Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Jeg må si at jeg er enig i kritikken Helene legger ut på story, men samtidig blir jeg noe irritert. For her prater hun om manglende selvinnsikt og at hun ikke snakker om privatperson eller program, men hvordan det markedsføres. Her inne gjøres akkurat det samme (mot hennes bedrift), men da kalles det hat, ignoranse, sjalusi osv. Kritikk blir sjelden godt mottatt, men hun blander ikke inn advokat i det minste. 

Kanskje hun også skal få litt selvinnsikt?

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jaymie skrev (4 minutter siden):

Jeg må si at jeg er enig i kritikken Helene legger ut på story, men samtidig blir jeg noe irritert. For her prater hun om manglende selvinnsikt og at hun ikke snakker om privatperson eller program, men hvordan det markedsføres. Her inne gjøres akkurat det samme (mot hennes bedrift), men da kalles det hat, ignoranse, sjalusi osv. Kritikk blir sjelden godt mottatt, men hun blander ikke inn advokat i det minste. 

Og hun bør i alle fall slette de siste hun la ut nå, blir bare usaklig og useriøst i en eventuell sak. Når du legger nesa di oppi alt, må man forvente at det smeller tilbake innimellom. Den aktuelle aktøren er stor, og hun har vel så vidt jeg vet ingen selvopplevde episoder med vedkommende. Det er ikke alltid like smart å alltid fremme andres sak. Selvopplevd stiller sterkere, enn andres historier. Hun er selv elendig på kritikk, og går rett i forsvar med usaklig og barnslig oppførsel. Akkurat som nå. Det styrker ikke hennes fremtoning på noe som helst måte. 

I tillegg har hun selv ett unormalt stort fokus på kropp og utseende, som slettes ikke bør frifinnes bare fordi hun er stor. Det er akkurat det samme som fitnessfolks eksponering. Med utallige speilselfies og posering. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

panzerpølsa skrev (3 minutter siden):

Og hun bør i alle fall slette de siste hun la ut nå, blir bare usaklig og useriøst i en eventuell sak. Når du legger nesa di oppi alt, må man forvente at det smeller tilbake innimellom. Den aktuelle aktøren er stor, og hun har vel så vidt jeg vet ingen selvopplevde episoder med vedkommende. Det er ikke alltid like smart å alltid fremme andres sak. Selvopplevd stiller sterkere, enn andres historier. Hun er selv elendig på kritikk, og går rett i forsvar med usaklig og barnslig oppførsel. Akkurat som nå. Det styrker ikke hennes fremtoning på noe som helst måte. 

I tillegg har hun selv ett unormalt stort fokus på kropp og utseende, som slettes ikke bør frifinnes bare fordi hun er stor. Det er akkurat det samme som fitnessfolks eksponering. Med utallige speilselfies og posering. 

Måten hun går frem på i sin kritikk av andre bedrifter har aldri vært spesielt bra eller saklig. Dette gjelder andre influensere, vero moda, tights.no, og nå dette m.f. Det starter ofte saklig, men så går hun litt for langt samtidig som hun messer om alle de tingene hun selv ikke godtar fra egne kritikere. Eksempel; selvinnsikt, hvordan man bør takle kritikk osv. Alt dette som kom frem i ettertid hos bedriften hun kritiserer er fælt, men utgangspunktet hennes for å få oppmerksomhet var ikke så big deal spør du meg. «En trent kropp er tiltrekkende» har ikke nødvendigvis noe med utseendet å gjøre, men mange som er opptatt av kroppsaktivisme kan lett vinkle det ditover (trigger?). Jeg tenker at akkurat her kan man være litt raus og se at det kan oppfattes og menes på forskjellige måter. Jeg hadde ikke hørt om FF før og kommer ikke til å se noe mer på det nå etter dette, men håper Helene ser at hun har en del forbedringspotensiale på dette temaet selv. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaymie skrev (1 minutt siden):

Måten hun går frem på i sin kritikk av andre bedrifter har aldri vært spesielt bra eller saklig. Dette gjelder andre influensere, vero moda, tights.no, og nå dette m.f. Det starter ofte saklig, men så går hun litt for langt samtidig som hun messer om alle de tingene hun selv ikke godtar fra egne kritikere. Eksempel; selvinnsikt, hvordan man bør takle kritikk osv. Alt dette som kom frem i ettertid hos bedriften hun kritiserer er fælt, men utgangspunktet hennes for å få oppmerksomhet var ikke så big deal spør du meg. «En trent kropp er tiltrekkende» har ikke nødvendigvis noe med utseendet å gjøre, men mange som er opptatt av kroppsaktivisme kan lett vinkle det ditover (trigger?). Jeg tenker at akkurat her kan man være litt raus og se at det kan oppfattes og menes på forskjellige måter. Jeg hadde ikke hørt om FF før og kommer ikke til å se noe mer på det nå etter dette, men håper Helene ser at hun har en del forbedringspotensiale på dette temaet selv. 

Helt enig med budskapet, det er en forvrengt verden innen kosthold og trening. Men skal man kunne komme noen vei med kritikk, må det gjøres på en ryddig måte. Ikke med tullestemme og fjas som i dag. Og jeg er så lite for annenhånds-informasjon, i affekt. 

Jeg er selv opptatt av trening og kosthold, men kroppsfokus holder jeg meg unna. Måler fremgang på andre måter enn selfier og lettkledde bilder. Får ingenting utav hverken trente, tynne eller stores lettkledde bilder. Hverken motivasjon eller dårlige følelser. Så sett utenifra er det akkurat det samme alle disse driver med, unormalt mye fokus på utseende, og mindre på hva de faktisk kan og gjør. 

Men useriøst fjas irriterer meg, og særlig når viktige tema rotes bort i tilgjorte stemmer og passivagressiv ordføring. Jeg tror dette skremte henne, og i stedet for å ta den kampen, tuller hun bort det. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

panzerpølsa skrev (1 time siden):

Helt enig med budskapet, det er en forvrengt verden innen kosthold og trening. Men skal man kunne komme noen vei med kritikk, må det gjøres på en ryddig måte. Ikke med tullestemme og fjas som i dag. Og jeg er så lite for annenhånds-informasjon, i affekt. 

Jeg er selv opptatt av trening og kosthold, men kroppsfokus holder jeg meg unna. Måler fremgang på andre måter enn selfier og lettkledde bilder. Får ingenting utav hverken trente, tynne eller stores lettkledde bilder. Hverken motivasjon eller dårlige følelser. Så sett utenifra er det akkurat det samme alle disse driver med, unormalt mye fokus på utseende, og mindre på hva de faktisk kan og gjør. 

Men useriøst fjas irriterer meg, og særlig når viktige tema rotes bort i tilgjorte stemmer og passivagressiv ordføring. Jeg tror dette skremte henne, og i stedet for å ta den kampen, tuller hun bort det. 

Den tilgjorte stemmen og useriøse fjaset  kan hun godt slutte med. Fremstår som «besserwisser» og lite sympatisk!

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne "feminin fysikk" har fått kritikk tidligere av Maksprestasjon på instagram. Saklig og velformulert kritikk. Han ble ikke truet med advokat. 

Dobbeltmoralsk av Helene som er SÅ utseendefiksert å kritisere feminin fysikk. Det er en overfladisk bedrift hvor utseende og kropp, og som går godt fordi mange mennesker dessverre ER overfladiske. Kom ikke her å fortell meg at noen med helse som førsteprioritet går til feminin fysikk for treningsprogram og kosthold. Dit går du kun om målet er å se bra ut naken... Skremmende at han er så stor innen sitt felt som han er. Men folk gjør som de vil. Jeg bare syns det er dumt med det overfladiske fokuset. 

Endret av Lirah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gadd ikke å høre hva Helene sa på storyen (har egentlig ikke giddet å se så mye der den siste tiden), men tenker en ting etter å ha sett igjennom, snakk om å kaste stein i glasshus. Måten hun behandler følgere som er kritiske på er ikke noe bedre. Slette følgere, frekke og uriktige svar, unnskylde seg for ting hun legger ut for senere å forsvare det. Selvinnsikten hennes er selvfølgelig på topp 🏳️

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaymie skrev (14 timer siden):

Enig. Det singler høyt i glasshuset hun sitter i. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

panzerpølsa skrev (16 timer siden):

Detta x 1000! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, Helene, du har bestandig hatt kragebein, du mener at de nå er blitt synlige.. og det mener du er sinnsykt fint. Men å påpeke at en trent kropp er tiltrekkende, det er kroppspress! 🙄

Endret av Finnwife
  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnwife skrev (29 minutter siden):

Jo, Helene, du har bestandig hatt kragebein, du mener at de nå er blitt synlige.. og det mener du er sinnsykt fint. Men å påpeke at en trent kropp er tiltrekkende, det er kroppspress! 🙄

Det er nok her Helene glemmer at hun og hennes IG konto også er en bedrift. Om hun ikke markedsfører klær/ kostholdsprogram samtidig som hun skryter over synlige krageben så er assosiasjonen der allikevel siden dette er en bedriftskonto. Dette er baksiden ved å ha en bedrift som er basert på egen person og eget privatliv. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må hun på død og liv finne noen å henge ut. Måten dette firmaet driver på for å få damer ned i vekt, har jeg selv lykkes med for mange år siden, og vært stabil siden. Hun virker så hevnlysten når noen driver på med noe hun ikke liker. Sjalu kanskje? Et lite sjarmerende personlighetstrekk hun har vist mange ganger. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tutsi123 skrev (27 minutter siden):

Hvorfor må hun på død og liv finne noen å henge ut. Måten dette firmaet driver på for å få damer ned i vekt, har jeg selv lykkes med for mange år siden, og vært stabil siden. Hun virker så hevnlysten når noen driver på med noe hun ikke liker. Sjalu kanskje? Et lite sjarmerende personlighetstrekk hun har vist mange ganger. 

Tror vel heller hun prøver å få litt PR 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kartoffel skrev (2 minutter siden):

Tror vel heller hun prøver å få litt PR 

Uten tvil. Og snart kommer reklamene. For matopplegget, treningsklær osv. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnwife skrev (6 timer siden):

Får helt vondt i nakken av å se hvor anspent hun er for å få frem de berømte kragebeina 😬

De bildene er så cringe som det går an. At hun ikke skjønner det selv. Minner meg om de som presser rumpa oppi kameraet for å få den til å se større ut og som poserer i syke positurer for at midjen skal se mindre ut osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun skriver «husk solkrem» på story når noen spør om solarium. Dette er det dummeste jeg leser - har sett mange med samme misoppfatning. Det eneste solkrem gjør er jo å øke tiden man kan være i sola før man blir brun/solbrent. Hva er poenget med å betale for ekstra soltid og solkrem når man bare kan korte ned på soltida? Solkrem er jo ment for å kunne oppholde seg utendørs i sol over lengre tid, men i solarium kan man jo kontrollere tida og det gir ikke mening. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rubella skrev (1 time siden):

Hun skriver «husk solkrem» på story når noen spør om solarium. Dette er det dummeste jeg leser - har sett mange med samme misoppfatning. Det eneste solkrem gjør er jo å øke tiden man kan være i sola før man blir brun/solbrent. Hva er poenget med å betale for ekstra soltid og solkrem når man bare kan korte ned på soltida? Solkrem er jo ment for å kunne oppholde seg utendørs i sol over lengre tid, men i solarium kan man jo kontrollere tida og det gir ikke mening. 

Enhver person som bryr seg om huden sin vil ikke utsette den for solarium. Og om man bryr seg om å bruke solkrem, så legger man seg heller ikke i en solseng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tutsi123 skrev (2 timer siden):

Helt enig ! Blir for useriøs syns jeg. Hun er såpass stor på SoMe at hun burde modere seg. Helene har også stor påvirkningskraft og burde vite bedre. Jeg sitter fortsatt å venter på veien til første pull-UPs. Den skulle hun dele og det er SLIKE ting som interesser meg rundt henne, da det er ett av mine mål å kunne klare også. Tenkte hun kunne være gøy å følge, men det er jo et mål som lar vente på seg som så mye annet....desverre

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...