Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Hedda00 skrev (4 minutter siden):

Stemmer nok det du viser til ja. Men er nok mye som spiller inn :) Min oppfatning er at sleeve kan gi dårligere resultat på lang sikt hvis man utvider magesekken igjen, mens med bypass vil næringsopptaket i tarmen permanent være mindre. Jeg vil likevel tro at for de som stopper å spise når de er mett og ikke utvider magesekken igjen vil ha stor nytte av det i lang tid. Har diskutert dette en del med en venninne som selv har tatt sleeve og hun deler de samme oppfatningene som meg der. Er helt opplagt at operasjon har hjulpet Helene ja. Synes det er synd at hun undergraver det i så stor grad som hun gjør og til og med påstår at det er en helt uvesentlig faktor. Å holde vekten etter vektnedgang er uansett vesentlig lettere når man er operert, selv om det er sleeve og ikke bypass. 

Ja jeg er enig i at det er veldig individuelt, spesielt over lang tid, men slankeopererte har en fordel uansett. 

Tror Helene har gravd sin egen grav når hun velger å fokusere på så mange kritikkverdige saker (umerket reklame, keto promotering, før/ etter bilder, kritisere andre i story osv) mens hun er hormonell og gravid. Hun blir nærtagende og oppførselen hun får når hun er nærtagende er ikke akkurat pen. At det kommer påstander som kan motbevises hjelper ikke troverdigheten hennes heller. 

Som @Finlaysier så er det greit å vise baksiden med graviditet, men Helene viser ingenting hun bare klager. Og det er 80-90% klaging om graviditeten og det er det få som gidder å høre på over lang tid så selvfølgelig vil man få noe kritikk for det.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jaymie skrev (7 minutter siden):

Ja jeg er enig i at det er veldig individuelt, spesielt over lang tid, men slankeopererte har en fordel uansett. 

Tror Helene har gravd sin egen grav når hun velger å fokusere på så mange kritikkverdige saker (umerket reklame, keto promotering, før/ etter bilder, kritisere andre i story osv) mens hun er hormonell og gravid. Hun blir nærtagende og oppførselen hun får når hun er nærtagende er ikke akkurat pen. At det kommer påstander som kan motbevises hjelper ikke troverdigheten hennes heller. 

Som @Finlaysier så er det greit å vise baksiden med graviditet, men Helene viser ingenting hun bare klager. Og det er 80-90% klaging om graviditeten og det er det få som gidder å høre på over lang tid så selvfølgelig vil man få noe kritikk for det.

Så enig 🙌🏼  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, *Stjerne*støv* said:

Prøvde ikke hun lavkarbo før operasjonen ? Merkelig at hun ikke gikk ned 50kg da :rolleyes:

Jo. Hun sa iallefall så. At hun hadde prøvd "alt" og at operasjon var siste utvei. Men mulig dette også var en "nedskalering" av fakta for å "slippe kritikk" 🤪

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnwife skrev (17 minutter siden):

Jo. Hun sa iallefall så. At hun hadde prøvd "alt" og at operasjon var siste utvei. Men mulig dette også var en "nedskalering" av fakta for å "slippe kritikk" 🤪

Det er dette som er så dumt med å ikke holde seg til sannheten når man deler noe. Blir rot med historie og fakta, og troverdighet nok en gang. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Stjerne*støv* skrev (2 timer siden):

Prøvde ikke hun lavkarbo før operasjonen ? Merkelig at hun ikke gikk ned 50kg da :rolleyes:

Hun gikk vel ned 60kg med lavkarbo i 2011(?) og hun nevnte flere ganger på bloggen at det er ikke noe problem å gå ned i vekt, det er å holde seg der. Siste har hun ikke vist enda fordi det er for tidlig å se noe langtidsresultat av FUS. Det gjenstår å se om noen år. 

Endret av Jaymie
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

panzerpølsa skrev (29 minutter siden):

Det er dette som er så dumt med å ikke holde seg til sannheten når man deler noe. Blir rot med historie og fakta, og troverdighet nok en gang. 

Hvilken troverdighet? Lenge siden HD var troverdig. Dessverre! 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

maria:) skrev (30 minutter siden):

Hvor gammel er hun egentlig?🤔

33

Endret av Beatbox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beatbox skrev (5 timer siden):

Og da blir det naturlig å spørre om hvorfor hun tok operasjonen..🤔

Hun har et herlig passivt aggressivt svar til dette i der eget innlegg på insta fra i går. Hun evner virkelig ikke ta i mot noen form for kritikk! Under et bilde som er et reklameinnlegg for en kjole (forøvrig uten link til hverken kjole eller firma) har hun en lengre rant om at hun er slankeoperert. Helt latterlig å legge denne utblåsingen under et slikt innlegg, det var da vitterlig sammenhengen mellom slankeoperasjon og salg av trenings-/kostholdsplaner som ble kritisert, ikke at hun skal måtte informere om at hun er slankeoperert under innlegg hvor hun reklamerer for klær, eller generelt bare sutrer og bærer seg over livet litt.

Legger ved en skjermdump av den delen av svaret hennes som diskuterer effekt av slankeoperasjonen:

41DE8127-28A4-4240-8B0A-1E459BCC6160.thumb.jpeg.eb03ba3dbad7a0985eb1d1bea2aadb40.jpeg

Igjen sier hun i mot seg selv. Først påstår hun at «gratistiden» av en slankeoperasjon ikke er mer enn et par måneder, og hele effekten er borte etter 2 år. Deretter kaller hun den et verktøy som etter hva jeg forstår er aktivt så lenge man forvalter det på en god måte, og som gjør at man ikke kan spise store porsjoner. En slankeoperert må altså aktivt sabotere «verktøyet» over tid ved å overspise og utvide magesekken igjen for å miste effekten av det.

Hallo? Hvis operasjonen er et verktøy, dvs et hjelpemiddel, for å gå ned eller holde vekta, så er jo bare det en annen måte å si at operasjonen fortsatt har effekt, i og med at hun kan spise seg mett og god av mindre porsjoner enn de som ikke er opererte kan! Sett at hun da ikke utelukkende spiser svært kaloritett mat, så vil logisk nok effekten være vektnedgang eller i alle fall vektstabilitet i kombinasjon med alminnelig fysisk aktivitet.

Nivået på selvinnsikten til den dama = 0, altså 🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tripptrapp1 skrev (21 minutter siden):

Hun har et herlig passivt aggressivt svar til dette i der eget innlegg på insta fra i går. Hun evner virkelig ikke ta i mot noen form for kritikk! Under et bilde som er et reklameinnlegg for en kjole (forøvrig uten link til hverken kjole eller firma) har hun en lengre rant om at hun er slankeoperert. Helt latterlig å legge denne utblåsingen under et slikt innlegg, det var da vitterlig sammenhengen mellom slankeoperasjon og salg av trenings-/kostholdsplaner som ble kritisert, ikke at hun skal måtte informere om at hun er slankeoperert under innlegg hvor hun reklamerer for klær, eller generelt bare sutrer og bærer seg over livet litt.

Legger ved en skjermdump av den delen av svaret hennes som diskuterer effekt av slankeoperasjonen:

41DE8127-28A4-4240-8B0A-1E459BCC6160.thumb.jpeg.eb03ba3dbad7a0985eb1d1bea2aadb40.jpeg

Igjen sier hun i mot seg selv. Først påstår hun at «gratistiden» av en slankeoperasjon ikke er mer enn et par måneder, og hele effekten er borte etter 2 år. Deretter kaller hun den et verktøy som etter hva jeg forstår er aktivt så lenge man forvalter det på en god måte, og som gjør at man ikke kan spise store porsjoner. En slankeoperert må altså aktivt sabotere «verktøyet» over tid ved å overspise og utvide magesekken igjen for å miste effekten av det.

Hallo? Hvis operasjonen er et verktøy, dvs et hjelpemiddel, for å gå ned eller holde vekta, så er jo bare det en annen måte å si at operasjonen fortsatt har effekt, i og med at hun kan spise seg mett og god av mindre porsjoner enn de som ikke er opererte kan! Sett at hun da ikke utelukkende spiser svært kaloritett mat, så vil logisk nok effekten være vektnedgang eller i alle fall vektstabilitet i kombinasjon med alminnelig fysisk aktivitet.

Nivået på selvinnsikten til den dama = 0, altså 🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️

De som ikke er operert har vel samme str på magesekken, som de som er operert? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Lin11 said:

Nei? Operasjonen hun har tatt fjerner vel 80% av magesekken 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lin11 skrev (19 minutter siden):

Eh, nei. Både ved gastric sleeve-og bypassoperasjoner fjerner man store deler av magesekken slik at det blir igjen en bananlignende pølse. Det er den mye mindre magesekken + mindre næringsopptak fra tarmen som utgjør virkningen av en slik operasjon. Hvordan tenkte du at en slankeoperasjon foregår?

.

Endret av Tripptrapp1
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lileep skrev (1 time siden):

Nei? Operasjonen hun har tatt fjerner vel 80% av magesekken 

Tripptrapp1 skrev (1 time siden):

Eh, nei. Både ved gastric sleeve-og bypassoperasjoner fjerner man store deler av magesekken slik at det blir igjen en bananlignende pølse. Det er den mye mindre magesekken + mindre næringsopptak fra tarmen som utgjør virkningen av en slik operasjon. Hvordan tenkte du at en slankeoperasjon foregår?

.

Er ikke hovedproblemet til de som blir operert at magesekken er forstørret etter stort matinntak? Jeg aner ikke, derfor jeg spør. 

Endret av Lin11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lin11 skrev (8 minutter siden):

Er ikke hovedproblemet til de som blir operert at magesekken er forstørret etter stort matinntak? Jeg aner ikke, derfor jeg spør. 

Nei det er ikke peoblemet

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Lin11 skrev (14 minutter siden):

Ja, nei, det blir en veldig unøyaktig og forenklet forklaring. Det stemmer på den måten at dersom man spiser for mye (volum) over tid, så utvider magesekken seg. Dette er nok riktig i forhold til mange som lider av fedme, siden den fysiske grunnen til at de fleste overvektige er at de spiser for mye i forhold til energien de forbruker. Men magesekken kan også krympes naturlig ved at man spiser mindre volum over tid. Det er ikke slik at når magesekken først er utvidet så må det kirurgi til for å krympe den igjen.

Grunnene til at folk ender med å ta slankeoperasjon er nok veldig sammensatt. Ofte har de «prøvd alt annet» uten å lykkes, og ofte ligger det ulike psykiske problemer i bunn.

Denne forklaringen er nok i sin tur også en forenkling av virkeligheten, men jeg er som sagt ingen lege 😊

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magesekken utvider seg ikke, men tarmen som kommer rett etter magesekken kan utpose seg, og fungere som en «andre magesekk». Dette skjer over tid. Fra tid til annen vil nok ALLE vektopererte gå på en smell, og spise litt for mye, og neste gang kan de spise enda litt mer osv.

En gastric bypass kobler ut en del av tarmen også, den delen der mye av næringa blir tatt opp. Kroppen er finurlig laget, så etter en stund har den tilpasset seg, og er i stand til å ta opp næring bedre. Og vips, så begynner vekta å gå oppover igjen.

Helene skal være forsiktig med å fremstille seg som en suksesshistorie, for som hun selv sier: det vanskelige er ikke å gå ned i vekt, men å holde seg der... Og hun har ikke vært «slank» lenge nok til å si at dette funket fjell på henne!

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Helene har gått ned i vekt er det ingen tvil om, og det har hun også gjort tidligere, da uten slankeoperasjon og keto. For min del er ikke vektnedgangen i seg selv imponerende, men om hun klarer å opprettholde den over tid. Jojo-slanking, opp og ned i vekt, er veldig usunt, og det er i mange tilfeller bedre å være stabilt på en høyere vekt. 
Hvordan hun ser ut om 5 år er mer interessant, og vil vise om vektnedgangen har vært bærekraftig. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hollie skrev (1 time siden):

At Helene har gått ned i vekt er det ingen tvil om, og det har hun også gjort tidligere, da uten slankeoperasjon og keto. For min del er ikke vektnedgangen i seg selv imponerende, men om hun klarer å opprettholde den over tid. Jojo-slanking, opp og ned i vekt, er veldig usunt, og det er i mange tilfeller bedre å være stabilt på en høyere vekt. 
Hvordan hun ser ut om 5 år er mer interessant, og vil vise om vektnedgangen har vært bærekraftig. 

Dette er jeg enig i. Det blir spennende å se om det opprettholdes over lang tid denne gangen. Jeg vet hun sier at hun nå endelig har fått det til, men det er jo umulig å si enda når hun selv har sagt tidligere at grunnen til operasjonen var for å holde seg nede. 

Også er det vel ganske slitsomt med baby? Det kan jo bli en utfordring å fokusere på kosthold samtidig. 

Endret av Jaymie
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...