Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

hvaduikkeser skrev (4 minutter siden):

Hadde hun trillet tur hver dag og trent annen hver dag, så kanskje hun hadde klart å få den kroppen hun prøver hardt å få. Den mentale helsa hennes hadde hatt godt av å komme seg ut også. 

Hun hadde vel knapt en eneste trilletur med eldste.. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvaduikkeser skrev (55 minutter siden):

Hadde hun trillet tur hver dag og trent annen hver dag, så kanskje hun hadde klart å få den kroppen hun prøver hardt å få. Den mentale helsa hennes hadde hatt godt av å komme seg ut også. 

Tror du dessverre fortsatt er i ALT ELLER INGENTING tankegangen regjerer mer enn LITT ER BEDRE ENN INGENTING enn det hun vil innrømme. Jeg meldte meg ut av treningssenter når jeg gikk gravid med siste barnet. Aldri vært i bedre form etter at jeg kuttet det ut. Trillet turer og kjørte «bakkeintervall» med to venninner mens vogna sto i bunn av bakken. Hjemme trente jeg med enkle strikk, vekter og miniband. Jeg er gift med mann i skiftarbeid og mye alene med ungene. For meg ble det mer pes å dra på senter; barnepass, ut med bil, parkere, økt på senteret, kjøre hjem…utrolig tidstyv for meg ihvertfall. Den tiden jeg brukte på å bare «rigge til»  og kjøring t:r senter, parkere, skifte osv så var det samme tid som en økt ute «rett utenfør døra». Ikke rart hun syns hun har lite tid. Hun sier i dag at hun hadde 40 min til trening. Legg på tidsbruk kjøring, parkering, «inn på senter», skifte, deretter på med klær, kjøre hjem….Hun burde sette opp det regnestykket. Tror hun hadde blitt overrasket ! 

edit; og slutter hun å skrolle for å kunne finne nå for og legge ut innlegg om «koffert-tenking», eller innlegg som hun har lagt ut flere ganger av typ; «ingen har angra på husarbeidet de ikke fikk gjort», så hadde hun hatt ENDA BEDRE TID! 

Endret av irevin
  • Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper heller ikke litt eller ingenting. Nå er det keto-måltider og trening i monitor. Amme-slutt gir dessuten kanskje rom for å bruke medisiner igjen til vekttap. At hun ikke heller prioriterer helt annerledes nå med 2 nyfødte og en treåring i hus. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fenomen skrev (På 20.1.2025 den 16.01):

Hun hadde vel knapt en eneste trilletur med eldste.. 

Det vet vi ingenting om igrunn. Selvom jeg umiddelbart tenker at hadde hun gått tur hver dag så hadde hun postet om det sammen med en tekst om at er bra for psyken eller noe🙈 Kanskje jeg tar feil 🤷🏼‍♀️

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hubbabubba00 skrev (4 minutter siden):

Det vet vi ingenting om igrunn. Selvom jeg umiddelbart tenker at hadde hun gått tur hver dag så hadde hun postet om det sammen med en tekst om at er bra for psyken eller noe🙈 Kanskje jeg tar feil 🤷🏼‍♀️

Hun har aldri postet et bilde fra trilletur. Men deler det meste annet. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fenomen skrev (1 minutt siden):

Hun har aldri postet et bilde fra trilletur. Men deler det meste annet. 

Trilletur er ikke bra nok for henne. Hun skal ha egentid.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvaduikkeser skrev (1 time siden):

Hva er «Januar sykdommen»? Hun er jo alltid syk.

Hun tror vel alle blir syke i januar av en eller annen merkelig grunn.. 

Hadde hun klart å koble av og fokusere på noe annet enn trening, prestasjoner, uoppnåelige mål, hadde kroppen kanskje klart å roe seg ned og ikke bli syk hele tiden. Tenk å la hele permisjonen gå til å stresse så mye over unødvendig ting.. plutselig skal hun tilbake til jobb, og da er all tiden med babyene og muligheten til å slappe helt av uten jobb forbi, og hun kan se tilbake på en tid som overhode ikke ga henne noe som helst annet en mental breakdown og sykdom. Hun kommer til å innse alt så altfor sent, dessverre! 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste post ang hvile mellom treningsøktene.. hun blir ikke imponert over de som trener hver dag fordi det sliter ut kroppen. 

Altså må hun virkelig rakke ned på andre for å sette seg selv på tronen? Hva vet hun om hvilket opplegg de som kjører 5 dagers trening i uka? Med riktig tilpassing og balanse er det jo overhode ingen problem å trenge hver dag? 

Tipper hun kun kommer med dette fordi hun selv ikke klarer å følge et opplegg, og må rettferdiggjøre at hun må ha lang pause mellom hver økt! 

Hun hadde fått respekt av meg hvis hun innrømmer at trening er vanskelig for henne og hun kun får til en sporadisk økt her og der, men prøver å bevege seg hver dag. Men i det sekundet hun begynner å rakke ned på hva andre gjør, for å sette seg selv på toppen, da mister jeg all respekt! 

• Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (1 minutt siden):

Siste post ang hvile mellom treningsøktene.. hun blir ikke imponert over de som trener hver dag fordi det sliter ut kroppen. 

Altså må hun virkelig rakke ned på andre for å sette seg selv på tronen? Hva vet hun om hvilket opplegg de som kjører 5 dagers trening i uka? Med riktig tilpassing og balanse er det jo overhode ingen problem å trenge hver dag? 

Tipper hun kun kommer med dette fordi hun selv ikke klarer å følge et opplegg, og må rettferdiggjøre at hun må ha lang pause mellom hver økt! 

Hun hadde fått respekt av meg hvis hun innrømmer at trening er vanskelig for henne og hun kun får til en sporadisk økt her og der, men prøver å bevege seg hver dag. Men i det sekundet hun begynner å rakke ned på hva andre gjør, for å sette seg selv på toppen, da mister jeg all respekt! 

Her tror jeg du er inne på noe som gjenspeiles i alt Drage legger ut. Denne maniske messingen om at ingen angrer på at det var rot og støv, litt er bedre enn ingenting og dette anti-helt opplegget hun driver med, er en refleksjon av det hun ikke mestrer. I stedet for å innrømme at det her går ikke så bra, drar hun frem "humor-Drage" å pakker det inn i en spøk med humoristisk vinkling av problemet. Om og om igjen. Alle disse reelsene om vasking, husarbeid, mammarollen, maten, treninga og relasjoner, er alle sånn. Og jeg er rimelig sikker på at hun ikke egentlig ønsker å ha det sånn. Men det er enklere å leve i fornektelse, dersom mam får litt anerkjennelse av andre med samme problem. 

• Liker 4
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvaduikkeser skrev (2 timer siden):

Hva er «Januar sykdommen»? Hun er jo alltid syk.

Med små barn er spysjuka/omgangssjuka veldig typisk i januar... Men om det er det hun mener er det jo umulig å vite 🤷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

arnoyb skrev (3 minutter siden):

Med små barn er spysjuka/omgangssjuka veldig typisk i januar... Men om det er det hun mener er det jo umulig å vite 🤷

Noro er typisk fra høstferien og frem til vinterferien ca, influensa er også fra høsten til sen vinter, forkjølelse er året rundt med topp rundt vintersesongen.. så hva januarsjuka er vet vel egentlig bare HD selv 😜

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har HD meddelt at hun har en dårlig dag og kommer sterkere tilbake igjen. What else is new🤷‍♀️

• Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

«Hva ønsker du se mer av på kontoen min», er det også noe som «går» blant influencere om dagen eller? CBE hadde samme spørsmål i går🙈🤣Slikt spørsmål er vel at engasjementet er dalende…Men når alt går på repeat, så blir følgerne leie etterhvert….

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

irevin skrev (3 timer siden):

«Hva ønsker du se mer av på kontoen min», er det også noe som «går» blant influencere om dagen eller? CBE hadde samme spørsmål i går🙈🤣Slikt spørsmål er vel at engasjementet er dalende…Men når alt går på repeat, så blir følgerne leie etterhvert….

Håper de brenner seg helt ut og forsvinner hele røkla.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sophie1988 skrev (3 timer siden):

Takk for denne særs viktige informasjonen, Helene.

Viktig å annonsere så hun kan begynne å pushe ut reklame for menstruser igjen si!

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnwife skrev (9 minutter siden):

Viktig å annonsere så hun kan begynne å pushe ut reklame for menstruser igjen si!

Ja, såklart! 🙃

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til og med på sykehuset med en syk prematur baby, er det HD sin egentid som er viktigst. Hun slipper å ha ansvar for babyen om natta, for hun skal sove. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvaduikkeser skrev (3 timer siden):

Til og med på sykehuset med en syk prematur baby, er det HD sin egentid som er viktigst. Hun slipper å ha ansvar for babyen om natta, for hun skal sove. 

Det er da ikke noe galt i det, hun er selv syk og barnet er under konstant tilsyn. Dette er nok anbefalt av helsepersonell og er ikke kritikkverdig i det hele tatt.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...