Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Lily Of the Valley skrev (3 minutter siden):

At hun har nevnt dette i en bisetning tidligere, holder rett og slett ikke.

Og bare for å legge til noe: Man får ikke med seg nødvendigvis alt som deles som følger, heller. Har man misset denne "bisetningen" så har man jo ikke den informasjonen i bakhodet heller når reklamen for Omnia kommer, og kan lett tro at eventuelle resultater kommer kun fra dette samarbeidet. 

Men ja, tiden vil vise hvordan hun vil framstille dette videre og hvor ærlig (eller "ærlig"....) hun kommer til å være.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Orly skrev (29 minutter siden):

En slankeoperasjon fjerner ikke all overvekt, det er ikke sånn det fungerer då nei den har ikke vært mislykket dor hun har gått med endel. 

Jeg mente ikke at den var mislykket, men for HD var den kanskje «mislykket» for HENNE siden hun går på slankemedisin for å bli tynnere. Det var det som var poenget mitt her😉

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hufsaaaaa skrev (1 time siden):

Har man misset denne "bisetningen" så har man jo ikke den informasjonen i bakhodet heller når reklamen for Omnia kommer, og kan lett tro at eventuelle resultater kommer kun fra dette samarbeidet. 

Jeg så den lille infoen og tenkte ikke tanken på at det var slankemedisin det dreide seg om. Jeg mener hun definitivt ikke har noen som helst plikt til å dele det heller, men da bør samarbeid rundt kosthold/trening - aka vektnedgang - også opphøre. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

irevin skrev (1 time siden):

Jeg mente ikke at den var mislykket, men for HD var den kanskje «mislykket» for HENNE siden hun går på slankemedisin for å bli tynnere. Det var det som var poenget mitt her😉

Nei, det er flere av de som er operert som gjør det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Orly skrev (7 minutter siden):

Nei, det er flere av de som er operert som gjør det 

Hvorfor gjør de det etter en slankeoperasjon? Er det ikke veldig mange bivirkninger med slike medikamenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (14 minutter siden):

Hvorfor gjør de det etter en slankeoperasjon? Er det ikke veldig mange bivirkninger med slike medikamenter?

Ved sleeve går jo hovedeffekten (metthetsfølelsen) bort etter hvert, bypass er litt annerledes (mye mer alvorlige bivirkninger gjør at sleeve foretrekkes). De aller færreste får en fullstendig reversering av leptinresistens og trenger derfor medisiner senere. Leptinresistens er vanskelig å reversere permanent, og for flesteparten ikke mulig. 

Har man leptinresistens vil man ofte ha en konstant sultfølelse og manglende metthetsfølelse selv etter store måltider med mat. Medisinene kan opprettholde et normalt mengdeinntak for disse menneskene.

Ja, de har en del bivirkninger, men da må man vurdere hva som gir størst risiko. Har man ikke metthetsfølelse er det stor risiko for å legge på seg mer gradvis, og økt vekt vil oftest være en risikofaktor for mer alvorlige tilstander enn medisinene om man kun får de vanlige bivirkningene. Får man alvorlige bivirkninger blir man selvfølgelig tatt av medisinen slik som med all annen sykdom. Alle medikamenter har bivirkninger, og man må alltid velge utifra hva som gir minst risiko for bruker. 

Jeg vil legge til at jeg tror Helene har oppfølging fra veldig oppegående helsepersonell fordi hun har holdt seg nede etter operasjon (det er stor forskjell fra tidlig 2018 og i dag), og hun har nå et verktøy for å kunne unngå å gå opp igjen selv om mesteparten av effekten til sleeve er borte. Det er slik oppfølging flere bør få. 

Endret av *blueberry*
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kattedama
*blueberry* skrev (14 minutter siden):

Ved sleeve går jo hovedeffekten (metthetsfølelsen) bort etter hvert, bypass er litt annerledes (mye mer alvorlige bivirkninger gjør at sleeve foretrekkes). De aller færreste får en fullstendig reversering av leptinresistens og trenger derfor medisiner senere. Leptinresistens er vanskelig å reversere permanent, og for flesteparten ikke mulig. 

Har man leptinresistens vil man ofte ha en konstant sultfølelse og manglende metthetsfølelse selv etter store måltider med mat. Medisinene kan opprettholde et normalt mengdeinntak for disse menneskene.

Ja, de har en del bivirkninger, men da må man vurdere hva som gir størst risiko. Har man ikke metthetsfølelse er det stor risiko for å legge på seg mer gradvis, og økt vekt vil oftest være en risikofaktor for mer alvorlige tilstander enn medisinene om man kun får de vanlige bivirkningene. Får man alvorlige bivirkninger blir man selvfølgelig tatt av medisinen slik som med all annen sykdom. Alle medikamenter har bivirkninger, og man må alltid velge utifra hva som gir minst risiko for bruker. 

Jeg vil legge til at jeg tror Helene har oppfølging fra veldig oppegående helsepersonell fordi hun har holdt seg nede etter operasjon (det er stor forskjell fra tidlig 2018 og i dag), og hun har nå et verktøy for å kunne unngå å gå opp igjen selv om mesteparten av effekten til sleeve er borte. Det er slik oppfølging flere bør få. 

Takk for et godt og utfyllende svar. Her var det mange begreper jeg ikke var klar over. Hadde ikke hørt om leptinresistens før. Hvorfor er ikke dette kommunisert på HD sine kanaler? Superviktig informasjon om man skal vurdere FUS og lavkarbo. Det hjelper altså ikke bare å operere, spise sunt og trene, men enkelte trenger også medikamentelle hjelpemidler. Ingenting galt med det, men viktig å ta det med i helhetsbildet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader til kjas om alenetid. Én ting er å ha det behovet, men MÅ det formidles hver eneste gang? 

• Liker 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (9 minutter siden):

Takk for et godt og utfyllende svar. Her var det mange begreper jeg ikke var klar over. Hadde ikke hørt om leptinresistens før. Hvorfor er ikke dette kommunisert på HD sine kanaler? Superviktig informasjon om man skal vurdere FUS og lavkarbo. Det hjelper altså ikke bare å operere, spise sunt og trene, men enkelte trenger også medikamentelle hjelpemidler. Ingenting galt med det, men viktig å ta det med i helhetsbildet. 

De aller fleste er ikke kjent med begrepet leptinresistens eller andre biologiske mekanismer i kroppen som påvirker appetitt og vektregulering. De biologiske mekanismene i kroppen er viktig å kunne for helsepersonell slik at pasientene kan stole på at de får riktig behandling. Det er ikke pasientene/ brukernes ansvar å kunne alle mekanismene i kroppen. Dette er ikke allmennkunnskap, men du kan lese deg opp om du er spesielt interessert ☺️

Selv medisinsk forskning har mange ubesvarte spørsmål om behandling av fedme (jeg skriver fedme fordi overvekt (bmi 25-29,9) alene gir ikke økt risiko for sykdom, kun økt risiko for fedme). At virkestoff som brukes mot diabetes kunne være vektregulerende har vært en revolusjon og det trengs mye mer forskning, men spennende er det og jeg håper det kan endre hvordan vi behandler og omtaler de med langvarig fedmeproblematikk. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (50 minutter siden):

Noen får bivirkninger , andre får null bivirkninger. Man gjør det vel fordi man gjerne vil gå ned litt mer da,slankeoperasjon tar som regel kun en ciss prosent. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å få noen oppdateringer på valg av bukse vs kjole i jobbsammenheng. Interessante greier. #blokkert

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hippyskippy skrev (1 time siden):

Godt å få noen oppdateringer på valg av bukse vs kjole i jobbsammenheng. Interessante greier. #blokkert

F.eks...Og så er det sutring om at de mangler møbler..men så forteller hun at hun bruker pausen til nyttårssalg..og sjokkerende nok kjoler....javel....det var dette med prioriteringer da🙄

• Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cappuccino skrev (2 minutter siden):

Ja, det blir mye kjoler. Og fra et miljøperspektiv bør man unngå så mye handling. Og også med tanke på å bremse inflasjonen. …

Jeg skjønner at hun er glad i kjoler, men hun har ekstremt mange både som hun beholder og som hun skal selge på klessalg. Hvor mange kjoler trenger ett menneske? Det må da være bedre å ha noen ekstra fine.

Jeg liker moteinspirasjonen til Helene, hun kler kjoler veldig godt, men hun bidrar også til et stort kjøpepress og «bruk og kast» holdning (jeg vet de selges, men samme resultat; masse kjøping). 

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bolledeig2.0
13 hours ago, *blueberry* said:

Jeg skjønner at hun er glad i kjoler, men hun har ekstremt mange både som hun beholder og som hun skal selge på klessalg. Hvor mange kjoler trenger ett menneske? Det må da være bedre å ha noen ekstra fine.

Jeg liker moteinspirasjonen til Helene, hun kler kjoler veldig godt, men hun bidrar også til et stort kjøpepress og «bruk og kast» holdning (jeg vet de selges, men samme resultat; masse kjøping). 

Ja, det har omtrent samme effekt som å gå med fem fulle poser av fjorårets klær fra H&M o.l. Til Fretex. Hvert år. I beste fall moralsk avlat, ingen reell effekt i hvert fall.

Når det er sagt er faktisk kjoler ofte enklere enn bukser og sånt om vekten varierer litt. Man har mer å «gå på» og det gjør heller ikke så mye om man krymper litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bolledeig2.0 skrev (1 minutt siden):

Ja, det har omtrent samme effekt som å gå med fem fulle poser av fjorårets klær fra H&M o.l. Til Fretex. Hvert år. I beste fall moralsk avlat, ingen reell effekt i hvert fall.

Når det er sagt er faktisk kjoler ofte enklere enn bukser og sånt om vekten varierer litt. Man har mer å «gå på» og det gjør heller ikke så mye om man krymper litt.

Ja, jeg liker også kjoler pga det, men kan man ikke da beholde de man har litt lengre? Man trenger ikke 40+ kjoler. Det holder i massevis med 10 gode kvalitetskjoler og de Helene bruker mest av passer ofte 3 ulike størrelser (omslag og stretch). Hun er jo god på å style de ulikt også så jeg forstår ikke helt hvorfor de må skiftes ut en gang i måneden. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig2.0
11 minutter siden, *blueberry* said:

Ja, jeg liker også kjoler pga det, men kan man ikke da beholde de man har litt lengre? Man trenger ikke 40+ kjoler. Det holder i massevis med 10 gode kvalitetskjoler og de Helene bruker mest av passer ofte 3 ulike størrelser (omslag og stretch). Hun er jo god på å style de ulikt også så jeg forstår ikke helt hvorfor de må skiftes ut en gang i måneden. 

Helt enig! Har en «stall» på 10-15 kjoler med samme specs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
*blueberry* skrev (1 time siden):

Hvorfor hun skifter ut kjoler minimum en gang i mnd....Se på hva hun gjør *hver eneste mandag...hver eneste nye dag ved månedsskifte....* Får hun samme følelse når hun kjøper en ny kjole? Alt alt skal bli så bra ved ny start..?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (42 minutter siden):

Dag 10 i det nye året, og kjolegaloppen er allerede i gang. Det lukter galskap😅

Neida...du er bare misunnelig og haters gonna hate 🙄😅🤣😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10

Jeg skjønner ikke hva folk mener er galt med Helene? 

Hun eksponere ikke barna. Hun bruker ikke filter og vi ser tydelig den ekte huden hennes. Hun viser frem kroppen som den er. Hun fremmer det å være fornøyd med kroppen som den er. Tar opp viktige temaer som det å ikke bli inkludert. Hun byr på seg selv, selv om det noenganger blir litt kleint er det helt ok. Hun er vel alt man ønsker av en influenser? Som alle andre blir kritisert for? Noe jeg ikke skjønner her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...