Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Nominert til Årets treningsprofil i Equal Awards, visste ikke at man ble det av å posere i treningstøy 😶

velvel.. 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 hours ago, Elisiaflisa said:

Nominert til Årets treningsprofil i Equal Awards, visste ikke at man ble det av å posere i treningstøy 😶

velvel.. 

Stussa også over den nomineringen. Årets treningsprofil? Hun har jo vært gravid halve 2021, så er ikke mye trening hun har gjennomført. Etter fødsel så har det vært veldig lite inspirerende treningsinnlegg. Har vært litt innlegg med klær, men selv de er veldig lite inspirerende pga hvordan klærne fremstilles. Men men.. kreves kanskje ikke så mye for å bli nominert? 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisiaflisa skrev (6 timer siden):

velvel.. 

Haha. Det var årets vits 🤣🤣🤣

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
Lill :) skrev (11 timer siden):

Poenget mitt var at HD åpenbart deler enkelte ting på IG story, og i følge din logikk så skjer det ikke så sant du ikke ser det med dine  egne øyne. Poenget mitt var ikke hva som skjer hos CBE. Men festlig at du kritiserer henne for å dele noe som HD også har gjort. Særlig med tanke på at vektnedgang har vært en rød tråd i HD sine sosiale medier. Men det er kanskje innenfor siden HD har høyere BMI enn CBE? 

Det jeg har erfart er at når jeg sjekker påstander fra en del her i tråden så viser det seg at påstandene varierer fra løgn til voldsomme overdrivelser. Derfor sjekker jeg påstander med «egne øyne», og oppfordrer andre til å gjøre det samme. 

Når det nå kommer påstander om seksualiserte ammebilder, morsmelk-fetisj og pupp og amming i monitor daglig, så sjekker jeg det ut. Og finner det ikke bevist. Forsvaret da er at det er på Story. Jeg kommer til å sjekke det de neste ukene og oppdatere dere daglig. I går fikk jeg sett 23 timer bakover, fant ikke noe, i dag fant jeg ikke ammebilder, men en Story så jeg ca 10 cm kløft. Ingen morsmelk, ingen pumping. Så vet du det. 

Du som er opptatt av redelighet på forumet burde være superfornøyd med at påstander som ikke har rot i virkeligheten blir ettergått. 

Hva gjelder CBE og HD så vil jeg alltid mene at det er forskjell på skadepotensialet i det de poster i sine kanaler med utgangspunkt i kroppen som presenteres, type innhold og sum av skadelig innhold som kan påvirke negativt. En ting er det som handler om kropp, noe annet er forskjellen som omhandler perfeksjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CecilieX skrev (1 time siden):

Det jeg har erfart er at når jeg sjekker påstander fra en del her i tråden så viser det seg at påstandene varierer fra løgn til voldsomme overdrivelser. Derfor sjekker jeg påstander med «egne øyne», og oppfordrer andre til å gjøre det samme. 

Når det nå kommer påstander om seksualiserte ammebilder, morsmelk-fetisj og pupp og amming i monitor daglig, så sjekker jeg det ut. Og finner det ikke bevist. Forsvaret da er at det er på Story. Jeg kommer til å sjekke det de neste ukene og oppdatere dere daglig. I går fikk jeg sett 23 timer bakover, fant ikke noe, i dag fant jeg ikke ammebilder, men en Story så jeg ca 10 cm kløft. Ingen morsmelk, ingen pumping. Så vet du det. 

Du som er opptatt av redelighet på forumet burde være superfornøyd med at påstander som ikke har rot i virkeligheten blir ettergått. 

Hva gjelder CBE og HD så vil jeg alltid mene at det er forskjell på skadepotensialet i det de poster i sine kanaler med utgangspunkt i kroppen som presenteres, type innhold og sum av skadelig innhold som kan påvirke negativt. En ting er det som handler om kropp, noe annet er forskjellen som omhandler perfeksjon. 

Det du skriver her er et prakteksemplar på hvordan vi som publikum leser og tolker det influencere deler basert på et inntrykk vi allerede har dannet oss etter å ha fulgt en influencer over tid. Det er også grunnen til at noen influencere dømmes hardere enn andre som har begått samme "feil". 

Jeg er enig med deg i at en del av det som skildres her står i kontrast med det jeg ser og er i mine øyne også en overdrivelse. Det kan imidlertid se helt annerledes ut gjennom øynene til en som er svært kritisk til HD og som derfor leser budskapet på en helt annen måte - igjen så bygger det på informasjon man har tatt til seg over tid og som gjør at man tilegner, i dette eksempelet, HD holdninger og meninger man tror at hun har. Jeg ser de samme symptomene i tråden om CBE der du til tider er svært aktiv. Jeg ser det bl.a i ditt siste innlegg der du kommenterer et bilde hun har tatt av seg selv i speilet. For en som ikke følger like godt med på livet til CBE så ser din analyse sterkt overdrevet ut. At man på bakgrunn av et enkelt bilde kan anta at en person prøver å formidle at man skal innta kun en begrenset mengde smoothie for å holde seg i kaloriunderskudd fremstår nærmest fiktivt. 

Endret av Fizzypo
Korreksjon: Ser nå at du ikke skrev det nevnte innlegget, men budskapet i teksten min står fortsatt.
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

EtLiteTroll skrev (1 minutt siden):

Legg merke til den siste amme reelsen hennes. Folk i kommentarfeltet spør henne om noen virkelig sa det til henne. Og hun svarer unnvikende, i stedet for klart "nei". I selve teksten på videoen, så har hun skrevet det midt i, rett etter avsnitt, slik at de som ikke gidder å lese ikke får det med seg at det faktisk ikke har skjedd. 

Dere kan si hva dere vil, men dette er ikke normalt. Hun sitter å fantaserer om å "bli tatt/få kjeft" av fremmede mens hun ammer, og FILMER det, og i tillegg så prøver hun å få følgerne til å tro at det har faktisk har skjedd. Hva ER det hun holder på med?! Hvem lager slike problemstillinger i hodet sitt og hisser seg sånn opp av noe som aldri har skjedd?? Og slik hun sluntrer unda å svare de som stiller spørsmål. Flaut og latterlig!! 

Jeg håper den/de psykologene som behandler henne også følger med, slik at de kan komme med råd også i forhold til hennes trang til å blottlegge seg psykisk og fysisk for hvermansen, i tide og utide,om de mener det er nødvendig. 

I mine øyne er dette skadelig for ungen og henne selv. Pinlig å se på og heller ingen god reklameplakat for klærne hun ifører seg som er alt for trange. Og alle de trenings og turklærne, hva skal hun egentlig med dem? 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tutsi123 skrev (Akkurat nå):

Jeg håper den/de psykologene som behandler henne også følger med, slik at de kan komme med råd også i forhold til hennes trang til å blottlegge seg psykisk og fysisk for hvermansen, i tide og utide,om de mener det er nødvendig. 

I mine øyne er dette skadelig for ungen og henne selv. Pinlig å se på og heller ingen god reklameplakat for klærne hun ifører seg som er alt for trange. Og alle de trenings og turklærne, hva skal hun egentlig med dem? 

Dama er jo uærlig. Det ser man i kommentarfeltet når hun lar folk tro at dette har skjedd. 

At hun fantaserer om å få kjeft av fremmede menn er jo bare helt sykt faktisk. Jeg synes det er ekkelt. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EtLiteTroll skrev (19 minutter siden):

Legg merke til den siste amme reelsen hennes. Folk i kommentarfeltet spør henne om noen virkelig sa det til henne. Og hun svarer unnvikende, i stedet for klart "nei". I selve teksten på videoen, så har hun skrevet det midt i, rett etter avsnitt, slik at de som ikke gidder å lese ikke får det med seg at det faktisk ikke har skjedd. 

Dere kan si hva dere vil, men dette er ikke normalt. Hun sitter å fantaserer om å "bli tatt/få kjeft" av fremmede mens hun ammer, og FILMER det, og i tillegg så prøver hun å få følgerne til å tro at det har faktisk har skjedd. Hva ER det hun holder på med?! Hvem lager slike problemstillinger i hodet sitt og hisser seg sånn opp av noe som aldri har skjedd?? Og slik hun sluntrer unda å svare de som stiller spørsmål. Flaut og latterlig!! 

Jeg tenker at denne reelen blir litt som de oppkonstruerte vennehistoriene til Martine Halvorsen. Den hadde vært mer troverdig om det faktisk hadde skjedd. HD sier hun selv aldri har opplevd kommentarer i offentligheten, men fronter dette som et problem hun møter i hverdagen. For meg så virker det som hun prøver å skape et problem for å trende slik som mange andre, ikke for å faktisk gjøre en forskjell. Hun sier heller ikke at hun har fått inspirasjon fra virkelige historier så da regner jeg med at hele situasjonen er oppdiktet. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (5 timer siden):

Stussa også over den nomineringen. Årets treningsprofil? Hun har jo vært gravid halve 2021, så er ikke mye trening hun har gjennomført. Etter fødsel så har det vært veldig lite inspirerende treningsinnlegg. Har vært litt innlegg med klær, men selv de er veldig lite inspirerende pga hvordan klærne fremstilles. Men men.. kreves kanskje ikke så mye for å bli nominert? 

Det er et typisk "vi vil bli agency" stunt, for å bli nominert må du kjøpe medlemsskap til 90 kr/mnd for å få tilgang til et kvinnelig comunity der du bla kan sitat "bli en del av et digitalt fellesskap med likeverdige kvinner som ønsker å starte, drive og vokse egen business på nett" og "månedlig kurs for....å vokse din merkevare". Kvalitet i alle voks -ledd her 😆

Halvparten av de nominerte er "hæ, er jeg nominert, hva er dette?" 🙈

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fizzypo skrev (45 minutter siden):

Det du skriver her er et prakteksemplar på hvordan vi som publikum leser og tolker det influencere deler basert på et inntrykk vi allerede har dannet oss etter å ha fulgt en influencer over tid. Det er også grunnen til at noen influencere dømmes hardere enn andre som har begått samme "feil". 

Jeg er enig med deg i at en del av det som skildres her står i kontrast med det jeg ser og er i mine øyne også en overdrivelse. Det kan imidlertid se helt annerledes ut gjennom øynene til en som er svært kritisk til HD og som derfor leser budskapet på en helt annen måte - igjen så bygger det på informasjon man har tatt til seg over tid og som gjør at man tilegner, i dette eksempelet, HD holdninger og meninger man tror at hun har. Jeg ser de samme symptomene i tråden om CBE der du til tider er svært aktiv. Jeg ser det bl.a i ditt siste innlegg der du kommenterer et bilde hun har tatt av seg selv i speilet. For en som ikke følger like godt med på livet til CBE så ser din analyse sterkt overdrevet ut. At man på bakgrunn av et enkelt bilde kan anta at en person prøver å formidle at man skal innta kun en begrenset mengde smoothie for å holde seg i kaloriunderskudd fremstår nærmest fiktivt. 

Jeg tror du har mye rett i dette. Ser litt av det samme i bl.a. Sophie Elise tråden. Når man har fulgt med på noen i en lengre periode ser man gjerne flere mønstre og historikk som lett kan «unnskyldes» av de som bare er innom sporadisk. Egen livsstil har også noe å si, det er enklere å sympatisere og forsvare HD når man har f.eks. en vektproblematikk fordi det er noe mer personlig. Ikke alle får med seg alle kanalene heller, så noen kan reagere på noe sagt på snap/ gjestesnaps/ Instagram innlegg/ story/ YouTube samt koblingen mellom alle disse osv. Det er også en del av influencerjobben å gjøre seg forstått og man må da være åpen for at publikum tolker det som deles forskjellig. HD har tidligere i perioder tatt konstruktiv kritikk relativt greit, men har gradvis tilegnet seg samme forsvar som resten av influencerverden dessverre.

Selvfølgelig er det en del usaklig kritikk/ latterliggjøring på rampelys, men jeg vil ikke si at det har hovedvekt (jeg synes det er godt fordelt i alle trådene, men denne tråden blir ofte singlet ut fordi det av og til handler om vekt/ livsstil, det er sårt for mange og dermed blir det fortere slått ned på av motdebattanter, noe som er bra. Latterliggjøring i de andre trådene får sjelden motstand da, ikke fullt så bra). 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg blir trist når hun skal annonsere for klesmerker og har på alt for liten størrelse og «ødelegger» klærne. Så innlegget på insta hvor hun skrev at hun var nominert med det fine treningssettet og så er buksen så trang at stoffet blir hvitt og sømmene spriker og puppene detter på utsiden. Jeg får virkelig ikke lyst til å kjøpe og ingen god reklame..

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
Fizzypo skrev (1 time siden):

Det er jo så flaut hvordan du og flere leter med lys og lykte etter min dobbeltmoral for å liksom devaluere min kritikk av en del av kritikken som HD blir til del. Synd ikke innlegget var mitt da, må ha føltes som jackpot et øyeblikk, før du innså feilen. 

Hvis du hadde lest innleggene mine med litt mindre forutinntatthet, ville du sett at jeg bruker en del tid på ordet ANTIPATI.  Påstanden min er identisk med din. En influencer som du ikke liker, vil du jevnt over lese med vrangbrillene på, og det er dette som gjør at man slutter å være objektiv, og blir subjektiv og forutinntatt. Dette må man være seg bevisst og filtrere kritikken gjennom. 

Jeg er derimot uenig i resonnementet ditt om at historikk er avgjørende og at det å ikke ha fulgt vil diskvalifisere fra å ha en mening om hva som er kritikkverdig. Om HD har lagt ut bilder tidligere som var seksualiserte, så betyr ikke det at man kan bruke det som et bevis på at bildene hun legger ut nå er seksualiserte. Det blir rett og slett urimelig og jeg savner og etterlyser svar på HVA det er ved bildene som gjør dem seksualiserte. 

Jeg mener at mangel på historikk gjør meg bedre i stand til å vurdere bildene hennes, og dermed kritikken av dem nettopp fordi jeg ikke har utviklet antipati. Bevisstheten om min egen antipati har jeg med meg i CBE-tråden, og skiller derfor sterkt mellom meninger som går på henne som person og meninger som går på det som handler om hennes yrkesutøvelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kattedama
CecilieX skrev (3 timer siden):

Det er jo så flaut hvordan du og flere leter med lys og lykte etter min dobbeltmoral for å liksom devaluere min kritikk av en del av kritikken som HD blir til del. Synd ikke innlegget var mitt da, må ha føltes som jackpot et øyeblikk, før du innså feilen. 

Hvis du hadde lest innleggene mine med litt mindre forutinntatthet, ville du sett at jeg bruker en del tid på ordet ANTIPATI.  Påstanden min er identisk med din. En influencer som du ikke liker, vil du jevnt over lese med vrangbrillene på, og det er dette som gjør at man slutter å være objektiv, og blir subjektiv og forutinntatt. Dette må man være seg bevisst og filtrere kritikken gjennom. 

Jeg er derimot uenig i resonnementet ditt om at historikk er avgjørende og at det å ikke ha fulgt vil diskvalifisere fra å ha en mening om hva som er kritikkverdig. Om HD har lagt ut bilder tidligere som var seksualiserte, så betyr ikke det at man kan bruke det som et bevis på at bildene hun legger ut nå er seksualiserte. Det blir rett og slett urimelig og jeg savner og etterlyser svar på HVA det er ved bildene som gjør dem seksualiserte. 

Jeg mener at mangel på historikk gjør meg bedre i stand til å vurdere bildene hennes, og dermed kritikken av dem nettopp fordi jeg ikke har utviklet antipati. Bevisstheten om min egen antipati har jeg med meg i CBE-tråden, og skiller derfor sterkt mellom meninger som går på henne som person og meninger som går på det som handler om hennes yrkesutøvelse.

Hvis du mener at det er antipati som er årsaken til all kritikk i HD tråden så tar du feil. Det er ikke antipati å kritisere bruk av mindreårige i kommersielle sammenhenger, eller bildebruken av mindreårige i samanheng med at mor viser frem kropp eller deler av den. Det er heller ikke antipati å påpeke at HD driver med feilinformasjon når det gjelder enkelte tema eller at hun lett tar negative tilbakemeldinger som kritikk. Tenker at jeg forstår at man har sympati for henne men ærlig talt, hvis man leter med lys og lykter så kan man vel alltids sympatisere med alle influensere som Isabel Raad, Camilla Phil, kanskje også CBE. HD er faktiske en influenser, en som selger inn kroppsfokus, mammalivet og ernæringstips. Hun klarer ikke merke reklame riktig og klarer ikke alltid å reflektere  over hva som legges ut. Slik de fleste andre gjør i hennes bransje. Og ikke minst så definerer hun seg selv som en influenser.

Endret av Lill :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Statistikk Stories, dag 2

Amming : 0

Pumping av morsmelk : 0

Pupp i monitor: Usikker, men registrert synlig kløft på en story

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Kattedama
Luckie skrev (2 timer siden):

Da var puppen ute igjen😆

En dags pause fra det innholdet, mens story er spammet ned med innhold om ikke samtykke kompetent mindreårig. Åpenbart er det de to tingene HD ønsker å by på. Ser også at  det legges ut slike bilder på IG story fremfor IG. 

Endret av Lill :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ammet tre barn og aldri hatt behov for å dra puppen opp av klærne for å amme. Skjønner faktisk ikke greia med det å dra hele brystet ut av klærne for å amme 🙄🤔😔

Jeg dro kleplagget jeg hadde på opp slik at babyene fikk amme. Brukte gjerne en ammesinglett under andre klær om det var for kjøling til bare amme singlett.

Tror aldri jeg irl har sett andre dra puppen opp og ut av klærne for å amme heller. Jeg er helt for amming over alt. Men har litt på følelsen av at den der dra puppen ut av klærne er noe influensere har startet i en protest mot at de føler det ikke er OK å amme der man har behov for det/ikke får lov å amme der de ønsker. Den protesten er jeg helt enig i, men klarer ikke å skjønne den biten med å ønske å ta frem hele brystet. Men men meg om det 🙈

Endret av Flettfrid
Rettet skriveleif
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flettfrid skrev (1 time siden):

Jeg har ammet tre barn og aldri hatt behov for å dra puppen opp av klærne for å amme. Skjønner faktisk ikke greia med det å dra hele brystet ut av klærne for å amme 🙄🤔😔

Jeg dro kleplagget jeg hadde på opp slik at babyene fikk amme. Brukte gjerne en ammesinglett under andre klær om det var for kjøling til bare amme singlett.

Tror aldri jeg irl har sett andre dra puppen opp og ut av klærne for å amme heller. Jeg er helt for amming over alt. Men har litt på følelsen av at den der dra puppen ut av klærne er noe influensere har startet i en protest mot at de føler det ikke er OK å amme der man har behov for det/ikke får lov å amme der de ønsker. Den protesten er jeg helt enig i, men klarer ikke å skjønne den biten med å ønske å ta frem hele brystet. Men men meg om det 🙈

Det kan faktisk være fordi puppene er såpass store. Mine er nok større og helt myke og det gikk ikke å ta de sånn halvveis ut av BH-er, fant heller ikke ammeklær og BH-er i min størrelse. 
Forskjellen var vel kanskje at jeg snudde meg litt bort, la genseren min halvveis over og ammet i fred. Jeg gadd ikke sitte der på utstilling med alt ute heller. Samtidig som jeg ikke gjemte meg helt bort eller satt meg på do. Det finnes en mellomting.

Med det sagt så synes jeg det er litt morsomt med at puppene alltid skal frem. Som sagt har jeg store pupper og i tenårene var de alltid fremme og tok bilder av de konstant. Et ekstremt eksponeringsbehov på puppene akkurat sånn det virker som HD har nå. Jeg sluttet med det i 18-20-års alderen og synes det er rimelig pinlig når jeg tenker over det nå. 

Endret av Fruen92
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...