Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

panzerpølsa skrev (8 minutter siden):

Nå er vel heller ikke Drage en særlig god reklame for hverken kosthold, treningsprogram eller livsstilsendring. Da hun selv ikke greier å fullføre, gjennomføre eller holde på resultatene. Noe som igjen kanskje burde være en pekepinn på hvor dumt det er å følge slike ekstreme greier. 

Tvert imot. Hun er perfekt reklame for den mest sårbare gruppen; de som sliter med overspising, binge and purge behaviour, «har prøvd alt», vært overvektige mesteparten av livet og ofte «feiler». 

Det skumleste er at hun har mer troverdighet på denne måten fordi det er gjenkjennbart. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*blueberry* skrev (1 minutt siden):

Tvert imot. Hun er perfekt reklame for den mest sårbare gruppen; de som sliter med overspising, binge and purge behaviour, «har prøvd alt», vært overvektige mesteparten av livet og ofte «feiler». 

Det skumleste er at hun har mer troverdighet på denne måten fordi det er gjenkjennbart. 

Men det fungerer jo ikke for henne på noen måte, ingen av disse prosjektene hennes varer. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

panzerpølsa skrev (2 minutter siden):

Men det fungerer jo ikke for henne på noen måte, ingen av disse prosjektene hennes varer. 

Nei, men for de i en lignende (og sårbar) situasjon så er dette bedre markedsføring enn noen som ikke har denne bakgrunnen. Slik er det bare. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
panzerpølsa skrev (6 minutter siden):

Men det betyr ikke så mye i det lange løp, det er venninne og gjenkjennelsesfaktoren som betyr mest når det gjelder kommersiell markedsføring på sosiale medier. Og grooming så klart. Her er HD et perfekt eksempel på det ovennevnte. I tillegg så utløser problematikken sympati og følelsen av at man er et «dårlig menneske» gjennom å kritisere noen med denne type problematikk, og dette er også noe HD benytter seg av. De det faktisk er synd på er alle disse som blir utsatt for reklame og grooming fra HD, fordi de fortsatt tror at hun er genuin og gjør dette for å hjelpe. Når det så tydelig er cash som målet.

Endret av Lill :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HD fremmer ikke perfeksjon, og påvirker ikke negativt hva gjelder kroppspress. (Litt usikker her, for hvem bestemmer egentlig hvem som påvirkes av hva?) 

Hun fremstår troverdig og autentisk, og som ekspert innenfor fagområdene overvekt, og keto/FUS. På den måten skaper hun lett kjøpsintensjon hos forbrukerne, særlig med tanke på hvor mye skjult reklame hun har. Folk flest liker å se mennesker med vanlige kropper i reklame, så det er ikke nødvendigvis et minus for selgeren/influenceren HD.

Så er spørsmålene: Er å påvirke til økt forbruk negativ påvirkning, eller er negativ påvirkning bare når CBE viser magemusklene? ER HD en positiv påvirker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Finlay skrev (3 minutter siden):

HD fremmer ikke perfeksjon, og påvirker ikke negativt hva gjelder kroppspress. (Litt usikker her, for hvem bestemmer egentlig hvem som påvirkes av hva?) 

Hun fremstår troverdig og autentisk, og som ekspert innenfor fagområdene overvekt, og keto/FUS. På den måten skaper hun lett kjøpsintensjon hos forbrukerne, særlig med tanke på hvor mye skjult reklame hun har. Folk flest liker å se mennesker med vanlige kropper i reklame, så det er ikke nødvendigvis et minus for selgeren/influenceren HD.

Så er spørsmålene: Er å påvirke til økt forbruk negativ påvirkning, eller er negativ påvirkning bare når CBE viser magemusklene? ER HD en positiv påvirker?

Dette er gode spørsmål, men jeg vil anta at svarene vil variere utifra hvem som føler seg truffet av markedsføringen? Jeg likte HD veldig godt tidligere da jeg opplevde henne som en motvekt til «glansede magasin» influensere. Hun var god til å inspirere innenfor trening og klær i større str. Har oppdaget at Aurora Hoff treffer meg bedre. Både i forhold til klær, stil og mat. Og det beste av alt, hun bruker ikke barn i reklame. For ja, det går faktisk å være mamma og influenser, uten at man trenger å bruke egne barn i reklame.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finlay skrev (12 minutter siden):

Jeg kan lett påvirkes negativt av kropps- og vektfokus selv om influenceren er overvektig. HD spesielt fremmer triggende syn i meg på hvordan hun elsker og fremhever kragebein, snakket om hvordan hun hatet kroppen sin før og alle slankeprodukter hun har prøvd osv.

De elsker også å se noen som har sprekker og faller litt av. Normale mennesker vil ikke klare perfeksjon og derfor er HD bedre reklame enn tynnere influencere som klarer å holde seg til målet hele veien. HDs mønster er gjenkjennbart, troverdig og oppnåelig.

Jeg opplever ikke lengre HD som en positiv påvirker. Jeg gjorde det da hun fokuserte på treningsglede uavhengig av hvilken størrelse man var eller hvor sterk man var. Nå er innholdet mer skadelig og basert på synsing og profitt med målgruppe «sårbare mennesker». CBE har i det minste ikke en så definert sårbar målgruppe. Målgruppe er det viktigste når man skal markedsføre for sitt image og da bør man ta sterkt hensyn om den målgruppen er sårbar (barn, syke, overvektige…)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at hun hadde vunnet vanvittig mye på å være helt dønn ærlig! Har aldri vært borti et menneske så har så mange forskjellige unnskyldninger og bortforklaringer på hvorfor ting ikke virker! 
Hvordan hun kan selge og tjene på et opplegg hun selv feiler gang på gang er et under. Tror noen virkelig på at det fungerer som en livsstil, når personen som fronter det feiler etter noen få dager? Eller feiler når det dukker opp noe i livet som krever tilpassing?

Hun har nevnt spiseforstyrrelse, men kommer med bortforklaringer allikevel! Inspirerende er hun i hverfall ikke lenger. 

Men kommer nok aldri noen endring der… dessverre! 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammf skrev (44 minutter siden):

Tenker at high-carb, high- fat er en dårlig kombo- ja til alt blir gjerne for mye av det gode.

Hun promoterer keto; high fat, max 5% carbs. At hun sprekker er vel ikke planlagt, men ganske vanlig med et så restriktivt kosthold. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (7 minutter siden):

Hun promoterer keto; high fat, max 5% carbs. At hun sprekker er vel ikke planlagt, men ganske vanlig med et så restriktivt kosthold. 

Kanskje det bare iscenesettes for så at på FUS-kostholdet skjer det ikke. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (7 minutter siden):

Dette er hva hun promoterer ja, har fått med meg det. Har også fått med meg hva hun inntar i tillegg til keto- det var noe med godteri-papir strødd utover stuegulvet. Går ut fra at dette inneholder sukker, derav high-carb :) 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammf skrev (13 timer siden):

Dette er hva hun promoterer ja, har fått med meg det. Har også fått med meg hva hun inntar i tillegg til keto- det var noe med godteri-papir strødd utover stuegulvet. Går ut fra at dette inneholder sukker, derav high-carb :) 

Det var vel et rent reklamestunt for å tjene mer penger. Markedsføring vet du. Ble jo fulgt opp på story med «det finnes en løsning» før umerket reklame for FUS og eget ketohefte. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lill :) skrev (48 minutter siden):

Skulle gjerne likt å vite hva Ellos mener om alle innleggene hun legger ut på IG story, som ikke er merket. 

Helt sikkert strålende fornøyde. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
*blueberry* skrev (40 minutter siden):

Helt sikkert strålende fornøyde. 

Jeg lurer på hvem det er HD reklamerer for når det gjelder disse one piecene? Det kommer nemlig ikke frem i innlegget på IG. 

52348AA1-28EC-46E5-8290-CF067C0C323E.jpeg

10E1C0E5-E75E-451B-8686-A23B9E97F501.jpeg

Endret av Lill :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Lill :) skrev (35 minutter siden):

Jeg lurer på hvem det er HD reklamerer for når det gjelder disse one piecene? Det kommer nemlig ikke frem i innlegget på IG. 

52348AA1-28EC-46E5-8290-CF067C0C323E.jpeg

10E1C0E5-E75E-451B-8686-A23B9E97F501.jpeg

Tror det er Ellos. Sto på story samme dagen som innlegget ble lagt ut. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
*blueberry* skrev (4 timer siden):

Tror det er Ellos. Sto på story samme dagen som innlegget ble lagt ut. 

Ja da har de fått mye valuta for pengene. Det er flere umerkede reklame innlegg  på IG story. 

41CB0E0A-BD2B-4766-B23A-A4BD440E20CE.png

34850F6D-CC2E-46F1-BD64-B06D4F834594.png

D0D07F14-BF43-4CBB-A014-27AB7848D603.png

F6EA1DA4-F6CE-43AE-98D7-00B5AA921815.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...