arnoyb Skrevet 27. oktober 2025 #22441 Skrevet 27. oktober 2025 cerruti skrev (5 minutter siden): Det er jo helt normalt med to babyer og et barnehagebarn at hun ikke får til så mye annet. Det må være slitsomt å spoile hele permisjonen på å lage seg masse mål som ikke er mulig istedenfor å kose seg med to babyer, sove når hun kan, ha på f.eks. God morgen Norge, nyheter, radio, bake rundstykker, støvsuge, gå tur med tvillingene osv. Men Helene likte jo ingen av disse tingene før barn, så tror ikke hun plutselig blir å like det nå.. Tror en stor del av løsninga hennes er å gå i seg selv å finne ut hva som gir glede i det som faktisk er hverdagen nå. At hun de neste 5-6 årene blir å regelmessig kunne trene på morgenen er jo ikke realistisk, i alle fall som jeg kan se. Hun må jo ta hensyn til hva som gjør mann å barn også godt når de skal leve som en familie. Hun mener trening er noe som gir henne glede og mestringsfølelse, ja da må hun finne ut hvordan det kan funke i hverdagen. Jeg tror også at hennes forhold til mat må gjøres noe med om hun skal funke å finne balanse og glede. Jeg kan virkelig ikke skjønne hvorfor hun ikke går til psykolog. Hun sier hun har fødselsdepresjon, hun har tidligere snakka om tilbakevendende depresjon, hun har snakka om overspising å det er helt klart tilbake. Hvorfor ikke ta tak i dette selv om det er tungt og ubehagelig?! 4 4
Beatbox Skrevet 27. oktober 2025 #22442 Skrevet 27. oktober 2025 arnoyb skrev (13 minutter siden): Men Helene likte jo ingen av disse tingene før barn, så tror ikke hun plutselig blir å like det nå.. Tror en stor del av løsninga hennes er å gå i seg selv å finne ut hva som gir glede i det som faktisk er hverdagen nå. At hun de neste 5-6 årene blir å regelmessig kunne trene på morgenen er jo ikke realistisk, i alle fall som jeg kan se. Hun må jo ta hensyn til hva som gjør mann å barn også godt når de skal leve som en familie. Hun mener trening er noe som gir henne glede og mestringsfølelse, ja da må hun finne ut hvordan det kan funke i hverdagen. Jeg tror også at hennes forhold til mat må gjøres noe med om hun skal funke å finne balanse og glede. Jeg kan virkelig ikke skjønne hvorfor hun ikke går til psykolog. Hun sier hun har fødselsdepresjon, hun har tidligere snakka om tilbakevendende depresjon, hun har snakka om overspising å det er helt klart tilbake. Hvorfor ikke ta tak i dette selv om det er tungt og ubehagelig?! Hun går i terapi nå...DPS...
arnoyb Skrevet 27. oktober 2025 #22443 Skrevet 27. oktober 2025 Beatbox skrev (5 minutter siden): Hun går i terapi nå...DPS... Det er jo bra. Da håper jeg for hennes del at det snart virker å at hun slutter å bløffe sine følgere(seg selv.) 6 2
Beatbox Skrevet 27. oktober 2025 #22444 Skrevet 27. oktober 2025 arnoyb skrev (7 minutter siden): Det er jo bra. Da håper jeg for hennes del at det snart virker å at hun slutter å bløffe sine følgere(seg selv.) Enda viktigere er at hun er dønn ærlig med terapeuten sin!! Nytter ikke med terapi dersom man aller helst vil leve livet på en big fat lie..... 7
arnoyb Skrevet 27. oktober 2025 #22445 Skrevet 27. oktober 2025 Beatbox skrev (3 minutter siden): Enda viktigere er at hun er dønn ærlig med terapeuten sin!! Nytter ikke med terapi dersom man aller helst vil leve livet på en big fat lie..... Ja det er vell samme poeng som å lure seg selv og spre den bløffen... Men jeg har ikke helt trua, håper hun beviser meg feil! 5
Lileep Skrevet 27. oktober 2025 #22446 Skrevet 27. oktober 2025 Beatbox skrev (5 timer siden): Enda viktigere er at hun er dønn ærlig med terapeuten sin!! Nytter ikke med terapi dersom man aller helst vil leve livet på en big fat lie..... Hun skrev vel for litt siden at denne gang skal hun være helt ærlig hos dps.. da forstå man jo hvorfor behandlingene før ikke har fungert når hun ikke har vært ærlig med de som skal hjelpe henne. 5 1
Laia Skrevet 28. oktober 2025 #22447 Skrevet 28. oktober 2025 Jfr. dagens story: jeg synes det er svært urovekkende at hun snakker om «overlevelsesmodus». Ja det er et ord som kanskje brukes i mange sammenhenger som en mild og litt ironisk beskrivelse på at man har det hektisk. Men…i Helenes story i dag legger hun ut et bilde av seg selv der hun inntar en positur der det ser ut som hun er i en dyp fortvilelse, samtidig som hun skriver «få ting til å funke eller ta kvelden er alternativene». Dette fra en person som åpent snakker om at hun er i en dyp depresjon. Jeg synes signalet hun sender ut med denne storyen er svært farlig, og jeg forstår ikke hvordan hun mener at mottaker skal tolke dette? Er det et rop om hjelp? Er dette så alvorlig at man, som vitne til denne storyen, aktivt må gripe inn før noe alvorlig skjer (ringe nødetater?). Mener hun med å «ta kvelden» simpelthen bare det gå å legge seg? Eller det som verre er? Er det hele bare en fremstilling av oppgitthet, tretthet? Ironi? Det hele er bare veldig ubehagelig og forvirrende. Nå så det ut på de etterfølgende storyene at hun tilsynelatende er ok. Om det er for å få clickbait er det bare kynisk (jeg tror og håper at det ikke er det). 10 8
cerruti Skrevet 28. oktober 2025 #22448 Skrevet 28. oktober 2025 Ja, jeg lærer om intet annet at det er utrolig tappende for omgivelsene med konstant klaging. Hun blir således en rollemodell for hvordan jeg ikke vil fremstå. Det må være tungt for mann og familie dette. 6
panzerpølsa Skrevet 28. oktober 2025 #22449 Skrevet 28. oktober 2025 cerruti skrev (18 minutter siden): Ja, jeg lærer om intet annet at det er utrolig tappende for omgivelsene med konstant klaging. Hun blir således en rollemodell for hvordan jeg ikke vil fremstå. Det må være tungt for mann og familie dette. Dette. En dag stopper det seg, å folk får nok. 4
panzerpølsa Skrevet 28. oktober 2025 #22450 Skrevet 28. oktober 2025 Laia skrev (40 minutter siden): Jfr. dagens story: jeg synes det er svært urovekkende at hun snakker om «overlevelsesmodus». Ja det er et ord som kanskje brukes i mange sammenhenger som en mild og litt ironisk beskrivelse på at man har det hektisk. Men…i Helenes story i dag legger hun ut et bilde av seg selv der hun inntar en positur der det ser ut som hun er i en dyp fortvilelse, samtidig som hun skriver «få ting til å funke eller ta kvelden er alternativene». Dette fra en person som åpent snakker om at hun er i en dyp depresjon. Jeg synes signalet hun sender ut med denne storyen er svært farlig, og jeg forstår ikke hvordan hun mener at mottaker skal tolke dette? Er det et rop om hjelp? Er dette så alvorlig at man, som vitne til denne storyen, aktivt må gripe inn før noe alvorlig skjer (ringe nødetater?). Mener hun med å «ta kvelden» simpelthen bare det gå å legge seg? Eller det som verre er? Er det hele bare en fremstilling av oppgitthet, tretthet? Ironi? Det hele er bare veldig ubehagelig og forvirrende. Nå så det ut på de etterfølgende storyene at hun tilsynelatende er ok. Om det er for å få clickbait er det bare kynisk (jeg tror og håper at det ikke er det). Reagerte også på det der, å legge ut en story innimellom reklamer og unger om at hun tar kveld, er usmakelig og forkastelig av en influenser som selger ett program rettet mot mennesker som søket livsstilendring. I tillegg proklamerer hun stadig at det hun selger hjelper. Men når hun fremstiller dagen som så alvorlig at hun vurderer å avslutte seg selv, burde noen gripe inn å stoppe delingen på sosiale medier. Det her er galskap. 6 3
Laia Skrevet 28. oktober 2025 #22451 Skrevet 28. oktober 2025 panzerpølsa skrev (20 minutter siden): Reagerte også på det der, å legge ut en story innimellom reklamer og unger om at hun tar kveld, er usmakelig og forkastelig av en influenser som selger ett program rettet mot mennesker som søket livsstilendring. I tillegg proklamerer hun stadig at det hun selger hjelper. Men når hun fremstiller dagen som så alvorlig at hun vurderer å avslutte seg selv, burde noen gripe inn å stoppe delingen på sosiale medier. Det her er galskap. Da var det ikke bare jeg som overreagerte på dette. Helt enig for øvrig. 3
panzerpølsa Skrevet 28. oktober 2025 #22452 Skrevet 28. oktober 2025 Laia skrev (4 timer siden): Da var det ikke bare jeg som overreagerte på dette. Helt enig for øvrig. Hun fremstår i alle fall helt manisk. 3 2
Fenomen Skrevet 28. oktober 2025 #22453 Skrevet 28. oktober 2025 Synes også det er veldig rart med reklame for et opplegg som liksom skal gjøre at man har det bedre, når hun selv aldri har hatt det verre og kommer med stikk om å avslutte alt. Troverdigheten er jo lik null. Jeg skjønner ingenting. Det blir som å kjøpe treningsplan for langrenn av Charter-Svein liksom. 4 4
cerruti Skrevet 28. oktober 2025 #22454 Skrevet 28. oktober 2025 Veldig spesielt ja å selge et program og samtidig stadig hinte om at hun spiser for lite… 2 4
Beatbox Skrevet 28. oktober 2025 #22455 Skrevet 28. oktober 2025 Fenomen skrev (17 minutter siden): Synes også det er veldig rart med reklame for et opplegg som liksom skal gjøre at man har det bedre, når hun selv aldri har hatt det verre og kommer med stikk om å avslutte alt. Troverdigheten er jo lik null. Jeg skjønner ingenting. Det blir som å kjøpe treningsplan for langrenn av Charter-Svein liksom. Tydelig at dette opplegget er laget ene og alene i håp om " fortune and fame "...🙄 2 5
Durancell Skrevet 28. oktober 2025 #22456 Skrevet 28. oktober 2025 cerruti skrev (1 time siden): Veldig spesielt ja å selge et program og samtidig stadig hinte om at hun spiser for lite… Hvem prøver hun å lure med å si hun spiser for lite🙄 10
Lileep Skrevet 28. oktober 2025 #22457 Skrevet 28. oktober 2025 Durancell skrev (3 timer siden): Hvem prøver hun å lure med å si hun spiser for lite🙄 Hun burde heller skrevet "spise mer riktig", for er mest sannsynlig det som er tilfelle her. Feil type mat kan gi utslag på hvordan treningen går osv.. at hun spiser for lite totalt er det liten sjans for slik ting er nå i alle fall, i alle fall ikke over lengre tid. Det kan umulig være problemstillingen 2 5
Durancell Skrevet 29. oktober 2025 #22458 Skrevet 29. oktober 2025 Lykke til med å løpe 10 km til våren HD. Du som ikke orker å gå tur en gang. 2 9
Fnug Skrevet 29. oktober 2025 #22459 Skrevet 29. oktober 2025 Durancell skrev (2 minutter siden): Lykke til med å løpe 10 km til våren HD. Du som ikke orker å gå tur en gang. Skal tro om hun i det heletatt har gått 10km noen gang? 🤔 3 8
Durancell Skrevet 29. oktober 2025 #22460 Skrevet 29. oktober 2025 Fnug skrev (5 minutter siden): Skal tro om hun i det heletatt har gått 10km noen gang? 🤔 Det tror jeg faktisk ikke. Den dama holder seg innendørs. 8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå