Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, Orly said:

Men altså alle poserer seg slankere på bilder, influencer eller ei og man kan likevel være fornøyd med kroppen .Blir for dumt å ta hun på det. 

Poseringen er en liten del av hele pakka som gir et inntrykk av å være misfornøyd. Jeg tror samtlige stiller seg opp i en eller annen posering når det tas bilder osv, en helt naturlig reaksjon. Men hennes vanvittige posering + veldig mye annet hun sier/gjør summerer opp til et inntrykk som er stikk motsatt av hva hun prøver å formidle. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fotballfluen skrev (På 18.11.2022 den 21.16):

Helenes hovedbudskap i sine kanaler handler om kropp. Hun snakker om kropp og viser fram leddkledd kropp. Jeg har sett mange "dress with me" videoer, ikke en av dem utenom Helenes starter med vedkommende i undertøyet. Om hun ikke vil ha kommentarer på kropp, må hun slutte å bruke den som hovedkommunikasjon i sine kanaler. Når budskapet varier fra en time til en annen, er det ikke rart man blir forvirret og opplever det som dobbeltmoralsk. Jeg bryr meg katta om Helene sin kropp, men jeg får den ufrivillig i fleisen via hennes sosiale medier. Det er kjempebra at hun sier at hun er glad i kroppen sin, ingenting er bedre enn det. Ulempen er at kroppspråket og det hun viser fram kommuniserer det motsatte av det hun sier. Det er iallefall min tolkning av det hun viser fram.

Ufrivillig? 🤔 Hennes snap som DU velger å følge, eller tilfeldig kommer over, for man kan blokkere så da blir det ikke heller ufrivillig. Forklar meg hvordan det blir ufrivillig? Bestemmer DU hva hun legger ut på SIN snap? Hmmmm 🤔

Samme med dobbeltmoralsk som dukker opp jevnt og trutt i denne tråden. Er ikke vi alle det her på KG, for vi oppfordrer vel ikke våre barn til å skrive om andre mennesker bak anonyme nick 🤔

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily Of the Valley
Sharp75! skrev (Akkurat nå):

Ufrivillig? 🤔 Hennes snap som DU velger å følge, eller tilfeldig kommer over, for man kan blokkere så da blir det ikke heller ufrivillig. Forklar meg hvordan det blir ufrivillig? Bestemmer DU hva hun legger ut på SIN snap? Hmmmm 🤔

Samme med dobbeltmoralsk som dukker opp jevnt og trutt i denne tråden. Er ikke vi alle det her på KG, for vi oppfordrer vel ikke våre barn til å skrive om andre mennesker bak anonyme nick 🤔

Jeg hadde gladelig kritisert Helene Drage under fullt navn på hennes kanaler dersom hun hadde tålt å få konstruktiv kritikk, men det tåler hun ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lily Of the Valley skrev (13 minutter siden):

Det er altså for dumt å kritisere en influenser for å posere seg selv slankere enn det hun er når hun prøver å kommunisere til sine følgere at man skal være glad i kroppen slik den er og ikke la kroppen definere hvem man er? Vi skal altså bare la en influenser opptre dobbeltmoralsk uten å reagere? Vås. Og nei, alle poserer seg ikke slankere. 

Du om det , man kan fint være glad i kroppen men posere seg slankere på bilde, tull og vas å si noe annet

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (2 timer siden):

Poseringen er en liten del av hele pakka som gir et inntrykk av å være misfornøyd. Jeg tror samtlige stiller seg opp i en eller annen posering når det tas bilder osv, en helt naturlig reaksjon. Men hennes vanvittige posering + veldig mye annet hun sier/gjør summerer opp til et inntrykk som er stikk motsatt av hva hun prøver å formidle. 

Nettop, du tenker også samtlige gjøt det når det tas bilder, det var poenget 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (6 timer siden):

Nei. Jeg mener at alle som bevisst vinkler kameraet slik at en ser slankere ut og bruker aktivt filter for å se bedre ut åpenbart ikke er fornøyd med kroppen sin. Hvorfor gjør hun det når hun samtidig sier hun er fornøyd med den?

Da har du altså stemplet de fleste i SoMe, skuespillere osv. som misfornøyd med kroppen sin. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lily Of the Valley
Infinity skrev (4 minutter siden):

Da har du altså stemplet de fleste i SoMe, skuespillere osv. som misfornøyd med kroppen sin. 

Hvorfor skulle de gjøre det dersom de var fornøyde med kroppen sin? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker hun på størrelse allerede mtp arvingen hennes?🥺 «kjøpte denne kjolen når hun var 1 år, men først nå passet den..» hva slags signaler sender hun ut? Det er vell samme om en unge bruker 98 eller 110 selvom de er på samme alder.

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Infinity skrev (2 timer siden):

Og det har jeg ingen problem med. Men nå er det Helene det handler om, og det er Helene som ofte står frem i sine kanaler og sier «vær fornøyd med kroppen din slik den er».

Og følger ikke sitt eget råd.

Dobbeltmoralsime.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Lily Of the Valley said:

Jeg kan vel være fornøyd med kroppen selv om jeg liker å fremheve den fra sin mest flatterende side på bilder?? :klo:

Og når vi diskuterer dobbeltmoral så kommer man vel ikke nærmere definisjonen enn å påstå at man hater å få undertøy "midt i fleisen", men samtidig aktivt å velge å følge de som legger ut slike bilder, bare for at man skal ha noe å kritisere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lily Of the Valley skrev (12 timer siden):

Fordi man vil ta seg best mulig ut på bilder. Uansett størrelse.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mumrikk1 skrev (11 timer siden):

Tenker hun på størrelse allerede mtp arvingen hennes?🥺 «kjøpte denne kjolen når hun var 1 år, men først nå passet den..» hva slags signaler sender hun ut? Det er vell samme om en unge bruker 98 eller 110 selvom de er på samme alder.

Selvfølgelig er det vel det samme. Barn er forskjellige. Merkelig ting å henge seg opp i. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (15 timer siden):

Og det har jeg ingen problem med. Men nå er det Helene det handler om, og det er Helene som ofte står frem i sine kanaler og sier «vær fornøyd med kroppen din slik den er».

Og følger ikke sitt eget råd.

Dobbeltmoralsime.

Ikke bare dobbeltmoralsk men har også en meget selektiv hukommelse. Det var en 9 måneder lang rant om hvor forferdelig graviditeten var, nå er narrative noe helt annet. Alt er jo rikelig dokumentert på hennes IG konto.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drage legger ut en story med ett bilde som sier No black week, no black friday. Par timer senere kommer reklame for black week i samarbeid med ett firma. Det gir så lite mening alt dette hun pusher på kontoen sin. Og pengene betyr mer enn troverdighet og respekt. 

• Liker 26
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily Of the Valley
panzerpølsa skrev (7 minutter siden):

Drage legger ut en story med ett bilde som sier No black week, no black friday. Par timer senere kommer reklame for black week i samarbeid med ett firma. Det gir så lite mening alt dette hun pusher på kontoen sin. Og pengene betyr mer enn troverdighet og respekt. 

Og en reel med beskjed om: «Jeg håper dere selv en gang kommer ditt at dere innser at dere er så mye mer enn bare tallene på vekta❤️ At dere innser hvor mye dere har å tilby utenom kropp og utseende. At vekt kun er en faktaopplysning som ikke sier noe som helst om deg som person» og så #vekt #vektnedgang 😆 at hun ikke ser hvor lattervekkende det er😆 

kilde: https://www.instagram.com/p/ClN4fd3DOzo/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mumrikk1 skrev (20 timer siden):

Det der er veldig lett å tolke som stolthet over å ha en unge som er liten av vekst. Synes ikke det er et heldig fokus! Husker godt da jeg gikk i 1.klasse og noen av de andre jentene skrøt av å passe inn i størrelse 2 år (de var da 5-6 år). Lurer på hvor de hadde det fra?🙄 En mamma som hadde skrytt av hvor liten og nett datter hun hadde, antagelig. Det der jaget begynner i tidlig alder, altså! Og det var ingen som helst tvil om at det ble ansett som best å passe inn i små størrelser for alderen. Jeg var en elefant i forhold.

Kan forstå at man som overvektig håper at barnet slipper det problemet. Virkelig, det er for mange av oss en belastning å vokse opp overvektig. Men man skal være jææævlig forsiktig med å åpent uttrykke lettelse og stolthet over at ungen er liten og slank, mener jeg. Et barn kan fort blande det borti betinget kjærlighet og få følelsen av at dersom hen skulle vokse på seg noe så hadde det vært ille i mammas øyne. Ja, det kan faktisk ha enorm betydning hva mamma tenker og ytrer om barnets kropp, det viser forskning også. Mange jenters forstyrrede forhold til kropp og mat starter nettopp der.

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syns hets fokuset er rart. Får man hets fordi man visstnok har en kropp som ikke passer inn i normen (noe som forøvrig er feil, da kropp er kropp), eller er det fordi man stikker seg frem på sosiale medier? Når Fitfocus får «hets» for kroppen sin, kan man spørre seg hva som ligger bak dette. 

8D566D64-B5D0-4976-91CD-AA17B93342F3.png

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lily Of the Valley skrev (1 time siden):

Og en reel med beskjed om: «Jeg håper dere selv en gang kommer ditt at dere innser at dere er så mye mer enn bare tallene på vekta❤️ At dere innser hvor mye dere har å tilby utenom kropp og utseende. At vekt kun er en faktaopplysning som ikke sier noe som helst om deg som person» og så #vekt #vektnedgang 😆 at hun ikke ser hvor lattervekkende det er😆 

kilde: https://www.instagram.com/p/ClN4fd3DOzo/ 

Hun fikk en kommentar på reklameposten for Black week, angående hva hun mener med storyen med no black week no Black friday, for så å poste reklame for nettopp dette. Kommentar og story slettet. Problemet løst der altså. 

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily Of the Valley
panzerpølsa skrev (3 minutter siden):

Hun fikk en kommentar på reklameposten for Black week, angående hva hun mener med storyen med no black week no Black friday, for så å poste reklame for nettopp dette. Kommentar og story slettet. Problemet løst der altså. 

Helt utrolig. Det der er latterlig og barnslig oppførsel. Spørsmålet var jo to the point og saklig. Og hun lurer på hvorfor folk kritiserer henne. Tenker hun ikke over noe av det hun legger ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...