Gå til innhold

Helene Drage

Anbefalte innlegg

Skrevet
Lileep skrev (1 time siden):

Hun skrev vel her om dagen at ting nå er mye bedre og bla bla bla.. men hun har jo overhode ikke løst problemene når det er sovepiller som er løsningen! Det er kun brannslukking, en hjelp i den tyngste perioden. Hun promoterer jo disse pillene som løsningen på alt. Men å gå på sovepiller er en kortvarig løsning for å ikke bli avhengig, og hun er jo ikke blitt bedre før hun kan sove en natt gjennom uten noe som helst hjelp. Først da er hun på vei til å bli bedre 

Nemlig. Det er jo ikke en løsning (håper jeg) å overlate alt av nattevåk de neste 5-6 årene til mannen.. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det er ikke sånn at jeg er på mitt beste med dårlig/lite søvn heller, akkurat, og man blir fort nedstemt av det. Men sånn er livet med barn da. Hva skal man gjøre? Hun var jo kronisk deprimert før dette også, så det er jo ikke sånn at dette går over veldig snart. Jeg hadde vært rasende om min partner med sånne forutsetninger overlot alt ansvar for 3 barn, hvorav to er babyer, til meg om natten.. 

Endret av Fenomen
  • Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
Fenomen skrev (2 timer siden):

Det er ikke sånn at jeg er på mitt beste med dårlig/lite søvn heller, akkurat, og man blir fort nedstemt av det. Men sånn er livet med barn da. Hva skal man gjøre? Hun var jo kronisk deprimert før dette også, så det er jo ikke sånn at dette går over veldig snart. Jeg hadde vært rasende om min partner med sånne forutsetninger overlot alt ansvar for 3 barn, hvorav to er babyer, til meg om natten.. 

Jeg har ofte tenkt på mannen. 
Han blir sjelden nevnt eller gitt kreditt , men slik det fremstilles  virker som han må ta i overkant mye ansvar. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Laia skrev (36 minutter siden):

Jeg har ofte tenkt på mannen. 
Han blir sjelden nevnt eller gitt kreditt , men slik det fremstilles  virker som han må ta i overkant mye ansvar. 

Regner med han var med og bestemte at det var lurt av de å få flere barn, selv om HD er som hun er. 

• Nyttig 3
Skrevet (endret)
hvaduikkeser skrev (14 minutter siden):

Regner med han var med og bestemte at det var lurt av de å få flere barn, selv om HD er som hun er. 

Det kan hende, men kanskje han så for seg en delt ansvarsfordeling? Skal ikke spekulere men fra det Helene selv deler får jeg ikke inntrykk av av det er slik for øyeblikket. Han har sikkert en jobb han skal fungere i, i tillegg.

Endret av Laia
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Laia skrev (3 minutter siden):

Det kan hende, men kanskje han så for seg en delt ansvarsfordeling? Skal ikke spekulere men fra det Helene selv deler får jeg ikke inntrykk av av det er slik for øyeblikket. Han har sikkert en jobb han skal fungere i, i tillegg.

Nå er han hjemme til august, men ja, det er vanlig å dele på ansvaret. Men HD har alltid vært lat, så han er nok vant til det.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg tenkte også på at det er veldig uvanlig å gå på sovetabletter når du har 3 småbarn inkl 2 tvilling-babyer. Det kan bli bra mye for mannen. Hun skal tydeligvis sove i fred hele natta hver dag. De fleste babyer og små barn er våkne støtt og stadig. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
cerruti skrev (51 minutter siden):

Jeg tenkte også på at det er veldig uvanlig å gå på sovetabletter når du har 3 småbarn inkl 2 tvilling-babyer. Det kan bli bra mye for mannen. Hun skal tydeligvis sove i fred hele natta hver dag. De fleste babyer og små barn er våkne støtt og stadig. 

Å gå på sovetabletter er ikke ensbetydende med å sove gjennom i fred hele natten hver natt! Å gå på sovetabletter kan bety at man faktisk får sove igjen etter et nattevåk… Å gå på sovetabletter kan også bety at man sovner når man legger seg, istedenfor å bruke timesvis på meningsløs grubling frem til babyen våkner. 

Det er mye å ta Helene på - delingen av medisinsk behandling til kreti og pleti på internett, for eksempel… 

Men å trekke slutning av at sovetabletter = 9 timer uforstyrret søvn og alt faller på mannen, det syns jeg er dårlig gjort. For jeg hadde nattevåk mens jeg gikk på sovepiller. Pillene gjorde at jeg klarte sovne igjen kl 1, istedenfor å ligge våken til 5… Det var et viktig hjelpemiddel for vår familie, totalt fikk alle mer søvn av at jeg gikk på det. 

Helene får mye rettmessig kritikk, men å ta imot et hjelpemiddel syns jeg vi ikke skal kritisere. 

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Sugar&Spice skrev (2 timer siden):

Å gå på sovetabletter er ikke ensbetydende med å sove gjennom i fred hele natten hver natt! Å gå på sovetabletter kan bety at man faktisk får sove igjen etter et nattevåk… Å gå på sovetabletter kan også bety at man sovner når man legger seg, istedenfor å bruke timesvis på meningsløs grubling frem til babyen våkner. 

Det er mye å ta Helene på - delingen av medisinsk behandling til kreti og pleti på internett, for eksempel… 

Men å trekke slutning av at sovetabletter = 9 timer uforstyrret søvn og alt faller på mannen, det syns jeg er dårlig gjort. For jeg hadde nattevåk mens jeg gikk på sovepiller. Pillene gjorde at jeg klarte sovne igjen kl 1, istedenfor å ligge våken til 5… Det var et viktig hjelpemiddel for vår familie, totalt fikk alle mer søvn av at jeg gikk på det. 

Helene får mye rettmessig kritikk, men å ta imot et hjelpemiddel syns jeg vi ikke skal kritisere. 

Forskjell på å være et hjelpemiddel og en løsning på problemet 👍 og HD kan roe ned på infoen om sovepiller, har ingenting på Some å gjøre. 

Det jeg reagerer på er hvordan HD sin store depresjon ble løst på et blunk med kun å bruke sovepiller.. det vinkles ikke som et hjelpemiddel lenger, men som løsningen på alt. Det blir bare helt feil, fordi hun er langtfra frisk, og sovepiller er ikke en langvarig løsning! Hun legger det frem som at nå er alt helt supert og løsningen var å bruke sovepiller og få noen netter med søvn. Sannheter er vel mer at nå starter selve jobben med å komme seg ut av depresjonen.. hun har en veldig lang vei forran seg..

Endret av Lileep
  • Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

Litt spesielt at de prioriterer å bruke nesten 5k på Lego eller? Ref. instastory. IMG_3116.thumb.jpeg.27d4ea188ee42cc34e1877b3afe9b3ea.jpeg Når vi vet av tidligere at økonomien ikke er den beste (Spleis for bikkja, de leier i stedet for å eie osv). Skjønner at de liker å bygge Lego, det gjør jeg også, men stusser på det økonomiske når de har tre små. Men det ser ut til at de har fått bilstoler osv sponsa (umerka🙄), så da går det vel opp i opp? 🤷🏼‍♀️

Endret av platypus
Typo
  • Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet

Tråden er ryddet for krenkende innlegg. 

Sol, admin. 

Skrevet
irevin skrev (På 1.6.2025 den 22.13):

Bilde er hentet fra HD sin IG konto. 
Så det er verdt å være trøtt nå pluttselig?🙈🙈

Hun som gnager om den søvnen HELE TIDEN og er forleden da var det ikke måte på hvor livet snudde med god søvn, hadde jeg nok heller prioritert søvn enn å sitte oppe og blant annet scrolle. 

Lagt til; trøtte mødre er vel ikke ensbetydende med at de er oppe så sent, eller?

IMG_9548.jpeg

Flere mødre jeg kjenner sier dette og lignende. Lov å klage, men det klages ofte. Hvorfor ha barn da, egentlig, når det er pes 90% av tiden?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Purple Diamond skrev (16 minutter siden):

Flere mødre jeg kjenner sier dette og lignende. Lov å klage, men det klages ofte. Hvorfor ha barn da, egentlig, når det er pes 90% av tiden?

I tillegg bruker de aller fleste foreldre også å fokusere på det fine med ungene sine, ikke bare alt dette negative Drage trekker frem uke ut og uke inn. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke dette med å bruke penger man ikke har på plastkjoler, plastbiter (lego) og bøker med trykk på. Og den evinnelige klagingen på barn og behov for egentid og sitte i bilen for å slippe å trene. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Summeer skrev (3 minutter siden):

Jeg skjønner ikke dette med å bruke penger man ikke har på plastkjoler, plastbiter (lego) og bøker med trykk på. Og den evinnelige klagingen på barn og behov for egentid og sitte i bilen for å slippe å trene. 

Og så kan ein dra det endå lengre og ta med folks avhengigheit til å sjå på galskapen.

• Liker 1
Annonse
Skrevet
oss-to skrev (1 minutt siden):

Og så kan ein dra det endå lengre og ta med folks avhengigheit til å sjå på galskapen.

Ja, det er guilty pleasure å se på det, det innrømmer jeg glatt! Jeg har faktisk egen instakonto til å se på teite influencere for å lure algoritmene, for jeg gidder ikke få det i den vanlige feeden min. På samme måte som jeg har en egen Netflix profil til å se på reality 🤭

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
panzerpølsa skrev (59 minutter siden):

I tillegg bruker de aller fleste foreldre også å fokusere på det fine med ungene sine, ikke bare alt dette negative Drage trekker frem uke ut og uke inn. 

Flere jeg kjenner fokuserer også mest på det negative med å ha barn. Klager på lite søvn, lite alenetid (neiiii, sier du det?!? 🤯 ), rot osv. Skjønner det er slitsomt, men tror ikke det hjelper å klage hele tiden 😅

• Liker 1
Skrevet
Sugar&Spice skrev (På 4.6.2025 den 22.30):

Takk og helt enig 👏

Skrevet
hvaduikkeser skrev (På 4.6.2025 den 14.05):

Det er faktisk ikke sikkert, hun la en gang ut et innlegg/story med mannen der hun sa at det var hun som bestemte om de skulle ha flere barn. Men han har selvfølgelig vært med på leken. 

Skrevet
Cappuccino skrev (1 time siden):

Det er faktisk ikke sikkert, hun la en gang ut et innlegg/story med mannen der hun sa at det var hun som bestemte om de skulle ha flere barn. Men han har selvfølgelig vært med på leken. 

Takes two, to tango. Tolker som det var Mats forslag og at det var opptil henne om hun ønsket flere. 

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...