*blueberry* Skrevet 17. april 2022 #12341 Skrevet 17. april 2022 cerruti skrev (59 minutter siden): Gjør hun det når hun fortsetter å fronte keto og daglige treningsøkter? Hvis hun jobber fullt, 8 timer hver gang og bruker si 1-1,5 time på å stå opp og på å komme seg på jobb og 30 min hjem + ev handling, hadde jeg foretrukket om min partner kom hjem etter jobb og ikke la opp splitt og daglige treningsøkter(som gjerne er for de viderekommende) Da må det plusses på en time til til trening. 3x fullkropp burde være mer enn nok i den situasjonen som er mtp familieforhold og spiseforstyrrelse. De kunne dessuten gått tur med barn og hund sammen etter jobb ved behov for bevegelse. Eller ordner mannen alt? At hun har kontaktet nettros betyr ikke at hun er godt inne i programmet. Det kommer nok til å ta tid. Promoteringen av keto kommer til å bli tøff å gå vekk fra etter de bastante uttalelsene hennes. Her tror jeg det lønner seg å gi henne litt tid slik at hun kan takle denne overgangen på en god måte. Nå har forresten promoteringen blitt mindre målrettet og ekstrem i det siste så det er faktisk en forandring der. At du kritiserer at hun trener synes jeg er litt sært. Hun trener hovedsakelig før jobb av det jeg har sett, og trening er noe som er veldig bra for psyken. Hun har overspisingslidelse, ikke ortorexi. Det er tydelig at hun foretrekker styrketrening over gåturer og da er det bare supert om hun gjør det vel? Hun har trent i mange år og er ikke akkurat en nybegynner lengre. Hvordan HD og mannen fordeler ansvar hjemme er vel ikke noe som hører hjemme i diskusjonen her siden det ikke tas opp på hennes SoMe kanaler. Så kan jeg dele litt fra mitt familieliv; jeg er så glad for at min partner støtter at jeg har trening som førsteprioritet. Han vet at det på lang sikt gjør meg friskere, gir meg mer energi, bedre humør og etter hvert blir mer produktiv. Kanskje er det slik for HD også? 12 2
Hebi Skrevet 17. april 2022 #12342 Skrevet 17. april 2022 Er det virkelig noen mennesker der ute som tror spiseforstyrrelse kun er for de som er tynn? Hvor får hun de påstandene fra? Å hvordan kan hun personlig anbefale Nettros når hun kun har tatt kontakt med de.? For noe opplegg kan hun ikke være igang med når hun fremdeles fronter Keto? 11 5
*blueberry* Skrevet 17. april 2022 #12343 Skrevet 17. april 2022 Hebi skrev (9 minutter siden): Er det virkelig noen mennesker der ute som tror spiseforstyrrelse kun er for de som er tynn? Ja, det finnes mange av de dessverre. 2
cerruti Skrevet 17. april 2022 #12344 Skrevet 17. april 2022 (endret) *blueberry* skrev (2 timer siden): At du kritiserer at hun trener synes jeg er litt sært. For de fleste er splitt-trening for viderekommende. Form er ferskvare og jeg fikk inntrykk av at hun nettopp begynte å trene igjen etter et langt opphold. Da mente jeg at å gå så hardt til verks både med trening og keto når hun samtidig har ytret tidspress og spiseforstyrrelse , høres alt annet enn sunt og bærekraftig ut. Endret 17. april 2022 av cerruti 7
*blueberry* Skrevet 17. april 2022 #12345 Skrevet 17. april 2022 cerruti skrev (39 minutter siden): For de fleste er splitt-trening for viderekommende. Form er ferskvare og jeg fikk inntrykk av at hun nettopp begynte å trene igjen etter et langt opphold. Da mente jeg at å gå så hardt til verks både med trening og keto når hun samtidig har ytret tidspress og spiseforstyrrelse , høres alt annet enn sunt og bærekraftig ut. Av det jeg har sett er hun viderekommen i styrketrening, hun startet jo roligere enn hun ønsket så kanskje det er riktig for henne å trappe opp nå? Regner med hun har litt styr på dette selv. 1
Gjest Finlay Skrevet 17. april 2022 #12346 Skrevet 17. april 2022 Håper hun vil dele mer om Nettros, tenker det kan være både spennende og motiverende for mange følgere👍
cerruti Skrevet 17. april 2022 #12347 Skrevet 17. april 2022 Finlay skrev (13 minutter siden): Håper hun vil dele mer om Nettros, tenker det kan være både spennende og motiverende for mange følgere👍 Jeg håper hun egentlig slutter å dele alt som handler om kosthold og spiseforstyrrelse. Både for hennes egen del og hva som blir liggende på nett og debattert av andre, og for andres del som kan trigges av daglige treninger og streng keto. Tenger vi feks å vite at lunsjen til minste er frukt? Her er premisset at vedkommende er syk pr definisjon, ergo bør det ikke deles kosthold. 11 2
Gjest Finlay Skrevet 17. april 2022 #12348 Skrevet 17. april 2022 cerruti skrev (9 minutter siden): Jeg håper hun egentlig slutter å dele alt som handler om kosthold og spiseforstyrrelse. Både for hennes egen del og hva som blir liggende på nett og debattert av andre, og for andres del som kan trigges av daglige treninger og streng keto. Tenger vi feks å vite at lunsjen til minste er frukt? Her er premisset at vedkommende er syk pr definisjon, ergo bør det ikke deles kosthold. Nå handler vel Nettros sitt opplegg om veien UT av den hyppigst forekommende spiseforstyrrelses-diagnosen i Norge, noe jeg tenker kan være betydelig mer interessant å følge enn mislykkede slankekurer på løpende bånd. Altså IKKE et opplegg som fokuserer på keto og hard trening. Synes det er topp hvis en som faktisk lider av BED tar følgerne med på den reisen😊
*blueberry* Skrevet 17. april 2022 #12349 Skrevet 17. april 2022 Finlay skrev (1 minutt siden): Nå handler vel Nettros sitt opplegg om veien UT av den hyppigst forekommende spiseforstyrrelses-diagnosen i Norge, noe jeg tenker kan være betydelig mer interessant å følge enn mislykkede slankekurer på løpende bånd. Altså IKKE et opplegg som fokuserer på keto og hard trening. Synes det er topp hvis en som faktisk lider av BED tar følgerne med på den reisen😊 Enig! Overspisingslidelse er det få som kan noe om, og enda færre vet at det finnes slike behandlingstilbud som nettros. Det er en spiseforstyrrelse som feilaktig oftest behandles med «spis mindre, tren mer» og forbindes med skam og latskap i samfunnet dessverre. Det selv om denne spiseforstyrrelsen er ca 3 x så vanlig som alle de andre spiseforstyrrelsene til sammen. At HD fortsatt viser frem noen oppskrifter som er ketovennlig betyr ikke at dette har noe med nettros å gjøre (det har hun heller ikke antydet). Om det HD driver med er hard trening er vanskelig å vite, 5 dager trening per uke med splittøkter er ikke nødvendigvis hardtrening. 6
cerruti Skrevet 17. april 2022 #12350 Skrevet 17. april 2022 Finlay skrev (23 minutter siden): Nå handler vel Nettros sitt opplegg om veien UT av den hyppigst forekommende spiseforstyrrelses-diagnosen i Norge, noe jeg tenker kan være betydelig mer interessant å følge enn mislykkede slankekurer på løpende bånd. Altså IKKE et opplegg som fokuserer på keto og hard trening. Synes det er topp hvis en som faktisk lider av BED tar følgerne med på den reisen😊 Ja, det er jo det jeg skriver; at keto og hard trening ikke er måten ut. Jeg synes de som selv trenger hjelp med dette oppsøker hjelp og at H skånes fra å dele alt dette med «hele verden» 1
Gjest Kattedama Skrevet 17. april 2022 #12351 Skrevet 17. april 2022 (endret) *blueberry* skrev (33 minutter siden): Enig! Overspisingslidelse er det få som kan noe om, og enda færre vet at det finnes slike behandlingstilbud som nettros. Det er en spiseforstyrrelse som feilaktig oftest behandles med «spis mindre, tren mer» og forbindes med skam og latskap i samfunnet dessverre. Det selv om denne spiseforstyrrelsen er ca 3 x så vanlig som alle de andre spiseforstyrrelsene til sammen. At HD fortsatt viser frem noen oppskrifter som er ketovennlig betyr ikke at dette har noe med nettros å gjøre (det har hun heller ikke antydet). Om det HD driver med er hard trening er vanskelig å vite, 5 dager trening per uke med splittøkter er ikke nødvendigvis hardtrening. Så HD fronter fortsatt Keto og i tillegg har satt opp treningsregime med trening 5 dager i uken? Er ikke det helt i mot prinsippene til ROS? Ganske sikker på at diett og denne type treningsopplegg ikke er helt forenelig med å komme seg ut av en spiseforstyrrelse. Hun følger den tankegangen hun alltid har hatt og ROS skal vel snu disse tankene? Prinsippene bak nei mat og trening som ikke er tuftet på treningsglede er vel en no go, hvis man skal bli frisk? Eller følger hun eget opplegg i tillegg til ROS? Endret 17. april 2022 av Lill :)
Gjest Finlay Skrevet 17. april 2022 #12352 Skrevet 17. april 2022 Lill skrev (26 minutter siden): Så HD fronter fortsatt Keto og i tillegg har satt opp treningsregime med trening 5 dager i uken? Er ikke det helt i mot prinsippene til ROS? Ganske sikker på at diett og denne type treningsopplegg ikke er helt forenelig med å komme seg ut av en spiseforstyrrelse. Hun følger den tankegangen hun alltid har hatt og ROS skal vel snu disse tankene? Prinsippene bak nei mat og trening som ikke er tuftet på treningsglede er vel en no go, hvis man skal bli frisk? Eller følger hun eget opplegg i tillegg til ROS? Hun har vel neppe kommet igang med noe opplegg enda. Er vel bare noen dager siden hun fortalte at hun hadde vært i kontakt med ROS, og de har vel påskeferie nå.
Gjest Albbas Skrevet 17. april 2022 #12353 Skrevet 17. april 2022 50 minutter siden, Lill said: Så HD fronter fortsatt Keto og i tillegg har satt opp treningsregime med trening 5 dager i uken? Er ikke det helt i mot prinsippene til ROS? Ganske sikker på at diett og denne type treningsopplegg ikke er helt forenelig med å komme seg ut av en spiseforstyrrelse. Hun følger den tankegangen hun alltid har hatt og ROS skal vel snu disse tankene? Prinsippene bak nei mat og trening som ikke er tuftet på treningsglede er vel en no go, hvis man skal bli frisk? Eller følger hun eget opplegg i tillegg til ROS? Men dama må jo ha mat. Skal hun ikke få spise? Må hun slutte å trene? Hun har jo så vidt startet, gi henne nå litt rom for å finne ut av dette.
*blueberry* Skrevet 17. april 2022 #12354 Skrevet 17. april 2022 Albbas skrev (48 minutter siden): Men dama må jo ha mat. Skal hun ikke få spise? Må hun slutte å trene? Hun har jo så vidt startet, gi henne nå litt rom for å finne ut av dette. Enig. Bare fordi man ikke skal ha restriktive dietter på ROS så kan man jo bruke ketovennlig oppskrifter om man liker de pga smak. Det er jo ikke #keto på siste reel, hun bare viser frem mat. Det blir jo en overgang når hun kommer inn i det. Trening har hun drevet med i mange år, hun vet nok hva hun setter opp der. Øvelsene hun viste frem på story er veldig vanlige, og ser ikke noe usunt med det treningsopplegget. Må også nevnes at HD ikke har knyttet mat eller trening opp mot ROS, hun har kun sagt hun har kontaktet de og videreformidlet anbefaling om de til andre som sliter (hurra 🙌🏻). 2
Gjest Kattedama Skrevet 17. april 2022 #12355 Skrevet 17. april 2022 (endret) Albbas skrev (1 time siden): Men dama må jo ha mat. Skal hun ikke få spise? Må hun slutte å trene? Hun har jo så vidt startet, gi henne nå litt rom for å finne ut av dette. Hun må gjerne bruke all den tid i verden på å finne ut av dette. Men må innholdet på hennes IG knyttes opp til mat og trening fortsatt? Kjempebra at hun har oppsøkt hjelp, men hva er poenget med å fortsette i samme spor når det gjelder innholdet på hennes sosiale medier?Ser at hun ikke har kommet i gang med ROS, så det kan hende at det vil komme en endring da? Endret 17. april 2022 av Lill :)
Lileep Skrevet 17. april 2022 #12356 Skrevet 17. april 2022 54 minutter siden, Lill said: Hun må gjerne bruke all den tid i verden på å finne ut av dette. Men må innholdet på hennes IG knyttes opp til mat og trening fortsatt? Kjempebra at hun har oppsøkt hjelp, men hva er poenget med å fortsette i samme spor når det gjelder innholdet på hennes sosiale medier?Ser at hun ikke har kommet i gang med ROS, så det kan hende at det vil komme en endring da? Det er jo ikke rart hun fortsatt deler mat og treningsøkter. Det er jo dette hun har drevet med i mange mange år. Hjelper lite å ta fra henne det hun liker å drive med. Det vil sannsynligvis ikke hjelpe henne. Ser virkelig ikke problemet med at hun får hjelp av ROS og samtidig blogger om mat og trening? Hun pusher hverken program eller ketoheftet lenger. Hun har til og med annonsert at det legges på hylla frem til hun er bedre. Hva mer forventes? Skal hun ribbes for alt? Jeg syns det er topp hun fortsetter, og får hjelp. Jeg håper bare hun ikke setter for store krav til seg selv. Men det er kanskje noe hun får hjelp til ☺️ 4 1
Gjest tullerikke Skrevet 17. april 2022 #12357 Skrevet 17. april 2022 Har ikke hun sagt noe om at hun har vært i kontakt med Ros før, men at det ikke funka for henne?
*blueberry* Skrevet 17. april 2022 #12358 Skrevet 17. april 2022 Lileep skrev (33 minutter siden): Det er jo ikke rart hun fortsatt deler mat og treningsøkter. Det er jo dette hun har drevet med i mange mange år. Hjelper lite å ta fra henne det hun liker å drive med. Det vil sannsynligvis ikke hjelpe henne. Ser virkelig ikke problemet med at hun får hjelp av ROS og samtidig blogger om mat og trening? Hun pusher hverken program eller ketoheftet lenger. Hun har til og med annonsert at det legges på hylla frem til hun er bedre. Hva mer forventes? Skal hun ribbes for alt? Jeg syns det er topp hun fortsetter, og får hjelp. Jeg håper bare hun ikke setter for store krav til seg selv. Men det er kanskje noe hun får hjelp til ☺️ Helt enig ❤️ 1
Gjest Kattedama Skrevet 17. april 2022 #12359 Skrevet 17. april 2022 Lileep skrev (2 timer siden): Det er jo ikke rart hun fortsatt deler mat og treningsøkter. Det er jo dette hun har drevet med i mange mange år. Hjelper lite å ta fra henne det hun liker å drive med. Det vil sannsynligvis ikke hjelpe henne. Ser virkelig ikke problemet med at hun får hjelp av ROS og samtidig blogger om mat og trening? Hun pusher hverken program eller ketoheftet lenger. Hun har til og med annonsert at det legges på hylla frem til hun er bedre. Hva mer forventes? Skal hun ribbes for alt? Jeg syns det er topp hun fortsetter, og får hjelp. Jeg håper bare hun ikke setter for store krav til seg selv. Men det er kanskje noe hun får hjelp til ☺️ Det er fint hvis man setter seg inn i hva ROS faktisk går ut på. Selv om hun ikke merker Keto maten sin som reklame så er det fortsatt hennes greier og kosthold, og det deles på hennes konto. Som noen andre nevner her så handler det om å ha realistiske mål og unngå diett/restriksjoner når det gjelder mat som gjør at man kan komme ut av denne spiralen. Jeg heier på at ROS kan være til stor hjelp for henne og følgerne hennes, og jeg håper virkelig at dette vil gjenspeile seg på hennes sosiale medier etterhvert.
Sol Rampelyset Skrevet 17. april 2022 #12360 Skrevet 17. april 2022 Tråden er ryddet for krenkende innlegg og brukerdebatt. Sol, admin.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå