Gjest tullerikke Skrevet 11. april 2022 #12221 Skrevet 11. april 2022 Sozzen skrev (4 minutter siden): En uke med trening og kondisjonen er bedre og klærene kjennes løsere. Her går det enten rett vest eller driiiiitbra. Er aldri en mellomting der.
Sally-Go-Round Skrevet 11. april 2022 #12222 Skrevet 11. april 2022 Sozzen skrev (12 minutter siden): En uke med trening og kondisjonen er bedre og klærene kjennes løsere. Her går det enten rett vest eller driiiiitbra. Det er ikke skifte i humør som er problematisk. Det er fokuset på at «klærne sitter løsere» som hun føler hun må nevne. Igjen dette fokuset på utseende. 10 2
cerruti Skrevet 11. april 2022 #12223 Skrevet 11. april 2022 Sally-Go-Round skrev (4 timer siden): Det er ikke skifte i humør som er problematisk. Det er fokuset på at «klærne sitter løsere» som hun føler hun må nevne. Igjen dette fokuset på utseende. Nettopp - tipper hun vil miste en del av følgerne sine framover. For mange var det nok hennes fokus på at man kan være sunn og i form og samtidig bruke større størrelser som var inspirerende. 9
Pingi198 Skrevet 11. april 2022 #12224 Skrevet 11. april 2022 Sally-Go-Round skrev (6 timer siden): Nå er HD påpasselig med å kalle Keto kostholdsendring og ikke diett. Hun er veldig opptatt av fordelene hun opplever. Det skal nok mye til for at hun dropper Keto. Vi får håpe endringene ved kostholdet hun snakker om er til det positive. Har hun forresten nevnt noe om hva endringene er? Ja, det er greit at hun gjør det… problemet er bare at det er tilnærmet umulig å bli frisk ved å spise et kosthold som utelukker STORE matgrupper😒 ketose utelukker mye mat, og vil uansett om man kaller det diett eller livsstilsendring legge store restriksjoner i kostholdet som trigger…. 5
Sally-Go-Round Skrevet 11. april 2022 #12225 Skrevet 11. april 2022 Pingi198 skrev (10 minutter siden): Ja, det er greit at hun gjør det… problemet er bare at det er tilnærmet umulig å bli frisk ved å spise et kosthold som utelukker STORE matgrupper😒 ketose utelukker mye mat, og vil uansett om man kaller det diett eller livsstilsendring legge store restriksjoner i kostholdet som trigger…. Ja, jeg er helt enig med deg altså, og håper for hennes del at hun skjønner det 😊 3
Pingi198 Skrevet 11. april 2022 #12226 Skrevet 11. april 2022 Sally-Go-Round skrev (2 timer siden): Ja, jeg er helt enig med deg altså, og håper for hennes del at hun skjønner det 😊 Er lov å håpe😉 Tror det er et godt stykke frem, man må bli åpen for at man KAN ha tatt feil først🙈😬 1
mumrikk1 Skrevet 11. april 2022 #12227 Skrevet 11. april 2022 (endret) Sykt å reklamere for forbrukslån med den renten hun skriver!!🤮 Vil tro det beste man gjør om man er i krise er å oppsøke hjelp, få oversikt og en plan istedenfor å utsette seg for den reklamen. Håper ingen biter på!! ..nå har noen virkelig dårlig råd. Endret 11. april 2022 av mumrikk1 22
Gull vaffel Skrevet 11. april 2022 #12228 Skrevet 11. april 2022 mumrikk1 skrev (Akkurat nå): Sykt å reklamere for forbrukslån med den renten hun skriver!!🤮 ..nå har noen virkelig dårlig råd. Skulle ikke vært lov mener jeg 8 1
Gjest Kattedama Skrevet 11. april 2022 #12229 Skrevet 11. april 2022 mumrikk1 skrev (3 minutter siden): Sykt å reklamere for forbrukslån med den renten hun skriver!!🤮 Vil tro det beste man gjør om man er i krise er å oppsøke hjelp, få oversikt og en plan istedenfor å utsette seg for den reklamen. Håper ingen biter på!! ..nå har noen virkelig dårlig råd. Så hun som har gått ut og snakket om at de har dårlig økonomi, anbefaler andre å ta opp forbrukslån fordi det betaler hennes regninger (som reklameinntekt)? Ikke er man bare pengedum men har null integritet i tillegg.
Gjest Kattedama Skrevet 11. april 2022 #12230 Skrevet 11. april 2022 Sally-Go-Round skrev (11 timer siden): Det er ikke skifte i humør som er problematisk. Det er fokuset på at «klærne sitter løsere» som hun føler hun må nevne. Igjen dette fokuset på utseende. Er det lurt at noen med den problematikken hun har, har en konto som skal inspirere andre? Inspirere til hva? Kroppsfokus, vektnedgang og diverse dietter som kan være både skadelig og triggende for folk med spiseforstyrrelser.
*blueberry* Skrevet 11. april 2022 #12231 Skrevet 11. april 2022 mumrikk1 skrev (30 minutter siden): Sykt å reklamere for forbrukslån med den renten hun skriver!!🤮 Vil tro det beste man gjør om man er i krise er å oppsøke hjelp, få oversikt og en plan istedenfor å utsette seg for den reklamen. Håper ingen biter på!! ..nå har noen virkelig dårlig råd. Dette er vel refinansiering og økonomisk rådgivning, ikke rent forbrukslån. Men jeg er enig i at slik informasjon bør man ikke reklamere for i tilfelle noen ikke forstår vilkårene (se renta f.eks.). Slik hjelp og tips bør komme fra eksperter, ikke influencere som reklamerer for tredjepartsselskaper. 4 1
Lileep Skrevet 12. april 2022 #12232 Skrevet 12. april 2022 Synd HD sender tilbake toppen i siste reel. Det er en topp som faktisk satt fint på henne, som ikke så 3 nr for liten ut. Ja den er jo litt kort modell, men de andre plaggene hun liker så godt er jo like korte men sitter ikke på langt nær så fint. Er jo min mening, men ser folk i kommentarfeltet også syns den satt fint. Virker som hun har mistet litt evnen til å finne klær som passer/riktig snitt. Mulig dagens trend er vanskelig å få til å passe? 17
Lileep Skrevet 12. april 2022 #12233 Skrevet 12. april 2022 (endret) 11 hours ago, Lill said: Så hun som har gått ut og snakket om at de har dårlig økonomi, anbefaler andre å ta opp forbrukslån fordi det betaler hennes regninger (som reklameinntekt)? Ikke er man bare pengedum men har null integritet i tillegg. Reklame for kreditt/forbrukslån/skyhøy rente burde ikke være lovlig, uansett hvor den kommer fra! Jeg syns at hun synker rimelig lavt når hun velger å reklamere for det! Hadde hun nevnt firmaet i sammenheng med egen erfaring, hadde det vært noe helt annet. Men å drive reklame.. det blir så feil. Endret 12. april 2022 av Lileep 19
Diamant20 Skrevet 12. april 2022 #12234 Skrevet 12. april 2022 Den toppen i siste reelsen satt veldig fint på henne! 5 3
Elisiaflisa Skrevet 12. april 2022 #12235 Skrevet 12. april 2022 Lileep skrev (16 minutter siden): Synd HD sender tilbake toppen i siste reel. Det er en topp som faktisk satt fint på henne, som ikke så 3 nr for liten ut. Ja den er jo litt kort modell, men de andre plaggene hun liker så godt er jo like korte men sitter ikke på langt nær så fint. Er jo min mening, men ser folk i kommentarfeltet også syns den satt fint. Virker som hun har mistet litt evnen til å finne klær som passer/riktig snitt. Mulig dagens trend er vanskelig å få til å passe? Syns også den var fin men ser ut til å være en str for liten? Ref stopper et stykke før håndleddet. 2 1
Lileep Skrevet 12. april 2022 #12236 Skrevet 12. april 2022 13 minutter siden, Elisiaflisa said: Syns også den var fin men ser ut til å være en str for liten? Ref stopper et stykke før håndleddet. Jeg tolket det litt som en lang 3/4 erm. Tenkte ikke over at den var for kort. Resten syns jeg virka rett størrelse, og det er virkelig uvanlig for tiden. Så derfor er jeg overraska over at hun mener det er total bom 😟 2
Gjest CecilieX Skrevet 12. april 2022 #12237 Skrevet 12. april 2022 Jeg ble veldig overrasket da jeg oppdaterte meg på HD. Hadde lest i tråden kritikk av samarbeid med annonsør om forbrukslån og tenkte at jeg var enig. Så leste jeg innlegget hennes og det er jo slett ikke pushing av forbrukslån, men et firma som driver med økonomisk rådgiving for folk som sliter med økonomien. Det handler om å samle dyre lån slik at man får en bedre og rimeligere løsning. Hun skriver at firmaet tar avstand fra kredittkort og nettopp forbrukslån. Renta er høyere enn på boliglån, men smmenliknet du med hva du må betale på rene forbrukslån og kredittkort😱, så er det jo mange som kan få en bedre deal. Nok en påminnelse om at man skal sjekke selv og ikke ukritisk tro på alt som står på Rampelys.
Lileep Skrevet 12. april 2022 #12238 Skrevet 12. april 2022 (endret) 1 hour ago, CecilieX said: Jeg ble veldig overrasket da jeg oppdaterte meg på HD. Hadde lest i tråden kritikk av samarbeid med annonsør om forbrukslån og tenkte at jeg var enig. Så leste jeg innlegget hennes og det er jo slett ikke pushing av forbrukslån, men et firma som driver med økonomisk rådgiving for folk som sliter med økonomien. Det handler om å samle dyre lån slik at man får en bedre og rimeligere løsning. Hun skriver at firmaet tar avstand fra kredittkort og nettopp forbrukslån. Renta er høyere enn på boliglån, men smmenliknet du med hva du må betale på rene forbrukslån og kredittkort😱, så er det jo mange som kan få en bedre deal. Nok en påminnelse om at man skal sjekke selv og ikke ukritisk tro på alt som står på Rampelys. Men det må være lov å reagere på det også, men samtidig må man selvfølgelig bruke rett ord i kritikken. Så den ser jeg. Men det å reagere på den type reklame er like innafor som å gå god for den type reklame ☺️ Endret 12. april 2022 av Lileep 3
Gjest Fett nok Skrevet 12. april 2022 #12239 Skrevet 12. april 2022 (endret) Vet dere hva? jeg trodde ikke denne dagen skulle komme men what the hell: Her er dere faktisk alt for greie mot Helene. Tjenesten hun bruker plattformen sin til å reklamere for er ikke en rådgivingstjeneste. Det er en salgstjeneste, der "rådgiverne" får provisjon av å sende kunder videre til ulike finansinstitusjoner som har som forretningsmodell å tjene fett på folk med dårlig råd, som aldri kommer ut av den dårlige spiralen, blant annet fordi de bruker alle pengene de tjener på å betale inn til bankene jeg nettopp snakket om. Hun sier at tjenesten er "nesten som Luksusfellen" men nevner ikke at folk som Hallgeir Kvadsheim har gått hardt ut mot disse tjenestene og ikke anbefaler dem, nettopp fordi de både er dyre, og fordi de ofte er relativt utilgivende dersom man får nye økonomiske problemer. Noe man gjerne gjør, om rentene på boliglånet er tre ganger så dyrt som det er for andre folk. H Også sier hun at okida tar avstand fra kreditt og forbrukslån, og det er bare bullshit, de selger "opplåning" i bolig som skal finansiere forbruk, til seks prosent rente, som bare er noen få prosentpoeng billigere enn konvensjonelle lån uten sikkerhet og mye dyrere enn et rammelån i banken. Forbruksfinansiering med sikkerhet i bolig er fortsatt forbrukslån. I tillegg er bildeteksten krydret av masse sånn følelsesmessig apell om "tenk så vondt det er med dårlig råd her kommer okida som er kjempesnille og hjelper deg". Du kunne liksågodt markedsført det "har du et kortsiktig betalingsproblem? hva om den kunne vare for alltid? Det kan den med okida" Det hadde helt seriøst vært mer etisk å reklamere for Prince Mild som slankemiddel enn å fronte disse blodsugerne. Endret 12. april 2022 av Fett nok
Gjest Kattedama Skrevet 12. april 2022 #12240 Skrevet 12. april 2022 (endret) Fett nok skrev (36 minutter siden): Vet dere hva? jeg trodde ikke denne dagen skulle komme men what the hell: Her er dere faktisk alt for greie mot Helene. Tjenesten hun bruker plattformen sin til å reklamere for er ikke en rådgivingstjeneste. Det er en salgstjeneste, der "rådgiverne" får provisjon av å sende kunder videre til ulike finansinstitusjoner som har som forretningsmodell å tjene fett på folk med dårlig råd, som aldri kommer ut av den dårlige spiralen, blant annet fordi de bruker alle pengene de tjener på å betale inn til bankene jeg nettopp snakket om. Hun sier at tjenesten er "nesten som Luksusfellen" men nevner ikke at folk som Hallgeir Kvadsheim har gått hardt ut mot disse tjenestene og ikke anbefaler dem, nettopp fordi de både er dyre, og fordi de ofte er relativt utilgivende dersom man får nye økonomiske problemer. Noe man gjerne gjør, om rentene på boliglånet er tre ganger så dyrt som det er for andre folk. H Også sier hun at okeida tar avstand fra kreditt og forbrukslån, og det er bare bullshit, de selger "opplåning" i bolig som skal finansiere forbruk, til seks prosent rente, som bare er noen få prosentpoeng billigere enn konvensjonelle lån uten sikkerhet og mye dyrere enn et rammelån i banken. Forbruksfinansiering med sikkerhet i bolig er fortsatt forbrukslån. I tillegg er bildeteksten krydret av masse sånn følelsesmessig apell om "tenk så vondt det er med dårlig råd her kommer okeida som er kjempesnille og hjelper deg". Du kunne liksågodt markedsført det "har du et kortsiktig betalingsproblem? hva om den kunne vare for alltid? Det kan den med okeida" Det hadde helt seriøst vært mer etisk å reklamere for Prince Mild som slankemiddel enn å fronte disse blodsugerne. Takk for at du forklarer det så tydelig👏🏻👏🏻 Endret 12. april 2022 av Lill :)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå