Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
Lileep skrev (1 minutt siden):

Okay, det er helt tydelig at du har lest mitt innlegg med en helt annen tone enn det det var ment som. Jeg var absolutt ikke uenig med deg, men tydelig at du går inn for en diskusjon med meg. Det gidder jeg ikke, for det var absolutt ikke meningen. 

Greit, da sier vi det. Bare litt usmakelig å måtte poengtere at du, i motsetning til hva jeg skriver, aldri har ment det var tungt å være forelder bare utfordrende. Det oppleves noe nedlatende men nå er dette en HD diskusjon. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
arnoyb skrev (6 minutter siden):

Greit, da sier vi det. Bare litt usmakelig å måtte poengtere at du, i motsetning til hva jeg skriver, aldri har ment det var tungt å være forelder bare utfordrende. Det oppleves noe nedlatende men nå er dette en HD diskusjon. 

Jeg tenkte faktisk på HD når jeg skrev tungt, og trodde faktisk du refererte til hvordan HD legger det frem. Men spurte fordi  jeg trodde du kanskje trodde jeg la det frem som tungt. Derfor jeg spurte og ville oppklare. For i mine øyne legger HD frem foreldrerollen som forferdelig tung og slitsom, og hun gir inntrykk av at alt vil bli så mye lettere bare ungene vokser opp. Derav mitt svar om at ikke alle opplever at det blir lettere og mindre bekymringsfullt når de blir eldre, men heller mer travelt og nye bekymringer. Ingenting var faktisk retta mot deg som person, men jeg ordla meg vel slik at det ble oppfatta sånn og det beklager jeg. Har prøvd å endre teksten noe, men håper du nå forstår at det ikke handla om deg i det hele tatt. 

Endret av Lileep
  • Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Miranda16 skrev (26 minutter siden):

Hun får ingen større frihet og tid til egentid når barna blir større, fordi regner med det er det hun mener. Hun skal pendler Fredrikstad-Oslo, lage mat, holde huset i orden og hanske barnas frihet når de blir sosiale vesener utenom familien. Dessuten løper hun inn og gjemmer seg når eldsteman begynner å diskutere med henne. Hun lever i en illusjon. Det blir heller ikke lettere.

Men mange opplever det enklere når de små blir litt mer "mennesker". For mange frigjør dette en psykisk frihet som kan være tyngre for noen å miste enn den fysiske friheten. Dette er ganske typisk for depresjon, bipolar og andre psykiske tilstander.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Lileep skrev (22 minutter siden):

Jeg tenkte faktisk på HD når jeg skrev tungt, og trodde faktisk du refererte til hvordan HD legger det frem. Men spurte fordi  jeg trodde du kanskje trodde jeg la det frem som tungt. Derfor jeg spurte og ville oppklare. For i mine øyne legger HD frem foreldrerollen som forferdelig tung og slitsom, og hun gir inntrykk av at alt vil bli så mye lettere bare ungene vokser opp. Derav mitt svar om at ikke alle opplever at det blir lettere og mindre bekymringsfullt når de blir eldre, men heller mer travelt og nye bekymringer. Ingenting var faktisk retta mot deg som person, men jeg ordla meg vel slik at det ble oppfatta sånn og det beklager jeg. Har prøvd å endre teksten noe, men håper du nå forstår at det ikke handla om deg i det hele tatt. 

Jeg leste det sikkert på min måte, ikke som du hadde til intensjon. Takk for oppklaring!

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg mislikte babytiden sterkt og synes det var dritslitsomt, synes også tiden frem til 3-ish var bare helt OK. Elsker å være mamma nå som de er større. Så det går helt fint an, selv om det travlere med aktiviteter osv nå. En del ting blir faktisk veldig mye lettere. Søvn, de spiser og kler på seg selv, går til og fra skolen selv osv. Så alle dere som alltid må hevde at det ikke blir enklere når de blir større og ler av småbarnsforeldre som sier det har ikke alltid rett. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Miranda16 skrev (53 minutter siden):

Hun får ingen større frihet og tid til egentid når barna blir større, fordi regner med det er det hun mener. Hun skal pendler Fredrikstad-Oslo, lage mat, holde huset i orden og hanske barnas frihet når de blir sosiale vesener utenom familien. Dessuten løper hun inn og gjemmer seg når eldsteman begynner å diskutere med henne. Hun lever i en illusjon. Det blir heller ikke lettere.

Det er jo f. eks mye lettere å overlate legging, lekser osv. til den andre og dra på trening når barna er større enn å dra fra med en 1-åring og 3-åring som tar hele kvelden og legge. Jeg gjorde det da også, men det er enklere for oss begge å være alene med de nå. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
Fenomen skrev (30 minutter siden):

Jeg mislikte babytiden sterkt og synes det var dritslitsomt, synes også tiden frem til 3-ish var bare helt OK. Elsker å være mamma nå som de er større. Så det går helt fint an, selv om det travlere med aktiviteter osv nå. En del ting blir faktisk veldig mye lettere. Søvn, de spiser og kler på seg selv, går til og fra skolen selv osv. Så alle dere som alltid må hevde at det ikke blir enklere når de blir større og ler av småbarnsforeldre som sier det har ikke alltid rett. 

Nå har vel ikke HD fremstått særlig positiv før barn.. 

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Vegglampe skrev (5 minutter siden):

Nå har vel ikke HD fremstått særlig positiv før barn.. 

Neida, helt enig i det. Men er litt lei av alle som mener at det absolutt ikke blir enklere når de blir større. Noen synes det.

• Liker 3
Skrevet
Fenomen skrev (1 time siden):

Neida, helt enig i det. Men er litt lei av alle som mener at det absolutt ikke blir enklere når de blir større. Noen synes det.

Som jeg skrev i første innlegget mitt.. ting blir muligens ikke lettet for HD når barna blir eldre, pga problemene i dag har mye med hennes holdningen/forventninger/egoisme å gjøre.. hvis det ikke skjer en endring der, så vil de neste åren mest sannsynlig oppleves vanskelig selv om barna vokser opp.. nettopp fordi det blir mer aktivitet og fokus på barna øker desto eldre de blir, dog det blir nye ting å forholde seg til og andre forsvinner. Ja det blir lettere i den form at de klarer mer selv osv, men det vil sannsynligvis kreve like mye oppfølging om ikke mer pga aktiviteter, skole osv. Er jo dette hun stadig klager over, at hun ikke får tid til seg selv osv..  jeg svarer utifra hvordan HD klager idag og hvilke forventninger hun har, ikke utifra hvordan alle andre foreldre har det. Alle er ulike og opplever ting forskjellig, så det blir umulig å svare på.. men utifra hvordan HD fremstiller ting gir det utgangspunkt i å begrunne hvorfor ting nødvendigvis ikke vil bli lettet slik hun tror. 

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet

Og der delte hun navnet på ungen sin igjen....

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvorfor snakker hun så utrolig mye om motivasjon? Det handler om dedikasjon, ikke motivasjon. Man må trene etter planen uavhengig av hvor motivert man er.

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet
Fenomen skrev (1 time siden):

Hvorfor snakker hun så utrolig mye om motivasjon? Det handler om dedikasjon, ikke motivasjon. Man må trene etter planen uavhengig av hvor motivert man er.

Hun har glemt at hun kaller det dedikasjon. Jeg skjønner ikke hvorfor treningssenter er så viktig for henne. Er så mye annet hun kunne gjort som faktisk hadde fungert for overvekten. Å løfte noen vekter noen få ganger i måneden gjør ikke det.

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Måne, admin. 

Skrevet
Durancell skrev (14 timer siden):

Hun har glemt at hun kaller det dedikasjon. Jeg skjønner ikke hvorfor treningssenter er så viktig for henne. Er så mye annet hun kunne gjort som faktisk hadde fungert for overvekten. Å løfte noen vekter noen få ganger i måneden gjør ikke det.

Hun «skryter» jo av DELDIKASJONEN sin etter et par uker med trening, siden hun sier hun aldri er motivert for trening sånn egentlig i følge seg selv. Innsatsen på treningssenteret slik det vises i SoMe gjenspeiler jo mye av den hun er. Bedagelig…Det er nok mest bildetaking og filming sammen med den sorte baggen sin hun har med seg rundt apparatene. Hun har jo meldt seg på 10 km til våren som mål, det kan startes med gåturer hjemme. Tror likevel at hun FØLER hun trener ved å være på senter 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Fenomen skrev (På 11.11.2025 den 11.46):

Selvfølgelig er det noen ting som er enklere når ungene blir større. Folk som insisterer på hvor slitsomt det er med eldre barn har først og fremst glemt hvor intenst og altoverskyggende slitsomt det er med babyer og toddlere. Det er lov og antageligvis en av de viktigste årsakene til at store søskenflokker finnes.

Er du litt uheldig i denne tiden er det absolutt ingen hvileskjær underveis. Det krever intenst mye av både kroppen din og psyken din, og du har en liten person som ikke får til noe som helst og som er et hundre prosent avhengig av deg til absolutt alt. Selvfølgelig krever det sitt å følge opp lekser, fritidsaktiviteter og problemer som kan dukke opp når barna blir eldre, men du har ikke en baby hengende i puppen hele dagen, du trenger ikke å være PÅ på samme måte som med toddlere for å sørge for at man unngår ulykker og trøbbel, du sover stort sett om natten, og du kan få omgangssyke eller influensa der du kan fjernstyre barna fra sofaen til å lage brødskiver til seg selv. Du våkner ikke til synet av at det er tømt en boks med kakao på stueteppet.  

Og her er jo kjernen i hennes problem. Når du selv sliter, er følelsen av å aldri ha et avbrekk, aldri få fri, helt uoverkommelig. Man føler seg fanget og kvelt samtidig. Og når man da i tillegg har en personlighet og livssituasjon som gjør at man tåler mindre en snittet, da blir det tøft da. 

Endret av Pinnsvine
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Syns faktisk det er passe drøyt å skrive om selvmordstanker på kanalen! Hun bør logge av ASAP! Ikke alt bør eller skal deles med alle.. hun har det tydeligvis ufattelig vanskelig nå, og burde legge vekk alt av some.. 

• Liker 6
  • Nyttig 12
Skrevet
Lileep skrev (Akkurat nå):

Syns faktisk det er passe drøyt å skrive om selvmordstanker på kanalen! Hun bør logge av ASAP! Ikke alt bør eller skal deles med alle.. hun har det tydeligvis ufattelig vanskelig nå, og burde legge vekk alt av some.. 

og enda verre en å skrive om selvmordstanker på kanalen - er å ikke være ærlig om det! Men bare slenge det ut iforbifarten og så reklamere for eget program etterpå! 

Det er helt :sjokk: slik hun holder på. Hun burde logget av og få orden på livet sitt, hun har TRE BARN!!!

• Liker 2
  • Nyttig 10
Skrevet
Lileep skrev (4 minutter siden):

I går var hun så motivert, i dag er det dette. Hvordan skal man kunne tro på noe av det hun formidler? Hva er sant? Og hva er sanking av sympati og likes? 

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet

Oi.. Stakkars dame! Hva sier/skriver hun direkte? Jeg følger henne ikke på snapchat og har ikke instagram🙈

Skrevet

Jeg tror fremdeles dette handler om at hun takler dårlig lite søvn,lite egentid og at hun ikke lengre kan gjøre som hun vil. Sånn innerst inne. 

• Liker 3
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...