Gå til innhold

Helene Drage

Anbefalte innlegg

Skrevet
8 minutter siden, Lirah skrev:

Nja, ikke si det for sikkert. Jeg har lest et sted at sjansene er like store for å gå opp i vekt igjen som ved vanlig vektnedgang uten operasjon. Har dessverre ikke kilder på det. 

Nå har hun jo lagt seg på ett kosthold med mye restriksjoner. Som er mye av grunnen til vektnedgang. Klarer hun å holde det for resten av livet? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, panzerpølsa skrev:

Nå har hun jo lagt seg på ett kosthold med mye restriksjoner. Som er mye av grunnen til vektnedgang. Klarer hun å holde det for resten av livet? 

Hun påstår jo det selv, ettersom det ikke er såååå strenge restriksjoner. Men jeg vet ikke helt om jeg kjøper det. Når du knapt kan spise vanlige måltider, jo da er det mye restriksjoner. Folk kan si hva de vil om lavkarbo men der er mange spilleregler. 

Skrevet
1 minutt siden, Lirah skrev:

Hun påstår jo det selv, ettersom det ikke er såååå strenge restriksjoner. Men jeg vet ikke helt om jeg kjøper det. Når du knapt kan spise vanlige måltider, jo da er det mye restriksjoner. Folk kan si hva de vil om lavkarbo men der er mange spilleregler. 

I alle fall om det skal fungere riktig! Hva skjedde forresten med den amerikanske PTen hun skulle jobbe med? Ble ikke noe mer? 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, panzerpølsa skrev:

I alle fall om det skal fungere riktig! Hva skjedde forresten med den amerikanske PTen hun skulle jobbe med? Ble ikke noe mer? 

Det har jeg ikke fått med meg. Hun setter seg mange mål og ingen av dem nås, f.eks dette med pull-up, som er et ekstremt hårete mål for øvrig. Jeg kjenner meg så godt igjen i det hun gjør; hårete mål -> når dem ikke -> selvdestruktivt -> dårlig selvtillit. 

Skrevet
6 minutter siden, Lirah skrev:

Det har jeg ikke fått med meg. Hun setter seg mange mål og ingen av dem nås, f.eks dette med pull-up, som er et ekstremt hårete mål for øvrig. Jeg kjenner meg så godt igjen i det hun gjør; hårete mål -> når dem ikke -> selvdestruktivt -> dårlig selvtillit. 

Nettopp. Og tror derfor alle disse ekstreme narsissistiske greiene kommer i perioder. Hadde hun droppet tekst om hvor lite viktig vekt er for henne, hadde jeg ikke reagert på samme måte. Men kart og terreng stemmer ikke overens. 

• Liker 10
Skrevet
15 minutter siden, Lirah skrev:

Nja, ikke si det for sikkert. Jeg har lest et sted at sjansene er like store for å gå opp i vekt igjen som ved vanlig vektnedgang uten operasjon. Har dessverre ikke kilder på det. 

Suksessraten til de som har operert er mye større de første 5 årene. Forskning som går på lengre tid (10+ år etter) er mangelfull dessverre. Drahjelpen er jo kjent for å være størst de to første årene (og større tap med bypass enn sleeve, men sleeve slipper evt tarmslyng), og å holde vekt stabil er vanskeligere enn selve vektnedgangen. Vi må gi dette god tid før vi ser om Helene sin reise blir annerledes denne gangen. Jeg håper selvfølgelig at hun klarer å holde seg nede, men slik hun fremstår er jeg redd dette går tilbake i gamle spor. Det er stort kroppsfokus, dårlig samvittighet blandet inn når ting ikke går som planlagt, restriktivt kosthold og store planer. Samt veldig offerrolle og spydighet når noen kommer med kritikk. 

• Liker 12
Skrevet
13 hours ago, cerruti said:

Hun har jo tatt operasjon denne gangen, så sannsynligheten for at hun holder seg nede, er vel mye større. Men det doble budskapet hennes, tror jeg hun snart ikke klarer å holde på. Fristelsen til å legge ut ymse innlegg med selvbeundring er nok for stor. 

Vel, hun klarte jo utrolig nok å gå opp igjen mye av de  kg’ene hun gikk ned etter operasjonen. Gikk ikke mange måneden før det vistes at det gikk feil vei. 1 år etter var ganske mye av vekta tilbake. Så det motbeviser litt det du sier her. Jeg tror at hvis hun begynner å slurve og gå tilbake til gammel vane, vil kiloene snike seg på igjen. 

Hun har hatt super effekt av det regimet hun går på nå, men det er jo ikke en livsstil noen kan følge resten av livet. Et regime hvor det ikke er lov til å spise hva man vil, er ikke holdbart livet ut. I teorien skal det gå an å spise hva man vil, det er mengden som må læres å håndtere 😊 Veldig mye sitter i hodet. 

• Liker 12
Gjest Bobleplasten
Skrevet
14 timer siden, Lirah skrev:

Det er nok fordi det er helt feil.

Operasjon har _mye_ høyere suksessrate enn å slanke seg "vanlig".

Studier har vist at man i snitt beholder om lag 50% av det initielle vekttapet. Når du er overvektig vil bare det å gå ned 10% av kroppsvekten kunne gjøre store utslag på blant annet risiko for hjertesykdom, diabetes 2 og andre lidelser knyttet til overvekt. Å kunne beholde 50% av vekttapet etter 10 år er en suksess. Man finner ikke noe liknende data for ordinær slanking.

Skrevet
1 time siden, Bobleplasten skrev:

Operasjon har _mye_ høyere suksessrate enn å slanke seg "vanlig".

Studier har vist at man i snitt beholder om lag 50% av det initielle vekttapet. Når du er overvektig vil bare det å gå ned 10% av kroppsvekten kunne gjøre store utslag på blant annet risiko for hjertesykdom, diabetes 2 og andre lidelser knyttet til overvekt. Å kunne beholde 50% av vekttapet etter 10 år er en suksess. Man finner ikke noe liknende data for ordinær slanking.

Dette stemmer, det er langstidseffekten vi ikke vet om er bedre hos slankeopererte (vi snakker da om stabil vekt i 5+ år). Men, det skal nevnes at de har en database på de som har klart å holde vekten etter ordinær slanking og hva de har til felles (5+ år) i Sverige (tror det var Sverige i alle fall). Her fant de at fellesnevneren hos alle var at de  opprettholdt trening og hadde under 2 timer skjermtid per dag. Finner ikke linken akkurat nå, men mener jeg så dette gjennom et tv-program ang overvekt fra Norge eller Sverige. Muligens Helene sjekker inn episoden fra Evje?

Skrevet

Når man bruker munnbind er det viktig å IKKE TA PÅ DET!!! POSERING MED FINGRENE PÅ MUNNBINDET ER IKKE GREIT! (Sånn, capslock var viktig. Det er IKKE flatterende med finger på munnbind. Les deg opp på hvordan munnbind skal håndteres!)

• Liker 10
Skrevet

Voldsomt så opptatt hun ble av den bia si.. er det kragebein og bier hun skal spamme oss med fremover? 

• Liker 8
Skrevet
4 timer siden, Bobleplasten skrev:

Operasjon har _mye_ høyere suksessrate enn å slanke seg "vanlig".

Takk for oppklaring! 

Skrevet
3 timer siden, alix skrev:

Voldsomt så opptatt hun ble av den bia si.. er det kragebein og bier hun skal spamme oss med fremover? 

Det var noen som påpekte at hun bruker mye filter, og at hun ikke innrømte det eller hva det var for noe. Hun feiltolka det helt og trodde at folk mente at det ikke var tydelig nok at hun brukte filter, og da dette med bien, at det ikke er hennes bie men et filter. Vanskelig å forklare, det ble iallfall bare teit ettersom problemet er ikke at hun bruker filter uten å skrive det, problemet er at hun hevder ellers at hun sjeldent/aldri bruker filter og kun når det er dårlig lys, når sannheten er at hun er en hyppig filterbruker. Når hun bruker det i story så står det jo hvilket filter hun bruker men jeg kan vedde en formue på at hun bruker filter ellers også, bare at det blir redigert før hun legger det ut på instagram og i story. Jeg kan ikke bevise det da, jeg bare tror det. Vi har samme mobil og merkelig nok blir aldri mine bilder så blurry og dårlige i kvalitet som hennes... 

Skrevet

Sånn grovt sett ble det vel kritisert at hun brukte filter, mens hun mente at "alle" skjønner at hun bruker filter så det trenger ikke påpekes. Da ble særlig filteret med bien trukket fram, fordi alle skjønner at hun ikke har en egen personlig bie med seg.

Synes selv filter er en uting, det er jo greit at det ofte vises at det er et filter, men det er noe urovekkende med å alltid se folk gjennom et filter. Folk på nett ser jo ikke menneskelige ut lenger.

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Nikea skrev:

Sånn grovt sett ble det vel kritisert at hun brukte filter, mens hun mente at "alle" skjønner at hun bruker filter så det trenger ikke påpekes. Da ble særlig filteret med bien trukket fram, fordi alle skjønner at hun ikke har en egen personlig bie med seg.

Synes selv filter er en uting, det er jo greit at det ofte vises at det er et filter, men det er noe urovekkende med å alltid se folk gjennom et filter. Folk på nett ser jo ikke menneskelige ut lenger.

Du forklarte det bedre enn meg. Jeg er enig i det du skriver, filter er en uting, skjønner når det er morsomme filter eller filter med mye farger/svart hvitt og slike ting, men når målet er å fjerne urenheter, få finere øyne, hvitere tenner, penere bryn, smalere ansikt osv så er det jo bare.... Nei. Nei nei nei. 

Skrevet

Hun fikk vel l et spørsmål i en spørsmålsrunde om hun hadde gjort seg opp noen mening om eget filterbruk. Hun sa da at hun kun redigerer lys på bilder, foruten de bildene på Instagram som er merket med filter. Og hun mente da at folk måtte skjønne at hun bruker filter når bien er med, fordi hun ikke har en personlig bie som følger etter henne. 

Greit nok, bruk gjerne filter hvis det føles som et must, uten at jeg skjønner hvorfor. Men i de tilfellene det f.eks. er før- og etterbilder av sminke er det jo merkelig å legge filter på etterbildet. Det gir jo et lite realistisk bilde. 

• Liker 8
Skrevet

Så flink hun har vært med antall kg ned, fantastisk at hun har funnet noe som fungerer

• Liker 3
Skrevet (endret)

Er det bare meg som synes hun var irriterende på kanelbollens dag?
Måtte legge ut en ig story med "rekk opp hånden dere som ikke har spist kanelbolle idag", senere så la hun ut 
"men såklart det er helt ok om du har spist kanelboller idag" hun måtte bare slenge det ut der og klappe seg selv på skuldra, synes det bare var så teit. Nå som hun har komt seg ned en hel del kilo så virker hun som den Fkjærringa som er bedre enn alle andre og som har svarene på alt, men når hun var kjempe stor så var det mer sånn bodypositivism, spis hva du vil, du er bra nok osv. 

Endret av oakakman
  • Liker 21
Skrevet
5 timer siden, oakakman skrev:

Måtte legge ut en ig story med "rekk opp hånden dere som ikke har spist kanelbolle idag", senere så la hun ut 
"men såklart det er helt ok om du har spist kanelboller idag" hun måtte bare slenge det ut der og klappe seg selv på skuldra, synes det bare var så teit. Nå som hun har komt seg ned en hel del kilo så virker hun som den Fkjærringa som er bedre enn alle andre og som har svarene på alt, men når hun var kjempe stor så var det mer sånn bodypositivism, spis hva du vil, du er bra nok osv. 

Alle hadde nok regnet med at hun ble slik. Sist gang hun gikk ned mye i vekt var hun skikkelig bitch mot andre overvektige faktisk.

• Liker 22
Skrevet
8 hours ago, oakakman said:

Hun får et bedre selvbilde/selvtillit, og det gjør at hub får en typisk «jeg er bedre enn deg» holdning og virker frekk og nedlatende til andre. Hun selv føler seg nok fantastisk i forhold til før, som påvirker veldig hvordan hun er mot andre i kommentarfeltet osv. Skjer hver gang vekta går nedover.. selvtilliten stiger og frekkheten øker i takt med selvtilliten. 

• Liker 24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...