Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Jaymie skrev:

men hun var også det da hun var på sitt største.

Men hun så seg selv alltid mindre - eller som nå, som hun selv sier. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, cerruti skrev:

Men hun så seg selv alltid mindre - eller som nå, som hun selv sier. 

Dette har hun sagt tidligere også. Det er en ganske vanlig respons. Samme skjedde med meg da jeg gikk opp 15kg på ett år. Når man går mye opp og ned i vekt så mister man ofte litt konsept på sin egentlige størrelse. For noen ser de seg selv som mindre (gjerne de som har litt godt selvbilde) og noen blir slanke, men ser fortsatt seg selv som store (ofte i sammenheng med at de har dårlig selvbilde knyttet til vekt). Jeg kjenner mange som har opplevd dette, det er ganske normalt. 

Endret av Jaymie
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jaymie skrev:

Helene står vel mest for å være glad i seg selv uansett hvordan man ser ut, det inkluderer jo når man er stor og når man går ned i vekt. 

Det er det hun sier ja, men jeg mener at det hun viser gjennom innlegg og storier sier noe annet. Så der får vi bare være uenige. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Cappuccino skrev:

Det er det hun sier ja, men jeg mener at det hun viser gjennom innlegg og storier sier noe annet. Så der får vi bare være uenige. 

Helt greit å være uenig, men litt vanskelig å diskutere med deg når du bare plukker ut noen setninger av svarene mine. Mye du ikke tar stilling til og du overtolker en del ting Helene legger ut det er umulig å bevise, ang mening og intensjon, og da blir det vel egentlig spekulasjoner. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Jaymie skrev:

Helt greit å være uenig, men litt vanskelig å diskutere med deg når du bare plukker ut noen setninger av svarene mine. Mye du ikke tar stilling til og du overtolker en del ting Helene legger ut det er umulig å bevise, ang mening og intensjon, og da blir det vel egentlig spekulasjoner. 

Selvfølgelig er det umulig å bevise. Det er noe jeg tenker ut fra hva hun legger ut. Jeg tenker mye om mange mennesker ut fra hvordan de agerer. Alle kan vel skrive at de føler seg fin uansett størrelse uten at det nødvendigvis er tilfellet at de faktisk føler det slik. 

Helene legger ofte ting på storien som viser kroppsfokuset hennes f.eks. Smart, for det er jo borte etter 24 timer, så ingen kan ta henne på det, eller bevise noe uten å ta skjermdump. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Cappuccino skrev:

Selvfølgelig er det umulig å bevise. Det er noe jeg tenker ut fra hva hun legger ut. Jeg tenker mye om mange mennesker ut fra hvordan de agerer. Alle kan vel skrive at de føler seg fin uansett størrelse uten at det nødvendigvis er tilfellet at de faktisk føler det slik. 

Helene legger ofte ting på storien som viser kroppsfokuset hennes f.eks. Smart, for det er jo borte etter 24 timer, så ingen kan ta henne på det, eller bevise noe uten å ta skjermdump. 

Selvfølgelig har alle tanker om andre utifra hva de legger ut osv, men når man tillegger vedkommende meninger/ intensjoner som er umulig å vite blir det spekulasjon og spekulasjon er vel ikke innafor på dette forumet. Det er også et stort problem i denne tråden at så mye spekulasjon får stå siden det blir ryddet bort i alle andre tråder på rampelyset. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er gøy å følge med på Helene og aerial hoop/ pole da. Har savnet treningsinspo fra henne de siste månedene og det er supert at noen viser frem trening fra et ikke så avansert nivå. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke fordeler har en slik slankeoperasjon om det ikke er for vektnedgangen? 

Synes også den nye treningen er kul!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lirah
7 minutter siden, Sandin skrev:

Hvilke fordeler har en slik slankeoperasjon om det ikke er for vektnedgangen? 

Synes også den nye treningen er kul!

 

Det har jeg også tenkt. Hun må gå på vitaminer resten av livet, det er svært viktig at hun får i seg nok proteiner daglig +++. Når man ser på fordelene og ulempen ved slankeoperasjon, så er det faktisk like greit å bare fortsette å prøve å gå ned i vekt på "vanlig" måte. Sjansene for vektnedgang og varig vektnedgang er like store både ved operasjon og ved å gjøre det "the hard way". Nå tenker jeg på sleeve og ikke der de faktisk fjerner deler av magesekken. Men det er jo ingen tvil i at Helene føler en del skam over at hun gikk opp i vekt igjen etter å ha tatt denne operasjonen, det har hun jo snakket om selv. Og det tror jeg flere som har tatt sleeve kan relatere til. Jeg ville følt på skam selv tror jeg, her skal man ned i vekt og har faktisk operert seg for det, og så går det ikke... Så skjønner at det er fælt og ikke noe særlig gøy. Jeg syns IKKE hun skal skamme seg, men jeg skjønner hvorfor det kan føles skamfullt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lirah skrev:

Det har jeg også tenkt. Hun må gå på vitaminer resten av livet, det er svært viktig at hun får i seg nok proteiner daglig +++. Når man ser på fordelene og ulempen ved slankeoperasjon, så er det faktisk like greit å bare fortsette å prøve å gå ned i vekt på "vanlig" måte. Sjansene for vektnedgang og varig vektnedgang er like store både ved operasjon og ved å gjøre det "the hard way". Nå tenker jeg på sleeve og ikke der de faktisk fjerner deler av magesekken. Men det er jo ingen tvil i at Helene føler en del skam over at hun gikk opp i vekt igjen etter å ha tatt denne operasjonen, det har hun jo snakket om selv. Og det tror jeg flere som har tatt sleeve kan relatere til. Jeg ville følt på skam selv tror jeg, her skal man ned i vekt og har faktisk operert seg for det, og så går det ikke... Så skjønner at det er fælt og ikke noe særlig gøy. Jeg syns IKKE hun skal skamme seg, men jeg skjønner hvorfor det kan føles skamfullt! 

Som veldig overvektig selv kan jeg skjønne at man skammer seg. Jeg har ikke fulgt dette mennesket særlig tett, bare fått med meg at hun først var stor, så ble normalvektig og ble PT, deretter gå opp i vekt for så å ta slankeoperasjon. Har hun gått opp i vekt ETTER operasjonen? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lirah
7 minutter siden, Sandin skrev:

Som veldig overvektig selv kan jeg skjønne at man skammer seg. Jeg har ikke fulgt dette mennesket særlig tett, bare fått med meg at hun først var stor, så ble normalvektig og ble PT, deretter gå opp i vekt for så å ta slankeoperasjon. Har hun gått opp i vekt ETTER operasjonen? 

Helene gikk ned i vekt for en god del år siden. Da var hun i media osv med historien sin (legger ved link) Så har alt bare gått i en berg og dal bane, jeg har ikke fulgt henne så lenge så kan ikke si eksakt når hun gikk opp i vekt, når hun gikk ned osv. Er lenge siden hun ble PT. Etter mye om og men bestemte hun seg for å ta slankeoperasjon, og hun fikk resultater (gikk ned i vekt men tror ikke hun har gått ned så mye som hun gjorde første gangen for en del år siden). Så gikk hun opp igjen pga hun gikk på en medisin hun ikke skulle gå på, som er antidepressiva, påstår hun (jeg har vansker med å tro på dette, hadde trodd på det om det var antipsykotika, de medisinene gjør at man bokstavelig talt raser opp i vekt, har selv gått opp 20 kg på slik medisin, det er pga økt appetitt). Å gå opp i vekt igjen etter vektnedgang skjer mange. 

Noen kan rette på meg om jeg har tatt feil. Ja, hun gikk opp i vekt etter operasjonen, men så har hun gått sakte men sikkert ned igjen og nå holder hun jo på med dette liv uten sukker greiene, og vekta går ned. Det ser vi. Nå er der litt forskjell på hvordan hun ser ut i videoer vs bilder men det er vell helt naturlig. Men jeg syns hun ser 10 kg slankere ut på bilder. Igjen, dette er sikkert normalt. 

Endret av Lirah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Sandin skrev:

Har hun gått opp i vekt ETTER operasjonen? 

Som nevnt over gikk hun opp igjen etter å ha gått på antidepressiva i følge henne selv. Visstnok skulle legen aldri gitt en sånn medisin til en som er slankeoperert, men akkurat den påstanden har jeg ikke klart å finne dekning for. Det var nok strengt tatt spisemønstret det var noe galt med. Det er vel velkjent for de fleste at noen antidepressiva har vektøkning som svært vanlig bivirkning. 

Vet ikke hvor mye Helene gikk ned sist, men nå har hun sagt at hun har gått ned 50 kg. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men merkingen av reklame blir jo bare verre og verre, legger ut et innlegg i dag for Ellos uten å merke det som reklame, og legger deretter lenke i story der merking som vanlig er øverst i et hjørne i liten skrift, det er langt i fra ok i følge Forbrukertilsynet. Dobbeltmoral så det holder hvis hun har kritisert andre bloggere (jeg har ikke sett det, bare registrert at flere her sier det). Jeg skjønner ikke heller at hun ikke har noen fordeler hos Inspirals Aerial Pole så ofte som hun legger ut innlegg og storier og tagger dem. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lirah
3 minutter siden, Cappuccino skrev:

Men merkingen av reklame blir jo bare verre og verre, legger ut et innlegg i dag for Ellos uten å merke det som reklame, og legger deretter lenke i story der merking som vanlig er øverst i et hjørne i liten skrift, det er langt i fra ok i følge Forbrukertilsynet. Dobbeltmoral så det holder hvis hun har kritisert andre bloggere (jeg har ikke sett det, bare registrert at flere her sier det). Jeg skjønner ikke heller at hun ikke har noen fordeler hos Inspirals Aerial Pole så ofte som hun legger ut innlegg og storier og tagger dem. 

Hva er egentlig problemet med å merke reklame? Hvorfor er det så pokkers vanskelig for bloggere og offentlig personer, å merke reklame? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Lirah skrev:

 Å gå opp i vekt igjen etter vektnedgang skjer mange. 
 

Oh yes... Det kan jeg alt om.

24 minutter siden, Cappuccino skrev:

Som nevnt over gikk hun opp igjen etter å ha gått på antidepressiva i følge henne selv. Visstnok skulle legen aldri gitt en sånn medisin til en som er slankeoperert, men akkurat den påstanden har jeg ikke klart å finne dekning for. Det var nok strengt tatt spisemønstret det var noe galt med. Det er vel velkjent for de fleste at noen antidepressiva har vektøkning som svært vanlig bivirkning. 

Vet ikke hvor mye Helene gikk ned sist, men nå har hun sagt at hun har gått ned 50 kg. 

Det er bra hun er på "bedringens vei" i hvert fall :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lirah
Akkurat nå, Sandin skrev:

Oh yes... Det kan jeg alt om.

Det er bra hun er på "bedringens vei" i hvert fall :)

Ja, bare hun ikke tar vann over hodet denne gangen også, og plutselig raser opp i vekt igjen. Men kan hende hun har funnet noe hun kan leve med resten av livet. Det er jo det som er viktig, når man skal ned i vekt, å legge nye vaner som man kan leve med og spise på en måte man kan gjøre hele livet.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, Lirah skrev:

Hva er egentlig problemet med å merke reklame? Hvorfor er det så pokkers vanskelig for bloggere og offentlig personer, å merke reklame? 

Ser faktisk ut som hun gjør det bevisst, f.eks. i det siste innlegget. Der svarer hun de som spør at de må se story, den forsvinner jo etter et døgn. Men de som spør får sannsynligvis sett. I tillegg tror hun kanskje at det er nok å merke story øverst i hjørnet med liten skrift 🤷🏼‍♀️

Men nei, man skulle jo virkelig ikke tro at det er et problem å starte posten med ordet reklame eller annonse og være tydelig på hvem man reklamerer for. 

Men det ser jo ut som den man reklamerer for også har et ansvar, så mulig man må tipse dem. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld ifra til Forbrukertilsynet. Det gjør jeg, uavhengig av hvem som merker dårlig eller unnlater å merke reklame. På ett eller annet tidspunkt må de jo ta tak i det. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...