Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Lileep skrev (19 minutter siden):

Så fordi det finnes folk i verden som er tjukke og har veldig mye imot andre tjukke, så er vi som kommenterer i denne tråden, overvektig eller ei, fatshamere, fordi vi har kritisert HD på en eller annen måte? For det er jo det som skrives titt og ofte.. noe negativt mot HD = fat shaming  

Eller er det igjen et typisk eksempel på at det finnens noen kommenterer langt tilbake i tråden som kan gå under fat shaming og dermed kalles likegreit hele tråden og samtlige deltakere for fatshamere? 

👏👏👏

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kattedama
Lileep skrev (31 minutter siden):

Så fordi det finnes folk i verden som er tjukke og har veldig mye imot andre tjukke, så er vi som kommenterer i denne tråden, overvektig eller ei, fatshamere, fordi vi har kritisert HD på en eller annen måte? For det er jo det som skrives titt og ofte.. noe negativt mot HD = fat shaming  

Eller er det igjen et typisk eksempel på at det finnens noen kommenterer langt tilbake i tråden som kan gå under fat shaming og dermed kalles likegreit hele tråden og samtlige deltakere for fatshamere? 

Kan virkelig ikke ta de kommenterarene seriøst lenger, det kalles stråmann argumentasjon. Det som har blitt diskutert den siste tiden  er den manglende oppfølgingen av samarbeid med Omnia som var nok et «endre livsstilsprosjekt»  (kommersielt samarbeid?) fra en som er utdannet PT. Som har følgere med både vekt og spiseforrstyrrelsesproblemer som tar det HD selger inn på alvor. Men HD skjønner åpenbart ikke at salg av dette ikke er noe man kan ha som en hobby», for følgerne er det tydeligvis ramme alvor. 

Endret av Lill :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Needleader97 skrev (4 timer siden):

Siden jeg bare følger henne av og til er det slik at disse kommentarene om at hun er "feit" kommer privat? Ser da ingen i kommentarfeltet? Siden hun har vært ute i media og slikt med det også? Eller er det bare noe hun tenker at andre tenker?

Hun har aldri kommet med noe dokumentasjon på dette. Det var en artikkel i NRK om influensere og hat, der hun fortalte om massiv hets. Det var visstnok folk som hadde oppsøkt jobben hennes for å spre løgner om henne, og i tillegg så hadde hun anmeldt folk. Tydelig at en konto med knappe 26,000 følgere engasjerer sterkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lill :) said:

Hun har aldri kommet med noe dokumentasjon på dette. Det var en artikkel i NRK om influensere og hat, der hun fortalte om massiv hets. Men kommentarene de henviste til var fra Aurora Hoff tråden er på KG.

Hun har hengt ut en DM hvor det ble kommentert kroppen hennes. Så det har nok skjedd, men i den mengden hun referere til er litt vanskelig å tro på (mtp hennes troverdighet) når det ikke kan dokumenteres. Men sånne tilfeller som den DM er det enkelte brukere tviholder på, og bruker som argument selv flere år etterpå 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Lileep skrev (53 minutter siden):

Hun har hengt ut en DM hvor det ble kommentert kroppen hennes. Så det har nok skjedd, men i den mengden hun referere til er litt vanskelig å tro på (mtp hennes troverdighet) når det ikke kan dokumenteres. Men sånne tilfeller som den DM er det enkelte brukere tviholder på, og bruker som argument selv flere år etterpå 

Fitfocus har lagt ut screenshot av at noen kaller henne tjukk. Hun burde klage på massiv hets og hat, for å få mer publisitet. Men hun er vel i en posisjon hvor hun har en gjennomgående faglig plattform rundt helse og ernæring, så hun trenger ikke bruke andre virkemidler for å være relevant. Ikke har hun fokus på vekt heller, selv om man vet at hun har sine utfordringer rundt mat (hun har vært åpen om det). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg handler debatten om at det til stadighet reklameres for ulike typer livsstilsendringer(les:slanking) samtidig som det underkommuniseres at hun både er slankeoperert og bruker slankemedisin. Dette er sterke verktøy som forenkler vektnedgang. Ergo blir det uetisk å tillegge livsstilsendringen vektnedgangen. 

• Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, cerruti said:

For meg handler debatten om at det til stadighet reklameres for ulike typer livsstilsendringer(les:slanking) samtidig som det underkommuniseres at hun både er slankeoperert og bruker slankemedisin. Dette er sterke verktøy som forenkler vektnedgang. Ergo blir det uetisk å tillegge livsstilsendringen vektnedgangen. 

Enig! Og når det nå trekkes inn at spiseforstyrrelse er årsaken til omtrent alt hun ikke får til, dropper å gjøre, feilinformerer, provoserer osv, så blir det tydelig at enkelte prøver å vinkle alt til at diskusjonene er usmakelig og full av fordommer og fatshaming uansett hva som skrives. 

Jeg klarer fortsatt ikke forstå hvordan en underliggende spiseforstyrrelse er årsaken til at hun dropper å nevne diverse verktøy til vektnedgangen, hvordan lidelsen hindrer henne i å gjøre jobben sin, hindre henne i å være tro mot den hun lover følgere (ref mindre fokus på vekt/utseende/barn). Det burde heller ikke hindre henne i år tenke over hva hun poster. For er jo dette tråden har handlet om de siste ukene/mnd.  Det jeg kan forstå er hvordan lidelse kan gjøre det veldig vanskelig å gjennomføre kostholdsendringer og fokuset på mat. Der er jeg enig! Men kritikken på kostholdet og hvordan hun aldri klarer å gjennomføre nytt kosthold over tid, hører fortiden til. Er lenge siden det var et hett tema. At noen nevner det en sjelden gang nå, kan ikke brukes som argument til at alt i tråden handler om blant annet det.

Endret av Lileep
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjedde med å ikke ha med barn på bilde på HD insta konto ????  Det er jo morsdag men må man ha med barnet sitt da selv om det er bakfra for å poengtere dagen ?? Blir helt matt av den jenta jeg som gjør motsatt av det hun sier/gjør 😬

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrikstad71mod skrev (2 minutter siden):

Hva skjedde med å ikke ha med barn på bilde på HD insta konto ????  Det er jo morsdag men må man ha med barnet sitt da selv om det er bakfra for å poengtere dagen ?? Blir helt matt av den jenta jeg som gjør motsatt av det hun sier/gjør 😬

«Bildene er jo delt før så da er det greit.» Det var argumentet hennes sist. Synes det er synd hun hang seg på debatten, men fortsatte å poste masse bilder av barnet i story rett etterpå. Denne posten viser vel igjen at hun ikke er så imot barneeksponering som hun skal ha det til. 

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (14 minutter siden):

«Bildene er jo delt før så da er det greit.» Det var argumentet hennes sist. Synes det er synd hun hang seg på debatten, men fortsatte å poste masse bilder av barnet i story rett etterpå. Denne posten viser vel igjen at hun ikke er så imot barneeksponering som hun skal ha det til. 

Ja det var det jeg husket så godt og 😬 Hun har blitt litt sånn som kopierer andre så fort hun ser noe (trend) som kan «fange» sine egne følgere . Og uten å tenke på at da bør hun stå i det videre og ikke vende etter noen uker el mnd 😳

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel nye bilder av barnet der også, innimellom alle andre bilder. Jeg skjønner hverken behovet eller hvilken side hun mener hun er på når hun hevder at hun er veldig opptatt av debatten om eksponering av barn. Orker ikke kommentere, da blir jeg vel blokkert eller får et svadasvar som «dette har jeg tenkt igjennom og synes at bildet gir mening kombinert med teksten»

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi alle har ventet på en oppdatering fra helene i dag. Så kan hun informere om at de måtte ta med datteren på legevakta i dag. Alt er fint altså, ingenting dramatisk eller alvorlig. Bare viktig å dele dette sånn at alle vet det... 

Ingen.bryr.seg. Hvorfor tror hun at vi vil vite dette? Kan ikke lille ha sykdomshistoriene for seg selv??? 

• Liker 12
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvasierdu skrev (4 minutter siden):

Siden vi alle har ventet på en oppdatering fra helene i dag. Så kan hun informere om at de måtte ta med datteren på legevakta i dag. Alt er fint altså, ingenting dramatisk eller alvorlig. Bare viktig å dele dette sånn at alle vet det... 

Ingen.bryr.seg. Hvorfor tror hun at vi vil vite dette? Kan ikke lille ha sykdomshistoriene for seg selv??? 

Som vanlig benyttes enhver anledning for å få oppmerksomhet og sympati 🙄

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kattedama
net0ty skrev (4 timer siden):

Er vel nye bilder av barnet der også, innimellom alle andre bilder. Jeg skjønner hverken behovet eller hvilken side hun mener hun er på når hun hevder at hun er veldig opptatt av debatten om eksponering av barn. Orker ikke kommentere, da blir jeg vel blokkert eller får et svadasvar som «dette har jeg tenkt igjennom og synes at bildet gir mening kombinert med teksten»

Hun skulle ta en sletterunde på IG for å fjerne bilder skrev hun for noen uker siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra å være høylytt og voldsom når det gjelder eksponering av barn den ene uken. Men deler lett bilder og sykdomsinfo den neste..

Tror egentlig hun ikke tenker på det med eksponering av barn i det hele tatt. Hun vil bare være på rett side av debatten og prøve å være i offentligheten. 

Den ene gangen hun var i tenkeboksen og lurte på om det var riktig å skjule barnet i sosiale medier. Så klarte hun å skrive en kommentar:" tenk når baby blir eldre og ikke skjønner hvorfor det er mer bilder av henne på nettet."

• Liker 11
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily Of the Valley
Hvasierdu skrev (10 minutter siden):

Fra å være høylytt og voldsom når det gjelder eksponering av barn den ene uken. Men deler lett bilder og sykdomsinfo den neste..

Tror egentlig hun ikke tenker på det med eksponering av barn i det hele tatt. Hun vil bare være på rett side av debatten og prøve å være i offentligheten. 

Den ene gangen hun var i tenkeboksen og lurte på om det var riktig å skjule barnet i sosiale medier. Så klarte hun å skrive en kommentar:" tenk når baby blir eldre og ikke skjønner hvorfor det er mer bilder av henne på nettet."

Ja, selvmotsigelsene kommer på løpende bånd. Jeg tolker det som at hun prøver å pleie «veninneforholdet» til følgerne sine. Det var jo mannen hennes som måtte be henne la være å vise barnets soverom på IG. Dette, samt bilder og info som faktisk blir lagt ut, viser refleksjonsnivået på dette med eksponering. Eller mangel på refleksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Kattedama

Ser at samarbeidet med Omnia ble reklamert for 13.12.22. PT fra Omnia bekreftet at HD skulle få hjelp til å håndtere spiseforstyrrelsen. I dag er det 13.2.23, har ikke hørt noe om dette «samarbeidet» , utenom en Challenge som alle kan hive seg på. Syns forøvrig at Omnia virker seriøse og flinke, blant annet sies det at man IKKE trenger å dra på treningsstudio for å trene. Noe HD som selv er PT burde ha skjønt for lenge siden (hun har vel denne fantastiske mølla som alle influenser reklamerer for?). . Ser også at mye av fokuset til Omnia er å spise alle typer matvarer, så de fronter ikke dietter som er veldig bra. 

3A00176A-8818-4C7C-A797-0F5F1427EA37.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en som har kommentert og satt spørsmålstegn ang bilde delingen på morsdagen nå på insta 👏🏼

Hun skriver …. «Forrige uke kommenterte du andres eksponering av barn . I dag legger du ut om barnets behov for legevakt og åtte bilder»

Svaret til HD er svakt synes jeg . Hun deler uten å tenke seg om på mye . Virker som hun har dårlig impuls kontroll og at hun deler bare for å «fylle» kontoen med noe 😖

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrikstad71mod skrev (14 minutter siden):

Er en som har kommentert og satt spørsmålstegn ang bilde delingen på morsdagen nå på insta 👏🏼

Hun skriver …. «Forrige uke kommenterte du andres eksponering av barn . I dag legger du ut om barnets behov for legevakt og åtte bilder»

Svaret til HD er svakt synes jeg . Hun deler uten å tenke seg om på mye . Virker som hun har dårlig impuls kontroll og at hun deler bare for å «fylle» kontoen med noe 😖

Akkurat det svaret jeg forventet. Kjedelig å se at debatten ikke endret noe av hennes eksponering av barnet.

I tillegg får vi en liten «meltdown» fra bilen. Hun burde skjermes for SoMe i dårlige perioder.

Dette er så privat som det får blitt og jeg forstår ikke hvorfor hun legger ut så mye sårbart (bilde av barn som ammes, meltdown i bilen, info om sykehusbesøk osv) på offentlig bedriftskonto med 27k følgere. 27k er ikke så mange hvis man sammenligner det med de største influencerne, men i realiteten er det faktisk en liten by. 

Hvorfor dele så mye kritikkverdig innhold i en periode hvor man er sårbar? Hvorfor legge mer stein til byrden? 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
*blueberry* skrev (7 minutter siden):

Akkurat det svaret jeg forventet. Kjedelig å se at debatten ikke endret noe av hennes eksponering av barnet.

I tillegg får vi en liten «meltdown» fra bilen. Hun burde skjermes for SoMe i dårlige perioder.

Dette er så privat som det får blitt og jeg forstår ikke hvorfor hun legger ut så mye sårbart (bilde av barn som ammes, meltdown i bilen, info om sykehusbesøk osv) på offentlig bedriftskonto med 27k følgere. 27k er ikke så mange hvis man sammenligner det med de største influencerne, men i realiteten er det faktisk en liten by. 

Hvorfor dele så mye kritikkverdig innhold i en periode hvor man er sårbar? Hvorfor legge mer stein til byrden? 

Hvis man ikke klarer å skjerme seg selv i sårbare perioder fra sosiale medier, klarer man da å forstå at man ikke skal dele informasjon om mindreårige man har ansvaret for? Har man da den refleksjonsevnen som trengs for å forstå det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...