Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

48 minutter siden, Lirah skrev:

Jeg legger merke til at hun har foretatt mange endringer på kort tid. Kuttet ut sukker og kunstig søtning (det er vell to forskjellige prosesser tenker jeg) og begynt med periodisk faste. Veldig bra om det fungerer for henne. Kjører hun lavkarbo i tillegg? 

Hun promoterer fremdeles dette proteinpulveret som har kunstig søtning. Hun har begynt med lavkarbo også. Synes hun gaper over for mye som vanlig. Lurer på om noen som vet mer om alle disse kombinasjonene som slankeoperert? 

Endret av Miranda16
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lirah
21 minutter siden, Miranda16 skrev:

Hun promoterer fremdeles dette proteinpulveret som har kunstig søtning. Hun har begynt med lavkarbo også. Synes hun biter over for mye som vanlig. Lurer på om noen som vet mer om alle disse kombinasjonene som slankeoperert? 

Tipper at kombinasjonene er helt ok ettersom det er en stund siden hun ble operert. Søkte litt rundt nå angående kostholdsråd etter slankeoperasjon. Rådene er de samme som man gir til folk som skal slanke seg. Det er vanlige, generelle råd, det vi alle har hørt før. Se f.eks her (dette er for bypass).

Ved gastric bypass er det ikke anbefalt å ha et fettrikt kosthold, ergo ville ikke lavkarbo vært bra om hun hadde tatt gastric bypass operasjon. Men hun har jo gastric sleeve. Mulig at for mye fett ikke er ideelt da heller.

Regner med hun har forhørt seg med lege angående dette. 

Endret av Lirah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Lirah skrev:

Tipper at kombinasjonene er helt ok ettersom det er en stund siden hun ble operert. Søkte litt rundt nå angående kostholdsråd etter slankeoperasjon. Rådene er de samme som man gir til folk som skal slanke seg. Det er vanlige, generelle råd, det vi alle har hørt før. Se f.eks her (dette er for bypass).

Ved gastric bypass er det ikke anbefalt å ha et fettrikt kosthold, ergo ville ikke lavkarbo vært bra om hun hadde tatt gastric bypass operasjon. Men hun har jo gastric sleeve. Mulig at for mye fett ikke er ideelt da heller.

Regner med hun har forhørt seg med lege angående dette. 

Lavkarbo og slankeoperasjon er omdiskutert. https://www.barixclinics.com/blog/top-4-reasons-the-keto-diet-and-bariatric-surgery-are-not-a-good-fit/

Fasting også https://www.pennmedicine.org/updates/blogs/metabolic-and-bariatric-surgery-blog/2015/september/fasting-after-bariatric-surgery

Nødvendigheten av å følge denne dietten og faste etter en operasjon lurer jeg på. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Miranda16 skrev:

Hun promoterer fremdeles dette proteinpulveret som har kunstig søtning. Hun har begynt med lavkarbo også. Synes hun gaper over for mye som vanlig. Lurer på om noen som vet mer om alle disse kombinasjonene som slankeoperert? 

Dette er nok det "Frisk uten sukker" går ut på. Når man vil kutte ut sukker bør man også kutte ned på det meste av karbohydrater, da de også blir omdannet til sukker i kroppen. Dette er for å bli kvitt søtsuget mest mulig, og man oppnår et stabilt blodsukker. Føler ikke det er å "gape over for mye". Det eneste er vel at hun, som hun selv har nevnt, ikke tåler fett så godt etter operasjonen. Det blir nok en utfordring, men ut ifra det hun deler ser det nå ut til å gå greit, så langt.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lirah
2 minutter siden, Lillypad87 skrev:

Dette er nok det "Frisk uten sukker" går ut på. Når man vil kutte ut sukker bør man også kutte ned på det meste av karbohydrater, da de også blir omdannet til sukker i kroppen. Dette er for å bli kvitt søtsuget mest mulig, og man oppnår et stabilt blodsukker. Føler ikke det er å "gape over for mye". Det eneste er vel at hun, som hun selv har nevnt, ikke tåler fett så godt etter operasjonen. Det blir nok en utfordring, men ut ifra det hun deler ser det nå ut til å gå greit, så langt.

Huff, jeg hadde aldri klart det. Er altfor glad i lettbrus, frukt, poteter og brød. Men går utifra at dette er ting Helene ikke har satt særlig høyt, ergo er det enkelt å bare legge det fra seg? Må være fryktelig vanskelig å kutte ut halvparten av maten man har spist daglig i mange år f.eks. 

Jeg hadde helt glemt det der frisk uten sukker prosjektet, så er nok det hun følger, ja. Igjen så ser det ut som det går bra men nå har vell ikke disse endringene vart i mer enn 2-3 uker, maks. 

Endret av Lirah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillypad87 skrev:

Takk for oppklaring, men slankeopererte skal ikke de følge et vanlig balansert kosthold med unntak av visse matvarer? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Lirah skrev:

Huff, jeg hadde aldri klart det. Er altfor glad i lettbrus, frukt, poteter og brød. Men går utifra at dette er ting Helene ikke har satt særlig høyt, ergo er det enkelt å bare legge det fra seg? Må være fryktelig vanskelig å kutte ut halvparten av maten man har spist daglig i mange år f.eks. 

Jeg hadde helt glemt det der frisk uten sukker prosjektet, så er nok det hun følger, ja. Igjen så ser det ut som det går bra men nå har vell ikke disse endringene vart i mer enn 2-3 uker, maks. 

Hun innrømmet å ha spist kunstig sukker 17 mai, så var det noen som poengterte at det var inkvonsekvens i datoer på ulike some plattformer. Hun har alle muligheter for å komme på rett spor igjen. Mange må gå flere runder før de klarer det. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lirah
2 minutter siden, Miranda16 skrev:

Hun innrømmet å ha spist kunstig sukker 17 mai, så var det noen som poengterte at det var inkvonsekvens i datoer på ulike some plattformer. Hun har alle muligheter for å komme på rett spor igjen. Mange må gå flere runder før de klarer det. 

Jaja, det er sånt som skjer. Som du sier så er det bare å komme seg tilbake på rett spor igjen med en eneste gang og ikke drite seg ut mange dager på rad før en endelig klarer det. Ingenting er ødelagt på èn dag, men mye er ødelagt på noen uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, kindagirl skrev:

Flere som får opp mye reklame på fb fra bara sportswear? Der Helene reklamerer for tightser? 

Ser at i kommentarfeltet der så er det folk som spør hvilke str hun bruker og når hun sier L blir hun beskyldt for å lyge... Folk er rar!

Jeg vet ikke om Helene lyger på størrelsen. Men villedende er det i alle fall. Har selv tightser derfra og de er små i størrelsen. Som Helene selv sier i en YouTubevideo (tror jeg) , hun kunne godt hatt en eller to størrelser større. Da ville ikke stoffet sett så strekt og hvitt ut heller. Sånn sett tenker jeg man er en bedre ambassadør hvis man bruker klær som passer. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lirah skrev:

Kan være. 😊 Mener dog HD har nevnt at hun er veldig glad i brød. Det meste kan jo vennes på, forøvrig. Er selv veeeldig glad i brød og den slags, men spiser det veldig sjeldent nå. Har man først spist litt, så får man jo fort lyst på mer. 🤪 Det går veldig fint, og man fokuserer mer på alt man kan spise, fremfor det man ikke bør spise. De første ukene er nok tøffest, så hun har nok kommet seg over "kneika" nå, vil jeg tro. Men det krever litt å fortsette også, selvfølgelig. Drikker dog selv lettbrus i helgene, og det fungerer fint for meg, men det kan være at de kanskje skal holde seg mest mulig unna søtning på "Frisk uten sukker"-kurset - uten at jeg vet.

6 minutter siden, Miranda16 skrev:

Takk for oppklaring, men slankeopererte skal ikke de følge et vanlig balansert kosthold med unntak av visse matvarer? 

De har nok godt av å ha et stabilt blodsukker de, også. Og vil ikke akkurat si at et slikt kosthold er ubalansert. 😊 Ser for meg at det er enklere å få i seg nok proteiner, blant annet, da de spiser mye mindre etter en slik operasjon. Noe hun selv sier hun har slitt med. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvorfor hun startet på Frisk uten sukker... Var det ikke HD som hevdet at hun er helt frisk, tross sykelig fedme i mange år? 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, tutsi123 skrev:

Jeg lurer på hvorfor hun startet på Frisk uten sukker... Var det ikke HD som hevdet at hun er helt frisk, tross sykelig fedme i mange år? 

Hun vil jo åpenbart ned i vekt, men det sies aldri. Hadde vært mye mer interessant å følge en reell vektnedgang, kontra å pakke det inn med små stikk om at ansiktet er tynnere, kragebein synes osv. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Miranda16 skrev:

Å ikke spise så mye sukker er bra for oss alle, uansett hvordan du vrir og vender på det. Det er ulike typer slankeoperasjoner. Det er ikke en fast oppskrift på hva slankeopererte skal spise til alle måltider. Hun har nok forhørt seg med lege. Min kropp tåler heller ikke mye fett og jeg må holde sukkerinntaket lavt. Hun gjør så godt hun kan, ikke pirk på absolutt alt. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, tutsi123 skrev:

For at kroppen skal få det bedre , må ikke være syk for det akkurat men selvsagt må noen finne feil med det også

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, tutsi123 skrev:

Hun sier jo at hun er sukkeravhengig, og vil få kontroll over dette. Selv om hun er frisk nå, er det fortsatt en større fare for at plager og sykdom kommer snikende etterhvert på grunn av overvekt og kosthold. Sukker er jo også verstingen når det kommer til helse, så jeg synes det er fornuftig av HD å ta tak i dette, da det gir større sjanse for å opprettholde helsen. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
19 minutter siden, Lillypad87 skrev:

Hun sier jo at hun er sukkeravhengig, og vil få kontroll over dette. Selv om hun er frisk nå, er det fortsatt en større fare for at plager og sykdom kommer snikende etterhvert på grunn av overvekt og kosthold. Sukker er jo også verstingen når det kommer til helse, så jeg synes det er fornuftig av HD å ta tak i dette, da det gir større sjanse for å opprettholde helsen. 

Er det ikke hun som påstod hun ikke visste at det var noe som het sukkeravhengighet da?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke tenke meg noe mer spennende enn andre sine negler. Skikkelig interessant. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lirah
15 timer siden, tutsi123 skrev:

Går utifra at hun ikke vil være avhengig av sukker lenger? Ganske god grunn, det. Vi spiser for mye sukker uansett, så å kutte det helt ut eller kutte ned på det, det er jo bare positivt for kroppen. 

3 timer siden, Pollen skrev:

Er det ikke hun som påstod hun ikke visste at det var noe som het sukkeravhengighet da?

Jo, og så sier hun at hun har hørt om det men at hun alltid har tenkt at det er "flåsete", som hun selv sa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sozzenn

Disse tightsene hun reklamerer for.. Er de bra egentlig? Jeg er mye mindre enn helene men fremdeles ikke flat mage så enkelte tigtser ruller ned.. hun påstår jo disse skal sitte veldig bra.

Noen som har erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...