Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 timer siden, Krølltang89 skrev:

En annen ting dere glemmer er at operasjonen var helt i begynnelsen av mnd. Mascaraen, uavhengig av sum, ble kjøpt nå for et par dager siden. 

Operasjonen var en haste sak. Kan jo hende de har fått lønn siden da, og da går å kjøper seg en mascara? Det er jo også lagt ut kvitteringer og kontoutskrift på storien for litt siden? 

En korsbåndsoperasjon er ikke en hastesak. Dette er ikke noe som må gjøres akutt, da tilstanden ikke er livstruende eller forverres nevneverdig ved å utsettes. Når korsbåndet ryker gjør det veldig vondt, og i dagene etter pga blødning i leddet. Etter dette går det tilbake, og problemet da er at leddet ikke lengre er stabilt. Heldigvis har hunden 3 andre bein å gå på, og selv om det 4. er ubrukelig i noen måneder, kan det vente. Den ventetiden kan eier bruke på å spare opp penger. Det er ikke unormalt at hunder opereres opp til 1 år etter korsbåndet røk, pga eiers økonomi. Og det går fint, og resultatet blir like bra. Det er IKKE dyreplageri å avente en slik operasjon. 

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 timer siden, Heartgirl skrev:

Det blir bare synsing og spekulasjoner. 

Det finnes noe som heter dyrekonto som fungerer som en slags avbetaling gjennom banken, men man må ha fast jobb og inntekt for å få en slik konto. 

Du trenger ikke fast jobb for å få dyrekonto (Resurs Bank), du trenger bare å være kredittverdig. Søker for mange på jobb, og det er stort sett fordi folk ikke har jobb. Regner med HD ikke er kredittverdig, siden det ikke ble benyttet. Eventuelt vil hun bare ikke betale selv. 

• Liker 13
Gjest Deltidsmamma
Skrevet

Hva om de sminke greiene er kjøpt med gavekort? Er det slik å forstå at fordi HD ba om hjelp på spleis så kan hun ikke kjøpe seg noe med f. Eks gavekort?!

Syntes ting tas helt ut her i denne tråden altså

Skrevet
2 timer siden, kindagirl skrev:

Har ikke sett noen kvitteringer jeg? Jeg tviler ikke på at hun har vist de men jeg har ikke fått det med meg. Hvor la hun det ut?

Ligger på bloggen hennes. 

Skrevet
19 minutter siden, Birdo skrev:

Så på bloggen jeg men fant ingenting. 

Skrevet
6 timer siden, Birdo skrev:

Mangler fortsatt kvitteringen for operasjonen.

Gjest Beatbox
Skrevet
17 minutter siden, Pollen skrev:

Mangler fortsatt kvitteringen for operasjonen.

2.april, øverst på kontoutdraget står det en sum på 22.527, er ikke det operasjonen?

Skrevet
47 minutter siden, monstergospel skrev:

https://www.tv2.no/a/5341201/ 

Det var tider det!

Du synes ikke det er dårlig gjort å trekke fram denne gamle artikkelen? Hun er åpen og ærlig om at hun sliter veldig for tiden, og du velger å trekke fram denne? Du burde skamme deg.

• Liker 16
Skrevet (endret)

Endret av OppdragNemo
.
  • Liker 11
Skrevet
48 minutter siden, Beatbox skrev:

2.april, øverst på kontoutdraget står det en sum på 22.527, er ikke det operasjonen?

Mulig det. Står i teksten nedenfor at hun ikke har kvitteringen for operasjonen 

Skrevet

Tror ikke kritikken av spleis er at hun bruker de pengene på sminke og klær, men at de pengene hun bruker på sminke og klær burde hun jo heller spare til en buffer.

Jeg er sjokkert over at to voksne folk uten barn ikke har noe spart opp noe penger. 30 000 kr er ikke så mye. 

• Liker 23
Skrevet
6 minutter siden, Fortunatus skrev:

Tror ikke kritikken av spleis er at hun bruker de pengene på sminke og klær, men at de pengene hun bruker på sminke og klær burde hun jo heller spare til en buffer.

Jeg er sjokkert over at to voksne folk uten barn ikke har noe spart opp noe penger. 30 000 kr er ikke så mye. 

Ja, det er det jeg mener! 👍🏻

• Liker 6
Skrevet

Det vil si at det er over 7000,- kroner igjen, som hun hevder går til «veldedig forhold». Eller som bloggen / IG viser: kamera og mascara...

• Liker 5
Gjest Beatbox
Skrevet
9 minutter siden, Skureguri skrev:

Det vil si at det er over 7000,- kroner igjen, som hun hevder går til «veldedig forhold». Eller som bloggen / IG viser: kamera og mascara...

Jepp, 7041,- kr.....Utbetalt etter alle gebyrer: 29568,- , opr kostet iflg kontoutdrag : 22527,-....

Gjest Heartgirl
Skrevet

Til dere som diskuterer, spekulerer, mener og synser om HD sitt pengeforbruk og spleisen angående veterinærutgiftene, kjøp av mascara eller ikke kjøp av mascara. 

Flertallet på denne tråden har vært med på spleisen, og vi har ikke interesse av at denne spleisen. 

Vær så snill å ta spørsmål med HD direkte istedet for å sitte på tråden å synske og spekulere om HD har kjøpt mascara og andre ting av spleispenger og at dere vil se kvitteringer. 

Kjære moderator hvor er du på denne tråden. Flere kommentarer består av synsing og spekulasjoner! 

Skrevet (endret)
4 minutter siden, Heartgirl skrev:

Flertallet på denne tråden har vært med på spleisen, og vi har ikke interesse av at denne spleisen. 

Vær så snill å ta spørsmål med HD direkte istedet for å sitte på tråden å synske og spekulere om HD har kjøpt mascara og andre ting av spleispenger og at dere vil se kvitteringer. 

Om du velger å støtte en spleis uten å bry deg om hva pengene går til er det vel fullstendig opp til deg. 

Jeg har et hundehjerte og støtter ofte spleiser til folk som trenger hjelp til dyrene sine. På tross av at de har tatt noen dumme valg ved å feks ikke ha forsikring. Det gir meg også rett til å kritisere valget om å ikke ha forsikring fordi vedkommende nå kanskje har lært at det er god idé... Så jo, jeg sier i fra.

Hadde andre jeg hadde støttet åpenbart fått mye mer penger enn de trengte og få dager senere har kjøpt seg nye UNØNDVENDIGE ting og flasher det på IG (har jeg aldri opplevd før, folk flest eier sosiale antenner og respekt for dem som velger å hjelpe dem...) sier jeg også i fra at det er helt bak mål og fremstår usmakelig.

Endret av Skureguri
  • Liker 7
Skrevet

Du kan jo forsøke å kontakte HD med konstruktiv kritikk i denne saken - slik jeg har gjort @Heartgirl så er du hjertelig velkommen i blokkert-klubben...

• Liker 11
Gjest Heartgirl
Skrevet
Akkurat nå, Skureguri skrev:

Om du velger å støtte en spleis uten å bry deg om hva pengene går til er det vel fullstendig opp til deg. 

Jeg har et hundehjerte og støtter ofte spleiser til folk som trenger hjelp til dyrene sine. På tross av at de har tatt noen dumme valg ved å feks ikke ha forsikring. Det gir meg også rett til å kritisere valget om å ikke ha forsikring fordi vedkommende nå kanskje har lært at det er god idé... Så jo, jeg sier i fra.

Hadde andre jeg hadde støttet åpenbart fått mye mer penger enn de trengte og få dager senere har kjøpt seg nye UNØNDVENDIGE ting og flasher det på IG (har jeg aldri opplevd før, folk flest eier sosiale antenner og respekt for dem som velger å hjelpe dem...) sier jeg også i fra at det er helt bak mål og fremstår usmakelig.

Jeg skjønner hva du mener, men å sitte på tråden å spekulere og synse om hva spleispengene til HD har gått til, om hun har brukt 1000,-kr for å kjøpe seg mascara, om mascaraen er sponset og gå igjennom kontoutskriften med lupe synes jeg er smålig gjort. 

Har også et dyrehjerte, og elsker dyr av hele mitt hjerte, men av prinsipp er jeg ikke med på spleis til folk jeg ikke kjenner f.eks. bloggere som ber om penger. 

Synes det er snilt gjort av dere som har vært med på å hjelpe HD ❤️ 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...