Gjest Finlay Skrevet 8. desember 2021 #9981 Del Skrevet 8. desember 2021 Før HD fikk barn hadde jeg inntrykk av at hun ville legge seg på samme linje som Kristin Gjelsvik når det gjelder bruk av barn i kommersielle sammenhenger. Fikk inntrykk av at hun 100% støttet hennes synspunkter, og var svært kritisk. Når jeg nå ser Kristin i "Da vi styrte internett", og hører henne fortelle at hun aldri vil brukt barnet sitt som reklameplakat, eller brukt ham i markedsføring, ser man enda tydeligere at HD er milevis unna. Selv om hun (til dels) skjuler barnets ansikt. Barnet brukes kommersielt svært ofte. Om ikke direkte i reklame, så indirekte, ved å promotere andre produkter: - etter fødselen har det vært sånn og sånn = keto/FUS. -kroppen forandret seg etter svangerskap og fødsel, men denne kjolen/tightsen/toppen...prøver å få til en trilletur med X hver dag, da er denne dunkåpen..=klær. Så har vi alle reklamene der barnet brukes konkret.: X trenger denne kjolen, X ønsker seg denne, X elsker denne pysjen, X fikk denne ballbingen fra... Nå også i matchende antrekk for hele familien. For det må man jo ha. Dette gjelder bare den reklamen som er merket. Så kommer all umerket reklame i tillegg. Så i stedet for å IKKE bruke X kommersielt, tror jeg jaggu barnet har blitt en ren gullgruve🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 8. desember 2021 #9982 Del Skrevet 8. desember 2021 (endret) Finlay skrev (38 minutter siden): Før HD fikk barn hadde jeg inntrykk av at hun ville legge seg på samme linje som Kristin Gjelsvik når det gjelder bruk av barn i kommersielle sammenhenger. Fikk inntrykk av at hun 100% støttet hennes synspunkter, og var svært kritisk. Når jeg nå ser Kristin i "Da vi styrte internett", og hører henne fortelle at hun aldri vil brukt barnet sitt som reklameplakat, eller brukt ham i markedsføring, ser man enda tydeligere at HD er milevis unna. Selv om hun (til dels) skjuler barnets ansikt. Barnet brukes kommersielt svært ofte. Om ikke direkte i reklame, så indirekte, ved å promotere andre produkter: - etter fødselen har det vært sånn og sånn = keto/FUS. -kroppen forandret seg etter svangerskap og fødsel, men denne kjolen/tightsen/toppen...prøver å få til en trilletur med X hver dag, da er denne dunkåpen..=klær. Så har vi alle reklamene der barnet brukes konkret.: X trenger denne kjolen, X ønsker seg denne, X elsker denne pysjen, X fikk denne ballbingen fra... Nå også i matchende antrekk for hele familien. For det må man jo ha. Dette gjelder bare den reklamen som er merket. Så kommer all umerket reklame i tillegg. Så i stedet for å IKKE bruke X kommersielt, tror jeg jaggu barnet har blitt en ren gullgruve🤣 Jeg hadde også det inntrykket. Det er liten tvil om at mesteparten av annonseinntektene til HD er basert på den mindreårige og situasjonen rundt. Alt av mimmis og twistshake er jo kun pga den mindreårige, og som du sier får hun flettet inn de gamle samarbeidene også. Kanalen er hovedsakelig blitt en mammainsta. Jeg kan til dels forstå det for det er tydelig at mammainfluencing er mer lønnsomt enn livsstilsinfluencing (bare se på Nyhus familien). Jeg støtter Kristin Gjeldsvik 100% og synes det står stor respekt av at hun innrømme sine feil i starten som mor også (at hun viste frem baby/ mottok mer spons enn hun ønsket i starten). Nå er det ikke så interessant for meg å vite hva andre tjener, men man er kanskje litt mer tilbøyelig for den profitten man kan få gjennom barneeksponering hvis man trenger de pengene. Endret 8. desember 2021 av *blueberry* 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 8. desember 2021 #9983 Del Skrevet 8. desember 2021 1 hour ago, Sydenkupp said: Er ikke sånt bord like ille som gåstol? Trodde ikke man brukte sånne ting lenger. Det er dessverre fortsatt mange som bruker sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizard Skrevet 8. desember 2021 #9984 Del Skrevet 8. desember 2021 Jeg skjønner ikke hvilke foreldre som Ikke har klart å få med seg at sånne 'gå/stå' leker ikke er bra. Det var allment kjent for 10 år siden liksom... 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 8. desember 2021 #9985 Del Skrevet 8. desember 2021 Lizard skrev (4 timer siden): Jeg skjønner ikke hvilke foreldre som Ikke har klart å få med seg at sånne 'gå/stå' leker ikke er bra. Det var allment kjent for 10 år siden liksom... Jeg er litt nysgjerrig på dette siden jeg ikke har barn eller peiling på sånn. Finnes det en link som forklarer hvorfor disse ikke er bra? «Allment kjent» er liksom ikke en god kilde for meg 😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sally-Go-Round Skrevet 8. desember 2021 #9986 Del Skrevet 8. desember 2021 *blueberry* skrev (4 minutter siden): Jeg er litt nysgjerrig på dette siden jeg ikke har barn eller peiling på sånn. Finnes det en link som forklarer hvorfor disse ikke er bra? «Allment kjent» er liksom ikke en god kilde for meg 😅 https://www.fredrikstad.kommune.no/globalassets/dokumenter/helse-og-velferd/friskliv-og-mestring/barns-motoriske-utvikling---fysio_ergo_barn.pdf Alle får utdelt på helsestasjonen en slik brosjyre med anbefalinger/ info om motorisk utvikling. Skrevet av fysioterapeuter i Norge. Sitat: Gåstol og hoppehuske anbefales ikke. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 8. desember 2021 #9987 Del Skrevet 8. desember 2021 moncabang skrev (19 timer siden): Jeg har studert markedsføring og det er sant at influencer markedsføring er vanskelig, også for influenceren selv😅 Men det er altså forskjell når man skriver i samarbeid med (eneste godtatte merking er annonse eller reklame) og ambassadør for. Ikke lett for forbruker å vite forskjell nei. Men som jeg skrev tidligere, har man et samarbeid med Lindex og har fått sponset en genser, trenger man ikke å skrive annonse neste gang man har på noe fra Lindex. Er man derimot ambassadør for Lindex så må man alltid merke Dette stemmer 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 8. desember 2021 #9988 Del Skrevet 8. desember 2021 Tråden er ryddet for brukerdebatt. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 8. desember 2021 #9989 Del Skrevet 8. desember 2021 Hun gjester «mammahjerter» i dag, og der er «julegaven» til barnet gledelig delt - uten merking🙄 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 8. desember 2021 #9990 Del Skrevet 8. desember 2021 (endret) Birdo skrev (16 minutter siden): Hun gjester «mammahjerter» i dag, og der er «julegaven» til barnet gledelig delt - uten merking🙄 Mener du at «julegaven» til barnet er omtalt og at den er sponset? I såfall er det ille. Endret 8. desember 2021 av Lill :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 8. desember 2021 #9991 Del Skrevet 8. desember 2021 8 hours ago, Lizard said: Jeg skjønner ikke hvilke foreldre som Ikke har klart å få med seg at sånne 'gå/stå' leker ikke er bra. Det var allment kjent for 10 år siden liksom... For 20 år siden også. Jeg tror egentlig det er problemet, for jeg ser overraskende mange bruke slike. Det var allmennkunnskap før, men siden de da ble mindre populære forsvant jo også allmennkunnskapen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 9. desember 2021 #9992 Del Skrevet 9. desember 2021 Lill skrev (På 8.12.2021 den 21.32): Mener du at «julegaven» til barnet er omtalt og at den er sponset? I såfall er det ille. Jepp. Glemte dessverre å ta skjermbilde, men hun la ut bilde av barnet oppi den hoppehusken og skrev «tidlig julegave til *****». Samme dag på egen kanal skrev hun reklame for Mimmis(på et av bildene hvert fall)..😒 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 9. desember 2021 #9993 Del Skrevet 9. desember 2021 Birdo skrev (9 minutter siden): Jepp. Glemte dessverre å ta skjermbilde, men hun la ut bilde av barnet oppi den hoppehusken og skrev «tidlig julegave til *****». Samme dag på egen kanal skrev hun reklame for Mimmis(på et av bildene hvert fall)..😒 Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å merke riktig. Og hva er greia med å bruke mindreårig som innhold på hennes kanaler? Tydelig at det er det som er inntektsgrunnlaget i disse dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 9. desember 2021 #9994 Del Skrevet 9. desember 2021 Birdo skrev (38 minutter siden): Jepp. Glemte dessverre å ta skjermbilde, men hun la ut bilde av barnet oppi den hoppehusken og skrev «tidlig julegave til *****». Samme dag på egen kanal skrev hun reklame for Mimmis(på et av bildene hvert fall)..😒 Jeg og så det. Har aldri sett henne merke når hun gjestesnapper selv om det ofte er samme greiene som merkes på egen story. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lopploella Skrevet 10. desember 2021 #9995 Del Skrevet 10. desember 2021 Albbas skrev (På 8.12.2021 den 21.36): For 20 år siden også. Jeg tror egentlig det er problemet, for jeg ser overraskende mange bruke slike. Det var allmennkunnskap før, men siden de da ble mindre populære forsvant jo også allmennkunnskapen... Dette var kjent også for 35 år siden. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hebi Skrevet 10. desember 2021 #9996 Del Skrevet 10. desember 2021 Lopploella skrev (7 timer siden): Dette var kjent også for 35 år siden. Det var også godt kjent for 4 år siden når jeg fikk barn. Ble advart av helsesøster på kontrollerne. Så dette burde vært opplyst om på alle helsestasjoner. Burde vært forbudt å selge å Hvertfall forbudt for en *influenser* å reklamere for. Men hva gjør man ikke for noen kroner på bok. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingi198 Skrevet 10. desember 2021 #9997 Del Skrevet 10. desember 2021 Hebi skrev (39 minutter siden): Det var også godt kjent for 4 år siden når jeg fikk barn. Ble advart av helsesøster på kontrollerne. Så dette burde vært opplyst om på alle helsestasjoner. Burde vært forbudt å selge å Hvertfall forbudt for en *influenser* å reklamere for. Men hva gjør man ikke for noen kroner på bok. Tror de fleste helsestasjoner gir ut informasjon om dette😊 Vi fikk også info om dette, på barselgruppe. Tror det var 4 mnd. Kontrollen med fysio og helsesøster. Der ble det sagt at det ikke er anbefalt, men om man absolutt «måtte» anskaffe det. Så skulle man IALLEFALL ikke sette baby der over lang tid for seg selv. Max 5-10 min bruk om gangen, SAMMEN med baby som noe gøy sammen. Så tror egentlig alle blir informert, men enten lukker ørene, eller bruker det kort tid pr gang sammen med baby for noe gøy sammen…. Hadde vært veldig greit om hun hadde tatt med hva som er «anbefalt» om man først skal bruke sånt, all den tid det er reklame…. Ellers håper jeg at de fleste foreldre er opplyste og vet dette 🙈 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 10. desember 2021 #9998 Del Skrevet 10. desember 2021 (endret) Tenker at det er problematisk at en influenser som har inngått en avtale med en annonsør velger å reklamerer for noe som er frarådet (tenker da på gåstol). Og i tillegg har de altså valgt å kalle dette en « julegave». Bemerker meg at det fortsatt reklameres for onepiece fra Ellos, uten å merkes. Ellos må være superfornøyd med all den reklamen de får «gratis». Endret 10. desember 2021 av Lill :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 10. desember 2021 #9999 Del Skrevet 10. desember 2021 Det forundrer meg at influencere aldri klarer å gi praktisk informasjon når de reklamerer for et produkt. Ingen informasjon ang aktivitetssenteret (som jeg her finner ut er frarådet, det var ikke enkelt å Google), Hårfjerningslaseren hadde også null info første runde, men litt andre runde ang alle som ikke kan bruke den. Til å være reklameplakater så gir influencere ut veldig lite informasjon om produktet, det er liksom bare «anbefales», «denne var god» eller lignende. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hufsaaaaa Skrevet 10. desember 2021 #10000 Del Skrevet 10. desember 2021 Hebi skrev (4 timer siden): Burde vært forbudt å selge å Hvertfall forbudt for en *influenser* å reklamere for. Men hva gjør man ikke for noen kroner på bok. For la oss være ærlige, dere; det er ikke så farlig så lenge pengene kommer inn. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå