er en salgspitch. Lurer jeg også på. Klart hun treffer mange med å utbasunere absolutt alle typer svangerskaps-utfordringer - både fysiske og mentale - ved å slite med dem selv. Det er så mye at det nesten er litt vanskelig å tro på alt😅 (Ja. Jeg har barn selv og har vært gravid. Mer enn en gang😄) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FotbaIlflua Skrevet 31. mai 2021 #6494 Del Skrevet 31. mai 2021 Finlay skrev (37 minutter siden): Lurer jeg også på. Klart hun treffer mange med å utbasunere absolutt alle typer svangerskaps-utfordringer - både fysiske og mentale - ved å slite med dem selv. Det er så mye at det nesten er litt vanskelig å tro på alt😅 (Ja. Jeg har barn selv og har vært gravid. Mer enn en gang😄) Alt blir jo et problem om man har problemfokus. Noen blir oppriktig syke, feks bekkenløsning eller ekstrem svangerskapskvalme. De kan få lov til å klage, for det er helt jævlig. Å klage over at man er sliten, legger på seg osv på daglig basis er helt unødvendig og feil fokus. Hun kan gjerne si det til alle hun kjenner på privaten, men bør holde sutringen til et minimum i sosiale medier. Hun er tross alt en reklame/selverklært inspo-bedrift. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elisiaflisa Skrevet 31. mai 2021 #6495 Del Skrevet 31. mai 2021 Og igjen er Dragen kjøpt og betalt! For 13 uker siden la hun ut oppdatering på om ting som var kjøpt på Finn/andre steder, deriblant bilstol! Hun fikk en kommentar på det å kjøpe setet brukt men kontret tilbake at setet kun var brukt en gang og kjøpt av noen hun kjenner! Idag dukka det jaggu opp en sponsa bilstol... Når hun skjønner «hvor mye hun kan tjene på det barnet» så vedder jeg en finger på at den ungen kommer til å eksponeres mye mer enn hun forespeiler nå 😶 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 31. mai 2021 #6496 Del Skrevet 31. mai 2021 Finlay skrev (1 time siden): Lurer jeg også på. Klart hun treffer mange med å utbasunere absolutt alle typer svangerskaps-utfordringer - både fysiske og mentale - ved å slite med dem selv. Det er så mye at det nesten er litt vanskelig å tro på alt😅 (Ja. Jeg har barn selv og har vært gravid. Mer enn en gang😄) Det har vært som en rød tråd over flere år. Alltid et eller annet problem/konflikt slik at gjenkjennelsesfaktoren treffer noen. Opplever det som fryktelig merkelig. Er det for sympati eller likes? Eller begge deler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 1. juni 2021 #6497 Del Skrevet 1. juni 2021 Elisiaflisa skrev (7 timer siden): Og igjen er Dragen kjøpt og betalt! For 13 uker siden la hun ut oppdatering på om ting som var kjøpt på Finn/andre steder, deriblant bilstol! Hun fikk en kommentar på det å kjøpe setet brukt men kontret tilbake at setet kun var brukt en gang og kjøpt av noen hun kjenner! Idag dukka det jaggu opp en sponsa bilstol... Når hun skjønner «hvor mye hun kan tjene på det barnet» så vedder jeg en finger på at den ungen kommer til å eksponeres mye mer enn hun forespeiler nå 😶 Så det blir galt on hun kjøper brukt og jamen blir det ikke galt når hun får sponset ny bilstol, det blir feil uansett hva hun gjør . 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillehammeren Skrevet 1. juni 2021 #6498 Del Skrevet 1. juni 2021 Orly skrev (1 time siden): Så det blir galt on hun kjøper brukt og jamen blir det ikke galt når hun får sponset ny bilstol, det blir feil uansett hva hun gjør . Det blir galt fordi hun motsier seg selv hele tiden. Skal ikke gjøre ditt, men samtidig går det jo an å gjøre datt, og ditt meg her og datt meg der. Og merk at alle andre som gjør noe annet må få lov til det, selv om hun absolutt ikke ville gjort det- for så å gjøre det samme dagen etterpå... 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 1. juni 2021 #6499 Del Skrevet 1. juni 2021 1 hour ago, Orly said: Så det blir galt on hun kjøper brukt og jamen blir det ikke galt når hun får sponset ny bilstol, det blir feil uansett hva hun gjør . Det ble poengtert at hun går tilbake på det hun sier først med en gang spons kommer inn i bildet! Ble ikke nevnt noe negativt her om at hun hadde kjøpt brukt. Det ble dog nevnt/tipset om på IG at brukt bilsete ikke alltid er det beste valget. Det er ikke ensbetydende med at det er galt! Det er det du som velger å tolke det som 😉 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumrikk1 Skrevet 1. juni 2021 #6500 Del Skrevet 1. juni 2021 I teksten med bilstol virker det nesten som om hun har kjøpt setet selv, men det er vell ikke helt overbevisende😅 Valgte det pga gode priser... 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå