Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Gjest Bolledeig2.0
9 hours ago, Fotballfluen said:

Det ser man også godt på reelen på insta når hun gjør seg klar til julebordet. Hun viser seg fra siden med shapewear, og ser betydelig større ut enn vanlig. Dette er ikke fatshaming, kun en påpekning av hva som vises fram av henne selv i egne sosiale medier. 

Jo, besettelsen av å "avsløre" at folk egentlig er tjukkere enn de gir uttrykk for (fordi tjukk = dårlig og noe å skamme seg over) er et lærebokseksempel på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det er litt rart med hvordan noen blir påvirket av Helene. Jeg har ei venninne som faktisk er utdannet sykepleier som har blitt så inspirert av før og etter-bildene til Helene at hun nå vurderer selv en slankeoperasjon :o 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bolledeig2.0 skrev (1 time siden):

Jo, besettelsen av å "avsløre" at folk egentlig er tjukkere enn de gir uttrykk for (fordi tjukk = dårlig og noe å skamme seg over) er et lærebokseksempel på det. 

På ingen måte. Det er ingen besettelse, og det er ikke vekta som er poenget. Poenget er det falske narrativet som ikke henger sammen med budskapet hun påstår at hun sender ut. Det klinger dårlig å uttrykke hvor utrolig fornøyd man er med kroppen sin samtidig som man føler et så sterkt behov for å vise den fram på en annen måte enn den egentlig ser ut. Og nei, vi snakker ikke om å vise sin mest flatterende side, det er snakk om at personen på insta og personen i virkeligheten ikke stemmer overens. Og det er helt ok i seg selv. Men ikke når det kombineres med budskapet hun sender og det at hun gjerne vil "inspirere". Inspirere til hva da? Til å posere kroppen sin til å framstå annerledes enn den er?

Jeg skjønner at diskusjoner med dette temaet kan være triggende for enkelte, men å diskutere framstillingen av kropp er ikke fatshaming.

Endret av Fotballfluen
  • Liker 9
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Needleader97 skrev (50 minutter siden):

Synes det er litt rart med hvordan noen blir påvirket av Helene. Jeg har ei venninne som faktisk er utdannet sykepleier som har blitt så inspirert av før og etter-bildene til Helene at hun nå vurderer selv en slankeoperasjon :o 

@Bolledeig2.0 hva tenker du om at Helenes falske narrativ inspirerer andre til å ta store operasjoner for å få samme resultat som de tror Helene har fått, basert på hva hun legger ut i sine kommersielle kanaler?

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballfluen skrev (1 time siden):

@Bolledeig2.0 hva tenker du om at Helenes falske narrativ inspirerer andre til å ta store operasjoner for å få samme resultat som de tror Helene har fått, basert på hva hun legger ut i sine kommersielle kanaler?

Hun har gått ned ganske mye etter den operasjonen da, er man ekstremt overvektig så vil slankeoperasjon komme opp som er alternativ uansett. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart HD sto fram i avisen. Folk er jo hysterisk opptatt av vekten hennes. Side opp og side ned med ; Hun poserer seg TYNNERE. !!! 
Hun lyger. Hun er IKKE fornøyd . Kun tynne jenter kan posere!!!! 
Forsøk på å kritisere disse innleggene ….. Hun jukser med REKLAME.!  Vi får se bakhodet til barnet!  Osv…

… og ja. Egne tolkninger av innleggene. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Infinity skrev (2 timer siden):

Ikke rart HD sto fram i avisen. Folk er jo hysterisk opptatt av vekten hennes. Side opp og side ned med ; Hun poserer seg TYNNERE. !!! 
Forsøk på å kritisere disse innleggene ….. Hun jukser med REKLAME.!  Vi får se bakhodet til barnet!  Osv…

Hva er forskjellen på Helene og CBE? Begge poserer seg selv slankere samtidig som de kommuniserer at de er såååå fornøyd med egen kropp. Eneste forskjellen jeg ser er utgangsvekten deres.

• Liker 14
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Infinity skrev (4 timer siden):

Er forbrukertilsynet også hysteriske? HD både poserer og bruker filter som forskjønner, også når hun skal selge inn reklame. Poenget er at reklame som er retusjerte skal merkes, har til gode å se HD gjøre dette. De nye reglene skal være en motvekt til kroppspress. HD fronter vel stort sett kropp på sine kanaler, og det kan fort oppfattes som kroppspress. Og HD har stått frem om hets vi fortsatt ikke har sett noe dokumentasjon på. Å kritiserer en influenser som poserer seg slankere er ikke hets, selv om man åpenbart trekker fatshaming kortet der det passer. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballfluen skrev (2 timer siden):

Hva er forskjellen på Helene og CBE? Begge poserer seg selv slankere samtidig som de kommuniserer at de er såååå fornøyd med egen kropp. Eneste forskjellen jeg ser er utgangsvekten deres.

Høy bmi  er åpenbart tidenes frikort  på sosiale medier når det gjelder det meste. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som er mest opptatt av vekta til HD.... er HD selv.

Det de fleste ANDRE er opptatt av er at den virkeligheten HD presenterer (og tjener penger på) i sosiale medier ikke er virkeligheten. Og det kan gi feil inntrykk og at folk kjøper et produkt på feil premisser (eller feil størrelse for den del).

Men det er viktig for HD og en del følgere av henne å pushe på at det er fatshaming som pågår. Nei. Det er det ikke. Jeg driter i om hun er 60 eller 120. Det jeg ikke driter i er den kroppsholdningen hun presenterer og den forskyvningen av virkeligheten hun legger ut.

• Liker 14
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EtLiteTroll skrev (På 4.12.2022 den 14.02):

Litt overdrivelse med den tunga da😝

Burde ikke, men måtte inn å se🙈Burde heller ikke kommentere men vet ikke hva jeg skal si annet enn at det var kleint . Er ikke ofte inne å ser på kontoen, for er lei av reels. Ser jo nå at det ikke avtar akkurat

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (3 timer siden):

Den som er mest opptatt av vekta til HD.... er HD selv.

Det de fleste ANDRE er opptatt av er at den virkeligheten HD presenterer (og tjener penger på) i sosiale medier ikke er virkeligheten. Og det kan gi feil inntrykk og at folk kjøper et produkt på feil premisser (eller feil størrelse for den del).

Men det er viktig for HD og en del følgere av henne å pushe på at det er fatshaming som pågår. Nei. Det er det ikke. Jeg driter i om hun er 60 eller 120. Det jeg ikke driter i er den kroppsholdningen hun presenterer og den forskyvningen av virkeligheten hun legger ut.

Det er et godt poeng. Personlig synes jeg det er måten hun fronter kropp på som gjør at jeg ikke kan følge henne lengre. Det er faktisk mer triggende for meg når HD peker ut «skavanker» (som liksom er ok) eller fremhever kragebeina i lykkerus enn thinspo fra CBE eller IS. Det er irrelevant om influenceren veier 40kg, 70kg, 100kg eller 150kg, det er måten man fremhever kropp på som kan være triggende og ordene til HD matcher sjelden fremstillingen når det kommer til kropp.

Hun sier at «man er ikke mislykka om man har *sett inn skavank*» og for meg skaper hun da samme problem som SE gjorde med hip dips og hodebunnstatovering; fokuserer på noe jeg aldri hadde tenkt på og fremhever det som om mange synes det er negativt/ stygt (men det er ikke det da, elsk deg selv liksom). 

• Liker 19
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lillehammeren skrev (8 minutter siden):

Jeg poserer også alltid i speilet i undertøy når jeg skal vise rotet bak meg. … 

Hun poserer ofte i undertøy når hun ikke har det bra. Dette er ett mønster som gjentar seg på hennes konto, mye pupp i monitor når livet butter mot. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spesielt. Og triggende på en måte. Godteriet skal kastes. Det er jul. Poserende i undertøy. 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

panzerpølsa skrev (49 minutter siden):

Hun poserer ofte i undertøy når hun ikke har det bra. Dette er ett mønster som gjentar seg på hennes konto, mye pupp i monitor når livet butter mot. 

Det har jeg stusset litt over. Samtidig som hun klager på ekstra travel hverdag, søvnmangel og mangel på egentid, så har hun alltid tid til reels og undertøy poseringer.  Akkurat som folk som slutter å røyke får mye tid til overs, så vil jeg tro hun hadde fått det samme om hun la fra seg sosialt media de periodene hun ikke får tiden til å gå rundt. Hun må jo bruke tid på å redigere det hun poster, og filme flere ganger hvis hun ikke er fornøyd. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EtLiteTroll skrev (1 minutt siden):

Det har jeg stusset litt over. Samtidig som hun klager på ekstra travel hverdag, søvnmangel og mangel på egentid, så har hun alltid tid til reels og undertøy poseringer.  Akkurat som folk som slutter å røyke får mye tid til overs, så vil jeg tro hun hadde fått det samme om hun la fra seg sosialt media de periodene hun ikke får tiden til å gå rundt. Hun må jo bruke tid på å redigere det hun poster, og filme flere ganger hvis hun ikke er fornøyd. 

Dette er enkelt og greit fordi hun er avhengig av oppmerksomheten hun får på særlig lettkledde innlegg, for å booste seg selv når hun ikke har det bra. I stedet for å ta tak i problemene sine, jobbe med seg selv og finne strategier for å unngå å havne på samme spor, går hun for kortvarig belønning i form av hjerter og likes. Det krever mindre enn å legge inn en egeninnsats. 

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poserer i speilet i bare undertøy med godteriet godt synlig i bakgrunnen, alt det skal kastes.

synes hun kunne latt være å ta det med, eventuelt bare gitt det bort. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, EtLiteTroll said:

I tillegg skaper det nok mye indre stress, fordi hun alltid må tenke på at hun må holde seg aktuell og poste nok. Alltid dårlig samvittighet for enda en ting man ikke rekker å gjøre godt nok... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...