Gjest Lirah Skrevet 13. januar 2021 #5201 Del Skrevet 13. januar 2021 Huffda skrev (4 timer siden): Out of topic, men han der han er vel noe av det mest ille som finnes i den bransjen. Feminin fysikk? Ja, absolutt. Trist at han tjener godt på det han driver med. Men sånn er det når man utnytter andres sårbarhet og har et overfladisk fokus. Kropp (og sex, men er ikke tilfellet her) er ting som selger bedre enn noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaymie Skrevet 13. januar 2021 #5202 Del Skrevet 13. januar 2021 Jeg liker hvordan Helene indirekte ber folk stemme på Sophie Elise AS til årets gullbarbie på story. Årets gullbarbie er en god sak som er verdt å fremme. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Huffda Skrevet 13. januar 2021 #5203 Del Skrevet 13. januar 2021 Lirah skrev (42 minutter siden): Feminin fysikk? Ja, absolutt. Trist at han tjener godt på det han driver med. Men sånn er det når man utnytter andres sårbarhet og har et overfladisk fokus. Kropp (og sex, men er ikke tilfellet her) er ting som selger bedre enn noe annet. Ja, det han selger, er jo som alle andre, drømmen om drømmekroppen. Dessverre fronter han ekstremt usunne verdier i forhold til en del andre, og tar ikke 5 øre for å si at du må følge programmet hans til punkt og prikke ellers får du ikke resultater. Noe som resulterer i at kundene også får dårlig samvittighet og sliter med at de er viljeløse når de ikke orker å kjøre løpet ut. Det har jeg aldri sett hos noen andre i bransjen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clara80 Skrevet 14. januar 2021 #5204 Del Skrevet 14. januar 2021 Bobleplasten skrev (På 11.1.2021 den 8.17): Ååååå så nære du var å kunne skrive noe positivt uten å vinkle det over på noe utrivelig. Vet du, dette var 100% positivt ment. Jeg kjenner mange og vet om flere som har fått et vendepunkt i livet på mange måter når de har fått barn. Det får jo alle, misforstå meg riktig, men hos flere så kan det å bli foreldre være en eye-opener på flere plan. Spesielt hvis man har hatt destruktive tankesett og levemåter. Så med dette ønsker jeg Helene ALT godt, ble oppriktig glad på hennes vegne. Unner henne alt godt!! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikea Skrevet 14. januar 2021 #5205 Del Skrevet 14. januar 2021 Clara80 skrev (21 minutter siden): Vet du, dette var 100% positivt ment. Jeg kjenner mange og vet om flere som har fått et vendepunkt i livet på mange måter når de har fått barn. Det får jo alle, misforstå meg riktig, men hos flere så kan det å bli foreldre være en eye-opener på flere plan. Spesielt hvis man har hatt destruktive tankesett og levemåter. Så med dette ønsker jeg Helene ALT godt, ble oppriktig glad på hennes vegne. Unner henne alt godt!! Jeg skjønner godt hva du mente. De fleste av oss lever et relativt selvsentrert liv før barn, men særlig gjelder dette influencere. Vet med meg selv at visse selvdestruktive vaner (særlig gjeldende mat) har blitt mye bedre etter at jeg fikk barn. Er også glad for Helene og mannen, det er en så spennende periode i livet de skal gjennom 😄 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bobleplasten Skrevet 14. januar 2021 #5206 Del Skrevet 14. januar 2021 Jeg forstår også hva du mener, og jeg tror på at det var godt ment, jeg bare påpeker at lykkeønskninger som inkluderer mer eller mindre subtil kritikk av tidligere livsførsel oppfattes ikke som verken hyggelig eller godt ment når man leser det. På samme måte som følelsen du sitter igjen med etter et hyggelig besøk der det siste som sies av verten er "å så hyggelig dette var, takk at du ENDELIG tok deg tid til å komme da" ikke er positivt det heller. Selv om alle på besøket faktisk hadde hatt det veldig koselig. https://psykologisk.no/2017/02/et-giftig-stikk/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clara80 Skrevet 14. januar 2021 #5207 Del Skrevet 14. januar 2021 Ser også hva du mener, og skjønner at det kunne oppfattes som et giftig stikk til tidligere livsførsel. Men jeg skal være så ærlig å si at jeg ER kritisk til den livsførselen mange influensere og SOME-figurer fører. Jeg tror det er skadelig på sikt, og det har vi jo også mange eksempler på. Å være konstant i søkelyset, alltid ha noen som mener noe om deg, aldri føle seg bra nok...Huff nei...det unner jeg ingen. Selv om det er selvvalgt så blir det vel en ond sirkel det er vanskelig å bryte ut av. Håper foreldrerollen kan være med på å snu fokuset! Noe jeg er sikker på at den gjør. Gleder meg på Helenes vegne. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lirah Skrevet 15. januar 2021 #5208 Del Skrevet 15. januar 2021 Huffda skrev (På 13.1.2021 den 16.27): Ja, det han selger, er jo som alle andre, drømmen om drømmekroppen. Dessverre fronter han ekstremt usunne verdier i forhold til en del andre, og tar ikke 5 øre for å si at du må følge programmet hans til punkt og prikke ellers får du ikke resultater. Noe som resulterer i at kundene også får dårlig samvittighet og sliter med at de er viljeløse når de ikke orker å kjøre løpet ut. Det har jeg aldri sett hos noen andre i bransjen. Ja. Holder meg til Maksprestasjon og Styrkebror. Menn med peiling og gode verdier, og ikke minst gode svar med faglig tyngde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bobleplasten Skrevet 15. januar 2021 #5209 Del Skrevet 15. januar 2021 Lirah skrev (1 time siden): Ja. Holder meg til Maksprestasjon og Styrkebror. Menn med peiling og gode verdier, og ikke minst gode svar med faglig tyngde. Maksprestasjon har jeg også et godt inntrykk av fra nett. Ryddig og greit innhold, ikke noe tull. Ikke helt min tekopp men det er jo fordi mye av det er på veldig grunnleggende nivå, men han tror jeg oppriktig fører til en mer intelligent samtale på nett om trening og kosthold. Styrkebror? Tja. Så lenge kvinnene kler seg tilstrekkelig tekkelig, i alle fall. Han har ryddet i en del av det, men var mye meninger om antrekkene til andre damer på internett en stund, og en del annen usjarmerende adferd. Brukte ekstremt mye tid på å latterliggjøre folk som var uenige / og eller hadde annerledes tilnærming enn han selv. Og i tillegg blir mye av det han skriver om veldig innfløkt selv når han beskriver helt enkle prinsipper, som for meg virker merkelig. Det har kanskje blitt bedre, følger han ikke lenger. Begge to synder litt mot noe som jeg ikke liker veldig godt. Nemlig å drive og henge ut randoms på nett for upresise ting de sier om kosthold. Vet de gjør det for å være en slags "fornuftig motvekt" men følger du styrkebror, maksprestasjon mfl. så trenger du ikke den motvekten uansett, antageligvis følger du den kontoen aktivt fordi det apellerer til deg Men sånn holder jo Helene på også så det er vel bare måten folk kommuniserer på internett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lirah Skrevet 16. januar 2021 #5210 Del Skrevet 16. januar 2021 Kjære Helene... Nå må jeg innrømme at jeg er møkklei av å se deg klage på story over at folk sender deg meldinger med tips osv. Du har flere tusen følgere, og når du legger ut noe på story så vil du faktisk få respons på det, og de fleste vil gjerne gi tips om det er noe du fremstiller som et problem. For eksempel det med frost på frontruta. Hva forventer du at folk skal gjøre? Se storyen din og bare klikke forbi? Men når du reklamerer for noe så skal de følge linken og kjøpe det du reklamerer for? Syns hun fremstår som ekstremt arrogant. Og det skjer ofte at hun legger til "nei jeg ønsker ikke tips eller råd eller meldinger om dette" og ting i den dur. Skjønner at det kan være frustrerende med en innboks som flyter over men når du er på sosiale medier og kommuniserer med dine følgere så er det nettopp dette som skjer??? Jeg ser aldri folk med flere hundre tusen følgere klage, ikke de med millionervis av følgere heller. Ikke de som har mindre enn henne. Har faktisk ikke sett noen som klage på den måten hun gjør. Hva er poenget med å drive med sosiale medier når du helt seriøst ikke tåler noe som helst? Dette gjelder både kritikk, respons og oppmerksomhet i form av svar på story med råd, tips, kommentarer osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beatbox Skrevet 16. januar 2021 #5211 Del Skrevet 16. januar 2021 Lirah skrev (47 minutter siden): Kjære Helene... Nå må jeg innrømme at jeg er møkklei av å se deg klage på story over at folk sender deg meldinger med tips osv. Du har flere tusen følgere, og når du legger ut noe på story så vil du faktisk få respons på det, og de fleste vil gjerne gi tips om det er noe du fremstiller som et problem. For eksempel det med frost på frontruta. Hva forventer du at folk skal gjøre? Se storyen din og bare klikke forbi? Men når du reklamerer for noe så skal de følge linken og kjøpe det du reklamerer for? Syns hun fremstår som ekstremt arrogant. Og det skjer ofte at hun legger til "nei jeg ønsker ikke tips eller råd eller meldinger om dette" og ting i den dur. Skjønner at det kan være frustrerende med en innboks som flyter over men når du er på sosiale medier og kommuniserer med dine følgere så er det nettopp dette som skjer??? Jeg ser aldri folk med flere hundre tusen følgere klage, ikke de med millionervis av følgere heller. Ikke de som har mindre enn henne. Har faktisk ikke sett noen som klage på den måten hun gjør. Hva er poenget med å drive med sosiale medier når du helt seriøst ikke tåler noe som helst? Dette gjelder både kritikk, respons og oppmerksomhet i form av svar på story med råd, tips, kommentarer osv. 👏👏 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaymie Skrevet 16. januar 2021 #5212 Del Skrevet 16. januar 2021 Lirah skrev (57 minutter siden): Kjære Helene... Nå må jeg innrømme at jeg er møkklei av å se deg klage på story over at folk sender deg meldinger med tips osv. Du har flere tusen følgere, og når du legger ut noe på story så vil du faktisk få respons på det, og de fleste vil gjerne gi tips om det er noe du fremstiller som et problem. For eksempel det med frost på frontruta. Hva forventer du at folk skal gjøre? Se storyen din og bare klikke forbi? Men når du reklamerer for noe så skal de følge linken og kjøpe det du reklamerer for? Syns hun fremstår som ekstremt arrogant. Og det skjer ofte at hun legger til "nei jeg ønsker ikke tips eller råd eller meldinger om dette" og ting i den dur. Skjønner at det kan være frustrerende med en innboks som flyter over men når du er på sosiale medier og kommuniserer med dine følgere så er det nettopp dette som skjer??? Jeg ser aldri folk med flere hundre tusen følgere klage, ikke de med millionervis av følgere heller. Ikke de som har mindre enn henne. Har faktisk ikke sett noen som klage på den måten hun gjør. Hva er poenget med å drive med sosiale medier når du helt seriøst ikke tåler noe som helst? Dette gjelder både kritikk, respons og oppmerksomhet i form av svar på story med råd, tips, kommentarer osv. Jeg er for så vidt helt enig med deg, legger man noe ut må man forvente en respons. Allikevel gir jeg Helene litt takhøyde i denne perioden. Hun er sikkert hormonell og vanskeligere enn vanlig. Ikke at jeg har vært gravid enda, men er det ikke normalt å lage litt større saker av småting i denne tiden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lirah Skrevet 16. januar 2021 #5213 Del Skrevet 16. januar 2021 Jaymie skrev (1 minutt siden): Jeg er for så vidt helt enig med deg, legger man noe ut må man forvente en respons. Allikevel gir jeg Helene litt takhøyde i denne perioden. Hun er sikkert hormonell og vanskeligere enn vanlig. Ikke at jeg har vært gravid enda, men er det ikke normalt å lage litt større saker av småting i denne tiden. Det kan godt hende. Men jeg syns hun er lik seg selv fortsatt. Hun har hatt samme reaksjoner på folk sine svar tidligere, lenge før hun var gravid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaymie Skrevet 16. januar 2021 #5214 Del Skrevet 16. januar 2021 Lirah skrev (1 minutt siden): Det kan godt hende. Men jeg syns hun er lik seg selv fortsatt. Hun har hatt samme reaksjoner på folk sine svar tidligere, lenge før hun var gravid. Jo, er enig i den. Allikevel så unner jeg Helene en god opplevelse i en sårbar tid så jeg setter kritikken litt på pause. Hun skriver jo selv at det har vært mye om dagen, og folk har sikkert sendt tusen gravidtips og da blir man sliten og irritabel. Men alltid smart å tenke på hva man legger ut og hvorfor samt hvordan det muligens kan oppfattes av den som ser/ hører. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lirah Skrevet 16. januar 2021 #5215 Del Skrevet 16. januar 2021 Jaymie skrev (Akkurat nå): Jo, er enig i den. Allikevel så unner jeg Helene en god opplevelse i en sårbar tid så jeg setter kritikken litt på pause. Hun skriver jo selv at det har vært mye om dagen, og folk har sikkert sendt tusen gravidtips og da blir man sliten og irritabel. Men alltid smart å tenke på hva man legger ut og hvorfor samt hvordan det muligens kan oppfattes av den som ser/ hører. Da tenker jeg at hun burde skåne seg selv litt. Det er mulig å slå av meldingsfunksjonen slik at folk ikke kan svare på story. Da slipper hun alle tipsene og kommentarene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaymie Skrevet 16. januar 2021 #5216 Del Skrevet 16. januar 2021 Lirah skrev (Akkurat nå): Da tenker jeg at hun burde skåne seg selv litt. Det er mulig å slå av meldingsfunksjonen slik at folk ikke kan svare på story. Da slipper hun alle tipsene og kommentarene. Dette var nytt for meg, det hadde vært smart. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillehammeren Skrevet 16. januar 2021 #5217 Del Skrevet 16. januar 2021 Jaymie skrev (18 minutter siden): Jo, er enig i den. Allikevel så unner jeg Helene en god opplevelse i en sårbar tid så jeg setter kritikken litt på pause. Hun skriver jo selv at det har vært mye om dagen, og folk har sikkert sendt tusen gravidtips og da blir man sliten og irritabel. Men alltid smart å tenke på hva man legger ut og hvorfor samt hvordan det muligens kan oppfattes av den som ser/ hører. Er ikke Helene alltid irritabel når noen mener noe annet enn henne? 🤷🏻♀️ 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaymie Skrevet 16. januar 2021 #5218 Del Skrevet 16. januar 2021 lillehammeren skrev (17 minutter siden): Er ikke Helene alltid irritabel når noen mener noe annet enn henne? 🤷🏻♀️ Som regel litt passiv aggressiv, i alle fall hvis kritikken er litt krass. Men igjen, jeg ønsker å gi Helene litt slakk for akkurat dette om å ikke ønske tips i denne perioden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ikkenoledig Skrevet 16. januar 2021 #5219 Del Skrevet 16. januar 2021 Lirah skrev (1 time siden): Kjære Helene... Nå må jeg innrømme at jeg er møkklei av å se deg klage på story over at folk sender deg meldinger med tips osv. Du har flere tusen følgere, og når du legger ut noe på story så vil du faktisk få respons på det, og de fleste vil gjerne gi tips om det er noe du fremstiller som et problem. For eksempel det med frost på frontruta. Hva forventer du at folk skal gjøre? Se storyen din og bare klikke forbi? Men når du reklamerer for noe så skal de følge linken og kjøpe det du reklamerer for? Syns hun fremstår som ekstremt arrogant. Og det skjer ofte at hun legger til "nei jeg ønsker ikke tips eller råd eller meldinger om dette" og ting i den dur. Skjønner at det kan være frustrerende med en innboks som flyter over men når du er på sosiale medier og kommuniserer med dine følgere så er det nettopp dette som skjer??? Jeg ser aldri folk med flere hundre tusen følgere klage, ikke de med millionervis av følgere heller. Ikke de som har mindre enn henne. Har faktisk ikke sett noen som klage på den måten hun gjør. Hva er poenget med å drive med sosiale medier når du helt seriøst ikke tåler noe som helst? Dette gjelder både kritikk, respons og oppmerksomhet i form av svar på story med råd, tips, kommentarer osv. Morsomste av alt her er vel at engasjement er noe som øker synligheten din på IG, og noe de fleste som jobber med SoMe ønsker! Jo flere DMs, spørsmål på spørrerunde, kommentarer og delinger man får jo bedre er det. Og algoritmene til IG skiller ikke på negative og positive. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finnwife Skrevet 16. januar 2021 #5220 Del Skrevet 16. januar 2021 9 hours ago, Jaymie said: Som regel litt passiv aggressiv, i alle fall hvis kritikken er litt krass. Men igjen, jeg ønsker å gi Helene litt slakk for akkurat dette om å ikke ønske tips i denne perioden. Vel nå er hun gravid og har ikke akkurat kreft og er under livsnødvendig behandling. Graviditet er selvvalgt og ingen sykdom. Helene har bestandig vært hårsår på kritikk men en av de første og hardeste på å dele ut selv.. Hun fortjener ingen skånsomhet med mindre hun faktisk kan gå ut med noe ydmykhet og faktisk vise til at andre mennesker også betyr noe.. men åpenbart ikke... 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå