Gjest tullerikke Skrevet 4. mai 2022 #12561 Skrevet 4. mai 2022 (endret) mumrikk1 skrev (2 minutter siden): Ny reel som også skulle vært merket🤣 Trodde hun hadde laget en reel uten å kaste på håret, men nei. Alltid de samme bevegelsene. Endret 4. mai 2022 av tullerikke
¤flicka¤ Skrevet 4. mai 2022 #12562 Skrevet 4. mai 2022 Hun overkompliserer iallefall det meste. Hun kan ikke bare gå en kjapp tur, gjøre noen øvelser på stuegulvet eller spise en brødskive med makrell. Nei, det må være avansert treningsprogram, avansert mat og masse «opplegg» rundt alt hun gjør. Det er ikke alle aktivitetene som gjør henne sliten, men all planleggingen og koordineringen. Når det i tillegg «går til helvete» hvis noe ikke går 100% etter planen hele tiden skjønner jeg at totalen føles ganske uoverkommelig. 30 1 1
panzerpølsa Skrevet 4. mai 2022 #12563 Skrevet 4. mai 2022 ¤flicka¤ skrev (1 time siden): Hun overkompliserer iallefall det meste. Hun kan ikke bare gå en kjapp tur, gjøre noen øvelser på stuegulvet eller spise en brødskive med makrell. Nei, det må være avansert treningsprogram, avansert mat og masse «opplegg» rundt alt hun gjør. Det er ikke alle aktivitetene som gjør henne sliten, men all planleggingen og koordineringen. Når det i tillegg «går til helvete» hvis noe ikke går 100% etter planen hele tiden skjønner jeg at totalen føles ganske uoverkommelig. Kanskje om hun hadde brukt like mye tid på å ta ansvar for eget liv og helse, som hun bruker på å fjotte rundt i undertøy, kaste på håret, pushe umerket reklame og lage kleine reels for likes og anerkjennelse for sin manglende disiplin og gjennomføringsevne , hadde det vært litt enklere for henne å faktisk komme til bunns i noe. 13 1 9
Falkefugl Skrevet 4. mai 2022 #12564 Skrevet 4. mai 2022 tullerikke skrev (1 time siden): Trodde hun hadde laget en reel uten å kaste på håret, men nei. Alltid de samme bevegelsene. Asså...det stive, falske smilet er så cringe at jeg får frysninger. Og bloggerfoten, den poseringen hører hjemme i 2013... 12 1 6
Gjest Kattedama Skrevet 4. mai 2022 #12565 Skrevet 4. mai 2022 ¤flicka¤ skrev (1 time siden): Hun overkompliserer iallefall det meste. Hun kan ikke bare gå en kjapp tur, gjøre noen øvelser på stuegulvet eller spise en brødskive med makrell. Nei, det må være avansert treningsprogram, avansert mat og masse «opplegg» rundt alt hun gjør. Det er ikke alle aktivitetene som gjør henne sliten, men all planleggingen og koordineringen. Når det i tillegg «går til helvete» hvis noe ikke går 100% etter planen hele tiden skjønner jeg at totalen føles ganske uoverkommelig. Enig. Hun kan starte med å perfeksjonere merking av reklame, så vanskelig kan det vel ikke være å gjøre jobben sin riktig.
Beatbox Skrevet 4. mai 2022 #12566 Skrevet 4. mai 2022 Lill skrev (23 minutter siden): Enig. Hun kan starte med å perfeksjonere merking av reklame, så vanskelig kan det vel ikke være å gjøre jobben sin riktig. Her skryter hun jo av sin høye arbeidskapasitet så hvorfor det er sååååå vanskelig å merke reklamen riktig er vanskelig å forstå... https://www.helenedrage.no/tag/beste-egenskaper/ 7
Gjest Kattedama Skrevet 4. mai 2022 #12567 Skrevet 4. mai 2022 Beatbox skrev (3 minutter siden): Her skryter hun jo av sin høye arbeidskapasitet så hvorfor det er sååååå vanskelig å merke reklamen riktig er vanskelig å forstå... https://www.helenedrage.no/tag/beste-egenskaper/ Det er jammen meg langt mellom teori og praksis hos enkelte.
Gjest CecilieX Skrevet 4. mai 2022 #12568 Skrevet 4. mai 2022 Når jeg leser en del av kommentarene her inne så lurer jeg på hvordan det hadde vært om noen fulgte meg en hel dag og kommenterte alt jeg gjorde. Interessant å se hvilke innlegg som får flest likes. Det er ikke innleggene om reklamemerking for å si det sånn.
Gjest Kattedama Skrevet 4. mai 2022 #12569 Skrevet 4. mai 2022 CecilieX skrev (3 minutter siden): Når jeg leser en del av kommentarene her inne så lurer jeg på hvordan det hadde vært om noen fulgte meg en hel dag og kommenterte alt jeg gjorde. Interessant å se hvilke innlegg som får flest likes. Det er ikke innleggene om reklamemerking for å si det sånn. Er ikke jobben til HD å bli fulgt av folk? Og få engasjert folk? Om man ikke liker engasjementet kan man logge seg av/bytte jobb? Litt usikker på hva du mener med hvilken innlegg som får flest likes, så fint hvis du opplyser meg.
Gjest CecilieX Skrevet 4. mai 2022 #12570 Skrevet 4. mai 2022 Lill skrev (4 minutter siden): Er ikke jobben til HD å bli fulgt av folk? Og få engasjert folk? Om man ikke liker engasjementet kan man logge seg av/bytte jobb? Litt usikker på hva du mener med hvilken innlegg som får flest likes, så fint hvis du opplyser meg. Det er absolutt jobben hennes, men det rettferdiggjør jo ikke at folk kritiserer hver minste lille ting. Og like-fingeren går varm på de innleggene som går lengst i å påpeke hennes tilkortkommenhet. Bare å sjekke. Saklige innlegg om kritikkverdig reklamemerking får få likes, bortsett fra de som inkluderer en dose sterk og følelsesladet fordømmelse.. Mener det var du som faktisk ble «kvalm» av manglede merking. Skjønner det må være tungt.
Gjest Kattedama Skrevet 4. mai 2022 #12571 Skrevet 4. mai 2022 (endret) CecilieX skrev (14 minutter siden): Det er absolutt jobben hennes, men det rettferdiggjør jo ikke at folk kritiserer hver minste lille ting. Og like-fingeren går varm på de innleggene som går lengst i å påpeke hennes tilkortkommenhet. Bare å sjekke. Saklige innlegg om kritikkverdig reklamemerking får få likes, bortsett fra de som inkluderer en dose sterk og følelsesladet fordømmelse.. Mener det var du som faktisk ble «kvalm» av manglede merking. Skjønner det må være tungt. Overdrivelse igjen. Her griper man etter et lite halmstrå kan man si. Endret 4. mai 2022 av Lill :)
Gjest CecilieX Skrevet 4. mai 2022 #12572 Skrevet 4. mai 2022 Lill skrev (9 minutter siden): Overdrivelse igjen. Her griper man etter et lite halmstrå kan man si. Jeg beskriver fakta, det er bare å sjekke tallene på likes.
Gjest Kattedama Skrevet 4. mai 2022 #12573 Skrevet 4. mai 2022 CecilieX skrev (42 minutter siden): Jeg beskriver fakta, det er bare å sjekke tallene på likes. Nei, dine subjektive meninger om innholdet og kvaliteten på innleggene er overhodet ikke fakta.
Gjest Kattedama Skrevet 4. mai 2022 #12574 Skrevet 4. mai 2022 Dagens umerkede reklame for ELLOS. Dette må bli en føljetong..
Gjest CecilieX Skrevet 5. mai 2022 #12575 Skrevet 5. mai 2022 Jeg synes det på generelt grunnlag ikke det er vanskelig å skjønne når jeg blir utsatt for reklame i HD sine kanaler. Ja, hun gjør noen formelle feil, men jeg er sjelden i tvil om hvilke innlegg som handler om samarbeid / betalte oppdrag. Derfor greier jeg ikke helt å se at det som gjøres fortjener den typen forargelse som noen innlegg inneholder. I CBE sitt tilfelle er det mye verre å avdekke hva som er reklame, fordi merkingen er fraværende, eller det brukes teknikker som gjør at det har reklameverdi uten at det opplyses om bindingene. Slik sett er debatten vanskeligere, fordi vi ikke kan bevise at det foreligger en avtale om markedsføring.
Lileep Skrevet 5. mai 2022 #12576 Skrevet 5. mai 2022 (endret) 4 minutter siden, CecilieX said: Jeg synes det på generelt grunnlag ikke det er vanskelig å skjønne når jeg blir utsatt for reklame i HD sine kanaler. Ja, hun gjør noen formelle feil, men jeg er sjelden i tvil om hvilke innlegg som handler om samarbeid / betalte oppdrag. Derfor greier jeg ikke helt å se at det som gjøres fortjener den typen forargelse som noen innlegg inneholder. I CBE sitt tilfelle er det mye verre å avdekke hva som er reklame, fordi merkingen er fraværende, eller det brukes teknikker som gjør at det har reklameverdi uten at det opplyses om bindingene. Slik sett er debatten vanskeligere, fordi vi ikke kan bevise at det foreligger en avtale om markedsføring. Det mange, inkl meg selv, reagerer på er måten hun bevisst viser frem klesplagg i innlegg rettet mot klesplagget, for så merke det som reklame noen dager senere/evt senere på dagen. Det blir litt sleip måte å drive butikk på. Andre veien ser jeg ikke helt det store problemet med, at hun har sponsinnlegg for en kjole og senere har på denne kjolen i et innlegg som feks omhandle mat. Er rekkefølgen jeg reagerer på iallefall. Går under kategorien skjult reklame Endret 5. mai 2022 av Lileep 8 1
*blueberry* Skrevet 5. mai 2022 #12577 Skrevet 5. mai 2022 CecilieX skrev (2 timer siden): Jeg synes det på generelt grunnlag ikke det er vanskelig å skjønne når jeg blir utsatt for reklame i HD sine kanaler. Ja, hun gjør noen formelle feil, men jeg er sjelden i tvil om hvilke innlegg som handler om samarbeid / betalte oppdrag. Derfor greier jeg ikke helt å se at det som gjøres fortjener den typen forargelse som noen innlegg inneholder. I CBE sitt tilfelle er det mye verre å avdekke hva som er reklame, fordi merkingen er fraværende, eller det brukes teknikker som gjør at det har reklameverdi uten at det opplyses om bindingene. Slik sett er debatten vanskeligere, fordi vi ikke kan bevise at det foreligger en avtale om markedsføring. Hva med siste reel? «Favoritt sommerkjoler» umerket, men de fleste er fra Ellos. Ellos er vel det samarbeidet hun har hatt lengst. 5 1
Gjest CecilieX Skrevet 5. mai 2022 #12578 Skrevet 5. mai 2022 Lileep skrev (2 timer siden): Det mange, inkl meg selv, reagerer på er måten hun bevisst viser frem klesplagg i innlegg rettet mot klesplagget, for så merke det som reklame noen dager senere/evt senere på dagen. Det blir litt sleip måte å drive butikk på. Andre veien ser jeg ikke helt det store problemet med, at hun har sponsinnlegg for en kjole og senere har på denne kjolen i et innlegg som feks omhandle mat. Er rekkefølgen jeg reagerer på iallefall. Går under kategorien skjult reklame Dette synes jeg er en saklig beskrivelse av problematikken. Hun burde være påpasselig med å merke det første gang hun bruker et plagg eller et produkt. Jeg, og de fleste som følger med på dette er jo nå kjenner jo til de ulike måtene å gjøre det på. Før jeg fant KG var jeg helt uvitende til hva en annonselenke var. Det er lenge siden og nå er jo innholdsmarkedsføring ikke nytt og ukjent. Derfor tenker jeg at når et innlegg er merket med «annonselenke» så er det selvforklarende. Formelt sett er det jo ikke riktig da bare ordene reklame eller annonse er godkjent. Det jeg lurer på er hvorvidt folk flest også er klar over hva dette er. Det hefter dog litt usikkerhet ved om produktet er en genuin anbefaling i form av at man kjøper det selv og så tjener noen kroner ved å legge ut lenke eller om annonsøren har bestemt hvilke produkter de vil ha profilert. Sånn sett er det kanskje greit at det må merkes som «reklame». Mitt hovedproblem med innholdsmarkedsføringen er de bevisste løgnhistoriene som fortelles, og vi har jo fått bevis på praksisen i «da vi styrte internett». Å lure følgerne sine, de som er hele årsaken til at du tjener penger, det synes jeg ikke noe om.
Gjest CecilieX Skrevet 5. mai 2022 #12579 Skrevet 5. mai 2022 *blueberry* skrev (6 minutter siden): Hva med siste reel? «Favoritt sommerkjoler» umerket, men de fleste er fra Ellos. Ellos er vel det samarbeidet hun har hatt lengst. Se svaret mitt til @Lileep. Det er helt greit å stille spørsmål ved denne reelsen. 1. Er det sant at hun har fått spørsmål, eller er det bare en metode hun bruker? 2. Er alle disse kjolene nye, og dermed slett ikke en framvisning av favoritttkjoler? Jeg bladde meg gjennom kommentarene for å se om det ble oppgitt hvor de er kjøpt. Som reklame har dette foreløpig ingen verdi for en evt annonsør. Spørsmålet er hvordan dette nå utvikler seg videre. Mange som nå har sett denne reelsen har fått «plantet» en kjole i hodet. Det gjør at vi neste gang vi ser den vil være tilbøyelig til å finne ut hvor den er fra. Om HD nå presenterer et innlegg med lenke til produktet så er det en ugrei måte å gjøre det på. Siden jeg ikke følger henne tett, så vet jeg ikke om hun allerede har vist frem kjolen(e) med annonsørmerking. Den blå kjolen (om den er blå og ikke endret av filter) har festet seg i mitt hode. Jeg er satt i kjøpsmodus og vil, hvis kjolen ikke glemmes, kanskje prøve å søke opp hvor den er kjøpt. Det er en grunn til at innholdsmarkedsføring nå tar over for tradisjonell reklame, nettopp fordi den er svært effektiv.
*blueberry* Skrevet 5. mai 2022 #12580 Skrevet 5. mai 2022 (endret) CecilieX skrev (2 timer siden): Se svaret mitt til @Lileep. Det er helt greit å stille spørsmål ved denne reelsen. 1. Er det sant at hun har fått spørsmål, eller er det bare en metode hun bruker? 2. Er alle disse kjolene nye, og dermed slett ikke en framvisning av favoritttkjoler? Jeg bladde meg gjennom kommentarene for å se om det ble oppgitt hvor de er kjøpt. Som reklame har dette foreløpig ingen verdi for en evt annonsør. Spørsmålet er hvordan dette nå utvikler seg videre. Mange som nå har sett denne reelsen har fått «plantet» en kjole i hodet. Det gjør at vi neste gang vi ser den vil være tilbøyelig til å finne ut hvor den er fra. Om HD nå presenterer et innlegg med lenke til produktet så er det en ugrei måte å gjøre det på. Siden jeg ikke følger henne tett, så vet jeg ikke om hun allerede har vist frem kjolen(e) med annonsørmerking. Den blå kjolen (om den er blå og ikke endret av filter) har festet seg i mitt hode. Jeg er satt i kjøpsmodus og vil, hvis kjolen ikke glemmes, kanskje prøve å søke opp hvor den er kjøpt. Det er en grunn til at innholdsmarkedsføring nå tar over for tradisjonell reklame, nettopp fordi den er svært effektiv. 1. helt umulig å vite, jeg har ikke sett spørsmål om det. 2. Flere av de har vært merket med annonselink de siste ukene (bare på story). 3. Hun poster i reelen hvor de er fra (Only og Ellos). Jeg har sett minst 3 av kjolene som reklame i story de siste to ukene. Det har vært en blanding av umerket bruk og annonselinker i story. De har blitt kraftig eksponert så når folk ser denne reelen kan det gi utslag. For meg blir denne anbefalingen litt lite troverdig, men for andre som ikke tenker over dette så synes jeg det burde merkes. Det står i innlegget at blå kjole er gammel fra Ellos (altså reklame). Husk også at hvis du en gang har trykket på en annonselink til Ellos via HD og ikke slettet dine cookies vil du fortsatt bruke denne linken om du går inn på Ellos på vanlig måte og dermed støtte influenceren. Endret 5. mai 2022 av *blueberry* 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå