Birdo Skrevet 5. mai 2020 #3201 Skrevet 5. mai 2020 Bare Helene kan få kritikk for å få seg ny jobb etter permittering, etter å ha fått kritikk i ukesvis om dårlig økonomi..🤷🏻♀️ 16
Pæddan Skrevet 5. mai 2020 #3202 Skrevet 5. mai 2020 Hvem er dere som klarer å mene at jobb er negativt? Gæli er det når hun ikke jobber, gæli er det når hun jobber og gæli er det om hun eier tights mer en gjennomsnittet? Vi alle skjønner at ståa der ikke er så fett og er vel en grunn (som de fleste skjønner ) at hun måtte lage spleis til hundens operasjon! Dette er IKKE vi har noe med og kan skje den beste å havne i et uføre. Fallhøyden kan være stor for enkelte her inne som sitter å gnir seg i hendene over andre ulykke! Hadde (les hadde) ei venninne som var slik - hånet folk som hadde gjort feil vurderinger mht økonomien sin og så ned på disse. Brått en dag så var hun der selv av ulike årsaker og fikk karma på besøk. 14
skruf Skrevet 5. mai 2020 #3203 Skrevet 5. mai 2020 3 minutter siden, Birdo skrev: Bare Helene kan få kritikk for å få seg ny jobb etter permittering, etter å ha fått kritikk i ukesvis om dårlig økonomi..🤷🏻♀️ Tenkte jeg også, damn you if you do and damn you if you dont.. Hadde hun valgt å ikke få ny jobb og avventet permiteringen fra xxl i håp om å begynne å jobbe der igjen og levd på permiteringspenger fra nav så hadde hun nok fått kritikk for å sitte på rumpa og ikke søke ny jobb sånn at hun kjappest mulig fikk fylt opp bufferkontoen. Tar hun grep om økonomien og søker, og får, ny jobb som sørger for bedre inntekt så blir hun jaggu kritisert for det også 🙄 ska´kje verra enkelt! Til de som ytrer seg negativt om jobb-bytte så har hun vel fortsatt jobben som PT, men alle treningssentre i hele landet er fortsatt stengt som følge av corona. Hun er nok ikke den eneste PT i landet som ikke får utøvet sitt yrke. Ikke er det lett å få jobb som helsesekretær heller, det er en populær jobb som det er rift om å få, og da må det vel være mye bedre å heller få en annen jobb enn det man er utdannet til enn å sitte hjemme og leve av nav i påvente av en jobb som helsesekretær. Med mindre man heter Helene Drage da, da er jo det å være proaktiv på arbeidsmarkedet negativt også🤷🏼♀️ Det er forsåvidt heller ikke unormalt å ha flere tidligere jobber på CVˋen sin. I dagens samfunn så er det ikke noe uvanlig å ha hatt flere jobber bak seg Og ang disse 20 tightsene det har blitt tjatret om på de siste sidene her i tråden; tror dere virkelig at HD har kjøpt seg 20 tightser til 1000kr stykket? HD blir sponset med treningstøy, også tights. Man betaler ikke når man mottar spons, men man betaler firmaet bak tightsene ved å reklamere for produktet. Reklamerer man for f.eks en tights så betaler man 40% av verdien, ikke med rene penger der og da men via skatt. Dette gjelder også skjønnhetsbehandlinger og tjenester som er spons, det skal føres opp og skattes av. Nok av bloggere som har gått på en real skattesmell som følge av bokettersyn der de ikke har ført opp og betalt skatt av spons. Anne-brith Davidsen f.eks fikk en skattesmell på 600 000, og for noen år tilbake så fikk bloggeren Andrea Badendyck skattesmell på langt over en million. Når man får sponset treningstøy så er det vel heller ikke unormalt å ha 20 tightser, man sier ikke nei til en ny sponset tights siden man har mange fra før, det er jo jobben til bloggere å reklamere for ting for å få folk til å kjøpe. Vedder en femmer på at fotballfrue har 20 tightser i skapet sitt også. 9
miss summers Skrevet 5. mai 2020 #3204 Skrevet 5. mai 2020 1 time siden, skruf skrev: Blir man permittert fra jobb så kan man etter to uker starte i ny jobb uten å ta hensyn til oppsigelsestid i den gamle jobben. Det er jo bare bra at HD så kjapt etter permittering begynner i ny jobb og får normal inntekt igjen kontra å leve på 60+% av den tidligere lønna (husker ikke nøyaktig hvor mange prosenter av tidligere inntekt man får utbetalt når man er permittert), så har hun penger nok til både tightser, mascara og bufferkonto til hundene. Hun bør i allefall ikke få kritikk for å få være snarrådig og søke ny jobb når hun (pluss tusenvis av andre i landet) ble permittert pga coronakrisen, og få jobben, i stedet for å ikke gjøre noe, bare daffe rundt hjemme og heller leve på lav utbetaling fra nav. Og; gi beng i å spekulere rundt diagnoser. Det er bare gammeldags kjerringslarv og blir rapportert. Her er jeg veldig enig. Jobb er pokker meg jobb, og langt bedre enn permittering! 8
Miranda16 Skrevet 5. mai 2020 #3205 Skrevet 5. mai 2020 (endret) 1 time siden, skruf skrev: Og ang disse 20 tightsene det har blitt tjatret om på de siste sidene her i tråden; tror dere virkelig at HD har kjøpt seg 20 tightser til 1000kr stykket? HD blir sponset med treningstøy, også tights. Man betaler ikke når man mottar spons, men man betaler firmaet bak tightsene ved å reklamere for produktet. Reklamerer man for f.eks en tights så betaler man 40% av verdien, ikke med rene penger der og da men via skatt. Mulig jeg tar feil, men ikke sett at innlegg om treningstøy er merket som sponset, men reklame. Disse produktene merker hun svært dårlig på feks IG Endret 5. mai 2020 av Miranda16 6
Cati Skrevet 5. mai 2020 #3206 Skrevet 5. mai 2020 22 timer siden, irevin skrev: Jeg har fulgt HD noen år og for meg VAR hun inspirerende. Syns det var tøft at en PT kroppslig sett ikke var den man kanskje forbandt med en PT, likte at hun turte være seg selv osv. Siste årene syns jeg hun har tapt seg veldig og syns bare at det er blitt så trist, rett og slett. Syns hun er blitt «fjollete» foran kamera og svarer dårlig på selv konstruktiv kritikk. Svarer på en måte som jeg syns kan være litt hoverende. Så kom slankeoperasjonen og etterhvert VM i bortforklaringer. Prosjekter som blir satt igang, men gjennomføres aldri. Dessverre så syns jeg at jeg ser ei jente som sliter «big time» og nesten så hun burde skjerme seg selv fra sosiale medier. Håper nesten at hun gjør det og kommer tilbake der hun engang var med positivisme og trening/kost tips. Det er så voldsomt fokus på kropp og utseende blitt og det gir meg ingenting lenger. «Awesome» og alt det der er jeg blitt lei for syns det skinner så igjennom at hun slettes ikke føler seg sånn. Trist syns jeg, for hun var jo en fin blogger å følge for noen år tilbake. Akkurat slik føler jeg det også.. det har blitt for mye fjolleri! Jeg synes det er synd med all kritikk rundt vekten hennes, det er vanskeligere enn man tror til tross for gastric sleeve operasjon. Man opererer jo magen og ikke hodet (der det meste faktisk sitter..) Men når det er sagt, så falt jeg helt av nå når hun opprettet Spleis for hunden og i neste øyeblikk stolt viser frem nyanskaffelser til privat bruk samt overflod av sminke, klær og alt mulig. Det henger ikke på grep. Jeg har også blitt ekstremt lei av den stadige tilgjøringa inn i kamerat; det er ikke mulig å telle en gang hvor mange ganger hun må ta seg til ansikt/hår, kommentere «awesome», fokusere på utseendet generelt. Det orker jeg ikke. Jeg vil ha det ekte, rå og motiverende. Noe Helene absolutt ikke er for meg lenger dessverre.. 19
irevin Skrevet 5. mai 2020 #3207 Skrevet 5. mai 2020 1 time siden, Cati skrev: Akkurat slik føler jeg det også.. det har blitt for mye fjolleri! Jeg synes det er synd med all kritikk rundt vekten hennes, det er vanskeligere enn man tror til tross for gastric sleeve operasjon. Man opererer jo magen og ikke hodet (der det meste faktisk sitter..) Men når det er sagt, så falt jeg helt av nå når hun opprettet Spleis for hunden og i neste øyeblikk stolt viser frem nyanskaffelser til privat bruk samt overflod av sminke, klær og alt mulig. Det henger ikke på grep. Jeg har også blitt ekstremt lei av den stadige tilgjøringa inn i kamerat; det er ikke mulig å telle en gang hvor mange ganger hun må ta seg til ansikt/hår, kommentere «awesome», fokusere på utseendet generelt. Det orker jeg ikke. Jeg vil ha det ekte, rå og motiverende. Noe Helene absolutt ikke er for meg lenger dessverre.. Måtte hun komme tilbake til der hun engang var ! Da syns jeg hun var så motiverende. I utgangspunktet er jeg lite for å kommentere både vekt og utseende, men hun var mye flottere før uten det «fjolleriet». Og med flottere mener jeg hele «attituden». Det tullet med å hele tiden ta seg til ansiktet, ordne med håret, gni seg under øynene, den litt «snerpete underliggende tonen» osv syns jeg rett og slett er lite flaterende og tyder på stor usikkerhet. Det blir også for mye med å si A men ikke B, da mener jeg man ikke trenger si A i det hele tatt, for da skaper følgerene egne teorier og hun utsetter seg selv for dårlig snakk som hun igjen da desperat forsvarer hvor alt bare blir kleint. Jeg syns oppriktig synd på henne - måtte hun komme «tilbake» der hun en gang var. En blogger jeg har fått øynene opp for er Line Victoria Huseby. Sikkert mange meninger om henne også, men der snakker vi om ikke annet reine ord for penga. 16
kkkeee Skrevet 5. mai 2020 #3208 Skrevet 5. mai 2020 3 timer siden, irevin skrev: Måtte hun komme tilbake til der hun engang var ! Da syns jeg hun var så motiverende. I utgangspunktet er jeg lite for å kommentere både vekt og utseende, men hun var mye flottere før uten det «fjolleriet». Og med flottere mener jeg hele «attituden». Det tullet med å hele tiden ta seg til ansiktet, ordne med håret, gni seg under øynene, den litt «snerpete underliggende tonen» osv syns jeg rett og slett er lite flaterende og tyder på stor usikkerhet. Det blir også for mye med å si A men ikke B, da mener jeg man ikke trenger si A i det hele tatt, for da skaper følgerene egne teorier og hun utsetter seg selv for dårlig snakk som hun igjen da desperat forsvarer hvor alt bare blir kleint. Jeg syns oppriktig synd på henne - måtte hun komme «tilbake» der hun en gang var. En blogger jeg har fått øynene opp for er Line Victoria Huseby. Sikkert mange meninger om henne også, men der snakker vi om ikke annet reine ord for penga. Helt enig.Blir så opphengt i at hun drar seg i håret og gnir seg under ene øyet, så hører ikke hva som blir sagt. Og så lurte hun på hvorfor det var så mye mindre vipper på det øyet? Kanskje det ikke er bra for håret heller at det tas i hele tiden? 11
Måne Rampelyset Skrevet 5. mai 2020 #3209 Skrevet 5. mai 2020 Tråden er ryddet for spekulasjoner, brukerdebatt og svar til dette. Måne, admin. 1
lillehammeren Skrevet 6. mai 2020 #3210 Skrevet 6. mai 2020 Bruk av filter / redigering av lys, skygge og kontraster er jo akkurat det samme?? 🤯 Ref. dagens instastory. 9
Pollen Skrevet 6. mai 2020 #3211 Skrevet 6. mai 2020 17 minutter siden, lillehammeren skrev: Bruk av filter / redigering av lys, skygge og kontraster er jo akkurat det samme?? 🤯 Ref. dagens instastory. Hun er veldig opphengt i ingen filter🙄 8
FluffyChix Skrevet 6. mai 2020 #3212 Skrevet 6. mai 2020 Ehh...jeg har 43 tights og 254 kjoler...så dere får nå bare klage på at det er 17 stk i skapet hennes 3
Birdo Skrevet 6. mai 2020 #3213 Skrevet 6. mai 2020 32 minutter siden, Pollen skrev: Hun er veldig opphengt i ingen filter🙄 Var noen som kommenterte det på bildet hennes i går, så sikkert derfor. Kudos til henne for å svare ordentlig hvert fall da, flere her inne mener jo bastant at man blir blokkert så fort man er kritisk til henne. 3
Gjest Beatbox Skrevet 6. mai 2020 #3214 Skrevet 6. mai 2020 (endret) 4 minutter siden, Birdo skrev: Var noen som kommenterte det på bildet hennes i går, så sikkert derfor. Kudos til henne for å svare ordentlig hvert fall da, flere her inne mener jo bastant at man blir blokkert så fort man er kritisk til henne. Kan det ha med det faktum at flere har blitt blokkert når de har stilt kritiske og saklige spørsmål? Men bra at hun har blitt bedre på å svare på en skikkelig måte! Endret 6. mai 2020 av Beatbox
Gjest Beatbox Skrevet 6. mai 2020 #3215 Skrevet 6. mai 2020 17 minutter siden, FluffyChix skrev: Ehh...jeg har 43 tights og 254 kjoler...så dere får nå bare klage på at det er 17 stk i skapet hennes Det har du helt sikkert...men la du samtidig ut bilder av det og satte igang en spleis rett før??
Birdo Skrevet 6. mai 2020 #3216 Skrevet 6. mai 2020 3 minutter siden, Beatbox skrev: Kan det ha med det faktum at flere har blitt blokkert når de har stilt kritiske og saklige spørsmål? Men bra at hun har blitt bedre på å svare på en skikkelig måte! Såklart. Men hvem som helst kan si at de har blitt blokkert pga det uten at det er tilfelle, det er jo en fin måte å stille noen i et dårlig lys. Så jeg er alltid skeptisk til egne erfaringer på kg. 3
Gjest Beatbox Skrevet 6. mai 2020 #3217 Skrevet 6. mai 2020 (endret) 10 minutter siden, Birdo skrev: Såklart. Men hvem som helst kan si at de har blitt blokkert pga det uten at det er tilfelle, det er jo en fin måte å stille noen i et dårlig lys. Så jeg er alltid skeptisk til egne erfaringer på kg. En liten digresjon; rasende festlig å være vitne til hvordan enkelte syns det er helt greit å latterliggjøre andre men går i taket så fort noen har noe negativt å si om HD...hmmm.... Endret 6. mai 2020 av Beatbox
Superrosa Skrevet 6. mai 2020 #3218 Skrevet 6. mai 2020 Fra instabildet hennes: " Vet kamera tydeligvis har et eget filter (kan det slås av?) " Ja, selvfølgelig kan det slås av! xD Hun har jo aktivert det selv.... 11
Superrosa Skrevet 6. mai 2020 #3219 Skrevet 6. mai 2020 (endret) 1 hour ago, lillehammeren said: Bruk av filter / redigering av lys, skygge og kontraster er jo akkurat det samme?? 🤯 Ref. dagens instastory. Men i tillegg er det hun sier er jo ikke sant. Redigering av lys, skygge og kontraster fjerner ikke føflekker på magisk vis. Som er en typisk ting dette beautyfilteret gjør. Forskjell fra kamerabilder til instabilder er jo som dag og natt. Endret 6. mai 2020 av Superrosa 13
Klemen10na Skrevet 6. mai 2020 #3220 Skrevet 6. mai 2020 27 minutter siden, Birdo said: Såklart. Men hvem som helst kan si at de har blitt blokkert pga det uten at det er tilfelle, det er jo en fin måte å stille noen i et dårlig lys. Så jeg er alltid skeptisk til egne erfaringer på kg. Det var noen her for kort tid siden som skrev i den spørsmålsboksen på insta som ble blokkert, men hun svarte på spørsmålet senere. Husker ikke nøyaktig spørsmål, men personen skrev det her etter hen ble blokkert, og det var ikke frekt. Helene la det jo ut selv da hun svarte. Så jo, hun blokkerer noen ganger for ganske uskyldige spørsmål, at hun tar spørsmålet ille opp er en annen sak. Når man driver en virksomhet må man tåle saklig kritiske spørsmål. 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå