Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Heartgirl skrev (21 minutter siden):

Det forstår ikke jeg heller. Synes hun har svært så negativ under svangerskapet.

Svangerskap er jo noe som de fleste av oss som har barn synes er positivt tross kvalme. 

Jeg har avfulgt HD på hennes sosiale medier for jeg synes hun har tapt seg i det siste. 

Positivt? Kjenner mange som ikke synes svangerskapet var positivt , meg selv inkluderet men man skjønner jo hvorfor det er tabu å si det , er bare å lese i denne tråden det..

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Orly skrev (29 minutter siden):

Positivt? Kjenner mange som ikke synes svangerskapet var positivt , meg selv inkluderet men man skjønner jo hvorfor det er tabu å si det , er bare å lese i denne tråden det..

Du formidlet det muligens ikke daglig til tusenvis av mennesker? 

Det finnes liten vilje hos Helene til å fokusere på noe positivt. Å bruke sine sosiale mediekanaler nærmest som en klagemur i uke etter uke, måned etter måned, er mildt sagt underlig. Man strever for å bli gravid, og deretter legges alt fokus på hvor fælt det er. Utsagn som at hun håper at forandrer mening når barnet kommer, gjør meg uvel. Sutringen over en helt naturlig vektoppgang under graviditet er bare tåpelig, du har vært mye større, og fremdeles følt deg smashing, Helene. Remember? Dette koketteriet er kleint.

Å klage og syte på denne måten, og trassig og arrogant avvise råd og tilbakemeldinger, er frekt og ufint mot leserne. Skriv dagbok hvis du ikke vil ha respons, Helene. 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
Frøken Scott skrev (59 minutter siden):

Du formidlet det muligens ikke daglig til tusenvis av mennesker? 

Det finnes liten vilje hos Helene til å fokusere på noe positivt. Å bruke sine sosiale mediekanaler nærmest som en klagemur i uke etter uke, måned etter måned, er mildt sagt underlig. Man strever for å bli gravid, og deretter legges alt fokus på hvor fælt det er. Utsagn som at hun håper at forandrer mening når barnet kommer, gjør meg uvel. Sutringen over en helt naturlig vektoppgang under graviditet er bare tåpelig, du har vært mye større, og fremdeles følt deg smashing, Helene. Remember? Dette koketteriet er kleint.

Å klage og syte på denne måten, og trassig og arrogant avvise råd og tilbakemeldinger, er frekt og ufint mot leserne. Skriv dagbok hvis du ikke vil ha respons, Helene. 

Jeg er enig i alt du skriver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fårstår ikke helene i det hele tatt. Hun snakker om hvor slitsomt det er å gå gravid, hvor tøfft det er og bla bla bla. Likevel finner hun tid og ork til å pynte seg og sminke seg hver eneste dag. Personlig orket jeg ikke å ta på meg litt mascara en gang di dagene jeg var dårlig i svangerskapet, og det var MANGE av disse dagene. Helene er fortsatt i jobb, noe veldig mange gravide skulle ønske dem kunne vært i så langt ut i svangerskapet.  Hvorfor skal hun klage hele tiden om svangerskapet? Jeg synes det er utrolig trist, for når jenta blir født og blir noen år, vil hun etterhvert google mammaen sin og finne ut av hvor mye helene har drittsnakket svangerskapet hun hadde med denne jenta, når hun i alle andres øyne hadde ett mye lettere svangerskap enn de fleste.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Helene legger mye av sin identitet i å stelle seg, sminke seg og være litt "glam" dame. Så jeg kan forstå at hun tviholder litt på akkurat det, for hvis også dette blir "tatt fra henne" i en situasjon der hun allerede ikke har helt kontroll over selv, og der hun må gi avkall på annet, hadde det sikkert vært enda verre for henne. Hun får prioritere som hun gjør. Det er jo flott at hun har stått i jobb hele svangerskapet da, men håper hun klarer å finne ro når som permisjonen er rett rundt hjørnet. Tror det vil gjøre henne godt om hun klarer å fokusere på seg og sine nærmeste og la SoMe synke litt på prioriteringslisten.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om hun klager over alt hele tida, men jeg lurer på om ikke det har noe med hennes måte å snakke om tid på. Det er mye sånn "helt ærlig, de siste dagene...", eller "den siste tida har jeg følt...". Var det i går hun sa at hun den siste tida hadde vært så utrolig kvalm, og saft blanda med farris(?) var det eneste som hjalp? I dag er det kaffe latte og karamell, noe jeg vil påstå er langt fra saft og farris. Jeg tviler ikke på at hun opplever dagene som lange og at tida nå går sakte, og da tror man kanskje at perioden med en spesiell "craving" har vart lengre enn den har. 

En avsporing her nå, men å crave spesielle matvarer under graviditet tror jeg forresten bare er noe man innbiller seg. Akkurat nå har jeg lyst på hvitost og grønnkålchips flere ganger om dagen, men jeg er langt fra gravid. (Noe jeg har vært to ganger før, bare så det er sagt). 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prover91 skrev (4 timer siden):

Jeg fårstår ikke helene i det hele tatt. Hun snakker om hvor slitsomt det er å gå gravid, hvor tøfft det er og bla bla bla. Likevel finner hun tid og ork til å pynte seg og sminke seg hver eneste dag. Personlig orket jeg ikke å ta på meg litt mascara en gang di dagene jeg var dårlig i svangerskapet, og det var MANGE av disse dagene. Helene er fortsatt i jobb, noe veldig mange gravide skulle ønske dem kunne vært i så langt ut i svangerskapet.  Hvorfor skal hun klage hele tiden om svangerskapet? Jeg synes det er utrolig trist, for når jenta blir født og blir noen år, vil hun etterhvert google mammaen sin og finne ut av hvor mye helene har drittsnakket svangerskapet hun hadde med denne jenta, når hun i alle andres øyne hadde ett mye lettere svangerskap enn de fleste.

Vel det er for mange viktig å kunne stelle seg og pynte seg når man er dårlig,  for å kunne føle seg freshere, merkelig å lage ett problem av det. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tistelblad skrev (3 timer siden):

Det virker som om hun klager over alt hele tida, men jeg lurer på om ikke det har noe med hennes måte å snakke om tid på. Det er mye sånn "helt ærlig, de siste dagene...", eller "den siste tida har jeg følt...". Var det i går hun sa at hun den siste tida hadde vært så utrolig kvalm, og saft blanda med farris(?) var det eneste som hjalp? I dag er det kaffe latte og karamell, noe jeg vil påstå er langt fra saft og farris. Jeg tviler ikke på at hun opplever dagene som lange og at tida nå går sakte, og da tror man kanskje at perioden med en spesiell "craving" har vart lengre enn den har. 

En avsporing her nå, men å crave spesielle matvarer under graviditet tror jeg forresten bare er noe man innbiller seg. Akkurat nå har jeg lyst på hvitost og grønnkålchips flere ganger om dagen, men jeg er langt fra gravid. (Noe jeg har vært to ganger før, bare så det er sagt). 

 

Du tror det ? De aller fleste craver på noe under svangerskapet , er nok ikke innbilning det 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tistelblad skrev (5 timer siden):

Det virker som om hun klager over alt hele tida, men jeg lurer på om ikke det har noe med hennes måte å snakke om tid på. Det er mye sånn "helt ærlig, de siste dagene...", eller "den siste tida har jeg følt...". Var det i går hun sa at hun den siste tida hadde vært så utrolig kvalm, og saft blanda med farris(?) var det eneste som hjalp? I dag er det kaffe latte og karamell, noe jeg vil påstå er langt fra saft og farris. Jeg tviler ikke på at hun opplever dagene som lange og at tida nå går sakte, og da tror man kanskje at perioden med en spesiell "craving" har vart lengre enn den har. 

En avsporing her nå, men å crave spesielle matvarer under graviditet tror jeg forresten bare er noe man innbiller seg. Akkurat nå har jeg lyst på hvitost og grønnkålchips flere ganger om dagen, men jeg er langt fra gravid. (Noe jeg har vært to ganger før, bare så det er sagt). 

 

Spesiell craving i svangerskapet heter pica, du kan Google det, er høyest reelt 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CecilieX skrev (På 1.6.2021 den 21.23):

Personlig synes jeg det er forfriskende med en influencer som faktisk tar til seg tilbakemeldinger. Hun fikk tilbakemeldinger på at det å kjøpe bilstol brukt ikke var så lurt. Og valgte å høre på det. Skjønner godt at man som førstegangs velger å gjøre det. 

Står i skarp kontrast til en del andre, ingen nevnt ingen glemt, som aldri tar til seg tilbakemeldinger. 

Innlegget er merket korrekt også, så å ta henne på dette virker litt som å lete med lupe etter feil. 

Det er én måte å tolke det på. Eller kanskje den tilsynelatende miljøbevisstheten (en svært populistisk opinion om dagen) ikke stikker så dypt. Jeg har ikke inntrykk av at bedriften har et særlig bevisst forhold til hverken samfunn, forbruk eller miljø eller noe annet enn seg seg. Bedriftskontoen strør rundt seg med sponsede innlegg fra billigmerker av klær og treningsklær, og påfølgende rabattkoder - for å bidra til at følgerne er med på dansen og kjøper enda mere. Overforbruk av klær og dilldall er en enorm påkjenning for miljøet, og billigkjeder som Ellos er ikke i nærheten av å være bærekraftige.

Å kjøpe brukt kan for eksempel ha med det økonomiske aspektet å gjøre: Enten fordi man er økonomisk bevisst eller fordi man rett og slett ikke har råd til å kjøpe alt nytt. Ingen av grunnene over er «feil», og det er heller ikke noe galt med å kjøpe brukt, men det kan jo være noen ting som er tryggere å kjøpe nytt enn brukt.

En alternativ forklaring til den du kommer med kan derfor for eksempel være at de kjøpte en brukt bilstol fordi det var det de hadde råd til. Men jehu(!), så kom det en mulighet for spons på en bilstol rekende også, så da hiver de seg på. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gull vaffel skrev (1 time siden):

Spesiell craving i svangerskapet heter pica, du kan Google det, er høyest reelt 

Pica er helt reelt ja, men det er noe helt annet enn å ha lyst på druer en uke eller fiskekaker en annen. Pica handler om å spise andre ting enn mat, og må vare over en lengre tid. 

Pica er en tilstand hvor personen får en sterk trang til å spise ikke-fordøyelige substanser, så som avispapir, jord, såpe, ull, maling og kull

For å kvalifisere for diagnosen pica må forstyrrelsen ha foregått over minst en måned,

https://snl.no/pica_-_psykologi

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11
Tripptrapp1 skrev (10 minutter siden):

Det er én måte å tolke det på. Eller kanskje den tilsynelatende miljøbevisstheten (en svært populistisk opinion om dagen) ikke stikker så dypt. Jeg har ikke inntrykk av at bedriften har et særlig bevisst forhold til hverken samfunn, forbruk eller miljø eller noe annet enn seg seg. Bedriftskontoen strør rundt seg med sponsede innlegg fra billigmerker av klær og treningsklær, og påfølgende rabattkoder - for å bidra til at følgerne er med på dansen og kjøper enda mere. Overforbruk av klær og dilldall er en enorm påkjenning for miljøet, og billigkjeder som Ellos er ikke i nærheten av å være bærekraftige.

Å kjøpe brukt kan for eksempel ha med det økonomiske aspektet å gjøre: Enten fordi man er økonomisk bevisst eller fordi man rett og slett ikke har råd til å kjøpe alt nytt. Ingen av grunnene over er «feil», og det er heller ikke noe galt med å kjøpe brukt, men det kan jo være noen ting som er tryggere å kjøpe nytt enn brukt.

En alternativ forklaring til den du kommer med kan derfor for eksempel være at de kjøpte en brukt bilstol fordi det var det de hadde råd til. Men jehu(!), så kom det en mulighet for spons på en bilstol rekende også, så da hiver de seg på. 

Jeg er enig. Hvorfor skal andre bloggere få kritikk for overforbruk og pushing av klær, mens det er helt ok med HD? Det er ikke det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lin11 skrev (2 timer siden):

Jeg er enig. Hvorfor skal andre bloggere få kritikk for overforbruk og pushing av klær, mens det er helt ok med HD? Det er ikke det! 

Det er langt fra bare hos HD det er en dissonans i mellom hva hun sier og hva hun gjør. Mange influensere er såååå opptatt av miljøet og dyr «og sånn», mens de deler ut rabattkoder til følgerne hos billigbutikker som produserer tekstiler med kort levetid og en lite miljøvennlig produksjonslinje i sørøst-Asia et sted. De poster bilde av seg selv som plukker plastikk én gang i året, og det er når Coop har sin premier plastplukkingskampanje og har overført penger til dem for at de skal la seg avbilde atmed en krøllete plastikkpose fra Coop som de tilsynelatende har plukket ute i naturen.

Det er veldig tydelig at de faktisk driter i miljøet, eller i alle fall ikke har tenkt å la miljøhensyn gå ut over egen livsstil, og bare er «miljøbevisst» fordi det er det som er trendy å være nå. Hadde faktisk hatt mer respekt for slike om de bare droppa teateret og viste sitt sanne egoistiske jeg. Det hadde i alle fall vært ekte. 

HD er ikke av de verste når det kommer til fake miljøbevissthet. Hun har vel bare nevnt denne tilsynelatende miljøbevisstheten når det kommer til brukt babyutstyr, og grunnen til det kan vel være at det tar seg bedre ut enn å innrømme at de kanskje ikke har råd til å kjøpe alt nytt. Eller kanskje hun håpet å lande et samarbeid med finn.no, ikke vet jeg. Ut over det, så kan jeg ikke minnes at bedriften har vist noen som helt interesse for hverken miljø eller andre aktuelle saker i samfunnet. Den leverer et plett produkt som verserer mellom dagens outfit, hverdagens opplevelser og selvdigging og later generelt ikke som den er engasjert i noe annet enn sin egen sfære.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prover91 skrev (9 timer siden):

Jeg fårstår ikke helene i det hele tatt. Hun snakker om hvor slitsomt det er å gå gravid, hvor tøfft det er og bla bla bla. Likevel finner hun tid og ork til å pynte seg og sminke seg hver eneste dag. Personlig orket jeg ikke å ta på meg litt mascara en gang di dagene jeg var dårlig i svangerskapet, og det var MANGE av disse dagene. Helene er fortsatt i jobb, noe veldig mange gravide skulle ønske dem kunne vært i så langt ut i svangerskapet.  Hvorfor skal hun klage hele tiden om svangerskapet? Jeg synes det er utrolig trist, for når jenta blir født og blir noen år, vil hun etterhvert google mammaen sin og finne ut av hvor mye helene har drittsnakket svangerskapet hun hadde med denne jenta, når hun i alle andres øyne hadde ett mye lettere svangerskap enn de fleste.

Nå er det ingen hemmelighet at utseende er veldig viktig for Helene. Det er en grunn til at hun hver gang må påpeke at hun ikke bruker sminke, de gangene hun ikke bruker det. Jeg tror også at det ikke bare er fødselsdepresjon som er i anmarsj, men også bekymringer knyttet til at kroppen endrer seg. Det er jo helt naturlig at kroppen endrer seg under en graviditet og spesielt etter en fødsel, men så opptatt av utseende og kropp som hun er, så må de være ganske tøft for henne. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Almando skrev (10 timer siden):

Nå er det ingen hemmelighet at utseende er veldig viktig for Helene. Det er en grunn til at hun hver gang må påpeke at hun ikke bruker sminke, de gangene hun ikke bruker det. Jeg tror også at det ikke bare er fødselsdepresjon som er i anmarsj, men også bekymringer knyttet til at kroppen endrer seg. Det er jo helt naturlig at kroppen endrer seg under en graviditet og spesielt etter en fødsel, men så opptatt av utseende og kropp som hun er, så må de være ganske tøft for henne. 

Nettopp derfor tipper jeg fokuset hennes etter fødsel er å gå ned mest mulig, FUS, trening og masse stress knyttet til dette. Plutselig var hun normalvektig etter mange år som sterkt overvektig, og det er klart det da kan bli veldig fokus på utseendet. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bobleplasten
Almando skrev (11 timer siden):

Nå er det ingen hemmelighet at utseende er veldig viktig for Helene. Det er en grunn til at hun hver gang må påpeke at hun ikke bruker sminke, de gangene hun ikke bruker det. Jeg tror også at det ikke bare er fødselsdepresjon som er i anmarsj, men også bekymringer knyttet til at kroppen endrer seg. Det er jo helt naturlig at kroppen endrer seg under en graviditet og spesielt etter en fødsel, men så opptatt av utseende og kropp som hun er, så må de være ganske tøft for henne. 

Jeg blir kvalm av alle som inne i denne tråden indirekte godter seg både av at hun har en tøff graviditet og spekulerer i om hun kan ha en fødseldepresjon. Hva skal dette hjelpe for egentlig, ut over at hun ser at det er en stor gruppe på internett som koser seg med motgangen hennes? 

Disse innleggene som dette er virkelig utkrystallisert sjangeren, der man FØRST rakker ned på Helene for å være forfengelig, og deretter er "liksombekymret" for den psykiske helsen hennes. Spar meg. 

Når man ikke har det så greit, er det faktisk for mange viktig å holde utseendet noenlunde fresht. Det er ganske vanlig at folk også under behandling av psykiske lidelser oppfordres til å holde personlig hygiene ved like, ta på seg noe fint (om de orker) og så videre., Fordi det blir en ekstra belastning om man også blir matt av det man ser i speilet hver dag, og det å ta vare på seg selv og egenpleie er en grunnleggende positiv ting å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bobleplasten skrev (40 minutter siden):

Jeg blir kvalm av alle som inne i denne tråden indirekte godter seg både av at hun har en tøff graviditet og spekulerer i om hun kan ha en fødseldepresjon. Hva skal dette hjelpe for egentlig, ut over at hun ser at det er en stor gruppe på internett som koser seg med motgangen hennes? 

Disse innleggene som dette er virkelig utkrystallisert sjangeren, der man FØRST rakker ned på Helene for å være forfengelig, og deretter er "liksombekymret" for den psykiske helsen hennes. Spar meg. 

Når man ikke har det så greit, er det faktisk for mange viktig å holde utseendet noenlunde fresht. Det er ganske vanlig at folk også under behandling av psykiske lidelser oppfordres til å holde personlig hygiene ved like, ta på seg noe fint (om de orker) og så videre., Fordi det blir en ekstra belastning om man også blir matt av det man ser i speilet hver dag, og det å ta vare på seg selv og egenpleie er en grunnleggende positiv ting å gjøre. 

"Indirekte godter seg"?  "Koser seg med motgangen hennes"? "Liksombekymret"?

Du verden. Her bygges det drøye stråmenn, får'n si. Ugreit.

Avsnitt to; "utkrystallisert sjangeren"? Hva mener du med det? 

 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bobleplasten

Det er ikke stråmenn. Det er sjangeren her inne.

For eksempel i perioder Helene går opp i vekt. Da renner tråden over av innlegg om at "jaja dette må være veldig tungt for henne å gå opp igjen i vekt, hadde hun bare tenkt mer på *min personlige kjepphest X* ville nok dette gått mye bedre". I perioder der det faktisk går bra med kosthold og trening må man vri kritikken over på noe annet, så man fortsatt kan mene at Helene er dårlig. For eksempel ved å si at hun gjør kroppspress, er utidig forfengelig eller besatt av kosthold og trening (når det går dårlig er hun for lite dedikert, for lat osv). 

For ikke snakke om alle dem som i tide og utide skal trekke opp ting hun har begynt på og ikke fullført. Som en sånn he he ikke dette klarte hun fullføre heller. Som om hun er den eneste i verden med noe halvferdig. Eller at hun har byttet jobb/karriere en del. Hver gang noe ikke går som forventet, er det bare til å telle ned til noen skal trekke det opp som en "hva var det jeg/vi sa"-greie. 

Og det "bekymringsgreiene" handler ikke om bekymring i det hele tatt. Det handler om å indirekte kritisere valgene hun tar ved å stemple henne som enten forfengelig, lat, egoistisk, uansvarlig, eller liknende, og handler 0 om reell bekymring. 

Bobleplasten skrev (På 13.1.2021 den 7.17):

Som om lavkarbo eller ikke har noe å si. Selvfølgelig vil Helenes følgere lete med lys og lykter etter ting å kritisere også tilknyttet mammarollen hennes og *spoiler alert* alt kommer til å være galt, uansett hva hun gjør. For eksempel:

Om hun har en aktiv graviditet og barselstid, så kommer mange brukere her inne til å være dypt bekymret for at Helene er for ego, at hun bare fokuserer på treningen, at hun trener på "feil" måte (dette betyr vanligvis annerledes enn avsender gjorde, eller vennene hennes), at hun ikke prioriterer å bruke tiden sammen med baby eller nyte graviditetstiden.

Om hun har en roligere graviditetstid, trapper ned og har et klistremerkebarn man sitter og ammer i sofaen døgnet rundt, så vil de samme brukerne være dypt bekymret for at alt det gode arbeidet Helene legger ned vil bli reversert, at hun skal falle tilbake på gamle vaner, at hun hadde kommet seg bedre til hektene med mer aktivitet og noen vil også bare for sikkerhets skyld skrive at de er redd at hun har en barselsdepresjon, bare fordi de er så bekymret altså. Ikke for å drive med ondsinnet spekulasjon 😄

 

Endret av Bobleplasten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bobleplasten skrev (4 timer siden):

Når man ikke har det så greit, er det faktisk for mange viktig å holde utseendet noenlunde fresht. Det er ganske vanlig at folk også under behandling av psykiske lidelser oppfordres til å holde personlig hygiene ved like, ta på seg noe fint (om de orker) og så videre., Fordi det blir en ekstra belastning om man også blir matt av det man ser i speilet hver dag, og det å ta vare på seg selv og egenpleie er en grunnleggende positiv ting å gjøre. 

Beklager ass, men jeg har gått i terapi i mange år for depresjon og problemer rundt selvbilde og selvtillit, og er det noen råd jeg ikke har fått, så er det å bruke mye tid på utseende, legge min verdi i utseende, påpeke til alle og enhver at jeg ikke bruker sminke når jeg ikke gjør det og diverse. Fokuset til Helene er åpenbart usunt, og jeg "godter" meg ikke av det, jeg føler meg trist for jeg vet at å leve med et slikt mindset, ikke er hyggelig. Det er stressende, vondt og en belastning. 

Ingenting galt i å være forfengelig. Ingenting galt i å verdsette et vakkert ytre. Vi mennesker liker skjønnhet og liker ting som er estetisk vakkert. Men det er forskjell på å være forfengelig og besatt av å se bra ut og besatt av hvordan man ser ut. Jeg syns bare det hele er trist, så det er derfor jeg ikke følger henne, men titter innom en gang i blant. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...