Laia Skrevet 28. april 2022 #12441 Skrevet 28. april 2022 Selvsagt kommer det flere spørsmål om den hvite toppen under seneste, umerkede IG post. Merket som annonselink i story, men ikke på selve innlegget (om det da ikke nå gjøres i etterkant….). Denne taktikken fremstår nå så planlagt og suspekt og, ikke minst, lett å gjennomskue etter hvert. Det er veldig tydelig at det ikke skyldes forglemmelse. Og det gjelder ikke bare Helene Drage! Er så fedup med hele influencer-industrien 😡 14 2
Gjest Finlay Skrevet 28. april 2022 #12442 Skrevet 28. april 2022 net0ty skrev (9 timer siden): Jeg ser aldri kritikken Helene refererer til. Er som at hun har lyst til å poste noe (1), men tenker at det kanskje ikke er lurt/ noen vil reagere (2), men da skal hun svaret det her (3). Også hopper hun bare til 3., svar på kritikk som ikke er der. Kanskje samme taktikken som i "Dekk deg til!"? (1) Hun har lyst til å poste noe om ammeskam. (2) Dikter opp en fyr som ber henne dekke seg til under amming. (3) Kjefter løs og viser finger til denne imaginære fyren. (4) På spørsmål: Neineinei, har da aldri opplevd noe sånt! 🤣
Gjest Kattedama Skrevet 28. april 2022 #12443 Skrevet 28. april 2022 Laia skrev (3 timer siden): Selvsagt kommer det flere spørsmål om den hvite toppen under seneste, umerkede IG post. Merket som annonselink i story, men ikke på selve innlegget (om det da ikke nå gjøres i etterkant….). Denne taktikken fremstår nå så planlagt og suspekt og, ikke minst, lett å gjennomskue etter hvert. Det er veldig tydelig at det ikke skyldes forglemmelse. Og det gjelder ikke bare Helene Drage! Er så fedup med hele influencer-industrien 😡 Finlay skrev (3 timer siden): Kanskje samme taktikken som i "Dekk deg til!"? (1) Hun har lyst til å poste noe om ammeskam. (2) Dikter opp en fyr som ber henne dekke seg til under amming. (3) Kjefter løs og viser finger til denne imaginære fyren. (4) På spørsmål: Neineinei, har da aldri opplevd noe sånt! 🤣 Innholdet på denne kanalen er som en reprise kanal. Ikke merke reklame, vise frem mindreårig (bakfra), mat og problematikk, kropp, og pushe varer imellom der, samt konstruere problemer som ikke har skjedd. Ikke rart at kanalen ikke tiltrekker seg nye følgere.
Gjest Silk Skrevet 28. april 2022 #12444 Skrevet 28. april 2022 Laia skrev (6 timer siden): Selvsagt kommer det flere spørsmål om den hvite toppen under seneste, umerkede IG post. Merket som annonselink i story, men ikke på selve innlegget (om det da ikke nå gjøres i etterkant….). Denne taktikken fremstår nå så planlagt og suspekt og, ikke minst, lett å gjennomskue etter hvert. Det er veldig tydelig at det ikke skyldes forglemmelse. Og det gjelder ikke bare Helene Drage! Er så fedup med hele influencer-industrien 😡 Da er vi to. Derfor har jeg også sluttet å følge mesteparten. De eneste jeg aktivt følger, er Linnèa Myhre og Funkygine, da jeg anser disse som gode forbilder. De er mennesker som på mange måter har beriket mitt liv, gitt meg gode ideer og er til stor inspirasjon. To forskjellige mennesker også. Helene Drage bruker jeg å titte innom ganske ofte, mest fordi jeg fulgte henne i flere år tidligere. Jeg håper alltid at hun endelig skal ha klart alt hun ønsker å få til, men jeg observerer at hun er i samme loop som alltid. Vondt å følge med på da jeg kjenner meg igjen i den selvutslettende atferden hun viser (og som jeg ikke er helt sikker på om hun selv vet at hun viser), så jeg prøver å gå inn på profilen hennes minst mulig. Men blir jo nysgjerrig. Har fått med meg at hun har tatt kontakt med ROS og det er jo helt fantastisk. Jeg håper de kan hjelpe henne, og ikke minst at hun finner motivasjon til å hjelpe seg selv.
Fizzypo Skrevet 28. april 2022 #12445 Skrevet 28. april 2022 Finlay skrev (10 timer siden): Kanskje samme taktikken som i "Dekk deg til!"? (1) Hun har lyst til å poste noe om ammeskam. (2) Dikter opp en fyr som ber henne dekke seg til under amming. (3) Kjefter løs og viser finger til denne imaginære fyren. (4) På spørsmål: Neineinei, har da aldri opplevd noe sånt! 🤣 Lill skrev (7 timer siden): Innholdet på denne kanalen er som en reprise kanal. Ikke merke reklame, vise frem mindreårig (bakfra), mat og problematikk, kropp, og pushe varer imellom der, samt konstruere problemer som ikke har skjedd. Ikke rart at kanalen ikke tiltrekker seg nye følgere. Hvordan vet dere at hun dikter det opp? Veldig nylig delte hun en screenshot på story av en vemmelig DM hun fikk fra en person som gjorde narr av henne fordi hun ikke har flat mage. Da ble hun kritisert nord og ned her inne, ikke bare fordi hun initialt unnlot å fjerne navnet til hetseren, men fordi hun etter manges syn var uprofesjonell, barnslig og hevngjerrig. Kommentaren hun delte åpnet øynene mine for hva hun må motta av meldinger hver dag som vi aldri ser. Det er dessuten flere her inne som har påpekt at hun sletter kritiske og negative kommentarer. Da lurer jeg på: hvor forventer dere egentlig å se de hetsende meldingene hun lager reels om? 2 1
Gjest Finlay Skrevet 28. april 2022 #12446 Skrevet 28. april 2022 Laia skrev (11 timer siden): Selvsagt kommer det flere spørsmål om den hvite toppen under seneste, umerkede IG post. Merket som annonselink i story, men ikke på selve innlegget (om det da ikke nå gjøres i etterkant….). Denne taktikken fremstår nå så planlagt og suspekt og, ikke minst, lett å gjennomskue etter hvert. Det er veldig tydelig at det ikke skyldes forglemmelse. Og det gjelder ikke bare Helene Drage! Er så fedup med hele influencer-industrien 😡 Nå er blusen som var umerket 8 april tilbake. Denne gangen merket. Så ja, det virker unektelig planlagt og suspekt. Men selvsagt er umerket reklame den beste reklamen, og når det aldri får konsekvenser for hverken influencer eller samarbeidspartner, så vil det jo bare fortsette. Ser ut som flere og flere bare gir blaffen.
Lileep Skrevet 28. april 2022 #12447 Skrevet 28. april 2022 34 minutter siden, Fizzypo said: Hvordan vet dere at hun dikter det opp? Veldig nylig delte hun en screenshot på story av en vemmelig DM hun fikk fra en person som gjorde narr av henne fordi hun ikke har flat mage. Da ble hun kritisert nord og ned her inne, ikke bare fordi hun initialt unnlot å fjerne navnet til hetseren, men fordi hun etter manges syn var uprofesjonell, barnslig og hevngjerrig. Kommentaren hun delte åpnet øynene mine for hva hun må motta av meldinger hver dag som vi aldri ser. Det er dessuten flere her inne som har påpekt at hun sletter kritiske og negative kommentarer. Da lurer jeg på: hvor forventer dere egentlig å se de hetsende meldingene hun lager reels om? Det settes vel litt tvil pga hun innrømmet minst en gang at situasjonen var oppdiktet.. 12
Hebi Skrevet 28. april 2022 #12448 Skrevet 28. april 2022 Finlay skrev (21 minutter siden): Nå er blusen som var umerket 8 april tilbake. Denne gangen merket. Så ja, det virker unektelig planlagt og suspekt. Men selvsagt er umerket reklame den beste reklamen, og når det aldri får konsekvenser for hverken influencer eller samarbeidspartner, så vil det jo bare fortsette. Ser ut som flere og flere bare gir blaffen. Den lilla? Den er også for liten til henne. Streken som er over puppen skal være under. Så den kunne hun gått opp en eller to størrelser på så hun får riktig for sin kropp. 8 2
Gjest Kattedama Skrevet 28. april 2022 #12449 Skrevet 28. april 2022 Fizzypo skrev (1 time siden): Hvordan vet dere at hun dikter det opp? Veldig nylig delte hun en screenshot på story av en vemmelig DM hun fikk fra en person som gjorde narr av henne fordi hun ikke har flat mage. Da ble hun kritisert nord og ned her inne, ikke bare fordi hun initialt unnlot å fjerne navnet til hetseren, men fordi hun etter manges syn var uprofesjonell, barnslig og hevngjerrig. Kommentaren hun delte åpnet øynene mine for hva hun må motta av meldinger hver dag som vi aldri ser. Det er dessuten flere her inne som har påpekt at hun sletter kritiske og negative kommentarer. Da lurer jeg på: hvor forventer dere egentlig å se de hetsende meldingene hun lager reels om? Det gjør ingenting om hun deler slike innlegg, så sant navn sladdes. Men det er jo populært blant influensere og dele slike tilbakemeldinger uten å sladde navn.
moncabang Skrevet 29. april 2022 #12450 Skrevet 29. april 2022 Laia skrev (På 28.4.2022 den 7.35): Selvsagt kommer det flere spørsmål om den hvite toppen under seneste, umerkede IG post. Merket som annonselink i story, men ikke på selve innlegget (om det da ikke nå gjøres i etterkant….). Denne taktikken fremstår nå så planlagt og suspekt og, ikke minst, lett å gjennomskue etter hvert. Det er veldig tydelig at det ikke skyldes forglemmelse. Og det gjelder ikke bare Helene Drage! Er så fedup med hele influencer-industrien 😡 Nå har ikke jeg sett storyen så dette er med forbehold om at det jeg sier er riktig: men det er på tide at folk her inne skjønner forskjell på det som kun er en annonselink og det som faktisk er reklame. Hvem som helst, så lenge de er godkjente hos de som driver med affiliate kan legge ut en annonselink i story og tjene på klikk/kjøp ved denne linken. Hvis du har på deg en genser nå fra Lindex som finnes i nettbutikken nå, kan du legge ut en link i story og tjene penger på det. Det betyr IKKE at genseren er sponset for det. Så hvis dette kun er en annonselenke, så trenger hun ikke å merke annonse andre ganger hun bruker den. 1
Lileep Skrevet 29. april 2022 #12451 Skrevet 29. april 2022 (endret) 18 minutter siden, moncabang said: Nå har ikke jeg sett storyen så dette er med forbehold om at det jeg sier er riktig: men det er på tide at folk her inne skjønner forskjell på det som kun er en annonselink og det som faktisk er reklame. Hvem som helst, så lenge de er godkjente hos de som driver med affiliate kan legge ut en annonselink i story og tjene på klikk/kjøp ved denne linken. Hvis du har på deg en genser nå fra Lindex som finnes i nettbutikken nå, kan du legge ut en link i story og tjene penger på det. Det betyr IKKE at genseren er sponset for det. Så hvis dette kun er en annonselenke, så trenger hun ikke å merke annonse andre ganger hun bruker den. Det står paid partnership på innlegg hun reklamerer for klesplagg.. de samme klesplaggene som kan dukke opp i de umerkede innlegga. Så det stemmer nok ikke det du skriver her ☺️ Det gjelder forøvrig også gjenstander, ikke bare klær. ☺️ Endret 29. april 2022 av Lileep 7
moncabang Skrevet 29. april 2022 #12452 Skrevet 29. april 2022 Lileep skrev (32 minutter siden): Det står paid partnership på innlegg hun reklamerer for klesplagg.. de samme klesplaggene som kan dukke opp i de umerkede innlegga. Så det stemmer nok ikke det du skriver her ☺️ Det gjelder forøvrig også gjenstander, ikke bare klær. ☺️ Det jeg skriver stemmer, men da stemmer det ikke på henne i dette tilfellet. Tenkte bare det var greit for folk å vite forskjellen😊 1
Laia Skrevet 29. april 2022 #12453 Skrevet 29. april 2022 moncabang skrev (52 minutter siden): Nå har ikke jeg sett storyen så dette er med forbehold om at det jeg sier er riktig: men det er på tide at folk her inne skjønner forskjell på det som kun er en annonselink og det som faktisk er reklame. Hvem som helst, så lenge de er godkjente hos de som driver med affiliate kan legge ut en annonselink i story og tjene på klikk/kjøp ved denne linken. Hvis du har på deg en genser nå fra Lindex som finnes i nettbutikken nå, kan du legge ut en link i story og tjene penger på det. Det betyr IKKE at genseren er sponset for det. Så hvis dette kun er en annonselenke, så trenger hun ikke å merke annonse andre ganger hun bruker den. Jeg vet ikke om det stemmer helt? (arrester meg hvis jeg tar feil, jeg har ingen problemer med å legge meg flat hvis det er tilfellet). Fra https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/veiledning-reklame-some står det f.eks.; «Du bruker annonselenker som gir deg betalt f. eks. per klikk eller kjøp. All eksponering eller omtale av butikken eller ytelsen du lenker til, på en måte som kan gi mer trafikk til lenkene du legger ut, er da også reklame» «Andre ord og fraser, som for eksempel «i samarbeid med», «konkurranse», «anbefaling for», og «affiliatelenker» forklarer ikke at innlegget er reklame. Ved å bruke slike eller andre ord som ikke er like tydelige som «annonse» eller «reklame» som merking risikerer du å bryte loven. Det samme gjelder dersom du merker selve innlegget med «annonselenker». Det du legger ut sammen med annonselenker er også reklame, og derfor må følgerne skjønne at hele innlegget er reklame. Inneholder innlegget annonselenker kan du merke med «reklame» eller «annonse» i starten av innlegget, og heller bruke ordet «annonselenke» når du skal merke selve annonselenkene underveis i et innlegg.» 2 5
Lileep Skrevet 29. april 2022 #12454 Skrevet 29. april 2022 11 minutter siden, moncabang said: Det jeg skriver stemmer, men da stemmer det ikke på henne i dette tilfellet. Tenkte bare det var greit for folk å vite forskjellen😊 Jeg mente i forhold til henne ☺️ 1
Sozzen Skrevet 29. april 2022 #12455 Skrevet 29. april 2022 Angående siste innlegg . Hun skriver som hun har 10 baller i luften til enhver tid og aldri får slappet av og holder på å gå på veggen.. Hva trenger hun pause fra? Mann, barn, jobb og litt instagram? Eller treningen som ga henne så fryktelig mye energi? Jeg forstår det ikke. 14
Gjest tullerikke Skrevet 29. april 2022 #12456 Skrevet 29. april 2022 Sozzen skrev (2 minutter siden): Angående siste innlegg . Hun skriver som hun har 10 baller i luften til enhver tid og aldri får slappet av og holder på å gå på veggen.. Hva trenger hun pause fra? Mann, barn, jobb og litt instagram? Eller treningen som ga henne så fryktelig mye energi? Jeg forstår det ikke. Ikke mye som skal til før hun møter veggen da.
Beatbox Skrevet 29. april 2022 #12457 Skrevet 29. april 2022 Når man er / har gjort seg totalt avhengig av andres bekreftelser hele tiden, da stresser man hele tiden fordi man får aldri nok..* mye vil ha mer * ...Hun kan umulig vite hvem og hva hun er uten klikk/likes..På tide å leve livet utenfor media spør du meg! 6 3
*blueberry* Skrevet 29. april 2022 #12458 Skrevet 29. april 2022 Beatbox skrev (6 minutter siden): Når man er / har gjort seg totalt avhengig av andres bekreftelser hele tiden, da stresser man hele tiden fordi man får aldri nok..* mye vil ha mer * ...Hun kan umulig vite hvem og hva hun er uten klikk/likes..På tide å leve livet utenfor media spør du meg! Det er kanskje noe i det du sier her. Å ha en offentlig profil er nok mer psykisk slitsomt enn folk tror, og HD har selv sagt at hun er litt avhengig av å ha en SoMe profil, at hun liker oppmerksomhet og har ytret frustrasjon når engasjementet synker. Hun har jo mye å jobbe med ang sitt forhold til mat/ trening, et lite barn, en vanlig jobb og kanskje mer enn vi vet. Kanskje SoMe er en god sideinntekt, men denne rollen ser jo ut til å knekke henne jevnlig. Hvis hun får det bedre uten å være online så håper jeg hun velger det. 7
Beatbox Skrevet 29. april 2022 #12459 Skrevet 29. april 2022 *blueberry* skrev (8 minutter siden): Det er kanskje noe i det du sier her. Å ha en offentlig profil er nok mer psykisk slitsomt enn folk tror, og HD har selv sagt at hun er litt avhengig av å ha en SoMe profil, at hun liker oppmerksomhet og har ytret frustrasjon når engasjementet synker. Hun har jo mye å jobbe med ang sitt forhold til mat/ trening, et lite barn, en vanlig jobb og kanskje mer enn vi vet. Kanskje SoMe er en god sideinntekt, men denne rollen ser jo ut til å knekke henne jevnlig. Hvis hun får det bedre uten å være online så håper jeg hun velger det. Og når man da sliter med psyken slik hun gjør er media verste stedet å være..å være så sårbar og stille seg så laglig til for hugg hele tiden er å be om trøbbel..les: enda dårligere psyke.. 1
*blueberry* Skrevet 29. april 2022 #12460 Skrevet 29. april 2022 Beatbox skrev (4 minutter siden): Og når man da sliter med psyken slik hun gjør er media verste stedet å være..å være så sårbar og stille seg så laglig til for hugg hele tiden er å be om trøbbel..les: enda dårligere psyke.. Ja, det har vi jo sett noen ganger. Samtidig så vil jeg nevne at de refleksjonene vi har sett etter at hun åpnet opp om spiseforstyrrelsen og kontaktet hjelp viser at hun er på vei. Det bør hun være stolt av. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå