Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Kan noen forklare meg hvilken mekanisme som gjør at det å ta hårføneren på og legge den ved siden av seg med full lyd fører til avslapping?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FotbaIlflua skrev (25 minutter siden):

Kan noen forklare meg hvilken mekanisme som gjør at det å ta hårføneren på og legge den ved siden av seg med full lyd fører til avslapping?

White noise. Moren hennes pleide å støvsuge utfor rommet om kvelden når hun var barn så det gir henne trygghet. Tror hun har skrevet det på blogg før, evt Instagram. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beatbox skrev (2 timer siden):

Klager ikke HD over det meste da? Det er bitching over en lav sko...Happy lizzm...Hun virker bare ulykkelig men skal krampeaktig fremstå som en Queen som fixer det meste...Men så lenge hun tror på det selv så er vel alt greit..

Så negativ til det meste, alt er ett ork og slit. Kanskje best å legge bort telefonen når alt man leverer er negativitet og surt. Og selvsagt en og annen reklame i mellom sure greier. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gull vaffel skrev (4 timer siden):

Jeg tenker hu har fokus på feil sted, nå burde hu glede seg til å få mage, vite kjønn og kjenne liv og spark, ikke fokusere på å «få kroppen» tilbake og stresse med det. Men er vel sånn når mat, vekt å kropp har vært vanskelig så lenge. Håper hun får hjelp med eventuelle tankeskjør osv. er jo så lenge igjen av svangerskapet 

Det er ikke så lett å «bare» glede seg over det som kommer når man har slitt med kropp og vekte lenge. For min del endret fokus seg da magen kom skikkelig og det ikke var noen tvil om at det var liv inni der. Men det var vanskelig å glede seg til det når man bare følte seg tjukk i mellomtiden.

Jeg likte etterhvert å gå gravid, og følte meg ikke «ferdig» da fødselen plutselig var i gang (til tross for at den naturlig nok var nødt til å ta slutt rundt termin). Jeg var altså ikke blant de som var opptatt av å «få kroppen tilbake». Etter noen uker som mamma opplever jeg at jeg har kroppen langt mindre for meg selv nå enn under graviditeten. Om jeg ikke har babyen liggende på eller ved meg, henger han på puppen eller i sjal.

Jeg håper det snur for HD etterhvert når det blir lettere å faktisk se at man er gravid og når man kan begynne å knytte bånd til den som bor i magen. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

arnoyb skrev (4 timer siden):

Har man problemer med mat/kropp så er det ikke bare å endre fokus for at man er gravid 🤷

Jeg skriver jo det å, at det sikkert er vanskelig når mat og kropp har vært vanskelig så lenge, og st hun får hjelp med slike tanker eventuelt 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FotbaIlflua skrev (På 31.1.2021 den 20.20):

Det er et poeng i innlegget og det er ikke feil det som står der. Hun har vist over mange år at hun er flink til å starte men ikke like flink til å fullføre det hun starter på. Det har også blitt tatt flere ukloke avgjørelser når det gjelder økonomi. Pr i dag virker det som om hun har mer på stell enn hun har hatt (dvs vist fram i sosiale medier) noen gang før. Det er kjempebra! Innlegget kunne med fordel blitt redigert, tatt bort noen usaklige setninger samt blitt formulert på en annen måte for å få fram poenget på en mindre aggressiv måte.  

Hahahaha ha. "jeg ville ikke brukt akkurat de ordene." Hahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rart at hun to ganger på kort tid nevner at hun synes det er vanskelig å se på magen vokse når hun helst skulle ønske den var flat. Hun som hardnakket pleide å påstå at hun ikke har ønsket seg flat mage mens hun har slanket seg. Like troverdig som at hun ikke ønsker å bli tynn. At hun ikke er opptatt av vekta, men helsa, osv. Særlig.

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/15/2021 at 4:39 PM, likermegher said:

Rart at hun to ganger på kort tid nevner at hun synes det er vanskelig å se på magen vokse når hun helst skulle ønske den var flat. Hun som hardnakket pleide å påstå at hun ikke har ønsket seg flat mage mens hun har slanket seg. Like troverdig som at hun ikke ønsker å bli tynn. At hun ikke er opptatt av vekta, men helsa, osv. Særlig.

Ja siste innlegget der hun tydelig provosert over kommentarer på stor mage. Altså, det der "elske kroppen sin" er så utrolig falsk når det kommer fra henne. 

Hun er den siste man skal se etter på kroppspositivisme. Ikke takler hun saklige kommentarer heller, da hun åpenbart vil ha oppmerksomhet for graviditeten men IKKE si noe om at magen vokser!!! 💩

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnwife skrev (10 timer siden):

Ja siste innlegget der hun tydelig provosert over kommentarer på stor mage. Altså, det der "elske kroppen sin" er så utrolig falsk når det kommer fra henne. 

Hun er den siste man skal se etter på kroppspositivisme. Ikke takler hun saklige kommentarer heller, da hun åpenbart vil ha oppmerksomhet for graviditeten men IKKE si noe om at magen vokser!!! 💩

Selvfølgelig kan hun kommentere kroppen sin, og selvfølgelig skal ikke dere sitte på nett å gjøre det.  Forstår godt at hun blir provosert.  

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mumrikk1 skrev (34 minutter siden):

Ett innlegg om hvor ille ho har det, men kløfta - den skal med!😒

Får oppmerksomhet med kløft i bilde vettu, all oppmerksomhet er positiv oppmerksomhet for enkelte 🙄🥵

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For noen dager siden kommenterte jeg et av hennes mange før/etter-bilder. Jeg skrev noen hvor flott og naturlig hun så ut på før-bildet, og kort tid etterpå så var jeg blokkert.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Infinity said:

Selvfølgelig kan hun kommentere kroppen sin, og selvfølgelig skal ikke dere sitte på nett å gjøre det.  Forstår godt at hun blir provosert.  

Det er for faen hun som legger 110 % fokus på kropp hele tiden! Det er før og -etter bilder, lettkledde bilder og nå babybump-bilder, med bloggefoten for å fremheve rumpa. Det er hun som vil ha synlige kragebein, så de må du gjeeeerne kommentere, for da blir hun glad! 

Sier som Supero, shitshow uten like

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med dere over. Håper forresten hun får tett oppfølging for den psykiske helsen under graviditeten. Det virker allerede beintøft for henne med omveltningene og lettere blir det i hvert fall ikke.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Finnwife skrev (4 minutter siden):

Det er for faen hun som legger 110 % fokus på kropp hele tiden! Det er før og -etter bilder, lettkledde bilder og nå babybump-bilder, med bloggefoten for å fremheve rumpa. Det er hun som vil ha synlige kragebein, så de må du gjeeeerne kommentere, for da blir hun glad! 

Sier som Supero, shitshow uten like

Er litt på kanten, jeg vet det, men det du mener er altså at siden hun eksponerer sin kropp så fortjener hun å få mye stygge kommentarer rundt det på samme måte som at hvis kvinner går lettkledd på byen så fortjener de å bli voldtatt. 

Den som driver med shitshow er dere. Ikke Helene. Hadde ingen kommentert alt rundt hennes kropp og utseende så hadde det heller ikke vært så mye av det

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Wenda said:

Er litt på kanten, jeg vet det, men det du mener er altså at siden hun eksponerer sin kropp så fortjener hun å få mye stygge kommentarer rundt det på samme måte som at hvis kvinner går lettkledd på byen så fortjener de å bli voldtatt. 

Den som driver med shitshow er dere. Ikke Helene. Hadde ingen kommentert alt rundt hennes kropp og utseende så hadde det heller ikke vært så mye av det

Hahahaha hva i alle dager? Hvordan klarer du å trekke inn slutshaming/voldtekt inn i dette?!

Jeg er generelt enig i at kommentarer rundt kropp er en uting, særlig som barnløs kvinne i 30-årene som stadig får spørsmål og blikk mot magen. Men Helene har bygd seg en business rundt hele fenomenet der hun fisker etter komplimenter og har alt fokus på kropp og null på din egenverdi. De siste årene har hun forgjeves forsøkt å snu og bli positivist, da hun aldri klarte å oppnå drømmekroppen. Men det fungerer ikke for henne, da det lyser gjennom at hun er ulykkelig som overvektig.. 

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og før man blir fullstendig halshugget her; jeg syns Helene gjør mye bra. Hun er blitt flink til å kle seg og inspirerer mange inkludert meg selv, til å tørre å bruke farger og mønster, istedenfor å gjemme seg bort i sort. Hun er flink med reklame (utenom merking) for både Ellos og Change. Hun er inspirerende med sminke og jeg syns hun generelt får til mye.

Det jeg har problemer med, er denne dobbeltformidlingen om kropp. På ene siden skal du elske den som den er, med alle sine skavanker. Men på andre siden er det operasjon, FUS, filter, poseringer, kragebein og jeg vet ikke hva. 

Hun burde holde seg til skjønnhetsblogging, det er det hun er flinkest på, hvis hun absolutt må ha følgere.Psyken hennes virker ikke til å klare å ta imot saklige kommentarer iallefall. 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnwife skrev (2 timer siden):

Og før man blir fullstendig halshugget her; jeg syns Helene gjør mye bra. Hun er blitt flink til å kle seg og inspirerer mange inkludert meg selv, til å tørre å bruke farger og mønster, istedenfor å gjemme seg bort i sort. Hun er flink med reklame (utenom merking) for både Ellos og Change. Hun er inspirerende med sminke og jeg syns hun generelt får til mye.

Det jeg har problemer med, er denne dobbeltformidlingen om kropp. På ene siden skal du elske den som den er, med alle sine skavanker. Men på andre siden er det operasjon, FUS, filter, poseringer, kragebein og jeg vet ikke hva. 

Hun burde holde seg til skjønnhetsblogging, det er det hun er flinkest på, hvis hun absolutt må ha følgere.Psyken hennes virker ikke til å klare å ta imot saklige kommentarer iallefall. 

Instämmer till hundra på den här! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...