Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Hvasierdu said:

Kropp betyr alt. Men hun kamuflerer det med alt anna svada for å virke mer oppegående og reflektert.

Ja kropp betyr mye for henne. Men det betyr ikke at hun nå ikke kan klare å endre måten hun formidler ting på. Jeg håper og tror hun kan klare å formidle fremgang på en ny måte, som fjerner det giftig fokuset om utseende og vekt hun har hatt i alle år. Jeg velger å være optimistisk rundt dette, til det motsatte evt blitt bevist.. 

Endret av Lileep
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje inspirert av Kristin Gjelsviks forbilledlige måte å ta imot kritikk på, under innlegget om eksponering av barn? Synes HDs svar er til forveksling likt, bare med annet tema.

Uansett- man kan bare håpe mange influensere har fått med seg Kristins post, sånn skal man svare på konstruktiv kritikk! Ikke gå til motangrep/blokkere. 

Helt ok svar fra HD dette👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hottentått skrev (2 minutter siden):

Hva skrev hun i storyen? Fint at flere tør å si ifra på instagram også, selvom det selvfølgelig er fare for å bli blokkert 🤪

Det er mer i eget innlegg også, noe som er enda mer positivt fordi det får stå i motsetning til stories  

477286C5-D4C4-475F-A38D-0912E3769181.jpeg

Endret av *blueberry*
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily Of the Valley
*blueberry* skrev (11 minutter siden):

Ja, jeg skjønner hvorfor det er fristende å legge ut før/ etter bilder (uansett hvem som gjør det), fordi det genererer utrolig mye klikk og masse bekreftelse. Det samme gjør #weightloss. Når man sliter med mat, kropp og vekt vil slik bekreftelse føles godt selv om man vil bort fra det fokuset.

Synes det er sterkt av Helene og nå innrømme at dette ikke var positivt og at hun skal gjøre bedre. Jeg synes også hun får for lite skryt i denne tråden når hun gjør noe riktig. Jeg tror kritikken her inne vil bli tatt mer seriøst når man kan rose henne for fremgang også. Da vil folk se at mye kritikk er berettiget og som influencer er det da kanskje lettere å forbedre seg også. 

Jeg har i utgangspunktet et ønske om å rose Helene. Men hva er det denne gangen som gjør at det er mer troverdig enn alle andre ganger? Da jeg begynte å følge henne syns jeg hun fikk ufortjent mye tyn og syns oppriktig synd i henne (a la enkelte i kommentarfeltet nå på IG). Men etterhvert har det dannet seg et mønster der hun legger seg flat for så å fortsette i samme tralten senere og da blir man som følger sittende igjen med skjegget i postkassa. Hvorfor skal jeg tro på henne denne gangen?

Jeg håper virkelig at hun nå tar tak i ting og for det første prøver å få profesjonell hjelp med det hun sliter med. Mest for sin egen del, slik at hun får det bedre med seg selv enn det hun viser at hun har. Gjør hun det og at hun over lengre tid viser endring, så skal jeg applaudere henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lily Of the Valley said:

Jeg har i utgangspunktet et ønske om å rose Helene. Men hva er det denne gangen som gjør at det er mer troverdig enn alle andre ganger? Da jeg begynte å følge henne syns jeg hun fikk ufortjent mye tyn og syns oppriktig synd i henne (a la enkelte i kommentarfeltet nå på IG). Men etterhvert har det dannet seg et mønster der hun legger seg flat for så å fortsette i samme tralten senere og da blir man som følger sittende igjen med skjegget i postkassa. Hvorfor skal jeg tro på henne denne gangen?

Jeg håper virkelig at hun nå tar tak i ting og for det første prøver å få profesjonell hjelp med det hun sliter med. Mest for sin egen del, slik at hun får det bedre med seg selv enn det hun viser at hun har. Gjør hun det og at hun over lengre tid viser endring, så skal jeg applaudere henne.

Kan bare svare for meg selv, men er noe med måten hun formulere seg i det innlegget. Det virker som et genuint svar.. i motsetning til andre ganger hun har hatt slike innlegg 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lily Of the Valley skrev (5 minutter siden):

:klappe: Du sier det mange tenker...Bare tiden vil vise om hun nå har tatt til seg den saklige kritikken..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lily Of the Valley
Lileep skrev (2 minutter siden):

Kan bare svare for meg selv, men er noe med måten hun formulere seg i det innlegget. Det virker som et genuint svar.. i motsetning til andre ganger hun har hatt slike innlegg 

Det er jeg enig i, så kanskje er jeg en forsiktig optimist. Det har vel heller ikke generert noe blokkering av de som kom med kritikken ut fra det jeg kan se og det er også positivt. Da kan man kanskje håpe på at konstruktiv kritikk er mer velkommen i kommentarfeltet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (7 minutter siden):

Men folk som har problemer med troverdigheten og lever på løgner er ekstremt gode på å formulere seg når de blir stilt til rette eller avslørt..slik HD ble..Å snakke folk etter kjeften er èn måte...noe jeg føler at hun gjør. For hun har vridd og vrengt på sannheten i så mange år....Jeg personlig tror ikke på ord...jeg tror på handlinger..

Endret av Beatbox
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fett nok

Er ikke dette fint da? Hun gjør jo akkurat som hun stadig blir kritisert over å ikke gjøre, hun tar til seg saklig kritikk, og fjerner innhold som kan virke negativt for følgerne sine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Beatbox said:

Joda, men hvorfor slette innlegget....for så å lage eget innlegg....Det er èn måte å vise at man har makt....Jeg hadde blitt mye mer imponert hvis hun lot det stå og besvarte kritikken ....

Hun fikk jo kritikk for at innlegget sendte feil signaler, og hvis hun ikke vil sende de signalene er det jo fornuftig å slette innlegget. Med dagens innlegg syns jeg det er helt greit at hun slettet det, men det er jo synd at de gode kommentarene hun fikk blir borte fra debatten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Beatbox said:

Men folk som har problemer med troverdigheten og lever på løgner er ekstremt gode på å formulere seg når de blir stilt til rette eller avslørt..slik HD ble..Å snakke folk etter kjeften er èn måte...noe jeg føler at hun gjør. For hun har vridd og vrengt på sannheten i så mange år....Jeg personlig tror ikke på ord...jeg tror på handlinger..

Det er jeg enig i, men jeg velger å gi henne en sjans til å vise evt endringer før jeg ser negativt på det 😊 så får jeg heller bare svelge den kamelen om hun faller tilbake igjen. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også svaret virket genuint og at hun virkelig har fått noe å tenke på. Så krysser jeg alt jeg har for at det denne gangen faktisk fører til en endring i måten ting kommuniseres. 

For hittil har hun nok ønsket å kommunisere at det viktigste er bedre helse, at hun ikke går ned i vekt for utseendet/kroppen, og at man skal elske den kroppen man har. Mens bilder og tidvis tekst har talt dette midt i mot, hvor fokuset har vært vektnedgang, før-/etter-bilder, kragebein, smalere midje (etter 3 dager på nytt kostholdsopplegg!) osv.

Jeg er forsiktig optimist, og heier fra sidelinjen! 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fett nok
Beatbox skrev (10 timer siden):

Tør vi gjette på at det kommer et * gråte i bilen * innlegg i morgen fordi noen har kritisert henne på IG...Det kan virke som hun har kommet til det punktet etter å ha vridd og vrengt på sannheten i så mange år at kart og kompass er * out of order*...

😵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fett nok

Ellers, til sammenlikning ble fitnok-Camilla Lorentzen kritisert for noe liknende for noen år tilbake. Hun danset rundt med smågodt og disset på mager, og samtidig pepret feeden sin med før og etter-bilder av PT-kundene sine. Hun sluttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (13 minutter siden):

Lileep skrev (3 minutter siden):

Det er jeg enig i, men jeg velger å gi henne en sjans til å vise evt endringer før jeg ser negativt på det 😊 så får jeg heller bare svelge den kamelen om hun faller tilbake igjen. 

Jeg er helt enig med deg ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette svaret er omtrent det eneste jeg har sett fra henne de siste årene som har virka noenlunde genuint. Bra!

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Hottentått
*blueberry* skrev (1 time siden):

Det er mer i eget innlegg også, noe som er enda mer positivt fordi det får stå i motsetning til stories  

477286C5-D4C4-475F-A38D-0912E3769181.jpeg

Takk! Så fint at hun tar det til seg (tilsynelatende). Men tipper det kommer et glefs senere. Har stort sett gjort det før iallefall 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Beatbox said:

:klappe: Du sier det mange tenker...Bare tiden vil vise om hun nå har tatt til seg den saklige kritikken..

37 minutter siden, Lileep said:

Og så syns jeg vi skal være litt rause neste gang hun gjør feil... Hun kommer garantert til å tråkke i salaten igjen. Å bryte ut av et mønster tar lang, lang tid, og er ikke noe man bare bestemmer seg for en gang eller to så er det gjort. Det viktige er jo hvordan man håndterer kritikken når man følger mønsteret man prøver å bryte. Hun klarte det denne gang, hun kommer til å bomme igjen, og hvis hun greier å møte kritikken neste gang også, da er hun hvertfall på en god sti. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hottentått skrev (1 minutt siden):

Takk! Så fint at hun tar det til seg (tilsynelatende). Men tipper det kommer et glefs senere. Har stort sett gjort det før iallefall 🙈

Innlegget er enda bedre synes jeg og også svarene i kommentarfeltet. All forbedring er forbedring og jeg heier på det 🙌🏻

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...