Sol Rampelyset Skrevet 8. oktober 2023 #19201 Del Skrevet 8. oktober 2023 Tråden er ryddet for spekulasjoner, krenkende innlegg og persondebatt. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cHg Skrevet 8. oktober 2023 #19202 Del Skrevet 8. oktober 2023 Albbas skrev (1 time siden): Det er en (farlig) myte - også de som ønsker å dø kan snakke om det. Det er svært individuelt. Fire av ti som har tatt livet sitt har snakket om det, direkte eller indirekte. https://www.snakkomselvmord.no/myter-om-selvmord/ Nå syns jeg ikke vi skal overdrive hva HD har sagt heller da. Hun sa hun valgte å leve, det må ikke bety at hun mener det som en motsetning til å dø, men at hun for eksempel mente at hun velger å la livet gå sin gang, i stedetfor å legge seg ned. Vi vet jo ikke hva hun mente. Men det vi vet er at de som kjenner henne også følger henne, så er det grunn til bekymring er det forhåpentligvis noen i hennes omgangskrets som er obs. Dette!! Det er ingen fasit på hva folk gjør og ikke gjør ifht hva som faktisk skjer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 8. oktober 2023 #19203 Del Skrevet 8. oktober 2023 (endret) 24 minutter siden, cHg said: Dette!! Det er ingen fasit på hva folk gjør og ikke gjør ifht hva som faktisk skjer. Derfor må alt tas alvorlig, og ikke bare tenke «hun har det sikkert ikke så ille».. når noen tøtsjer innom det å ikke ville leve, uansett hvordan det nevnes, må det tas alvorlig. Nettopp derfor jeg håper hun ikke misbruker temaet.. og får den hjelpen hun kanskje søker. Hun har ved to anledninger nå, med kort mellomrom vært innom å ikke leve lenger.. det er ikke greit om hun bare «tuller og fjaser» for å få likes osv.. Endret 8. oktober 2023 av Lileep 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cHg Skrevet 8. oktober 2023 #19204 Del Skrevet 8. oktober 2023 Lileep skrev (14 minutter siden): Derfor må alt tas alvorlig, og ikke bare tenke «hun har det sikkert ikke så ille».. når noen tøtsjer innom det å ikke ville leve, uansett hvordan det nevnes, må det tas alvorlig. Nettopp derfor jeg håper hun ikke misbruker temaet.. og får den hjelpen hun kanskje søker. Hun har ved to anledninger nå, med kort mellomrom vært innom å ikke leve lenger.. det er ikke greit om hun bare «tuller og fjaser» for å få likes osv.. 100% 🎯 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
panzerpølsa Skrevet 9. oktober 2023 #19205 Del Skrevet 9. oktober 2023 Det hele blir så useriøst når hun lager en avstemming i story på om du har hatt depresjon eller ikke. Drages lettbeinte forhold til sannheten gir henne heller ikke særlig mange fordeler når det kommer til de virkelig seriøse temaene. At hun har problemer er det vel ingen tvil om, men jeg syns det er vanskelig å stole på noe som kommer fra den kanten det. 11 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beatbox Skrevet 9. oktober 2023 #19206 Del Skrevet 9. oktober 2023 panzerpølsa skrev (41 minutter siden): Det hele blir så useriøst når hun lager en avstemming i story på om du har hatt depresjon eller ikke. Drages lettbeinte forhold til sannheten gir henne heller ikke særlig mange fordeler når det kommer til de virkelig seriøse temaene. At hun har problemer er det vel ingen tvil om, men jeg syns det er vanskelig å stole på noe som kommer fra den kanten det. Er så enig!! Story begynner med familiedag, så rett over på avstemming om du har hatt depresjon eller ikke....så en seksuell fleip fra noe hun leser på nettbrett slik jeg forstod det og så hoppes det rett til hudpleiereklame....Wtf?? Her snakker hun om depresjoner/livskrise..." jeg velger å leve "....det er så useriøst og hun bekrefter atter en gang mistanken om at hun bruker mental helse kun for oppmerksomhetens skyld😡 19 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
irevin Skrevet 9. oktober 2023 #19207 Del Skrevet 9. oktober 2023 «….sliten til beinet….»hun skjønner ENDA IKKE at hun antakelig må prioritere tiden anderledes eller? Er trene kl 0500 om morgenen lurest da om hun kanskje bør sove? Disse byturene og venninneturene? Kanskje legges disse bort for en periode ? Men jeg skjønte heller ikke gårsdagen..ut med familien, depresjoninnlegg og reklame. Eneste som er troverdig med henne for meg som følger er st hun jobber med å bli slank, thats it 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 9. oktober 2023 #19208 Del Skrevet 9. oktober 2023 (endret) Det kan godt være HD er deprimert. Det jeg imidlertid reagerer litt på, er måten hun beskriver at hun ikke sykemelder seg, hun skjuler følelsene og hun er i full jobb. Selv om hun er sliten til beinet. (Det kan høres litt ut som selvskryt, og litt nedlatende overfor deprimerte som må kaste inn håndkledet, og faktisk bare ligger på sofaen. Fordi det er det eneste de kan, akkurat nå.) Hun sier at mange er høytfungerende deprimerte. Hun kaller det en dårlig periode, noe som reduserer alvoret i en så alvorlig psykisk lidelse. Jeg tenker heller at hvis man fungerer på et høyt nivå mens man er deprimert, så er depresjonen av mild/moderat art. INGEN med dyp/alvorlig depresjon er det HD beskriver som høytfungerende. Ei heller i stand til å legge framtidsplaner som f.eks kan innebære å få flere barn. Det er også viktig å kjenne forskjellen på å være nedstemt, trist og sliten en periode, og å være deprimert. (Helt umulig å vite om HD har fått diagnosen deprimert, eller om "høytfungerende deprimert" er noe hun har kommet fram til selv.) Endret 9. oktober 2023 av Finlay Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 9. oktober 2023 #19209 Del Skrevet 9. oktober 2023 (endret) irevin skrev (3 timer siden): hun jobber med å bli slank, thats it Det er egentlig hele konklusjonen på alt. Endret 9. oktober 2023 av cerruti 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beatbox Skrevet 9. oktober 2023 #19210 Del Skrevet 9. oktober 2023 Finlay skrev (34 minutter siden): Det kan godt være HD er deprimert. Det jeg imidlertid reagerer litt på, er måten hun beskriver at hun ikke sykemelder seg, hun skjuler følelsene og hun er i full jobb. Selv om hun er sliten til beinet. (Det kan høres litt ut som selvskryt, og litt nedlatende overfor deprimerte som må kaste inn håndkledet, og faktisk bare ligger på sofaen. Fordi det er det eneste de kan, akkurat nå.) Hun sier at mange er høytfungerende deprimerte. Hun kaller det en dårlig periode, noe som reduserer alvoret i en så alvorlig psykisk lidelse. Jeg tenker heller at hvis man fungerer på et høyt nivå mens man er deprimert, så er depresjonen av mild/moderat art. INGEN med dyp/alvorlig depresjon er det HD beskriver som høytfungerende. Ei heller i stand til å legge framtidsplaner som f.eks kan innebære å få flere barn. Det er også viktig å kjenne forskjellen på å være nedstemt, trist og sliten en periode, og å være deprimert. (Helt umulig å vite om HD har fått diagnosen deprimert, eller om "høytfungerende deprimert" er noe hun har kommet fram til selv.) ☝️👏👏👏 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slipperyslope Skrevet 9. oktober 2023 #19211 Del Skrevet 9. oktober 2023 Finlay skrev (1 time siden): Det kan godt være HD er deprimert. Det jeg imidlertid reagerer litt på, er måten hun beskriver at hun ikke sykemelder seg, hun skjuler følelsene og hun er i full jobb. Selv om hun er sliten til beinet. (Det kan høres litt ut som selvskryt, og litt nedlatende overfor deprimerte som må kaste inn håndkledet, og faktisk bare ligger på sofaen. Fordi det er det eneste de kan, akkurat nå.) Hun sier at mange er høytfungerende deprimerte. Hun kaller det en dårlig periode, noe som reduserer alvoret i en så alvorlig psykisk lidelse. Jeg tenker heller at hvis man fungerer på et høyt nivå mens man er deprimert, så er depresjonen av mild/moderat art. INGEN med dyp/alvorlig depresjon er det HD beskriver som høytfungerende. Ei heller i stand til å legge framtidsplaner som f.eks kan innebære å få flere barn. Det er også viktig å kjenne forskjellen på å være nedstemt, trist og sliten en periode, og å være deprimert. (Helt umulig å vite om HD har fått diagnosen deprimert, eller om "høytfungerende deprimert" er noe hun har kommet fram til selv.) Jeg er enig! Jeg har selv en tilbakevendene depressiv lidelse (MDD) og kan skyte inn at det å være "høytfungerende depressiv" - klare å gjøre ting gjennom dagen, jobbe etc- er så utrolig utmattende at de tidene det ikke skjer noe brukes til å hvile. Alt handler egentlig bare om å komme gjennom timene, dagen. Et sånn konstant kjør fungerer kun i en kort periode (en kort periode kan variere fra person til person) før det til slutt sier stopp. Kan si av egen erfaring at fremtidspaner kommer heeeeeelt bakerst i køen i deppresive perioder. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 9. oktober 2023 #19212 Del Skrevet 9. oktober 2023 Finlay skrev (3 timer siden): Det kan godt være HD er deprimert. Det jeg imidlertid reagerer litt på, er måten hun beskriver at hun ikke sykemelder seg, hun skjuler følelsene og hun er i full jobb. Selv om hun er sliten til beinet. (Det kan høres litt ut som selvskryt, og litt nedlatende overfor deprimerte som må kaste inn håndkledet, og faktisk bare ligger på sofaen. Fordi det er det eneste de kan, akkurat nå.) Hun sier at mange er høytfungerende deprimerte. Hun kaller det en dårlig periode, noe som reduserer alvoret i en så alvorlig psykisk lidelse. Jeg tenker heller at hvis man fungerer på et høyt nivå mens man er deprimert, så er depresjonen av mild/moderat art. INGEN med dyp/alvorlig depresjon er det HD beskriver som høytfungerende. Ei heller i stand til å legge framtidsplaner som f.eks kan innebære å få flere barn. Det er også viktig å kjenne forskjellen på å være nedstemt, trist og sliten en periode, og å være deprimert. (Helt umulig å vite om HD har fått diagnosen deprimert, eller om "høytfungerende deprimert" er noe hun har kommet fram til selv.) Veldig gode poeng. Tror ikke denne åpenheten hjelper for noen andre enn evt henne selv, og helt ærlig ser det ikke ut som om delingen hjelper henne heller. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 9. oktober 2023 #19213 Del Skrevet 9. oktober 2023 (endret) *blueberry* skrev (1 time siden): Tror ikke denne åpenheten hjelper for noen andre enn evt henne selv Usikker på om dette innlegget var ment som hjelp, eller om hun bare synes hun må forklare livskrisen, på en eller annen måte? For hvordan skulle det hjelpe andre med depresjon at HD snakker om sin depresjon? Uten en eneste link eller telefonnummer til instanser som kan hjelpe. Ikke engang en oppfordring om å søke hjelp hvis man sliter. HD framhever at hun kjenner igjen dette, og HUN har sine verktøy som hjelper: Kle seg i svarte klær fra topp til tå. Spise 2 små knekkebrød med egg. Sminke seg med trist ansikt. Gå tur. Se ut av vinduet med trist ansikt. Hvis poenget var å skulle hjelpe andre med depresjon, så tror jeg hun bommer litt🤭 Endret 9. oktober 2023 av Finlay Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hubbabubba00 Skrevet 9. oktober 2023 #19214 Del Skrevet 9. oktober 2023 cerruti skrev (På 8.10.2023 den 18.01): Hvor mange med depresjon orker daglige morgentreninger, full jobb, fullt fokus på seg selv og masse kropp hver dag ut på SoMe? Vokse seg, bryn, shopping, salg av klær osv osv. Min bestevenninne var i full jobb, trente flere ganger i uken, hadde 2 barn, postet mye på Some og virket fullstendig vanlig.. Plutselig en dag tok hun selvmord og la igjen et brev.. Etter det har jeg skjønt at det er helt utrolig hva folk klarer og hva de også klarer å skjule... 1 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 9. oktober 2023 #19215 Del Skrevet 9. oktober 2023 Just now, hubbabubba00 said: Min bestevenninne var i full jobb, trente flere ganger i uken, hadde 2 barn, postet mye på Some og virket fullstendig vanlig.. Plutselig en dag tok hun selvmord og la igjen et brev.. Etter det har jeg skjønt at det er helt utrolig hva folk klarer og hva de også klarer å skjule... Ja, jeg vet også om noen sånne tilfeller. ❤️ Man skal være veldig forsiktig med å sette normer for hvordan en depresjon bør se ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 9. oktober 2023 #19216 Del Skrevet 9. oktober 2023 Jeg syns HD kler seg veldig flott og skulle sååå gjerne latt meg inspirere, men det er jo aldri (eller??) et plagg i naturmaterialer?! Bare syntet alt sammen. 🥴 Dagens antrekk som hun viser frem er noe jeg også kunne kledd, men Bubbleroom er jo en like stor skuffelse hver gang jeg går inn der. Hadde HD satset på mer kvalitet kunne hun truffet et annet segment som klesblogger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 9. oktober 2023 #19217 Del Skrevet 9. oktober 2023 (endret) hubbabubba00 skrev (26 minutter siden): Min bestevenninne var i full jobb, trente flere ganger i uken, hadde 2 barn, postet mye på Some og virket fullstendig vanlig.. Plutselig en dag tok hun selvmord og la igjen et brev.. Etter det har jeg skjønt at det er helt utrolig hva folk klarer og hva de også klarer å skjule... Nettopp derfor tenker jeg influencere generelt bør være flinkere til å oppfordre til å søke hjelp hos fastlege, linke til psykisk helsehjelp, dele telefonnr til rette instanser, når de tar for seg (egne) psykiske problemer, noe som er relativt vanlig at de gjør. Ikke bare øse ut om egne depresjoner, angst, spiseforstyrrelser eller hva det måtte være. Det holder ikke å ha poll på Instagram- har du vært deprimert: ja/nei. Åpenhet er vel og bra, men ikke alene. Den bør komme med veiledning til hjelp. For ja, det er mange som sliter. Endret 9. oktober 2023 av Finlay Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
irevin Skrevet 9. oktober 2023 #19218 Del Skrevet 9. oktober 2023 Finlay skrev (21 minutter siden): Nettopp derfor tenker jeg influencere generelt bør være flinkere til å oppfordre til å søke hjelp hos fastlege, linke til psykisk helsehjelp, dele telefonnr til rette instanser, når de tar for seg (egne) psykiske problemer, noe som er relativt vanlig at de gjør. Ikke bare øse ut om egne depresjoner, angst, spiseforstyrrelser eller hva det måtte være. Det holder ikke å ha poll på Instagram- har du vært deprimert: ja/nei. Åpenhet er vel og bra, men ikke alene. Den bør komme med veiledning til hjelp. For ja, det er mange som sliter. Og det er jo nettopp HER «oppgående» eller egentlig SAMTLIGE influencere bør kjenne sin «besøkelsestid» spesielt når det gjelder å uttale seg om «helseproblemer». De er jo PÅVIRKERE og treffer mange i sårbare grupper eller andre som kjenner seg igjen i samme «problematikk». Uavhenging om det er HD eller andre influensere så syns jeg man bør være mer bevist hva man deler. En ser jo hvor usikre influencere selv blir da de også blir påvirket av andre influencere. Jeg tror ikke jeg tar veldig feil at HD er en som også sammenligner seg med mange andre her inne på SoMe og føler hun kanskje ikke strekker til på alle områder derav hele tiden «jaget» etter de høye forventningene hun har av seg selv. En må være så kritisk hele veien inne på SoMe over hva vi ser blir delt, og HD for MEG er altså en av mange som er så lite troverdig, at jeg ikke tar henne seriøst annet enn at det er blitt underholdning å følge henne og en påvirker til å IKKE GJØRE som henne. 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
h/k Skrevet 10. oktober 2023 #19219 Del Skrevet 10. oktober 2023 I det nyeste innlegget nå påstår hun at hun mister mange følgere når hun skriver om mental helse. Men har hun gjort det nå? 🤔 Sjekket social blade og det er faktisk helt jevnt følgertall! "Mister mange følgere" 😅 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 10. oktober 2023 #19220 Del Skrevet 10. oktober 2023 Og all denne dramaen var fader meg kun for å henge seg på verdens psykiskehelsedag! 16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå