Gå til innhold

Helene Drage

Anbefalte innlegg

Gjest Finlay
Skrevet
Lileep skrev (1 time siden):

Om denne voldsomme kjøpelysten er et resultat av bearbeiding av spiseforstyrrelsen, så håper jeg ROS fanger opp det også. For målet er jo ikke å erstatte noe med noe annet 

Det er ikke sjelden det skjer, det kan man trygt si på generell basis, uten at det nødvendigvis gjelder HD.

-Om man på forhånd for eksempel er sukkeravhengig og har en emosjonell overspisingslidelse som ikke er behandlet, så forsvinner ikke suget etter sukker og suget etter å dempe den indre uroen man før brukte mat til å bedøve, sier Mari-Mette Graff.

Dermed kan veien inn i en annen type misbruk være kort. Man leter en midlertidig opplevelse av nummenhet eller opprømthet. 

https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/xl/_-man-erstatter-en-avhengighet-med-en-annen-1.13052879

Skrevet
4 hours ago, Finlay said:

Det er ikke sjelden det skjer, det kan man trygt si på generell basis, uten at det nødvendigvis gjelder HD.

-Om man på forhånd for eksempel er sukkeravhengig og har en emosjonell overspisingslidelse som ikke er behandlet, så forsvinner ikke suget etter sukker og suget etter å dempe den indre uroen man før brukte mat til å bedøve, sier Mari-Mette Graff.

Dermed kan veien inn i en annen type misbruk være kort. Man leter en midlertidig opplevelse av nummenhet eller opprømthet. 

https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/xl/_-man-erstatter-en-avhengighet-med-en-annen-1.13052879

Ja er det jeg mener, og håper de fanger det opp. Virker som hun får god hjelp på spiseforstyrrelsen, og det vil være trist om noe overtok og ikke ble tatt tak i. Ikke sikkert hun merker det selv enda..

Skrevet
Sozzen skrev (På 9.6.2022 den 20.42):

Hun er langt ifra eneste kvinnfolket her i landet som nettshopper mye. Det er sikkert. Vi behøver ikke prøve å få det til å virke som en lidelse.

Hun har kjøpt minst en kjole hver eneste dag de siste 1-2 ukene. Og da har hun et helt rom med kjoler fra før. Hadde skjønt det om hun var fashionblogger, men det er hun jo ikke.

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet

Hvorfor lage så stort poeng ut av hun ikke rydder leiligheten ? Er vel 10 innlegget vi hører om at "prioriterer arvingen fremfor å rydde". Og det er absolutt ingenting i veien med det, ingen bryr seg om at du har rotete leilighet. Og du ryddet aldri leiligheten før barn heller.

Føler hun MÅ poengtere det for å rettferdiggjøre at hun ikke rydder. 

• Liker 17
Skrevet
Hvasierdu skrev (10 minutter siden):

Hvorfor lage så stort poeng ut av hun ikke rydder leiligheten ? Er vel 10 innlegget vi hører om at "prioriterer arvingen fremfor å rydde". Og det er absolutt ingenting i veien med det, ingen bryr seg om at du har rotete leilighet. Og du ryddet aldri leiligheten før barn heller.

...og den prioriteringen har blitt gjort siden Adam og Eva🙄 Kom med noe nytt da HD!

• Liker 3
Skrevet
Hvasierdu skrev (30 minutter siden):

Det er vel aldri hun som har hatt hovedansvar for å ivareta hus og hjem hele tiden. Hun har flere ganger sagt at "det er ingen som angrer på at de ikke ryddet mer når barna var små". Nei, men jeg har heller aldri angret på at jeg har hatt det ryddig og greit rundt meg, slik at både jeg og barna synes det er greit med besøk ☺️

• Liker 14
  • Nyttig 6
Skrevet

Hun er fortvilet over at hun ikke har tid til "noe" ref storyen her om dagen angåande den 80% stillingen. Ikke hadde hun tid å trene, lage mat, rydde osv...

Ikke trener hun( det skal ikke sies med 100%, men ganske sikker på at det hadde blitt grundig dokumentert om det hadde vært tilfelle) 

Ikke lager hun mat fra bunnen( normal mat krever 40 ingredienser ifølge helene, derfor går ikke det an å lages) 

Ikke rydder hun. 

Hvorfor lage så mye oppstandelse for noe hun aldri har gjort tidligere???? 

Og den leiligheten er vel på 40 kvm. Folk med hus klarer å holde orden..

• Liker 17
  • Nyttig 2
Skrevet
Hvasierdu skrev (2 timer siden):

Mest sannslig fordi det er evig mas om ar man må ha strøkent hus, trene, være sosial, ta vare  på seg selv osv selv om man har barn. Fint med en motvekt til det synes jeg 

Gjest Albbas
Skrevet
3 hours ago, Hvasierdu said:

Hun er fortvilet over at hun ikke har tid til "noe" ref storyen her om dagen angåande den 80% stillingen. Ikke hadde hun tid å trene, lage mat, rydde osv...

Ikke trener hun( det skal ikke sies med 100%, men ganske sikker på at det hadde blitt grundig dokumentert om det hadde vært tilfelle) 

Ikke lager hun mat fra bunnen( normal mat krever 40 ingredienser ifølge helene, derfor går ikke det an å lages) 

Ikke rydder hun. 

Hvorfor lage så mye oppstandelse for noe hun aldri har gjort tidligere???? 

Og den leiligheten er vel på 40 kvm. Folk med hus klarer å holde orden..

Hun har det jo egentlig helt greit ryddig syns nå jeg da. Javel, litt leker og klær her og der, hva så? 

Men det er helt normalt å føle på at man ikke strekker til. Når man bare har seg selv å tenke på er det ikke så farlig. Jeg kjenner hvertfall at dette med kosthold og matlaging er MYE viktigere for meg nå som jeg har barn, samtidig som jeg har mye mindre tid og kapasitet til å gjøre det skikkelig. Jeg skjønner godt at det kan føles overveldende selv om det ikke var viktig før man fikk barn. Nå tar man jo ikke lenger prioriteringer på egne vegne, men også på vegne av et lite menneske som skal få best mulig forutsetninger her i livet. Det er lett å få skyldfølelse og dårlig samvittighetet av det. Kjenner på det selv. Rydding er det første som ryker for å si det sånn. 🤪

Skrevet

Kanskje hun håper å få reposting og positiv feedback på budskapet. Veldig kjedelig, spør du meg og helt irrelevant for om leiligheten er strøken eller rotete. 

• Liker 3
Gjest tullerikke
Skrevet
cerruti skrev (15 minutter siden):

Kanskje hun håper å få reposting og positiv feedback på budskapet. Veldig kjedelig, spør du meg og helt irrelevant for om leiligheten er strøken eller rotete. 

Hadde hun ikke messa om det samme gang på gang, så hadde ingen brydd seg heller. Hvorfor skal noen bry seg om hun har tid til å rydde eller ikke🤷‍♀️ Hun gjorde vel ikke så mye av det før heller. Dessuten, så liten leilighet de har, så bør det ikke akkurat ta så lang tid å rydde heller. Ta noen min om kvelden etter ungen har lagt seg. Det gjør vi andre med opptil flere barn og eneboliger. Hvordan skal vi ellers få tid til det🤷‍♀️

Gjest Finlay
Skrevet
tullerikke skrev (9 minutter siden):

Hadde hun ikke messa om det samme gang på gang, så hadde ingen brydd seg heller. Hvorfor skal noen bry seg om hun har tid til å rydde eller ikke🤷‍♀️ Hun gjorde vel ikke så mye av det før heller. Dessuten, så liten leilighet de har, så bør det ikke akkurat ta så lang tid å rydde heller. Ta noen min om kvelden etter ungen har lagt seg. Det gjør vi andre med opptil flere barn og eneboliger. Hvordan skal vi ellers få tid til det🤷‍♀️

Ja det er sånn vi gjør det😄Man venter til barna er i seng, så rydder man. Det er et oppkonstruert "problem" HD serverer, og det er ikke første gang. Hun har på en måte gått seg litt fast i dette sporet, enten det er trening, amming, kropp etc.

- Alle sier… Mange mener… Jeg får ofte høre…men JEG gjør sånn og sånn🖕

Det siste året også med variasjoner rundt småbarnslivet.

-Etter at jeg fikk barn er det umulig å…Kan man i det hele tatt ..Etter at jeg fikk barn rekker jeg ikke...Men jeg bryr meg altså IKKE, og det skal ikke du heller🖕

Når det gjelder husarbeid, så har det vel kommet rimelig klart fram gjennom årene at det er mannen som tar det meste, og sånn har det alltid vært.

Synes innholdet har tapt seg mye. Det går i kjoler og reels der hun "kjefter" over det ene eller det andre.

Gjest Kattedama
Skrevet

Hun er ikke en motvekt, det oppfattes som populistisk og lite genuint. I tillegg uærlig. Vi vet alle hvorfor hun ikke kan jobbe i 80 % prosent stilling (overforbruk av klær og andre materielle ting), og igjen uttaler hun seg om noe hun ikke aner noe om enda (barnehagestart). Mens ting hun burde kunne noe om (merking av reklame), hopper hun glatt over. 

Skrevet
Finlay skrev (1 time siden):

Ja det er sånn vi gjør det😄Man venter til barna er i seng, så rydder man. Det er et oppkonstruert "problem" HD serverer, og det er ikke første gang. Hun har på en måte gått seg litt fast i dette sporet, enten det er trening, amming, kropp etc.

- Alle sier… Mange mener… Jeg får ofte høre…men JEG gjør sånn og sånn🖕

Det siste året også med variasjoner rundt småbarnslivet.

-Etter at jeg fikk barn er det umulig å…Kan man i det hele tatt ..Etter at jeg fikk barn rekker jeg ikke...Men jeg bryr meg altså IKKE, og det skal ikke du heller🖕

Når det gjelder husarbeid, så har det vel kommet rimelig klart fram gjennom årene at det er mannen som tar det meste, og sånn har det alltid vært.

Synes innholdet har tapt seg mye. Det går i kjoler og reels der hun "kjefter" over det ene eller det andre.

Det går i shopping, ranting og unnskyldninger... omatt og omatt! Lite inspirerende 🆘️ Og hun titulerer seg som treningsinfluenser? Burde hun ikke da både trene og inspirere? 🤷‍♀️

• Liker 8
Gjest tullerikke
Skrevet
Lillemor1982 skrev (4 minutter siden):

Det går i shopping, ranting og unnskyldninger... omatt og omatt! Lite inspirerende 🆘️ Og hun titulerer seg som treningsinfluenser? Burde hun ikke da både trene og inspirere? 🤷‍♀️

Er hun ikke foredragsholder også? 

Annonse
Skrevet
tullerikke skrev (1 time siden):

Er hun ikke foredragsholder også? 

Er a' det?

Skrevet

Jeg synes det er forfriskende at hun i de siste dagene har lagt ut bilder hvor hun ikke poserer seg tynnere. Håper hun har det bedre. 

• Liker 2
Gjest Albbas
Skrevet
4 hours ago, tullerikke said:

Det gjør vi andre med opptil flere barn og eneboliger. Hvordan skal vi ellers få tid til det🤷‍♀️

4 hours ago, Finlay said:

Ja det er sånn vi gjør det😄Man venter til barna er i seng, så rydder man. 

"Man" og "vi andre"? Dere gjør det. Alle gjør det ikke. Vi gjør det ikke. Huset vårt har vært kjemperotete i 3 uker nå fordi vi ikke har tid til å rydde og ting hoper seg opp. Ikke noe jeg stresser med, men selv om DERE ikke kjenner dere igjen i det er det altså noen andre som gjør det. 😉🙋‍♀️

Skrevet
Albbas skrev (1 minutt siden):

"Man" og "vi andre"? Dere gjør det. Alle gjør det ikke. Vi gjør det ikke. Huset vårt har vært kjemperotete i 3 uker nå fordi vi ikke har tid til å rydde og ting hoper seg opp. Ikke noe jeg stresser med, men selv om DERE ikke kjenner dere igjen i det er det altså noen andre som gjør det. 😉🙋‍♀️

Man har tid til å rydde. Det tar en halvtime etter leggetid. Tar man litt hver dag hoper det seg ikke opp. Å velge og ikke gjøre det er én ting, men du har tid. 

• Liker 10
Gjest Albbas
Skrevet
1 minutt siden, Jolanda said:

Man har tid til å rydde. Det tar en halvtime etter leggetid. Tar man litt hver dag hoper det seg ikke opp. Å velge og ikke gjøre det er én ting, men du har tid. 

Man har tid til veldig mye om man skal vurdere hver enkelt ting for seg, men med begrenset tid må man prioritere. Jeg har valgt å prioritere frivillig arbeid, jobb og trening de siste ukene fordi det har kokt fullstendig på mange kanter og vi har bare 1.5 time fra ungene sover til vi selv må legge oss. 

Du har tid til å trene. Du har tid til å lage mat fra bunnen. Du har tid til å jobbe 100% pluss overtid. Du har tid til kvalitetstid med barna. Du har tid til å rydde en halvtime hver dag etter ungene har lagt seg. Du har tid til å slappe av og ha egentid. Men har DU tid til alt dette hver dag? Eller må du prioritere ned noe innimellom? 

HD er jo helt åpen om at hun ikke har tid til alt og prioriterer bort daglig rydding. Hun velger å ikke rydde når det ikke står øverst på prioriteringslista. Brukerne her trenger ikke servere det som en sannhet at alle andre velger rydding, for vi er mange som nedprioriterer det i ny og ne. Det som er trist er at HD tydeligvis trenger bekreftelse på at det er greit. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...