MiniMjau Skrevet 8. januar #22941 Skrevet 8. januar Miranda16 skrev (5 minutter siden): Kjøpte ikke hun et sånt pilates apparat også? Jo et rosa fra Rusta som var så i vinden. Tipper det OGSÅ står og samler støv. 2 4
Laia Skrevet 9. januar #22942 Skrevet 9. januar Jeg skjønner ikke greia med alle disse treningsapparatene hun anskaffer seg (eller kanskje rettere sagt: er sponset med). Hun har jo vært veldig åpen om at det er sentertrening som funker for henne? (#egentid). Nå senest har hun fått en ny/oppgradert gå-mølle i hus i tillegg. Og så lagde hun klagereel i jula om alle julegavene barna hadde fått som de ikke hadde plass til… Jeg husker at hun, for sikkert minst 10 år siden, hadde en ellipsemaskin hjemme. Jeg tror det var i denne fasen hun gikk mye ned i vekt på egenhånd. Denne postet hun iallfall om ganske hyppig, om jeg husker riktig. Iallfall så fikk man et inntrykk av at den faktisk var aktivt i bruk. Man trodde på det. Venter ikke akkurat i spenning på spennende innlegg om pilates/hjemmemølle fremover (kanskje med unntak av de reklameinnleggene hun har forpliktet seg til). Eller kanskje de kommer etter å ha lest her? 5 7
MiniMjau Skrevet 9. januar #22943 Skrevet 9. januar Laia skrev (4 minutter siden): Jeg skjønner ikke greia med alle disse treningsapparatene hun anskaffer seg (eller kanskje rettere sagt: er sponset med). Hun har jo vært veldig åpen om at det er sentertrening som funker for henne? (#egentid). Nå senest har hun fått en ny/oppgradert gå-mølle i hus i tillegg. Og så lagde hun klagereel i jula om alle julegavene barna hadde fått som de ikke hadde plass til… Jeg husker at hun, for sikkert minst 10 år siden, hadde en ellipsemaskin hjemme. Jeg tror det var i denne fasen hun gikk mye ned i vekt på egenhånd. Denne postet hun iallfall om ganske hyppig, om jeg husker riktig. Iallfall så fikk man et inntrykk av at den faktisk var aktivt i bruk. Man trodde på det. Venter ikke akkurat i spenning på spennende innlegg om pilates/hjemmemølle fremover (kanskje med unntak av de reklameinnleggene hun har forpliktet seg til). Eller kanskje de kommer etter å ha lest her? Hvorfor må en ha mølle i stua, skjønner det er godt å gå inne i varmen, en kan se på tv samtidig og bla bla, men den avkoblingen det er med en times gåtur med godt med klær i frisk vinterluft. Det blir mange tusen skritt også! 3 1
Laia Skrevet 9. januar #22944 Skrevet 9. januar MiniMjau skrev (1 time siden): Hvorfor må en ha mølle i stua, skjønner det er godt å gå inne i varmen, en kan se på tv samtidig og bla bla, men den avkoblingen det er med en times gåtur med godt med klær i frisk vinterluft. Det blir mange tusen skritt også! Jeg er helt enig med deg. Og hvis hun skal trene seg opp mot løpet som hun snakket om (husker ikke helt om det var et 10 km løp?), så ville jeg definitivt fokusert på ute-trening og ikke på en gå-mølle i stua. Og likeens vedrørende hverdagsaktivitet i form av skritt, som du sier. 4
Chlypa Skrevet 9. januar #22945 Skrevet 9. januar MiniMjau skrev (8 timer siden): Hvorfor må en ha mølle i stua, skjønner det er godt å gå inne i varmen, en kan se på tv samtidig og bla bla, men den avkoblingen det er med en times gåtur med godt med klær i frisk vinterluft. Det blir mange tusen skritt også! Du kunne ikke betalt meg for å være ute på vinteren 1
irevin Skrevet 9. januar #22946 Skrevet 9. januar KILDE; bildene er hentet fra HD sin story på facebook. Når veien tilbake til «mørke» i følge henne selv er «lite som skal til»., undres man jo over at den behandlingen nærmer seg slutten samtidig som hun sier det føles riktig… Det er jo slikt som gjør at man tar fødselsdepresjonen hennes lite seriøst…. 3
Summeer Skrevet fredag kl. 17:08 #22947 Skrevet fredag kl. 17:08 Noe av det mest viktige i behandling av (psykisk) sykdom er jo å komme seg ut i bevegelse i frisk luft, og aller helst dagslys. Da er ikke walkingpad inne i egen stue å anbefale..... 6 2
Beatbox Skrevet fredag kl. 18:00 #22948 Skrevet fredag kl. 18:00 Summeer skrev (49 minutter siden): Noe av det mest viktige i behandling av (psykisk) sykdom er jo å komme seg ut i bevegelse i frisk luft, og aller helst dagslys. Da er ikke walkingpad inne i egen stue å anbefale..... Frisk luft, dagslys, bevegelse...og ærlighet!! Noe vi har sett ørten ganger at hun ikke mestrer...elns🙄 4 1
Sarah93 Skrevet fredag kl. 18:08 #22949 Skrevet fredag kl. 18:08 irevin skrev (1 time siden): KILDE; bildene er hentet fra HD sin story på facebook. Når veien tilbake til «mørke» i følge henne selv er «lite som skal til»., undres man jo over at den behandlingen nærmer seg slutten samtidig som hun sier det føles riktig… Det er jo slikt som gjør at man tar fødselsdepresjonen hennes lite seriøst…. Du er klar over at det er veldig vanskelig også for alvorlig syke mennesker å få plass - for ikke å si lang behandlingstid- på DPS? Alle avsluttes tidlig, og suicidale folk blir avvist. 2 1 1
Fenomen Skrevet fredag kl. 18:13 #22950 Skrevet fredag kl. 18:13 Sarah93 skrev (4 minutter siden): Du er klar over at det er veldig vanskelig også for alvorlig syke mennesker å få plass - for ikke å si lang behandlingstid- på DPS? Alle avsluttes tidlig, og suicidale folk blir avvist. Det er vel ikke at behandlingen avsluttes det siktes til men at hun sier det føles riktig 3
irevin Skrevet fredag kl. 18:35 #22951 Skrevet fredag kl. 18:35 Fenomen skrev (20 minutter siden): Det er vel ikke at behandlingen avsluttes det siktes til men at hun sier det føles riktig Korrekt ! Jeg vet veldig godt at det tar lang tid å få hjelp og at man aller helst skal avslutte så tidlig som mulig. Det er jo mer hva HD formidler jeg tenker på, «at det føles greit». Jeg hadde forstått VELDIG GODT om hun selv var skuffet og lei seg over at behandlingen var over. 2
Sarah93 Skrevet fredag kl. 19:39 #22952 Skrevet fredag kl. 19:39 Fenomen skrev (1 time siden): Det er vel ikke at behandlingen avsluttes det siktes til men at hun sier det føles riktig Man vil jo gjerne tenke og kommunisere det, tenke positivt på framtida. Det er helt normalt, og også adaptivt. Hadde hun fått applaus her hvis hun skrev at hun følte seg jævlig og at behandlingen ble for fort avsluttet? Nei, det ville vel handlet om at hun ikke kan forvente å få utbytte av behandling så lenge hun går på walking pad fremfor en tur ut … 1
Fenomen Skrevet lørdag kl. 09:35 #22953 Skrevet lørdag kl. 09:35 Sarah93 skrev (13 timer siden): Man vil jo gjerne tenke og kommunisere det, tenke positivt på framtida. Det er helt normalt, og også adaptivt. Hadde hun fått applaus her hvis hun skrev at hun følte seg jævlig og at behandlingen ble for fort avsluttet? Nei, det ville vel handlet om at hun ikke kan forvente å få utbytte av behandling så lenge hun går på walking pad fremfor en tur ut … Det er vel i så fall første gang hun er positiv 8
Pinnsvine Skrevet lørdag kl. 10:41 #22954 Skrevet lørdag kl. 10:41 Sarah93 skrev (14 timer siden): Man vil jo gjerne tenke og kommunisere det, tenke positivt på framtida. Det er helt normalt, og også adaptivt. Hadde hun fått applaus her hvis hun skrev at hun følte seg jævlig og at behandlingen ble for fort avsluttet? Nei, det ville vel handlet om at hun ikke kan forvente å få utbytte av behandling så lenge hun går på walking pad fremfor en tur ut … Hvis hun hadde vært lei seg fordi hun ikke fikk mer behandling hadde hun vært utakknemlig og det hadde kommet anklager om at hun ikke hadde utnyttet mulighetene bedre, ref kommentaren om walking pad. Også enig med det folk skriver om at det hadde vært best å gå ut, men det er bra og gå inne også. Sett pad ved et vindu, så er effekten nesten den samme. Det er jo absolutt mulig at hun føler at hun har fått seg bedre verktøy til å håndtere situasjonen, selv om flere folk her inne tror dette er sånt man blir kurert for for evig og alltid. selv de psykeste får ikke kontinuerlig behandling og i hvert fall ikke de som klarer å stå i jobb 2
Sarah93 Skrevet lørdag kl. 11:43 #22955 Skrevet lørdag kl. 11:43 Fenomen skrev (2 timer siden): Det er vel i så fall første gang hun er positiv Er ikke det bra da? Damned if you do, damned if you don’t.
Fraola Skrevet lørdag kl. 15:14 #22956 Skrevet lørdag kl. 15:14 Sarah93 skrev (3 timer siden): Er ikke det bra da? Damned if you do, damned if you don’t. Jeg ser hva du sier og skjønner hva du mener. Jeg har vært ganske negativt innstilt til HD selv ganske lenge, men av egenerfaring ser jeg mønstrene hennes tydeligere og tydeligere. Jeg synes det er mange her inne som viser null innsikt og kunnskap om nettopp fødselsdepresjon og konsekvensene dette kan ha for en persons mentale helse. Dette er seriøst! En FD kjører det meste i en retning om man ikke får rett hjelp. Og selv med hjelp av DPS vil ikke det si at det er riktig behandling- HD vet ikke dette, hun ser ikke dette selv. Hun er bare glad og tror noen ser henne og «hjelper» henne. De vil nok bare ha henne stemplet frisk og ut av systemet igjen. Jeg håper hun virkelig fortsetter og få mer hjelp; typ psykiater-hjelp, for det er det hun trenger, og hun trenger å bli heiet på-slik at barn og mann kan få henne tilbake frisk. For dette dere, er ikke bra, og denne hetsen mot henne hjelper henne bare til å bli værre. Om dere her inne er så bra og tøffe at dere kan behandle og snakke offentlig om en person som det dere gjør her, så vær da så tøffe at dere slutter å skjule dere bak aliaser. Jeg vet jeg har kommentert, jeg kommer ikke til å slette, jeg kommer til å legge meg flat og be om unnskyldning for at jeg har latt meg påvirke av å være en meangirl- for jeg er ikke det. Jeg er en heier! Og jeg heier på deg HD! Hilsen Pea 6
hvalstad45 Skrevet lørdag kl. 17:44 #22957 Skrevet lørdag kl. 17:44 Jeg skjønner ikke hvorfor noen orker å følge med på henne. Det er jo den samme klaginga, bortforklaringene og urealistiske målene år ut og inn. Mindre inspirerende influencer skal man lete lenge etter, hun burde virkelig logge av. Skjønner ikke at dere orker å følge henne, eller kritistere, det kommer aldri til å bli noen endring der. 6 7
Virrevirra Skrevet søndag kl. 12:32 #22958 Skrevet søndag kl. 12:32 Lurer på hvordan sko hun bruker i det løpeinnlegget ang mølleøkt uten å løpe? Ser ihvertfall ut som knytinga går opp hvert øyeblikk, så for meg en tvist i videoen.. retning "americas funniest homevideos " 😁😁😂😁😁💪💪 4
Durancell Skrevet søndag kl. 12:43 #22959 Skrevet søndag kl. 12:43 Virrevirra skrev (10 minutter siden): Lurer på hvordan sko hun bruker i det løpeinnlegget ang mølleøkt uten å løpe? Ser ihvertfall ut som knytinga går opp hvert øyeblikk, så for meg en tvist i videoen.. retning "americas funniest homevideos " 😁😁😂😁😁💪💪 Den løpeøkten var ikke mange sekundene. Den dama der løper ikke. 9
Durancell Skrevet søndag kl. 15:52 #22960 Skrevet søndag kl. 15:52 Hun føler seg veldig kvalifisert til å lage treningsprogram, men alt er kopiert. Det nevner hun ingenting om. 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå