Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
MiniMjau skrev (2 timer siden):

Enig med det kloke  "FruJohansen" la ut i går på instagram. 

En influenser kan ikke styre hva slags respons et innlegg får. 

Det eneste en influenser kan styre er hva følgerne får tilgang til og kan reagere på. 

Som FruJohansen sier: Du kan styre hva følgerne skal ha en mening om, ved å selv begrense hva du legger ut. 

Så om HD legger ut pupper, unger, psyke, trening, mangel på trening, så vil følgerne ha en mening om det. 

Henrik troy er også veldig på om dagen på Instagram. Da i forbindelse med barneeksponering og infuensernes reaksjon på at følgere reagerer.

ironisk nok er Helene en av de som liker Henrik troy sine innlegg om barn som eksponeres av influensere.

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vegglampe skrev (8 minutter siden):

Henrik troy er også veldig på om dagen på Instagram. Da i forbindelse med barneeksponering og infuensernes reaksjon på at følgere reagerer.

ironisk nok er Helene en av de som liker Henrik troy sine innlegg om barn som eksponeres av influensere.

Det er fordi hun ikke skjønner hva hun selv legger ut/deler. 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
Pinnsvine skrev (6 timer siden):

Poenget er at folk her inne blir sinte av det. Tanken på at noen har et tøft liv som ikke kan "fikses" blir for mye for folk å håndtere rent intellektuelt, og da er det bedre å skrive masse stygt om den det gjelder, hele tiden, og hva hen kunne gjort annerledes, for å bli kurert. Hvis hun faktisk aldri blir bra er det jo synd på henne og man må bruke empati, men hvis man tenker at dette er selvpåført lidelse fordi man er en dårlig person som burde ditt og datt og er lat og har dårlig selvkontroll og hva nå enn man kan klistre på henne, så slipper man det.

Spot on😅👌🏼

• Liker 2
Skrevet
Pinnsvine skrev (6 timer siden):

Poenget er at folk her inne blir sinte av det. Tanken på at noen har et tøft liv som ikke kan "fikses" blir for mye for folk å håndtere rent intellektuelt, og da er det bedre å skrive masse stygt om den det gjelder, hele tiden, og hva hen kunne gjort annerledes, for å bli kurert. Hvis hun faktisk aldri blir bra er det jo synd på henne og man må bruke empati, men hvis man tenker at dette er selvpåført lidelse fordi man er en dårlig person som burde ditt og datt og er lat og har dårlig selvkontroll og hva nå enn man kan klistre på henne, så slipper man det.

Det er litt samme greia som i den klassiske tragedien, for å male med litt bred pensel.

Hvis det faktisk ikke er noe noen kan gjøre for Helene Drage, så faller liksom hele universet sammen - da kan vi i ytterste konsekvens alle ende som henne, for det finnes ikke noen åpenbar sammenheng mellom livsvalg, egeninnsats og skjebne (og sånn er det jo dessverre noen ganger her i verden, men ikke si det til noen).

Hvis det bare er Helene Drage som gjør håpløse valg uten å ville innse det eller endre seg, så er heldigvis alle vi andre som vet bedre reddet fra undergangen. Livet kan gå videre for Oss Som Vet, og balansen i universet er gjenopprettet.

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg er så lei av influensere som redigerer og poserer seg tynnere!! Det er jo helt tydelig ikke samme dame på reels som på den siste annonsen fra Trendcarpet. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

hun virker jo sliten av å legge på plass et teppe 😰

• Liker 5
Skrevet (endret)
Aricia skrev (13 timer siden):

Det er litt samme greia som i den klassiske tragedien, for å male med litt bred pensel.

Hvis det faktisk ikke er noe noen kan gjøre for Helene Drage, så faller liksom hele universet sammen - da kan vi i ytterste konsekvens alle ende som henne, for det finnes ikke noen åpenbar sammenheng mellom livsvalg, egeninnsats og skjebne (og sånn er det jo dessverre noen ganger her i verden, men ikke si det til noen).

Hvis det bare er Helene Drage som gjør håpløse valg uten å ville innse det eller endre seg, så er heldigvis alle vi andre som vet bedre reddet fra undergangen. Livet kan gå videre for Oss Som Vet, og balansen i universet er gjenopprettet.

Jepp. Jeg har ingen tiltro til at jeg kan få noen av de mest aktive i tråden til å endre mening om dette, men jeg er først og fremst aktiv her inne innimellom for å peke på at det ikke er greit og at de aller fleste faktisk ikke synes sånn oppførsel er OK. Men det er et godt bilde på hvordan en del snakker om tjukke folk og psykisk syke når de tror ingen ser dem :)

Endret av Pinnsvine
  • Nyttig 6
Skrevet
Pinnsvine skrev (1 time siden):

Jepp. Jeg har ingen tiltro til at jeg kan få noen av de mest aktive i tråden til å endre mening om dette, men jeg er først og fremst aktiv her inne innimellom for å peke på at det ikke er greit og at de aller fleste faktisk ikke synes sånn oppførsel er OK. Men det er et godt bilde på hvordan en del snakker om tjukke folk og psykisk syke når de tror ingen ser dem :)

Men forventer dere positive og glade tilbakemeldinger når det meste som legges ut er negativt?  Det er mye konstruktivt som diskuteres her. Å at ting som depresjon diskuteres er naturlig når hun legger ut om det, å mange her inne kan ha mye kunnskap til nettopp dette.

Hadde det vært innafor om jeg heller kommenterte i samme bane som det hun legger ut,  litt sånn kryptisk med seksuell undertone enten det er rompe på trening eller barn hun legger ut om?  

• Nyttig 2
Skrevet

For ikke å snakke om når 4-5 åringene blir tenåringer 😄 Da blir det lett å ha rutiner og kontroll...:-D :ironi:

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
MiniMjau skrev (4 minutter siden):

For ikke å snakke om når 4-5 åringene blir tenåringer 😄 Da blir det lett å ha rutiner og kontroll...:-D :ironi:

😅🤪🫠

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
4 hours ago, Pinnsvine said:

Hvor mener du grensa går for når det er lov å reagere negativt på hvordan en overvektig og psyk person oppfører seg? Skal det i det heletatt være noen grense? HD er vel ikke akkurat utilregnelig i juridisk forstand, antar jeg.

Endret av H3rmann
  • Liker 2
Skrevet

Jeg mener fortsatt at når man er en offentlig person som deler alle detaljer om livet sitt og hver eneste tanke som ramler ned i hodet, og i tillegg bruker det som en plattform til å få kunder og tjener penger på det, så må man tåle at folk mener noe. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
H3rmann skrev (27 minutter siden):

Hvor mener du grensa går for når det er lov å reagere negativt på hvordan en overvektig og psyk person oppfører seg? Skal det i det heletatt være noen grense? HD er vel ikke akkurat utilregnelig i juridisk forstand, antar jeg.

Det bør jo selvfølgelig være en grense. Men man kan ikke regne med at det vil være det for alle når man deler med verden. Om man ikke har et nettverk rundt seg som kan hjelpe på begrensning og ikke klarer det selv så er det en uheldig greie.  Man kan ikke unnskylde influensere som deler uhemmet ang barn. Har lyst til å flippe dit spørsmål. Hvor mener du grensa bør være på hva man deler? Eller er det ingen grenser på det? Skal det da bare være hyllest, uansett hvor kritikkverdig det som legges ut er? Skal følgere være ukritisk? Er det ugreit å svare den som legger ut i samme tone som den snakker til sine følgere?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Pinnsvine skrev (8 timer siden):

Fascinerende hvordan du frivillig har påtatt deg rollen som forumspoliti, og har dine runder innom her for å passe på å sette på plass brukerene du mener trenger det. Men du lykkes ikke så veldig godt da, da de fleste her mest sannsynlig ignorer det du skriver og fortsetter å diskutere HD sitt sirkus i SoMe..  men kudos for at du prøver, men heldigvis er et ytringsfrihet fortsatt i Norge, og vil jeg inn her å skrive at HD atter gang eksponerer barna i SoMe, og er så negativ om dagen, ja da gjør jeg det 😃 så kan du  gjerne fortsette å hakke på det, og tilegne meg og andre meninger og tanker mens du går runden din inne på forumet ☀️

• Liker 2
  • Nyttig 11
Skrevet

Tråden er ryddet for ryktespredning og persondebatt.

Sol, admin.

Skrevet
H3rmann skrev (21 timer siden):

Det er ikke en hard grense noe sted, men når noen som har vært åpen om å slite psykisk - faktisk sliter psykisk - så skal man liksom likevel stå som geitekillingen og rope  

NÅ ER HUN NEDFOR IGJEN / NÅ KLARTE HUN DET IKKE IGJEN / SE PÅ HUN NÅ VAR DET NY NEDTUR

for ting hun åpenbart ikke kan noe for og som er helt naturlige konsekvenser av å leve et liv med dårlig psykisk helse, så er det i det minste ganske urettferdig. 

Det er jo litt du kan gjøre men det nedslående er at for mange psykiske lidelser fungerer egentlig behandlingen elendig. Du blir aldri "frisk" du blir kanskje stabil, og selv de mest omfattende medisinerings- og terapiregimene kan fortsatt føre til at du har veldig mye mer (ekte) smerte i livet ditt enn folk flest. Så kan man selvfølgelig mene at folk ikke burde eksponere slikt i sosiale medier, jeg er litt usikker på hva jeg selv mener om det. Men det er valget hun har tatt. Og hun "skylder" oss ikke å skjule det for oss hele livet heller. Det går an å la være å følge. 

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
53 minutter siden, Pinnsvine said:

Det er ikke en hard grense noe sted, men når noen som har vært åpen om å slite psykisk - faktisk sliter psykisk - så skal man liksom likevel stå som geitekillingen og rope  

NÅ ER HUN NEDFOR IGJEN / NÅ KLARTE HUN DET IKKE IGJEN / SE PÅ HUN NÅ VAR DET NY NEDTUR

for ting hun åpenbart ikke kan noe for og som er helt naturlige konsekvenser av å leve et liv med dårlig psykisk helse, så er det i det minste ganske urettferdig. 

Det er jo litt du kan gjøre men det nedslående er at for mange psykiske lidelser fungerer egentlig behandlingen elendig. Du blir aldri "frisk" du blir kanskje stabil, og selv de mest omfattende medisinerings- og terapiregimene kan fortsatt føre til at du har veldig mye mer (ekte) smerte i livet ditt enn folk flest. Så kan man selvfølgelig mene at folk ikke burde eksponere slikt i sosiale medier, jeg er litt usikker på hva jeg selv mener om det. Men det er valget hun har tatt. Og hun "skylder" oss ikke å skjule det for oss hele livet heller. Det går an å la være å følge. 

Nå har det jo seg dessverre slik at dette ikke bare handler om HD selv lenge. Det er "åpenbart" at hun "kan noe for" å ha dratt inn 3 barn i kaoset sitt, som da inkluderer å enten være suicidal eller bruke suicidalitet som clickbait. Så nei her er det ikke bare å "la være å følge".

Hadde du likt å få dine tidligste leveår eksponert med fullt navn og bilde, sammen med en salig blanding av eksplisitt og suicidal content? Siden du er så opptatt av psykiske lidelser og hvor vanskelige de er å behandle, hva for grunnlag tror du slike VALG legger for barnas psykisk helse fremover?

• Liker 3
  • Nyttig 9
Skrevet
Pinnsvine skrev (3 timer siden):

Godt innlegg 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
H3rmann skrev (På 11.12.2025 den 11.14):

Jeg tenker forskjellen er at Helene skylder barna sine å ikke eksponere dem på nett.  Hun skylder ingen andre/oss vektnedgang, bedring i fysisk form eller god mental helse.  Ja, jeg vet hun ønsker å selge treningstips, kostholdsveiledning etc.., men til syvende og sist er det kun henne selv (og den nærmeste familien) det går ut over hvis hun ikke fikser dette.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt.

Sol, admin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...