Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
Virrevirra skrev (18 minutter siden):

Nå må jeg slenge inn en kommentar fra sidelinjen. Hvis planen var 1.30, eller 1.20, må man ha en pace-plan. Trolig har de startet litt hardt, mulig rett på terskel. Hvis du først "får det", syre/knekken.. da er det gjort. Da er det forbannet bra å gjennomføre. 

Å planlegge en tid, men starte "lett" vil gi en økning i fart mot slutten for å klare målet, noe som er lite fornuftig for nybegynner-løper. Bedre å løpe middels hele turen, enn lett-> drit hardt, da sprekker du. 

Ja, hadde hun trent mer, og helst ute, hadde hun kjent og visst hva hennes terskelpuls er,kanskje til og med terskelfart. Den er jeg sikker på at hun vet etter idag.

Så dette er rett og slett ei som startet for hardt (målet ble for presist). Hadde målet bare vært å gjennomføre hadde de trolig tikket inn 15 min raskere tvert. 

Så dere som er ordentlig mobbete nå, selvom dere later som dere ikke er det (!) - regner med at dere ikke har gått inn for å nå en gitt distanse og tid og testet ut pacing selv. Eller i det hele tatt har kjent på prestasjonsangst og melkesyre. 

Joda. Jeg var nettopp på min 7.Hyrox i Køben. 

Jeg driter en lang marsj i at hun gikk hele løypa jeg, alle har ulike utgangspunkt. Men da må du ikke framstå som noe annet samtidig hvor du belærer andre hvordan de skal få en aktiv livsstil. Hun misliker jo trening like mye som hun misliker og omgåes barna sine. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Virrevirra skrev (17 minutter siden):

..glemte å nevne næringsinntak før og undervegs..å kjøre 1 t 30 min med høy puls er villt. Smertefullt.  

En ordentlig realitetssjekk, blir spennende og fint å se neste konk. Kanskje hun kjenner sonene sine bedre da og får gjennomført med en bedre følelse. 

Å løpe etter soner er ikke det viktigste som mange skriver, men det er et utrolig godt verktøy hvis du har konkrete mål som gjelder gjennomføringen.

Underveis er da vitterlig ikke nødvendig på 10 km. FØR er viktig. Men regner da med hun som er PT vet at hun trenger karbohydrater og gjerne litt salt før en sånn økt 😊

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
RandiO skrev (9 minutter siden):

@Sol Rampelyset @Måne Rampelyset På tide å rydde litt her. Evt kaste ut enkelte brukere kanskje… 

Sånn sladrehank-oppførsel er utrolig lite sjarmerende, særlig av voksne. Pass på deg selv og kun deg.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Dama har født tre barn siste fire år. Ta dere en bolle med denne dritt-slengingen. Kudos for å stille opp og prøve. Ferdig snakka. 

• Nyttig 8
Skrevet
Lineaaa skrev (1 minutt siden):

Dama har født tre barn siste fire år. Ta dere en bolle med denne dritt-slengingen. Kudos for å stille opp og prøve. Ferdig snakka. 

Hva så? 

• Nyttig 3
Skrevet
Lineaaa skrev (4 minutter siden):

Mao du har ikke forstått det meste av kritikken 🫣

• Nyttig 5
Skrevet
Lineaaa skrev (11 minutter siden):

Det er da ikke vi som har bedt henne, som aldri løper eller har forutsetninger for å løpe, om å stille i dag. Det har hun valgt helt selv. Hun kunne droppet det. Man kan få kudos som mosjonist. HD tjener penger på og profilerer seg som PT og coach. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Babyface skrev (26 minutter siden):

Sånn sladrehank-oppførsel er utrolig lite sjarmerende, særlig av voksne. Pass på deg selv og kun deg.

😃 Oh, the irony…

Skrevet
Kleppmelk skrev (53 minutter siden):

Underveis er da vitterlig ikke nødvendig på 10 km. FØR er viktig. Men regner da med hun som er PT vet at hun trenger karbohydrater og gjerne litt salt før en sånn økt 😊

Ikke helt enig, du må se på varighet og innsats. 10 km for deg er kanskje hverdags, men ikke for andre. Hadde det vært sone 1-2 tur, null stress. Men terskelarbeid trenger påfyll. Og terskel arbeid i 1 t 43 min har svært høy TSS. Det er en knallhard økt. Har ikke sett pulsen hennes underveis, men siden hun møtte veggen så vil jeg anta den var terskel eller over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...