Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Gjest Lirah
Skrevet
1 minutt siden, Frøken Scott skrev:

Jeg tror knapt du finner en tykk person som ikke har fått det midt i fjeset. Mange ganger. Har du ikke opplevd det er du usedvanlig heldig. 

Når du er tynn kan det ofte ligge både bitterhet og smålig misunnelse bak kommentarene. Ikke så rart, det er jo idealet. Å være tykk er ikke det. Man kan kjøre på med body positive-greia, godta seg selv, være fornøyd med seg selv, osv - det vil uansett aldri være idealet. Jeg forstår behovet for å trøste seg selv i et samfunn som er så kroppsfokusert, men man vil alltid være den svake og udisiplinerte. Fatshaming er så jævlig vanlig. Det skyldes ikke misunnelse. 

Mener du det burde være annerledes? Altså at det burde være ideelt å være overvektig? Hva burde egentlig idealet være? 

Man vil ikke alltid være den svake og udisiplinerte, nei. Jeg kjenner mange overvektige personer og jeg ser ikke på de som svakere enn de som er slanke. Det er å generalisere, og ikke minst å fatshame, og det er ikke helt min stil. Jeg vet at mange tenker slik som meg. Du har de som fatshamer og som generaliserer, men disse menneskene er ofte kunnskapsløse - og å bry seg om hva kunnskapsløse mennesker syns, det syns jeg ikke vi burde. De kan vandre rundt i sin egen naive, dumme boble og tro de vet bedre enn andre. Det som er viktig er sannheten, og det er at disse menneskene faktisk ikke vet best. 

Når det angår Helene, så forstår jeg jo godt at hun ønsker å gå ned i vekt. Problemet er at om hun hadde elsket seg selv så høyt som hun påstår at hun gjør, så hadde hun gjort alt hun kunne for å nå målet sitt. Hun hadde tatt vare på seg selv. Hun hadde trent, hun hadde spist riktig, hun hadde brukt penger på å få hjelp til å hjelpe seg selv. Hun hadde tatt tak i eventuelle helseproblemer så snart det lot seg gjøre. Jeg personlig er ikke alltid så glad i meg selv, men i de periodene jeg er glad i meg selv og bryr meg om meg selv, så beveger jeg meg mer, jeg spiser mat som er bra for meg, gjør det jeg kan for å ta vare på meg selv, være positiv ovenfor meg selv og si til meg selv hver dag i speilet at jeg er bra nok. Når jeg ikke er glad i meg selv så propper jeg kroppen full i dritt, beveger meg ikke, sitter og hater meg selv, tråkker meg selv lengre og lengre ned i dritten. Jeg vet mange kan kjenne seg igjen i dette... Kan man være lykkelig selv om man er sykelig overvektig? Om man ikke bryr seg om hverken kropp eller helse, altså virkelig gir faen, så tror jeg nok det. Men når man er såpass kroppsfokusert som Helene er, så bryr man seg for mye om hva andre tenker og synes, man blir påvirket av andre - og hun ønsker jo å gå ned i vekt, men sliter med det. Da blir det nok negative følelser knyttet til selvtilliten. 

Mulig jeg høres bastant ut og er litt sånn "SLIK ER DET!!!", men dette er bare mine tanker og meninger, altså. Personlig har jeg aldri i det voksne liv fått høre negative kommentarer om min vekt. Jeg fikk høre det som barn, men ikke som ung voksen eller voksen. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, Lirah skrev:

..... men ingen sier det til ansiktet ditt. Når du er tynn er det automatisk sosialt akseptert å snakke nedsettende til deg (spis mer, få mer kjøtt på kroppen, det er ikke fint å være så tynn). 

Forstår godt at man heller vil være slank enn overvektig. Er overvektig selv og vil heller være slank. Kroppen min er ikke skapt for å bære flere titalls kilo overvekt. Å være slank har mange positive sider, å være overvektig er aldri en fordel. Spesielt om man ser fra et helsemessig perspektiv.... 

Du tar veldig feil når du sier folk ikke får høre det

• Liker 9
Gjest Lirah
Skrevet
1 minutt siden, Orly skrev:

Du tar veldig feil når du sier folk ikke får høre det

Det er mulig at jeg gjør. Min opplevelse er iallefall at som overvektig får man høre ting om vekten sin, ja; men man får det ikke rett i trynet, slik de tynne får. Hva andre opplever er deres sak. 

Skrevet

Jeg er ca 40 kg overvektig mens samboeren er ca 10 kg undervektig. I sosialt lag både kjente og ukjente (face 2 face) får han mer kommentarer enn meg.  Mange som tror det er "ok" å shame undervektige fremfor overvektige. Jeg opplever ikke vektshaming i mine kjente sosiale kretser (og syntes det er rart andre mener de opplever det så ofte, på tide å bytte krets?), overvektshaming opplever jeg kun "anonymt" via nettet om jeg oppsøker den type diskusjoner. Og noen sa at Drage er ikke "så" overvektig, hun er større enn meg og ingen burde bære på 40 kg + ihht helse... inkludert meg selv. Slanking er tøft, mat har stor betydning for meg og min hverdag så forstår hennes kamp. Men den biten deler hun jo egentlig ikke, enten så går alt 150% bra (selv om vi ser noe annet) eller så er alt bånn i bøtte 1 gang hver 3 mnd etter hun har lagt på seg x antall kilo. Det er ikke vanskelig å tyde at hun ikke er komfortabel på bildene sine med mindre hun stiller seg opp som en gresk statue. Så nei, jeg tror ikke hun har et avslappet forhold til kroppen sin med mindre det er under ekstremt kontrollerte situasjoner (som f.eks når HUN selv tar bilde i spesiell vinkel). 

• Liker 13
Skrevet

@Lirah Nei, på ingen måte. Fedme er helseskadelig. Det kan det selvfølgelig også være om man er sterkt undervektig. 

Og nei, jeg mener på ingen måte at tykke mennesker er svake, late, eller udisiplinerte. Jeg vet bedre enn det. Men at det er en generell fordom? Helt klart.

Det er mange grunner til overvekt, den åpenbare er selvfølgelig et for høyt kaloriinntak. Men hvorfor man overspiser har en rekke forskjellige årsaker. Og dette mener jeg vi bør mye mer ressurser på å forske mer på.

Helt enig i at kunnskapsløse bør ignoreres, men det er lettere sagt enn gjort for svært mange. Jeg jobbet for en stund siden med selvmordsforebygging blant unge voksne. En av tingene som vi snakket mest om var idealer og kroppsfokus, spesielt på sosiale medier, men også i skole/studiesituasjoner. Det er tøft der ute. Å høre unge fortvilte mennesker snakke om trakassering og fatshaming var vondt, men det verste var å høre at blir du tjukk nok stopper den direkte shamingen. I stedet blir du usynlig. Oversett, rett og slett. En gutt fortalte meg at han til slutt savnet spydighetene,  for da ble han i det minste sett. 

Om man er sykelig overvektig vil man relativt raskt få noen helsemessige utfordringer. Kan man allikevel være lykkelig? Det synes jeg det er vanskelig å svare generelt på. 

• Liker 3
Skrevet
37 minutter siden, Lirah skrev:

Det er mulig at jeg gjør. Min opplevelse er iallefall at som overvektig får man høre ting om vekten sin, ja; men man får det ikke rett i trynet, slik de tynne får. Hva andre opplever er deres sak. 

Mange som står frem å forteller om stygge kommentarer i det offentlige rom 

• Liker 3
Skrevet

I dag er det sutring om bukser. Gå på plussize butikken Zizzi, så er jeg helt sikker på at du finner ei bukse som passer deg Helene. 

• Liker 26
Skrevet (endret)

Ble kluss i quoten, får ikke endret det

47 minutter siden, tutsi123 said:

I dag er det sutring om bukser. Gå på plussize butikken Zizzi, så er jeg helt sikker på at du finner ei bukse som passer deg Helene. 

On 4/29/2020 at 11:40 AM, Orly said:

Eller velge rett størrelse.. skal man på liv og død absolutt klemme seg inn i klær som er flere.nr. for små er det klart at ikke alt er like stretchy..

Endret av Finnwife
Feil
  • Liker 9
Skrevet
19 timer siden, Lirah skrev:

Jo, hun må gå ned ganske mye for å bli normalvektig. I dagens samfunn er fedme normalisert, og om man er slank/normalvektig kan man ofte få høre at man er for tynn, må få mer fett på kroppen, ser eldre ut og dradd ut i ansiktet osv. Det er så normalt å ha ekstra på kroppen at de som er normalvektige/slanke/tynne blir sett på som usunne pga de har lite fett på kroppen. Dette gjelder selvfølgelig ikke alle, men har opplevd det stadig vekk i det virkelige liv at folk som er tynne får mer kommentarer om kroppen sin enn de som er overvektige. Det er ikke innafor å kalle en feit person for tykk, men å kalle en normalvektig person for "for tynn" er helt innafor. Rart, hæ? 

Jeg er ikke så gira på å diskutere kropp jeg heller, og jeg ønsker ikke at det skal handle om utseende. Det er lett å tråkke andre på foten når man snakker om utseende, mange blir fornærma og da er det best å bare ti still. Skal man se på det fra et helseperspektiv så taper man på alle punkt om man er i klasse fedme. Det går ikke an å si at man er sunn og aktiv med god helse når man har hårreisende for mange kg på kroppen. Helene er dog ikke innen den kategorien, nå tenker jeg på mennesker som er veldig tydelig altfor store, type 200 kg. 

Fokuset hun og mange andre har på kropp, er for meg usunt. Å poste bilder av kroppen sin daglig og snakke om alle disse valkene, strekkmerkene og cellulittene..... Jeg skjønner hva de prøver på, men for meg fungerer det ikke. Jeg mener å ha kommentert dette tidligere i tråden; jo mindre fokus på kropp, jo bedre føler man seg. Når ting ikke handler om hvordan kroppen ser ut men om indre prestasjoner, da føler man seg plutselig bedre. ALLE vet at de aller fleste har både cellulitter og strekkmerker og valker og hva det enn måtte være. Vi trenger ikke poste bilder av kroppene våre for å skjønne det. Noen er så "heldige" at de ikke har en eneste flaw. Disse menneskene er unntakene fra regelen. Og det er HELT GREIT. Vi er alle forskjellige. 

Dette er hovedsaklig BS. Fettforakt finner man alle steder, fra svigermor som kommenterer "enda et stykke kake" til leger og sykepleiere som mener at feite ikke fortjener den samme medisinske  behandlingen som slanke. Se bare på en del av sakene rundt korona nå, der det å være feit både blir kommentert og sett på som " kom jo til å dø snart uansett ". Forskning.no publiserte for noen uker siden et forskningsarbeid som viste at intensivsykepleiere (de vi har  hørt mye om i de siste, de som pleier de aller sykeste) syntes det var vanskeligere med store pasienter. Ikke bare av de mer medisinske grunnene, tungt å løfte osv, men også fordi de mente de kunne skylde seg selv for å ha blitt syke. Det er en holdning du også viser,  ved å sette fedme =dårlig helse.  

Denne holdningen møter nesten alle tjukke, folk forkler fornærmelser under at de er "bekymra" for helsa. Som om feite folk ikke vet at de er feite sjøl... 

At noen kommenterer at tynne også får kommentarer (som man alltid gjør, like forutsigbart som de som må peke på "hva med omvendt rasisme " i alle debatter om rasisme) - det er generelt ugreit å kommentere hverandres kropper og utseende. Man kan gi kompliment av typen "den buksa kledde du" eller "det var en fin farge til deg ", ikke av typen "så tynn du ser ut ". La folk ha kroppene sine i fred , med noen få unntak (de med alvorlige anorektiktiske lidelser) vet folk veldig godt hvordan de sjøl ser ut. Og feite vet det gjerne ekstra godt.

• Liker 12
Gjest Beatbox
Skrevet (endret)
48 minutter siden, Porcelain skrev:

Dette er hovedsaklig BS. Fettforakt finner man alle steder, fra svigermor som kommenterer "enda et stykke kake" til leger og sykepleiere som mener at feite ikke fortjener den samme medisinske  behandlingen som slanke. Se bare på en del av sakene rundt korona nå, der det å være feit både blir kommentert og sett på som " kom jo til å dø snart uansett ". Forskning.no publiserte for noen uker siden et forskningsarbeid som viste at intensivsykepleiere (de vi har  hørt mye om i de siste, de som pleier de aller sykeste) syntes det var vanskeligere med store pasienter. Ikke bare av de mer medisinske grunnene, tungt å løfte osv, men også fordi de mente de kunne skylde seg selv for å ha blitt syke. Det er en holdning du også viser,  ved å sette fedme =dårlig helse.  

Denne holdningen møter nesten alle tjukke, folk forkler fornærmelser under at de er "bekymra" for helsa. Som om feite folk ikke vet at de er feite sjøl... 

At noen kommenterer at tynne også får kommentarer (som man alltid gjør, like forutsigbart som de som må peke på "hva med omvendt rasisme " i alle debatter om rasisme) - det er generelt ugreit å kommentere hverandres kropper og utseende. Man kan gi kompliment av typen "den buksa kledde du" eller "det var en fin farge til deg ", ikke av typen "så tynn du ser ut ". La folk ha kroppene sine i fred , med noen få unntak (de med alvorlige anorektiktiske lidelser) vet folk veldig godt hvordan de sjøl ser ut. Og feite vet det gjerne ekstra godt.

Blir like forundret hver gang noen som vil påpeke fatshaming velger å gjøre det ved å omtale de som utsettes for det som feite...For det ordet er jo ikke stygt og fullt av forakt??!! Jo det er akkurat det det er..

Endret av Beatbox
Gjest Beatbox
Skrevet (endret)
8 minutter siden, Beatbox skrev:

Endret av Beatbox
Gjest Lirah
Skrevet
2 timer siden, Porcelain skrev:

Det er en holdning du også viser,  ved å sette fedme =dårlig helse.  

Så du mener at mennesker som er så hardt råket av fedme, at de har god helse? De kommer til å leve lange liv og kommer ikke til å bli rammet av en rekke livsstilsykdommer som følge av sin vekt? Selvfølgelig er ikke fedme synonymt med god helse. Selvfølgelig har man dårlig helse, når man ikke klarer å bevege seg og er sengeliggende som følge av overvekt. Har ikke skrevet noen steder at disse menneskene er late. Jeg vet mer som så om fedme. Jeg er overvektig selv. Ingen ønsker å bli bevegelseshemmet som følge av sin overvekt og ingen ønsker å veie 200 kg. Det må da gå an å være såpass ærlig at man sier det? Eller tenker du at en ideell livssituasjon er å kjøre scooter fordi du ikke kan gå på butikkene og å dø før du er 40 år? 

Mennesker som blir overvektige har ansvar for det selv. Mennesker som blir undervektige har ansvar for det selv. Det betyr dog ikke at "de har seg selv å takke, kan bare dø av fedme/undervekt, de fortjener ikke behandling". Så langt ifra. Vi er ansvarsfulle individer som tar valg i det daglige og det hender veldig ofte at vi mennesker gjør dårlige valg. Så dårlige valg at det går på bekostning av liv og helse. Vi får erfaringer gjennom livet som påvirker oss i stor grad, og som påvirker valgene vi tar. Noen opplever traumer, noen blir mobbet, noen får nedsatt livskvalitet som følge av alle de vonde tingene de opplever. Og dermed blir valgene menneskene tar, ikke så bra. 

Fettforakt finner man ikke alle steder, nei. I åpenbart gode miljøer så vil ikke folk sitte å pirke på andres vekt. Jeg har ALDRI opplevd dette på min arbeidsplass. Vi er mange overvektige der. Mange slanke/tynne også, og de har aldri fått kommentarer. Jeg har aldri fått kommentarer fra svigermødre eller besteforeldre. Jeg kjenner mange som aldri har fått slike kommentarer, jeg har diskutert dette temaet med flere av mine venner og kolleger. Så slutt å tro at dette er noe som plager alle i dagens samfunn. At du vanker med mennesker som har dårlige holdninger og som er kunnskapsløse, det er ikke min feil. Det er ingen andres feil. Det DU kan gjøre for å kjempe imot all denne forakten er å si imot, opplyse, dele kunnskap, ha en saklig debatt. Det finnes mange kunnskapsløse personer der ute. Opplys dem! 

1 time siden, Beatbox skrev:

Blir like forundret hver gang noen som vil påpeke fatshaming velger å gjøre det ved å omtale de som utsettes for det som feite...For det ordet er jo ikke stygt og fullt av forakt??!! Jo det er akkurat det det er..

Mange som kjemper for kroppspositivitisme bruker ordet feit, for å normalisere det og for at det ikke skal være så negativt ladet. Andre ikke, så dette er alt etter munnen som taler og øynene som ser. Jeg brukte ordet feit èn gang og det var alt du fikk ut av det jeg skrev? 😂 Kjenner jeg må realitetsorientere meg litt, er tross alt en sladretråd om Helene jeg er i... 

Gjest Beatbox
Skrevet
9 minutter siden, Lirah skrev:

Så du mener at mennesker som er så hardt råket av fedme, at de har god helse? De kommer til å leve lange liv og kommer ikke til å bli rammet av en rekke livsstilsykdommer som følge av sin vekt? Selvfølgelig er ikke fedme synonymt med god helse. Selvfølgelig har man dårlig helse, når man ikke klarer å bevege seg og er sengeliggende som følge av overvekt. Har ikke skrevet noen steder at disse menneskene er late. Jeg vet mer som så om fedme. Jeg er overvektig selv. Ingen ønsker å bli bevegelseshemmet som følge av sin overvekt og ingen ønsker å veie 200 kg. Det må da gå an å være såpass ærlig at man sier det? Eller tenker du at en ideell livssituasjon er å kjøre scooter fordi du ikke kan gå på butikkene og å dø før du er 40 år? 

Mennesker som blir overvektige har ansvar for det selv. Mennesker som blir undervektige har ansvar for det selv. Det betyr dog ikke at "de har seg selv å takke, kan bare dø av fedme/undervekt, de fortjener ikke behandling". Så langt ifra. Vi er ansvarsfulle individer som tar valg i det daglige og det hender veldig ofte at vi mennesker gjør dårlige valg. Så dårlige valg at det går på bekostning av liv og helse. Vi får erfaringer gjennom livet som påvirker oss i stor grad, og som påvirker valgene vi tar. Noen opplever traumer, noen blir mobbet, noen får nedsatt livskvalitet som følge av alle de vonde tingene de opplever. Og dermed blir valgene menneskene tar, ikke så bra. 

Fettforakt finner man ikke alle steder, nei. I åpenbart gode miljøer så vil ikke folk sitte å pirke på andres vekt. Jeg har ALDRI opplevd dette på min arbeidsplass. Vi er mange overvektige der. Mange slanke/tynne også, og de har aldri fått kommentarer. Jeg har aldri fått kommentarer fra svigermødre eller besteforeldre. Jeg kjenner mange som aldri har fått slike kommentarer, jeg har diskutert dette temaet med flere av mine venner og kolleger. Så slutt å tro at dette er noe som plager alle i dagens samfunn. At du vanker med mennesker som har dårlige holdninger og som er kunnskapsløse, det er ikke min feil. Det er ingen andres feil. Det DU kan gjøre for å kjempe imot all denne forakten er å si imot, opplyse, dele kunnskap, ha en saklig debatt. Det finnes mange kunnskapsløse personer der ute. Opplys dem! 

Mange som kjemper for kroppspositivitisme bruker ordet feit, for å normalisere det og for at det ikke skal være så negativt ladet. Andre ikke, så dette er alt etter munnen som taler og øynene som ser. Jeg brukte ordet feit èn gang og det var alt du fikk ut av det jeg skrev? 😂 Kjenner jeg må realitetsorientere meg litt, er tross alt en sladretråd om Helene jeg er i... 

For å legge meg helt på flisespikkenivå...3 ganger brukte du ordet *feit *..Og hvorfor i all verden bør et slik ord normaliseres? Et mobbeord? Jeg har selv vært overvektig og blitt mobbet som barn..og et av ordene var jo nettopp betegnelsen *feit *.og nei, jeg var langt ifra overvektig da.. Og hva er det man sier om at man for å få bukt med både mobbing og selvforakt så bør man jo snakke seg selv opp og unngå slike stygge ord når det gjelder en selv og andre.

Skrevet
19 minutter siden, Lirah skrev:

Selvfølgelig er ikke fedme synonymt med god helse. Selvfølgelig har man dårlig helse, når man ikke klarer å bevege seg og er sengeliggende som følge av overvekt.

Vi snakker vel ikke om sykelig fedme i denne tråden da. 

• Liker 3
Skrevet
20 timer siden, Lirah skrev:

Hva er poenget med slankeoperasjon da? Å bli normalvektig er et realistisk mål for mange som er overvektige. Man er ikke dømt til å være overvektig resten av livet når man er overvektig. Slutt med det tullet. 

Prøv å lat som du har bittelitt peil da i det minste. Du blir for avslørende i din uvitenhet...

• Liker 4
Skrevet

Viktig å påpeke at fedme kommer i forskjellige grader, og er ikke en selvfølge at man har dårlig helse men STOR RISIKO for fremtidig helseplager :)  Når det er sagt syntes jeg mange (inkl Helene tidligere) bruker "jeg er stor men frisk" som en hvilepute til å tenke langsiktig og ta tak i problemet, gjerne via profesjonell hjelp. Jeg tror mange tar på seg skylapper ihht at man har en kroppstilstand som er potensielt livstruende over tid. 

• Liker 10
Gjest Lirah
Skrevet
17 minutter siden, Beatbox skrev:

For å legge meg helt på flisespikkenivå...3 ganger brukte du ordet *feit *..Og hvorfor i all verden bør et slik ord normaliseres? Et mobbeord? Jeg har selv vært overvektig og blitt mobbet som barn..og et av ordene var jo nettopp betegnelsen *feit *.og nei, jeg var langt ifra overvektig da.. Og hva er det man sier om at man for å få bukt med både mobbing og selvforakt så bør man jo snakke seg selv opp og unngå slike stygge ord når det gjelder en selv og andre.

Jeg har ingenting imot at det normaliseres, men sant skal sies burde man være forsiktig med å bruke det ettersom andre kan bli støtt av det. Jeg ble selv mobbet som barn pga overvekt og feit ble ofte brukt, selv om det ikke var det mest brukte skjellsordet akkurat... Barn er kreative når de er slemme. 

10 minutter siden, Cati skrev:

Prøv å lat som du har bittelitt peil da i det minste. Du blir for avslørende i din uvitenhet...

Jeg biter ikke på herseteknikker. At du ikke har peiling er ikke min feil... 

Gjest Beatbox
Skrevet
3 minutter siden, Lirah skrev:

Jeg har ingenting imot at det normaliseres, men sant skal sies burde man være forsiktig med å bruke det ettersom andre kan bli støtt av det. Jeg ble selv mobbet som barn pga overvekt og feit ble ofte brukt, selv om det ikke var det mest brukte skjellsordet akkurat... Barn er kreative når de er slemme. 

Jeg biter ikke på herseteknikker. At du ikke har peiling er ikke min feil... 

..og man bør være forsiktig med å si det om seg selv og normalisere det. Hvorfor? Fordi det er slik jeg ser det fatshaming på høyt nivå. Hvorfor er det greit å fatshame seg selv men andre skal halshugges dersom de sier det samme som man betegner seg selv som....

Skrevet

Ang Change har jeg lurt på om de selger bare pga utseende, farver, blonder etc. Kjøpte meg to truser som var helt ubrukelig. Jeg kastet dem, og fortsetter å bruke de jeg er fornøyd med fra kappahl. Bhen hun har på i dag er jo lekker å se på, men ser ikke ut til at de løfter en tung byste slik mine fra Triumph gjør. Trusa ser det ut som hun må holde i for at den skal sitte pent for bildes skyld. Er det noen på siden her som er fornøyd med noe fra Change bortsett fra utseende. 

• Liker 12
Skrevet
36 minutter siden, tutsi123 said:

Ang Change har jeg lurt på om de selger bare pga utseende, farver, blonder etc. Kjøpte meg to truser som var helt ubrukelig. Jeg kastet dem, og fortsetter å bruke de jeg er fornøyd med fra kappahl. Bhen hun har på i dag er jo lekker å se på, men ser ikke ut til at de løfter en tung byste slik mine fra Triumph gjør. Trusa ser det ut som hun må holde i for at den skal sitte pent for bildes skyld. Er det noen på siden her som er fornøyd med noe fra Change bortsett fra utseende. 

Jeg syntes de er overpriset for å være ærlig. Var en periode jeg ofte kjøpte på Change kun fordi andre butikker manglet større størrelser. Men nå har jo alle standardkjedene også blitt gode på det, så jeg handler fast på Lindex som har alt slags utvalg :) Change er litt flinkere på mer blonder og sånt, men det går på bekostning av hvor behagelig det er å ha på. Og jeg syntes ikke Change er flinke på sexy undertøy (men det gjelder egentlig nesten alt undertøy når det skal støtte en stor byste...) Change har IKKE lengre holdbarhet på tøyet enn andre butikker, så jeg sparer meg for de pengene. Jeg syntes det er KANONDYRT der 😮 Kan jo kjøpe 3-4 BH'er på Lindex for prisen av 1 på Change... 

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...