irevin Skrevet søndag kl. 14:54 #23201 Skrevet søndag kl. 14:54 Lizard skrev (5 timer siden): Hun er PT og da vet hun at periodisering er viktig. Man kan faktisk ikke gjøre alt på en gang, da blir det overbelastning og skader. Ser «kompetente» personer har svart det samme på innlegget hennes på IG. Men svarene hennes er jo som vanlig at det er HUN som kan og vet best. Blant annet hun som hun skal løpe 10 km sammen med har svart. Også er det jo helt utrolig at HD «vil alt» og «vil for mye» hva gjelder trening. Det vil hun åpenbart ikke hva gjelder «hjemme». «Alle» advarer henne mot smellen som kommer, for den kommer. Men da har hun jo sikkerhetsventilen sin; «fødselsdepresjonen» eller «høye forventninger til meg selv». 3 8
Taddah Skrevet søndag kl. 21:43 #23202 Skrevet søndag kl. 21:43 Noen som vet antall kg på de gule vektskivene hun bruker på den siste videoen? Ser ut som de er veldig tunge.. 1
MiniMjau Skrevet mandag kl. 00:23 #23203 Skrevet mandag kl. 00:23 (endret) Taddah skrev (2 timer siden): Noen som vet antall kg på de gule vektskivene hun bruker på den siste videoen? Ser ut som de er veldig tunge.. Ukjente skiver for meg, men ut ifra størrelsen tipper jeg fra 1-2 kg. Øvelsen er vel ganske meningsløs .. trener ikke bryst, kanskje litt statisk skuldre? Endret mandag kl. 00:27 av MiniMjau 1
Taddah Skrevet mandag kl. 05:41 #23204 Skrevet mandag kl. 05:41 MiniMjau skrev (5 timer siden): Ukjente skiver for meg, men ut ifra størrelsen tipper jeg fra 1-2 kg. Øvelsen er vel ganske meningsløs .. trener ikke bryst, kanskje litt statisk skuldre? Skal kanskje ikke være så tungt når det er pilates, men uttrykket hennes viser noe annet. Mulig hun bare overdriver? 4
Rosasko Skrevet mandag kl. 07:41 #23205 Skrevet mandag kl. 07:41 Taddah skrev (9 timer siden): Noen som vet antall kg på de gule vektskivene hun bruker på den siste videoen? Ser ut som de er veldig tunge.. 1,25 1 2
Lileep Skrevet mandag kl. 08:05 #23206 Skrevet mandag kl. 08:05 Taddah skrev (2 timer siden): Skal kanskje ikke være så tungt når det er pilates, men uttrykket hennes viser noe annet. Mulig hun bare overdriver? Tror det er et spill for galleriet.. kan umulig være så tungt som hun prøver å få det til å være, isåfall er hun virkelig i dårlig form mtp at hun elsker styrketrening 3 3
Taddah Skrevet mandag kl. 08:57 #23207 Skrevet mandag kl. 08:57 Dagens løpeøkt unnagjort midt i arbeidstiden. Tror hva jeg vil om den løpinga. 4 7
Melkebart1 Skrevet mandag kl. 13:11 #23208 Skrevet mandag kl. 13:11 Taddah skrev (4 timer siden): Dagens løpeøkt unnagjort midt i arbeidstiden. Tror hva jeg vil om den løpinga. Ja hva tror du om den løpeøkta? Spør fordi jeg oppriktig er nysgjerrig. Hvis hun ikke trener, så er det galt og det hagles om hvor lat hun er og bla bla.. Når hun sier hun skal fokusere på løping framover, så er det galt og? Da skal det betviles og «tro hva jeg vil om det»… folk her inne er søren meg sprøyte gale😂 Kan dere ikke heller si; så bra hun kom seg på mølla! Bra at hun har satt seg et mål og jobber mot det! Så flott at hun har gått ned noe i vekt- da blir det nok enklere å få til løpinga! Det er greit å være kritisk til offentlige personer, men ærlig talt… 4 4
Lileep Skrevet mandag kl. 13:33 #23209 Skrevet mandag kl. 13:33 Melkebart1 skrev (20 minutter siden): Ja hva tror du om den løpeøkta? Spør fordi jeg oppriktig er nysgjerrig. Hvis hun ikke trener, så er det galt og det hagles om hvor lat hun er og bla bla.. Når hun sier hun skal fokusere på løping framover, så er det galt og? Da skal det betviles og «tro hva jeg vil om det»… folk her inne er søren meg sprøyte gale😂 Kan dere ikke heller si; så bra hun kom seg på mølla! Bra at hun har satt seg et mål og jobber mot det! Så flott at hun har gått ned noe i vekt- da blir det nok enklere å få til løpinga! Det er greit å være kritisk til offentlige personer, men ærlig talt… Jeg syns hun sa en fin ting mtp løpeøkta: det er hennes utgangspunkt, og det er jo sant. Økta ble lagt opp etter hennes form og forventninger, ingen andre. Og det er fin måte å legge det frem på. Da er det kun henne den skal passe til, ikke følgere, ikke kundene i hverdagsterk osv. Håper hun klarer å følge opp ønsket om å trene til 10km og til slutt gjennomføre det 👏🏻👏🏻 1 2 1
Melkebart1 Skrevet mandag kl. 13:46 #23210 Skrevet mandag kl. 13:46 Lileep skrev (11 minutter siden): Jeg syns hun sa en fin ting mtp løpeøkta: det er hennes utgangspunkt, og det er jo sant. Økta ble lagt opp etter hennes form og forventninger, ingen andre. Og det er fin måte å legge det frem på. Da er det kun henne den skal passe til, ikke følgere, ikke kundene i hverdagsterk osv. Håper hun klarer å følge opp ønsket om å trene til 10km og til slutt gjennomføre det 👏🏻👏🏻 Nemlig! Jeg håper det samme! Vi må søren meg skape et rausere samfunn… Også her inne! Takk for fin kommentar 🫶🏼 5
Fredrikstad71mod Skrevet mandag kl. 22:27 #23211 Skrevet mandag kl. 22:27 Siste fra HD …… «Jeg har vært PT uten stereotyp PT-kropp siden 2015. Hvis det provoserer noen, så er det bare bevis på hvorfor jeg trengs❤️ Jeg viser at trening handler om styrke du bygger, ikke kroppen du passer inn i. Hvis du tror en PT må se ut på én bestemt måte, er du fremdeles stuck i 2010😏 Hva er den mest tullete treningsmyten du har hørt» Edit ! Hvor skal en begynne …… 😬 … provosere , tja 🤔 Er vel heller ikke god reklame at en PT siden 2017 aldri har nådd sine mål og holdt seg der en selv drømmer om . Vekta går opp og ned som en jojo og humør , år på år . Betale en PT for å nå sine egne sunne mål i henhold til vekt og styrke , med en PT som selv ikke lever opp til dette er Nei for min del . 2 9
Melkebart1 Skrevet tirsdag kl. 06:08 #23212 Skrevet tirsdag kl. 06:08 Fredrikstad71mod skrev (7 timer siden): Siste fra HD …… «Jeg har vært PT uten stereotyp PT-kropp siden 2015. Hvis det provoserer noen, så er det bare bevis på hvorfor jeg trengs❤️ Jeg viser at trening handler om styrke du bygger, ikke kroppen du passer inn i. Hvis du tror en PT må se ut på én bestemt måte, er du fremdeles stuck i 2010😏 Hva er den mest tullete treningsmyten du har hørt» Edit ! Hvor skal en begynne …… 😬 … provosere , tja 🤔 Er vel heller ikke god reklame at en PT siden 2017 aldri har nådd sine mål og holdt seg der en selv drømmer om . Vekta går opp og ned som en jojo og humør , år på år . Betale en PT for å nå sine egne sunne mål i henhold til vekt og styrke , med en PT som selv ikke lever opp til dette er Nei for min del . Så fint, men da kan du jo bare finne en PT som du mener kan hjelpe deg! Hvis jeg er en overvektig dame, sånn midt i livet. Sliter med å finne motivasjonen, dedikasjonen til trening, bra kosthold osv. Tror du jeg ville ha mest nytte av kunnskapen til Helene, eller feks Caroline Berg Eriksen? Jeg ville hatt en PT som forstår meg og mine behov, og som kan identifisere seg med utfordringene jeg har. Jeg hadde blitt deprimert av å ha en fasadePT som Caroline, hvor det er viktigst å SE tynn og deilig ut. Det hadde gitt meg NULL motivasjon å ha en PT som ser ut som henne. Jeg er helt sikker på at Helene hjelper mange som har samme utfordringer som henne selv, og det er vel en bra ting? Hun sier jo selv at hun ikke er den typiske PT’n, og at hun ikke er for alle. Men la de som blir motivert og inspirert av henne, få bli det. Tynn og slank er ikke synonymt med sunn… 3
Beatbox Skrevet tirsdag kl. 07:23 #23213 Skrevet tirsdag kl. 07:23 Melkebart1 skrev (1 time siden): Så fint, men da kan du jo bare finne en PT som du mener kan hjelpe deg! Hvis jeg er en overvektig dame, sånn midt i livet. Sliter med å finne motivasjonen, dedikasjonen til trening, bra kosthold osv. Tror du jeg ville ha mest nytte av kunnskapen til Helene, eller feks Caroline Berg Eriksen? Jeg ville hatt en PT som forstår meg og mine behov, og som kan identifisere seg med utfordringene jeg har. Jeg hadde blitt deprimert av å ha en fasadePT som Caroline, hvor det er viktigst å SE tynn og deilig ut. Det hadde gitt meg NULL motivasjon å ha en PT som ser ut som henne. Jeg er helt sikker på at Helene hjelper mange som har samme utfordringer som henne selv, og det er vel en bra ting? Hun sier jo selv at hun ikke er den typiske PT’n, og at hun ikke er for alle. Men la de som blir motivert og inspirert av henne, få bli det. Tynn og slank er ikke synonymt med sunn… ...men nå gjør jo HD akkurat dét!! Prøver for enhver pris å se så tynn ut som mulig, innrømmer at hun skulle ønske at hun hadde synlige krageben, poserer seg "slank" på alle bilder. Slankemedisin, slankeoperasjon...ikke vanskelig å skjønne at hun ønsker å bli så slank som mulig. HD sitt vedvarende problem er at hun tydeligvis ikke tar tak i hvorfor hun trøstespiser/overspiser, og hvorfor hun har det forholdet til mat som hun har. Verken CBE eller HD bør være PT, de sender dårlige signaler begge 2. Sykelig forhold til mat og kropp.. 9 3
Melkebart1 Skrevet tirsdag kl. 07:40 #23214 Skrevet tirsdag kl. 07:40 Beatbox skrev (9 minutter siden): ...men nå gjør jo HD akkurat dét!! Prøver for enhver pris å se så tynn ut som mulig, innrømmer at hun skulle ønske at hun hadde synlige krageben, poserer seg "slank" på alle bilder. Slankemedisin, slankeoperasjon...ikke vanskelig å skjønne at hun ønsker å bli så slank som mulig. HD sitt vedvarende problem er at hun tydeligvis ikke tar tak i hvorfor hun trøstespiser/overspiser, og hvorfor hun har det forholdet til mat som hun har. Verken CBE eller HD bør være PT, de sender dårlige signaler begge 2. Sykelig forhold til mat og kropp.. Joa, akkurat den mageknytinga på midten kan hun holde seg for god til å drive med. Men jeg syns ofte jeg ser henne i en mer avslappa og normal framtoning og? I pysj feks, og på ingen måte opptatt av å se best mulig ut. Jeg hadde fremdeles valgt HD framfor hun andre, uansett. For hun er et farlig forbilde om hun treffer på de rette! Det er ikke Helene, hun prøver tross alt livet kaster på henne, å gjøre det bedre. 3
skeiv-ostepop Skrevet tirsdag kl. 08:15 #23215 Skrevet tirsdag kl. 08:15 Melkebart1 skrev (2 timer siden): Så fint, men da kan du jo bare finne en PT som du mener kan hjelpe deg! Hvis jeg er en overvektig dame, sånn midt i livet. Sliter med å finne motivasjonen, dedikasjonen til trening, bra kosthold osv. Tror du jeg ville ha mest nytte av kunnskapen til Helene, eller feks Caroline Berg Eriksen? Jeg ville hatt en PT som forstår meg og mine behov, og som kan identifisere seg med utfordringene jeg har. Jeg hadde blitt deprimert av å ha en fasadePT som Caroline, hvor det er viktigst å SE tynn og deilig ut. Det hadde gitt meg NULL motivasjon å ha en PT som ser ut som henne. Jeg er helt sikker på at Helene hjelper mange som har samme utfordringer som henne selv, og det er vel en bra ting? Hun sier jo selv at hun ikke er den typiske PT’n, og at hun ikke er for alle. Men la de som blir motivert og inspirert av henne, få bli det. Tynn og slank er ikke synonymt med sunn… Trenger du en terapeut eller trenger du en PT? Det er forståelig at du ikke vil ha en PT som kun fokuserer på det overflatiske og ikke forstår eller kjenner til utfordringene underveis og kampen mot egen kropp og sinn. Men samtidig vil jeg tro at du vil ha en PT som faktisk får resultater og som faktisk viser at har kunnskapen om øvelser, belastning og lage en treningsplan? Om ikke kjøper du jo bare ei venninne som fokuserer på nettopp overflate og et usunt kroppsideal. Altså Helene. 4 3
Melkebart1 Skrevet tirsdag kl. 08:44 #23216 Skrevet tirsdag kl. 08:44 skeiv-ostepop skrev (27 minutter siden): Trenger du en terapeut eller trenger du en PT? Det er forståelig at du ikke vil ha en PT som kun fokuserer på det overflatiske og ikke forstår eller kjenner til utfordringene underveis og kampen mot egen kropp og sinn. Men samtidig vil jeg tro at du vil ha en PT som faktisk får resultater og som faktisk viser at har kunnskapen om øvelser, belastning og lage en treningsplan? Om ikke kjøper du jo bare ei venninne som fokuserer på nettopp overflate og et usunt kroppsideal. Altså Helene. Takk, jeg trenger ingen av delene. Men hun er jo utdannet PT, og selvom hun ikke klarer å gjøre det så bra som hun åpenbart ønsker, så kan jo andre ha nytte av det og få resultater? 😅
skeiv-ostepop Skrevet tirsdag kl. 08:47 #23217 Skrevet tirsdag kl. 08:47 Melkebart1 skrev (1 minutt siden): Takk, jeg trenger ingen av delene. Men hun er jo utdannet PT, og selvom hun ikke klarer å gjøre det så bra som hun åpenbart ønsker, så kan jo andre ha nytte av det og få resultater? 😅 Det var ikke et direkte spørsmål eller antydning om at du trengte det. Men hvordan skal noen ha nytte av en PT som ikke klarer å få ønskede resultater selv? 2 4
Taddah Skrevet tirsdag kl. 08:49 #23218 Skrevet tirsdag kl. 08:49 Melkebart1 skrev (4 minutter siden): Takk, jeg trenger ingen av delene. Men hun er jo utdannet PT, og selvom hun ikke klarer å gjøre det så bra som hun åpenbart ønsker, så kan jo andre ha nytte av det og få resultater? 😅 Hun klarer ikke øvelsene riktig engang. 3 5
Melkebart1 Skrevet tirsdag kl. 09:14 #23219 Skrevet tirsdag kl. 09:14 Taddah skrev (19 minutter siden): Hun klarer ikke øvelsene riktig engang. Men kanskje du eller andre kan få de til riktig, likevel? Kanskje hun klarer å få folk opp av sofaen for å få inn hverdagsaktivitet, uansett hvor dårlig andre mener hun selv er, i alt? Både utseende, psyke og trening? Hun kan iallfall vise til at folk gir gode tilbakemeldinger på opplegget! Men det må være deilig å være så feilfrie selv, som så mange inne her er. Dere må virkelig være helt perfekte😅 1 1
Melkebart1 Skrevet tirsdag kl. 09:21 #23220 Skrevet tirsdag kl. 09:21 skeiv-ostepop skrev (27 minutter siden): Det var ikke et direkte spørsmål eller antydning om at du trengte det. Men hvordan skal noen ha nytte av en PT som ikke klarer å få ønskede resultater selv? Selvom hun åpenbart har slitt mye selv, og antagelig fortsatt gjør, så har hun jo kunnskapen. Hun er jo utdannet og klarer å videreformidle/lage opplegg til andre, selvom hun kanskje ikke klarer å følge det selv. Hun er jo helt ærlig på at hun ikke er for alle, men hun prøver iallfall å få til en endring. Hun er på pilates, hun sier hun ligger etter på løpetreningen og vil fokusere på det. Og det er jo bra? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå