Nøkkelost77 Skrevet tirsdag kl 08:48 #20901 Del Skrevet tirsdag kl 08:48 irevin skrev (9 timer siden): Så kom hun hjem til jul som hun ønsket, men så er det «klaging» over følelsen av å ikke ha kontroll….Hva skal egentlig til for HD egentlig skal bli fornøyd?God jul sier jeg Med tvillinger, spesielt premature , føles det aldri som man har kontroll de første årene 😄 That’s life, roll with it! God jul, og håper de senker skuldrene litt fremover. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegglampe Skrevet tirsdag kl 08:50 #20902 Del Skrevet tirsdag kl 08:50 irevin skrev (9 timer siden): Så kom hun hjem til jul som hun ønsket, men så er det «klaging» over følelsen av å ikke ha kontroll….Hva skal egentlig til for HD egentlig skal bli fornøyd?God jul sier jeg En ting er å komme hjem med en nyfødt, men her er det to premature barn som ikke har nådd terminen en gang. Jeg forstår HD godt. Hvis du ser på bilde, så er det tydelig at minst ett av barna blir fortsatt matet med sonde.. bare sånn til info betyr det at de er hjemme med avansert hjemmesykehus… de aller fleste i HD sin situasjon hadde følt på like mye usikkerhet og lite kontroll. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet tirsdag kl 11:01 #20903 Del Skrevet tirsdag kl 11:01 irevin skrev (11 timer siden): Så kom hun hjem til jul som hun ønsket, men så er det «klaging» over følelsen av å ikke ha kontroll….Hva skal egentlig til for HD egentlig skal bli fornøyd?God jul sier jeg Klaging?? Ikke fornøyd?? Hvordan greier du å tolke henne sånn? Må alt være helt perfekt for at du ikke oppfatter det som misnøye? Hvorfor så høye krav til mennesker?? HD konstanterer at det er godt å være hjemme og at hun ikke føler hun har kontroll. Det er ikke klaging, det er bare deling av livets nyanser. Helt normalt. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Huttetutt Skrevet tirsdag kl 11:55 #20904 Del Skrevet tirsdag kl 11:55 Så nettopp et bilde av AnneMa på Se&hør. Er det bare jeg som synes hun og HD er brenn like? 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
irevin Skrevet tirsdag kl 13:22 #20905 Del Skrevet tirsdag kl 13:22 issoras skrev (2 timer siden): Klaging?? Ikke fornøyd?? Hvordan greier du å tolke henne sånn? Må alt være helt perfekt for at du ikke oppfatter det som misnøye? Hvorfor så høye krav til mennesker?? HD konstanterer at det er godt å være hjemme og at hun ikke føler hun har kontroll. Det er ikke klaging, det er bare deling av livets nyanser. Helt normalt. Hun ville hele tiden hjem til jul noe som ble godt dokumentert i form av «tunge dager». Jeg forstår veldig godt at hun ville hjem til jul. Pga utfordringer rundt tvillingene hun ikke ville gå nærmere inn på, så ble hjemreise helt uaktuelt til jul, og det ble selvfølgelig dokumentert med «ekstra tung dag». SÅ kunne hun reise hjem til jul likevel, men da var det mangel på kontroll… JA! Jeg opplever henne som at hun ikke er fornøyd. Med to premature så er jo ikke det «walk in a park» , og kanskje sykehuset hadde vært et bedre sted å være frem til hun føler seg trygg? Men hun la jo også ut at hun svarte «at alt gikk bra» på spørsmål om «går det bra» selv om hun mente det ikke gikk bra med henne fordi hun ikke orket «være ærlig». Alt dette har hun jo delt i story… Det er hun selv som sier at hun har høye krav, og det er derfor jeg undrer på hva som er «GODT NOK» for HD. For HENNE må alt være perfekt for at det ikke er misnøye. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet tirsdag kl 15:05 #20906 Del Skrevet tirsdag kl 15:05 De hadde nok ALDRI blitt utskrevet om ikke alt med babyene var "under kontroll" sånn helsemessig, og HD og mann hadde fått den opplæring og trygging de trenger for å håndtere det de måtte trenge rundt dette, deriblant som vi ser utifra storyene, mating via sonde. Jeg vet ikke hva HD mener hun ikke har under kontroll? anta at hun kommer bokstavelig talt til dekket bord når det gjelder julefeiring, og at de slipper tenke på det. Høye krav. Overtenking. ?? 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fenomen Skrevet tirsdag kl 23:15 #20907 Del Skrevet tirsdag kl 23:15 Leoline skrev (14 timer siden): Det må da være lov å si at hun føler hun ikke har kontroll, det er da ikke klaging. Å komme hjem med to premature barn som trenger mye tilsyn og stell krever sitt, skjønner godt hun har den følelsen. Nå har hun jo mast seg til å dra hjem tidligere enn planlagt, da må hun nesten stå i det. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 22 timer siden #20908 Del Skrevet 22 timer siden Vegglampe skrev (23 timer siden): En ting er å komme hjem med en nyfødt, men her er det to premature barn som ikke har nådd terminen en gang. Jeg forstår HD godt. Hvis du ser på bilde, så er det tydelig at minst ett av barna blir fortsatt matet med sonde.. bare sånn til info betyr det at de er hjemme med avansert hjemmesykehus… de aller fleste i HD sin situasjon hadde følt på like mye usikkerhet og lite kontroll. Enig, men her inne lå alt kritiseres. Fascinerende 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 17 timer siden #20909 Del Skrevet 17 timer siden Fenomen skrev (13 timer siden): Nå har hun jo mast seg til å dra hjem tidligere enn planlagt, da må hun nesten stå i det. Hun står jo i det? Jeg synes jammen en del brukere i denne tråden er utrolig mye flinkere til å klage og finne det negative i situasjoner enn den dere prøver å kritisere. 😅 Her blir altså en nybakt tvillingmor kritisert for å si at hun ikke opplever kontroll på alt. Wow. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 16 timer siden #20910 Del Skrevet 16 timer siden issoras skrev (1 time siden): Hun står jo i det? Jeg synes jammen en del brukere i denne tråden er utrolig mye flinkere til å klage og finne det negative i situasjoner enn den dere prøver å kritisere. 😅 Her blir altså en nybakt tvillingmor kritisert for å si at hun ikke opplever kontroll på alt. Wow. Det går vel mer på at hun aldri noen gang klarer å finne det positive i ting lenger. Hun ser ikke det positive å komme hjem til jul som var et høyt ønske, men hun ser det negative med å ikke helt ha kontrollen på ting. Hvorfor kan hun ikke fokusere på de positive tingene? Er SoMe kun for å hente frem alt negative og skrive om det? Og ja selvfølgelig er det fullt forståelig at det er kaos i hjemmet og i hodet, hun har to premature gutter med mye mer krav enn andre nyfødte. Men MÅ alt være så negativt på kanalen hennes hele tiden? 3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinnsvine Skrevet 13 timer siden #20911 Del Skrevet 13 timer siden (endret) Lileep skrev (2 timer siden): Det går vel mer på at hun aldri noen gang klarer å finne det positive i ting lenger. Hun ser ikke det positive å komme hjem til jul som var et høyt ønske, men hun ser det negative med å ikke helt ha kontrollen på ting. Hvorfor kan hun ikke fokusere på de positive tingene? Er SoMe kun for å hente frem alt negative og skrive om det? Og ja selvfølgelig er det fullt forståelig at det er kaos i hjemmet og i hodet, hun har to premature gutter med mye mer krav enn andre nyfødte. Men MÅ alt være så negativt på kanalen hennes hele tiden? Hvis hun hadde fokusert på lyspunktene, så hadde hun garantert blitt kritisert for at hun skjønnmalte virkeligheten, eller at hun løy, eller at hun uansett var dårlig plassert til å mene noe om det på grunn av *valgfri kjepphest*. denne tråden er i hvert fall et godt eksempel for meg for hvor lite jeg forstår folks ØNSKE om å bli influencere. Tenk å ha semi-sykehus hjemme med premature sondematede barn, og folk sitter fortsatt og koser seg med å kritisere deg for alt du gjør gjennom hele julen. Marerittaktig! 😄 Endret 13 timer siden av Pinnsvine 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fenomen Skrevet 13 timer siden #20912 Del Skrevet 13 timer siden issoras skrev (4 timer siden): Hun står jo i det? Jeg synes jammen en del brukere i denne tråden er utrolig mye flinkere til å klage og finne det negative i situasjoner enn den dere prøver å kritisere. 😅 Her blir altså en nybakt tvillingmor kritisert for å si at hun ikke opplever kontroll på alt. Wow. Nei. Hun blir ikke kritisert for å si at hun ikke opplever å ha kontroll. På ingen som helst måte. Hun blir kritisert fordi hun klager uansett. Nå ville hun hjem og klagde fordi de måtte være på sykehus. Når de fikk dra hjem så var det gærent. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fenomen Skrevet 13 timer siden #20913 Del Skrevet 13 timer siden Pinnsvine skrev (8 minutter siden): Hvis hun hadde fokusert på lyspunktene, så hadde hun garantert blitt kritisert for at hun skjønnmalte virkeligheten, eller at hun løy, eller at hun uansett var dårlig plassert til å mene noe om det på grunn av *valgfri kjepphest*. denne tråden er i hvert fall et godt eksempel for meg for hvor lite jeg forstår folks ØNSKE om å bli influencere. Tenk å ha semi-sykehus hjemme med premature sondematede barn, og folk sitter fortsatt og koser seg med å kritisere deg for alt du gjør gjennom hele julen. Marerittaktig! 😄 Nok en gang. Dette er ikke hennes primære jobb, så hun velger helt selv å brette ut dette for tusenvis av følgerne. For øvrig har man valget selv om det er hovedjobben. Det er bare å la være hvis det oppleves vanskelig. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svartfugl Skrevet 12 timer siden #20914 Del Skrevet 12 timer siden MiniMjau skrev (På 24.12.2024 den 16.05): De hadde nok ALDRI blitt utskrevet om ikke alt med babyene var "under kontroll" sånn helsemessig, og HD og mann hadde fått den opplæring og trygging de trenger for å håndtere det de måtte trenge rundt dette, deriblant som vi ser utifra storyene, mating via sonde. Jeg vet ikke hva HD mener hun ikke har under kontroll? anta at hun kommer bokstavelig talt til dekket bord når det gjelder julefeiring, og at de slipper tenke på det. Høye krav. Overtenking. ?? Det er helt normalt at foreldre med premature barn er engstelige og føler at de ikke har kontroll etter utskriving fra sykehus. Det er jo menneskelig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå