Birdo Skrevet 6. mai 2020 #3261 Skrevet 6. mai 2020 29 minutter siden, Miranda16 skrev: Ja, du får velge og ikke skjønne poengene. Har svart grundig på spørsmålet Nei, jeg spurte om du mente at du hadde krav på å få vite hvorfor de ikke fikk nedbetaling. Jeg skrev ingenting som tilsier dette svaret "Svar på spørsmålet: Man burde prøve alle muligheter før det går så langt at de ikke har råd til å hjelpe det kjæreste de eier. Når man sier man har lært, så går man rett i fella noen dager etterpå. Utrolig" 6
Summeer Skrevet 6. mai 2020 #3262 Skrevet 6. mai 2020 Men hvordan slår karenstiden ut nå? blir det nye 12 mnd før forsikringen dekker siden denne skaden oppsto før forsikringen ble gjeldende? I såfall bør man jo bruke nada på maskara, voksing og tull før man har minst 30.000 kr på en dedikert hundekonto.... 21
Birdo Skrevet 6. mai 2020 #3263 Skrevet 6. mai 2020 1 minutt siden, Summeer skrev: Men hvordan slår karenstiden ut nå? blir det nye 12 mnd før forsikringen dekker siden denne skaden oppsto før forsikringen ble gjeldende? I såfall bør man jo bruke nada på maskara, voksing og tull før man har minst 30.000 kr på en dedikert hundekonto.... Det er faktisk et veldig godt spm. Og noe de virkelig burde tenke på.. 5
Infinity Skrevet 6. mai 2020 #3264 Skrevet 6. mai 2020 Etter coronaen inntok verden så har mange kjendiser/bloggere opprettet spleis. Jeg har ristet på hodet når jeg ser Sofa- komikerene opprettet spleis en uke inn i karantenen. Tore var med i programmet « I lomma til Silje « og der så vi at han klarte å bruke en vanlig månedslønn på Nille, så aldri i verden om jeg hadde brukt en krone på noe sånt. I tråden Talla er det også stor engasjement rundt spleis. Hun fikk inn ca. 40 000,- . Jeg har ikke helt fått med meg hvorfor hun opprettet spleiser, men hun har vært til frisøren etterpå, og folk raser... HD oppretter spleis. Jeg tenker som jeg har gjort med disse andre bloggerne og komikerne, at det kommer ikke på tale om å hjelpe med penger. Dette klarer de å få til på egenhånd. Dyreklinikken utsetter ikke hunden for unødig lidelse, så det er en sak mellom dem tenker jeg.. Hvis dere går inn på Spleis siden, så ligger det veldig mange bra saker å gi til. Bloggere og komikere er ikke en sånn sak. Nå må vi også spammes ned av sinte Spleis givere som får hikke hver gang hun kjøper seg noe nytt. Alvorlig talt, dere valgte å donere til en blogger istedenfor en god sak, så skyld på dere selv. 26
Birdo Skrevet 6. mai 2020 #3265 Skrevet 6. mai 2020 3 minutter siden, Infinity skrev: Etter coronaen inntok verden så har mange kjendiser/bloggere opprettet spleis. Jeg har ristet på hodet når jeg ser Sofa- komikerene opprettet spleis en uke inn i karantenen. Tore var med i programmet « I lomma til Silje « og der så vi at han klarte å bruke en vanlig månedslønn på Nille, så aldri i verden om jeg hadde brukt en krone på noe sånt. I tråden Talla er det også stor engasjement rundt spleis. Hun fikk inn ca. 40 000,- . Jeg har ikke helt fått med meg hvorfor hun opprettet spleiser, men hun har vært til frisøren etterpå, og folk raser... HD oppretter spleis. Jeg tenker som jeg har gjort med disse andre bloggerne og komikerne, at det kommer ikke på tale om å hjelpe med penger. Dette klarer de å få til på egenhånd. Dyreklinikken utsetter ikke hunden for unødig lidelse, så det er en sak mellom dem tenker jeg.. Hvis dere går inn på Spleis siden, så ligger det veldig mange bra saker å gi til. Bloggere og komikere er ikke en sånn sak. Nå må vi også spammes ned av sinte Spleis givere som får hikke hver gang hun kjøper seg noe nytt. Alvorlig talt, dere valgte å donere til en blogger istedenfor en god sak, så skyld på dere selv. 🙌🏻🙌🏻 6
Krølltang89 Skrevet 6. mai 2020 #3266 Skrevet 6. mai 2020 Altså: selv om folk har donert gjennom spleise så gir ikke det rett til innsyn i vår private økonomi. Jeg skjønner nå at folk mener at det er slik, men vi har ikke sagt at vi skal gi folk dette. @Rubella Jeg vet hva voksing koster ja. Å definere hva som er overforbruk etc har jeg ingen interesse å diskutere. @Beatbox Om hun trenger 3 stk eller ikke er irrelevant. Om det koster 1000, 500 eller 300 så er det noe vi klarer å betale uansett. Synes dere henger dere opp i småting og tar tak i ting bare for å rakke ned på Helene. @Miranda16 Alle tingene du ramler opp stemmer ikke. Det er endel spons inn i bildet. Og ja jeg skal videreformidle at hu skal merke bedre fremover til den som sa det. Her er link til Telia greine: https://www.telia.no/svitsj/?gclsrc=aw.ds&&gclid=CjwKCAjwwMn1BRAUEiwAZ_jnEiDIjUvibAKqjW_kYtHacXC-Hu5U7F-ZpfHyYCBCAXazaVK63AHEVBoC3k4QAvD_BwE @Moonwalker Alt dette skjedde en helg, og vi prøvde å Google oss litt rundt for priser. Etter tilbakemeldinger vi fikk av veterinær osv fikk vi dog inntrykket at en slik operasjon hastet veldig. Han som sjekket i Moss sa blandet annet at dersom vi opererte nå ville Gaia ha stor sjangs for å bli helt frisk. Kort sagt så ble vi stressa over å få til operasjon så fort som mulig. Ja, vi kunne ha spart opp et par mnder og fiksa det selv. Her vil jeg igjen nevne at spleise gikk kun over en helg, og den helgen trodde vi prisen var 32000. Så fort vi fikk en bedre pris og hadde fått samlet inn midlene ble spleise stoppet. Angående dokumentasjon på instagram: Helene har lagt ut bilder der også, på mystorie. Men disse er kun tilgjengelig i 24 timer, derfor er det opprettet en egen siden på bloggen. @SansaS Nei, Helene leser ikke her inne. Hun kom å kommenterte en gang da folk nok en gang tok dette spleis greine alt for langt. @Miranda16 avbetaling er ikke aktuelt. Noe mer enn det ønsker jeg ikke forklare, men alle skjønner nok hva jeg sikter til. Men siden du, igjen, er ute etter å ta Helene og nedverdigende henne på de måtene du kan: hva har du imot henne egentlig? Du er en av de som kommenterer oftest og krasest her inne. Oppriktig nysgjerrig. Igjen: jeg er ikke her så dere kan få svar på alt dere lurer på eller noe slikt. Min oppgave er å prøve og oppklare rundt spleise, så dere forstår at det ikke har vært en ondsinnet hensikt bak. Alt vi ønsket, og fremdeles ønsker, er at Gaia skal ha det bra. Om dere mener det var feil av oss å opprette spleis så får det være. Men det har aldri vært slik at vi skulle "lure" til oss penger. Selv hvor mye dere måtte mislike Helene, så kan dere vel se den? Jeg har hvertfall troen på at dere kan det 12
Superrosa Skrevet 6. mai 2020 #3267 Skrevet 6. mai 2020 39 minutter siden, Birdo said: Nei, jeg spurte om du mente at du hadde krav på å få vite hvorfor de ikke fikk nedbetaling. Jeg skrev ingenting som tilsier dette svaret "Svar på spørsmålet: Man burde prøve alle muligheter før det går så langt at de ikke har råd til å hjelpe det kjæreste de eier. Når man sier man har lært, så går man rett i fella noen dager etterpå. Utrolig" Hvis hun bruker sine sosiale medier (les: business) for å reklamere for spleisen som så går til å opprettholde dems hverdagslige private økonomiforbruk så syntes jeg det er innafor å ha spm. Spesielt når det blir påpekt her inne av henne selv at hun har lært av dette. Hvis hunden skader seg igjen nå neste uke så er de vel rett tilbake på start egentlig. 13
Birdo Skrevet 6. mai 2020 #3268 Skrevet 6. mai 2020 2 minutter siden, Superrosa skrev: Hvis hun bruker sine sosiale medier (les: business) for å reklamere for spleisen som så går til å opprettholde dems hverdagslige private økonomiforbruk så syntes jeg det er innafor å ha spm. Spesielt når det blir påpekt her inne av henne selv at hun har lært av dette. Hvis hunden skader seg igjen nå neste uke så er de vel rett tilbake på start egentlig. Og det skal du få lov til å synes. Betyr ikke at det er det😊 3
annebanane Skrevet 6. mai 2020 #3269 Skrevet 6. mai 2020 (endret) 50 minutter siden, Krølltang89 skrev: @Moonwalker Alt dette skjedde en helg, og vi prøvde å Google oss litt rundt for priser. Etter tilbakemeldinger vi fikk av veterinær osv fikk vi dog inntrykket at en slik operasjon hastet veldig. Han som sjekket i Moss sa blandet annet at dersom vi opererte nå ville Gaia ha stor sjangs for å bli helt frisk. Kort sagt så ble vi stressa over å få til operasjon så fort som mulig. Ja, vi kunne ha spart opp et par mnder og fiksa det selv. Her vil jeg igjen nevne at spleise gikk kun over en helg, og den helgen trodde vi prisen var 32000. Så fort vi fikk en bedre pris og hadde fått samlet inn midlene ble spleise stoppet. Angående dokumentasjon på instagram: Helene har lagt ut bilder der også, på mystorie. Men disse er kun tilgjengelig i 24 timer, derfor er det opprettet en egen siden på bloggen. Det er ikke godt nok når eneste folk som ser på spleissiden etter dokumentasjon har tilgjengelig er en link til instagram som ikke viser noe dokumentasjon per dags dato. Med på at det er mer oversiktlig å ha egen side for det, men da må siden være tilgjengelig å finne der det faktisk står det skal være. Det er ikke værre enn å lage et varig innlegg som gir en tydelig link til resten av dokumentasjonen. Mystories kan også lagres i fanen, noe som er gjort hyppig for annet hos bloggeren. Å si at storyene som kun varer 24t er grunnen til at det er laget egen side er ikke en god grunn. Vil at rett skal være rett når dere lover dokumentasjon på en spesifikk side og ikke gir det skikkelig. Tillegg: Skulle gjerne hatt en refleksjon rundt det første spørsmålet mitt i den forrige posten også. Om dokumentasjon som er kvitteringer fra før operasjonen. Spesielt siden du sier i innlegget ditt at dere har penger til å fikse utgifter for diverse uansett, og har insinuert at det kun var selve operasjonen og tiden etter dere trengte penger til. En oppfølging på den lovede doneringen siden det ikke er kommet dokumentasjon på noe videre behandling kunne jo også vært fint i andre kanaler for de som har donert og følger reisen. Endret 6. mai 2020 av Moonwalker 20
Superrosa Skrevet 6. mai 2020 #3270 Skrevet 6. mai 2020 2 minutter siden, Lirah said: Er ikke en kjeft her inne som har skrevet at vi skal ha fullt innsyn fordi vi har bidratt til spleisen. Her er folk som er skeptiske fordi de føler de bare har gitt ekstra penger i lomma til noen som egentlig ikke trenger det. Jeg reagerer fordi Helene viser til et stort overforbruk, og det ser ikke ut som penger er noe problem i det hele tatt når det kommer til alt annet enn akkurat denne operasjonen til hunden. Tror dette er hva flertallet tenker på ja, ikke at det er svindel 👍 16
Gjest Lirah Skrevet 6. mai 2020 #3271 Skrevet 6. mai 2020 (endret) 1 minutt siden, Superrosa skrev: Tror dette er hva flertallet tenker på ja, ikke at det er svindel 👍 Ja. Men jeg må vell ta ansvar for meg selv. Jeg feilbedømte, og trodde at Helene virkelig trengte penger. Det tror ikke jeg er sannheten, og jeg burde dermed ikke ha donert. Så hva jeg har gjort tar jeg på min egen kappe. Endret 6. mai 2020 av Lirah
Superrosa Skrevet 6. mai 2020 #3272 Skrevet 6. mai 2020 3 minutter siden, Lirah said: Ja. Men jeg må vell ta ansvar for meg selv. Jeg feilbedømte, og trodde at Helene virkelig trengte penger. Det tror ikke jeg er sannheten, og jeg burde dermed ikke ha donert. Så hva jeg har gjort tar jeg på min egen kappe. Det er sant, men det er helt innafor å ytre at du føler deg lurt av måten de har håndtert dette i ettertid. 10
Gjest Lirah Skrevet 6. mai 2020 #3273 Skrevet 6. mai 2020 9 minutter siden, Superrosa skrev: Det er sant, men det er helt innafor å ytre at du føler deg lurt av måten de har håndtert dette i ettertid. Tydeligvis ikke, jeg har jo ytra mine følelser og meninger her inne men blir visst anklaget for å anklage de for svindel....
Krølltang89 Skrevet 6. mai 2020 #3274 Skrevet 6. mai 2020 Jeg vil avklare en ting før jeg skriver en lang ny melding: Det var jeg som kom med dette svindel greine. Det var jeg søm følte at dere anklaget oss for det. Greit nok, det var vel ingen av dere som faktisk brukte ordet svindel, men jeg følte at det lå litt mellom linjene. Det traff et punkt, og piggene kom litt ut. Så: Jeg sier ikke at noen har anklaget oss for svindel. Det føltes sånn for min del. Det beklager jeg. 11
Kolibrien Skrevet 6. mai 2020 #3275 Skrevet 6. mai 2020 Krølltang89 om innkjøp av unødvendige ting; "Det var 14 dager ETTER operasjon. Da kan vi ha fått lønn eller fått inn penger på andre måter." Jeg tenker at det å sløse rett etter at man mottok veldedighet for hunden sin gjør saken enda verre. Skjønner ikke hvor samvittigheten blir av? 😕 Nei, jeg skjønner virkelig ikke tankegangen - ei argumentene for at dette visstnok er helt greit. Det viser en holdning med lite respekt ovenfor de som hjalp til å betale inn de 30 000+ kr. Sminke, voksing, "frisk uten sukker"-kurs til 10 000,-(?). Tror nok de fleste av de føler seg lurt. 32
Birdo Skrevet 6. mai 2020 #3276 Skrevet 6. mai 2020 4 minutter siden, Krølltang89 skrev: Jeg vil avklare en ting før jeg skriver en lang ny melding: Det var jeg som kom med dette svindel greine. Det var jeg søm følte at dere anklaget oss for det. Greit nok, det var vel ingen av dere som faktisk brukte ordet svindel, men jeg følte at det lå litt mellom linjene. Det traff et punkt, og piggene kom litt ut. Så: Jeg sier ikke at noen har anklaget oss for svindel. Det føltes sånn for min del. Det beklager jeg. Vel, det var jo faktisk noen som skrev at de trodde pengene fra spleisen hadde gått rett i lommen deres istedet. Vil nå kalle det å antyde svindel jeg men🤷🏻♀️ 9
Krølltang89 Skrevet 6. mai 2020 #3277 Skrevet 6. mai 2020 1 hour ago, Miranda16 said: @Krølltang89 569,- i måneden? ? Hva vil du frem til? 1 hour ago, Moonwalker said: Det er ikke godt nok når eneste folk som ser på spleissiden etter dokumentasjon har tilgjengelig er en link til instagram som ikke viser noe dokumentasjon per dags dato. Med på at det er mer oversiktlig å ha egen side for det, men da må siden være tilgjengelig å finne der det faktisk står det skal være. Det er ikke værre enn å lage et varig innlegg som gir en tydelig link til resten av dokumentasjonen. Mystories kan også lagres i fanen, noe som er gjort hyppig for annet hos bloggeren. Å si at storyene som kun varer 24t er grunnen til at det er laget egen side er ikke en god grunn. Vil at rett skal være rett når dere lover dokumentasjon på en spesifikk side og ikke gir det skikkelig. Tillegg: Skulle gjerne hatt en refleksjon rundt det første spørsmålet mitt i den forrige posten også. Om dokumentasjon som er kvitteringer fra før operasjonen. Spesielt siden du sier i innlegget ditt at dere har penger til å fikse utgifter for diverse uansett, og har insinuert at det kun var selve operasjonen og tiden etter dere trengte penger til. En oppfølging på den lovede doneringen siden det ikke er kommet dokumentasjon på noe videre behandling kunne jo også vært fint i andre kanaler for de som har donert og følger reisen. Jeg har snakket med Helene, og vi skal se om vi får lagt ut dokumentasjonen også på Spleis siden. Vi har prøvd, men ikke fått det til tidligere. Når det gjelder tillegget ditt: Vi har lagt ut dokumentasjon på alt som har omhandlet Gaia i denne prosessen. Igjen så forventet vi alvorlig talt ikke å få inn så mye penger som vi gjorde. Jeg ser det nå at vi kunne nok ha dokumentert litt bedre andre steder også, som på facebook osv. Det skal jeg gjøre en endring på så fort jeg kan. 29 minutter siden, Lirah said: Nei. Slik er det ikke. Du har holdt deg forholdsvis saklig men så måtte du prøve deg på hersketeknikker.... Er ikke en kjeft her inne som har skrevet at vi skal ha fullt innsyn fordi vi har bidratt til spleisen. Her er folk som er skeptiske fordi de føler de bare har gitt ekstra penger i lomma til noen som egentlig ikke trenger det. Jeg reagerer fordi Helene viser til et stort overforbruk, og det ser ikke ut som penger er noe problem i det hele tatt når det kommer til alt annet enn akkurat denne operasjonen til hunden. Nå har jo du svart på en del ting i tråden og det er greit nok. Jeg er fortsatt skeptisk, men setter pris på at du tok deg tid til å svare. Det finnes MANGE svindlere der ute. Nå er det ikke nødvendigvis noen som har anklaget dere for svindel, men som stiller spørsmålstegn ved hele greia.... Hei. Beklager, jeg mente ikke å bruke hersketeknikker. Som allerede skrevet så følte jeg at dette med svindel lå litt mellom linjene, som traff et punkt hos meg. Da kom piggene ut, og jeg har nok ikke klart å holde frustrasjonen godt nok tilbake. Det var mer en naturlig reaskjon fra min side, da det føles enormt ubhagelig å føle at andre tenker dette om oss. Når det gjelder pengebruk i ettertid så innser jeg at det kan være vanskelig å overtale flere av dere. Men sannheten er at det er mye spons: alle treningstightsene er spons over tid. Veldig mange av tighsene man ser er fra Bara, som dere kan se gjentatte sponsende innlegg fra på hennes Instagram. Klær generelt er også endel spons. Mange skjønnhetsbehandlinger er også spons. Vi har også endel avtaler som gir oss ekstra rabatter osv osv. 5
miss summers Skrevet 6. mai 2020 #3278 Skrevet 6. mai 2020 7 minutter siden, Krølltang89 skrev: ? Hva vil du frem til? Jeg har snakket med Helene, og vi skal se om vi får lagt ut dokumentasjonen også på Spleis siden. Vi har prøvd, men ikke fått det til tidligere. Når det gjelder tillegget ditt: Vi har lagt ut dokumentasjon på alt som har omhandlet Gaia i denne prosessen. Igjen så forventet vi alvorlig talt ikke å få inn så mye penger som vi gjorde. Jeg ser det nå at vi kunne nok ha dokumentert litt bedre andre steder også, som på facebook osv. Det skal jeg gjøre en endring på så fort jeg kan. Hei. Beklager, jeg mente ikke å bruke hersketeknikker. Som allerede skrevet så følte jeg at dette med svindel lå litt mellom linjene, som traff et punkt hos meg. Da kom piggene ut, og jeg har nok ikke klart å holde frustrasjonen godt nok tilbake. Det var mer en naturlig reaskjon fra min side, da det føles enormt ubhagelig å føle at andre tenker dette om oss. Når det gjelder pengebruk i ettertid så innser jeg at det kan være vanskelig å overtale flere av dere. Men sannheten er at det er mye spons: alle treningstightsene er spons over tid. Veldig mange av tighsene man ser er fra Bara, som dere kan se gjentatte sponsende innlegg fra på hennes Instagram. Klær generelt er også endel spons. Mange skjønnhetsbehandlinger er også spons. Vi har også endel avtaler som gir oss ekstra rabatter osv osv. Spons er ikke gratis. 19
Rosasko Skrevet 6. mai 2020 #3279 Skrevet 6. mai 2020 Hvorfor ikke kutte ut voksing, negler, løsvipper og andre sånne overflødige ting og heller sette dei av på sparekonto til «barna» deres da?? vist hundene hadde vert så viktig for dere, hadde dere vel prioritert at hundene kan få operere seg på dagen, og ikke vente flere dager? Er det da riktig av dere å eie 2 hunder? Er dere forsvarlige hundeeiere når dere faktisk ikke kan betale for dei, når ulykker oppstår? Dere må jo ha hjelp av andre om ulykker skjer. Det er faktisk ikke bra! hvorfor ikke selge gaming utstyret ditt? Er ikke hundene viktige? Helene kan selge klær, sko. hva gjør dere neste gang ulykken er ute? 30
Summeer Skrevet 6. mai 2020 #3280 Skrevet 6. mai 2020 Men @Krølltang89 hvorfor da fronte " har vært på shopping med mannens kort" på tiktok, og ikke merke TYDELIG hva som er spons og gaver, når man helt klart ikke har midlene til å opprettholde en sånn livsstil. For uten bufferkonto på 2x total inntekt, og uten andre muligheter enn å selge skinnet sitt for en spleis så ser det, tja, i beste fall naivt ut... 30
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå