Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

net0ty skrev (1 time siden):

Tror fortsatt hun er gravid eller får tatt ny slankeoperasjon. 

Hvis hun får dekket ny operasjon, da skjønner jeg ingenting. Hun er vel altfor lite overvektig til at samfunnet skal sponse en til? 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, cerruti said:

Hvis hun får dekket ny operasjon, da skjønner jeg ingenting. Hun er vel altfor lite overvektig til at samfunnet skal sponse en til? 

Tror heller ikke de operere på en med så store spiseforstyrrelser som hun har.. gjør de det så er det noe spinnhakkende gale med systemet 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (5 minutter siden):

Tror heller ikke de operere på en med så store spiseforstyrrelser som hun har.. gjør de det så er det noe spinnhakkende gale med systemet 

Det er vel en prosess en må gå gjennom for å få den . Fra legebesøk , legge inn søknad , konsultasjon på sykehuset , vurderer og kosthold kurs ? Og det tar vel ett års tid så da må det jo ha vært like etter fødsel . Og da er der jo snakk om en re operasjon . Og vil tro at det finnes mange med høyere vekt som sliter mere som bør gå foran i køen da 😅 Og en skal vel ikke få den slanke operasjon om man har store spiseproblemer ( tvangsspising ) som HD har ? En skal jo jobbe med hue først noe hun da tydeligvis slapp sist …. El noe som ble holdt tilbake av info til sykehuset som opererte henne 😬 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrikstad71mod skrev (3 minutter siden):

Det er vel en prosess en må gå gjennom for å få den . Fra legebesøk , legge inn søknad , konsultasjon på sykehuset , vurderer og kosthold kurs ? Og det tar vel ett års tid så da må det jo ha vært like etter fødsel . Og da er der jo snakk om en re operasjon . Og vil tro at det finnes mange med høyere vekt som sliter mere som bør gå foran i køen da 😅 Og en skal vel ikke få den slanke operasjon om man har store spiseproblemer ( tvangsspising ) som HD har ? En skal jo jobbe med hue først noe hun da tydeligvis slapp sist …. El noe som ble holdt tilbake av info til sykehuset som opererte henne 😬 

Dessverre er sykehusene for slappe når det kommer til å undersøke om pasienten har psykiske lidelser i forkant av slankeoperasjoner. Har man det vil man egentlig ikke kvalifisere til å få det offentlig dekt, men mange slipper gjennom allikevel. Har selv hørt noen si at de fraråder vedkommende operasjon pga overspisingslidelse, men hen kunne bestemme selv (valgte selvfølgelig å høre på helsepersonell). Hen fikk Saxenda i stedet.

Det er nok lite sannsynlig at Helene hadde ønsket en reoperasjon om hun fikk muligheten, og det er enda mindre sannsynlig at hun kvalifiserer til det. Hun trenger det rett og slett ikke. 

Tenker dette veiskillet enten er karrieremessig, bosted eller graviditet som noen foreslår. Noen livskrise er det nok ikke, jeg håper dette valget blir positivt for henne. Kanskje kanalen hennes blir litt lysere igjen. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beatbox skrev (18 timer siden):

Gubben hennes fortjener medalje for å holde ut med sutringen og oppmerksomhetsbehovet hennes🙄

Konstruktiv kritikk ?

Kanskje det er på tide å ta en pause fra HD sine kanaler, for nå er det sutring og spekulasjoner i lange baner her inne, og husk at dere liker ikke sutring. 😜

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Infinity said:

Konstruktiv kritikk ?

Kanskje det er på tide å ta en pause fra HD sine kanaler, for nå er det sutring og spekulasjoner i lange baner her inne, og husk at dere liker ikke sutring. 😜

Hva med å bidra med noe annet enn å klage på brukerene og innholdet? Eller bare holde deg unna hvis du ikke har noe bedre enn dette å komme med? Er søren meg ikke mye bedre det du driver med 😅

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for persondebatt, krenkende innhold, brukerdebatt, bilder uten kilde og avsporing. 

Sol, admin. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kjøpte et gel kit fra depend for en ukes tid siden som hun var fornøyd med skrev hun. Nå idag hadde hun plutselig kjøpt Essie neglelakk som skulle testes, for en troverdighet 🙄🙈

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på; er ikke så bevandret i influensere sin verden. Men feks HD som stadig «klikker hjem» det ene med det andre av sko, klær, treningstøy, «påfyll av….»., «måtte teste dette produktet…» osv. Hvordan i all verden har man plass til at som blir «klikket hjem» i et hjem? Om jeg skulle ha handlet så voldsomt hver uke, så greier jeg ikke se for meg hvordan i huleste jeg skulle få plass til alt???Jeg kjøper ny dagkrem når jeg trenger ny osv. Må da bli MYE «bruk og kast», eller gir man det bort? Eller hva? (Ja, jeg vet hun har klessalg innimellom), men tenker bare at her må det bli voldsom overflod av mye eller er det noe jeg ikke har skjønt ???

Endret av irevin
  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

irevin skrev (1 time siden):

Lurer på; er ikke så bevandret i influensere sin verden. Men feks HD som stadig «klikker hjem» det ene med det andre av sko, klær, treningstøy, «påfyll av….»., «måtte teste dette produktet…» osv. Hvordan i all verden har man plass til at som blir «klikket hjem» i et hjem? Om jeg skulle ha handlet så voldsomt hver uke, så greier jeg ikke se for meg hvordan i huleste jeg skulle få plass til alt???Jeg kjøper ny dagkrem når jeg trenger ny osv. Må da bli MYE «bruk og kast», eller gir man det bort? Eller hva? (Ja, jeg vet hun har klessalg innimellom), men tenker bare at her må det bli voldsom overflod av mye eller er det noe jeg ikke har skjønt ???

Helt ærlig så tror jeg hun klikker hjem, prøver på, filmer og sender tilbake for å tjene penger på linkene hun linker til. Gaanske shady.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

irevin skrev (10 timer siden):

Dette her lurer jeg også på! Jeg tenker det er ekstremt lite gunstig mtp miljø. Det å klikke hjem så mye HELE tiden, er jo å underbygge fast fashion. Har man fulgt litt med i det siste, så vet man at klesindustrien er en skikkelig versting. Hvor er den dama som skulle kjøpe ting brukt? Det var jo en liten stund det var greia. Virker som det har gått tapt i søken etter å tjene penger. Håper faktisk hun ser dette, og kan gjøre noe med det. Hvor forfriskende hadde det ikke vært med flere influensere som sier nei til samarbeid fordi de ikke vil «klikke hjem» alt mulig rart? 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å diskutere hverdagslivet til en influencer, og i sær hverdagslivet og rutinene til barnet til en influencer, det er regelbrudd og avsporing. 

Det er en forskjell på å tematisere iscenesettelsen av livet i SoMe, og faktisk diskutere selve hverdagslivet. Hvordan en influencer lever med barn har ingenting å gjøre i noen tråd på Rampelyset. Om eller hvordan eller i hvilken grad barn eksponeres i vedkommendes SoMe-kanaler er noe annet.

Endret av Aricia
  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fett nok
Aricia skrev (2 timer siden):

Å diskutere hverdagslivet til en influencer, og i sær hverdagslivet og rutinene til barnet til en influencer, det er regelbrudd og avsporing. 

Det er en forskjell på å tematisere iscenesettelsen av livet i SoMe, og faktisk diskutere selve hverdagslivet. Hvordan en influencer lever med barn har ingenting å gjøre i noen tråd på Rampelyset. Om eller hvordan eller i hvilken grad barn eksponeres i vedkommendes SoMe-kanaler er noe annet.

men om ikke tråden skal handle om at alle valg Helene tar er dårlige, rakner jo hele tråden ;)

En del brukere her inne er helt besatt av den interne fordelingen på husarbeid i denne husholdningen, og det virker nesten som det irriterer folk at det ikke skaper konflikt. På samme tid som folk kritiserer henne for å ikke "ta tak i det psykiske", rakker de ned på at hun er ærlig om behov for "egentid" og å samle seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Fett nok said:

men om ikke tråden skal handle om at alle valg Helene tar er dårlige, rakner jo hele tråden ;)

En del brukere her inne er helt besatt av den interne fordelingen på husarbeid i denne husholdningen, og det virker nesten som det irriterer folk at det ikke skaper konflikt. På samme tid som folk kritiserer henne for å ikke "ta tak i det psykiske", rakker de ned på at hun er ærlig om behov for "egentid" og å samle seg.

Ikke en del brukere, noen brukere 😒 men helt enig i at hennes privatliv som ikke det deles noe om i hennes kanal, som feks fordeling av husarbeid (ja det ble nevnt for noen år siden av HD selv, men ser ingen grunn til å diskutere det nå) skal diskuteres.

Ang egentid, det diskuteres og kritiseres fordi en periode var det kun syting over alt mangel på egentid osv på hennes bedriftskonto. Ja jeg mener en bedriftskonto ikke burde inneholde den mengden med klaging osv hun presterer å dele. Hadde det vært HD sin private insta uten reklame og spons kunne hun klaga så mye hun bare orka på null egentid osv, uten at folk kan klage.. ja hun er ærlig, men det fokuset hun har hatt siste månedene er så negativt og lite greit å ha på en bedriftkanal. Såvidt jeg vet så har hun ikke gått over til å være HD privatkanal? 

Edit; gi gjerne eksempler på valg HD har tatt som er gode, ikke innebærer syt og «tenker kun på meg selv og ikke barnet». Tror neppe du finner noe 😉

Endret av Lileep
  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fett nok

Jeg er i hovedsak enig med deg, men usikker om det er et så "hardt" skille når det man egentlig gjør er å bruke hverdagslivet sitt som reklamekanal? 

Jeg er enig i at det er en del influencere som gjør dette veldig mye mer elegant enn Helene gjør det, og at det kanskje først og fremst oppfattes som slitsom sutring for mottager å få 10-15 storyer om hvor kjipt livet er. Sånn har hun jo også holdt på så lenge at eventuelle samarbeidspartnere enten vet at det er dette de får, eller at de eventuelt ikke gjør noe særlig due diligence, og kan takke seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
10 minutter siden, Fett nok said:

Jeg er i hovedsak enig med deg, men usikker om det er et så "hardt" skille når det man egentlig gjør er å bruke hverdagslivet sitt som reklamekanal? 

Jeg er enig i at det er en del influencere som gjør dette veldig mye mer elegant enn Helene gjør det, og at det kanskje først og fremst oppfattes som slitsom sutring for mottager å få 10-15 storyer om hvor kjipt livet er. Sånn har hun jo også holdt på så lenge at eventuelle samarbeidspartnere enten vet at det er dette de får, eller at de eventuelt ikke gjør noe særlig due diligence, og kan takke seg selv. 

Er vel nettopp det jeg med flere reagerer på, hvordan hennes barn, syting og klaging brukes for å tjene penger. Det blir en bedrift som er drevet på en ugrei måte. Jeg hadde nok ikke vært aktiv i denne tråden om det var en hverdagsinfluencer som drev en personlig Instagram for å inspirere.. da hadde det vært helt feil å klage på sytingen hennes. 

Og før noen bruker det mot meg; jeg følger henne fordi jeg vil, selv om jeg er imot mye av det hun gjør. 👍

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Aricia skrev (3 timer siden):

Selve hverdagslivet? Kan du sitere den/de som har skrevet innlegg om dette? Kan ikke finne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Fett nok skrev (1 time siden):

Hvilken valg tenker du på? Er det alle innleggene om denne «livskrisen» som ble repetert til det kjedsommelige, og hvor det innimellom disse innleggene har blitt pøst ut med så mye reklame som aldri før? Eller er det valget om å dele om samarbeid med Omnia som er fraværende på kanalen hennes? Hva nøyaktig er det du tenker på her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fett nok
Lileep skrev (2 timer siden):

Edit; gi gjerne eksempler på valg HD har tatt som er gode, ikke innebærer syt og «tenker kun på meg selv og ikke barnet». Tror neppe du finner noe 😉

Det virker som hun har valgt seg en snill og hyggelig og morsom mann, som hun har det mye kjekt sammen med. 

Hun har tilsynelatende en jobb der hun får gode tilbakemeldinger og som hun trives i. 

Hun legger matlagingen på et enkelt og gjennomførbart nivå uten så mye dill.

for eksempel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...