Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet

@Lirah Det er da ingen hemmelighet at hun følger med her inne, det har hun sagt mange ganger. Skjønner henne godt!

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Gjest Lirah
Skrevet
Akkurat nå, Era Vulgaris skrev:

@Lirah Det er da ingen hemmelighet at hun følger med her inne, det har hun sagt mange ganger. Skjønner henne godt!

Nei, men sa ikke hun nylig at hun skulle slutte å følge med på slike sladderkanaler osv? Mener å huske at hun har uttalt seg om det, ja. 

Skrevet
6 minutter siden, Lirah skrev:

Nei, men sa ikke hun nylig at hun skulle slutte å følge med på slike sladderkanaler osv? Mener å huske at hun har uttalt seg om det, ja. 

Det vet jeg ikke, godt mulig du har rett i det. 

Kanskje hun, i likhet med andre influensere/bloggere, innser at KG er med å holde liv i deres virksomhet, og dermed følger med her, uansett. :vetikke:

• Liker 1
Gjest Lirah
Skrevet
3 minutter siden, Era Vulgaris skrev:

Det vet jeg ikke, godt mulig du har rett i det. 

Kanskje hun, i likhet med andre influensere/bloggere, innser at KG er med å holde liv i deres virksomhet, og dermed følger med her, uansett. :vetikke:

Mener hun sa det i en story. Ergo skal hun slutte å lese sladder om seg selv, slutte å spise sukker og slutte å drikke pepsi max. Hårete mål.... 

Jeg tror ikke jeg hadde klart å følge med på slike ting om meg selv, jeg. Det hadde sannsynligvis gjort meg trist og forbanna, iallefall når kommentarene er usaklige og unødvendige (forekommer i denne tråden også). Selvdestruktivt å lese sladder om seg selv tenker jeg. 

Skrevet

Ironisk nok er det sosiale medier som fex KG som bidrar til at influencere har en inntekt. Svært mange hadde blitt glemt om det ikke var for ulike forum

• Liker 5
Skrevet
57 minutter siden, Lirah skrev:

Skal hun slutte med sukker OG slutte med pepsi max? Altså...... 

Hun skjønner vel at det å være sykelig overvektig i lengden er skadelig for kroppen, og at selv om hun ikke har helseplager nå, så kan de banke på døra kjappere enn hun aner. Kroppen har ikke godt av at man går med 30-40 kg ekstra. Kroppen vår er ikke laget for å tåle det. Du kan være så fornøyd du vil med utseende og elske deg selv så mye du vil, helseplagene vil nå deg igjen før eller siden når du velger å være sykelig overvektig i mange år. 

Tror dere virkelig på at hun er fornøyd med seg selv? Jeg syns hun utstråler usikkerhet. Hele kroppsspråket hennes lyser usikkerhet når hun filmer seg selv, eller blir filmet. 

Hun kan ikke være åpen om at hun ønsker å være slank, da blir hun slaktet. Hun har stått for noe annet i alle de år, hun kan ikke plutselig snu.  

Mulig jeg er raus med vekt etter å ha gått opp litt selv, men jeg synes absolutt ikke hun ser ut til å måtte gå ned så mye. Føles feil å diskutere en annen sin kropp altså,  men hun bruker den jo i SOME. Hun kunne uansett bare sagt at jeg liker best å være tynn. Ferdig snakket. Det er jo det hun gjør. Etter slankeoperasjonen og mange kg ned var det en helt annen fremtoning på alle kanaler. Jeg får det bare helt opp i halsen at hun hele tiden skal påpeke at hun ikke bryr seg om store armer, cellulitter eller mage - men så er det jo det hun selv jobber for å få bort. Dropp å kommentere hele tiden hvis målet er at folk ikke skal tenke kropp 24/7. Jeg kjenner det bare blir negativt med dette motstridende budskapet. 

• Liker 12
Skrevet
26 minutter siden, Lirah skrev:

Mener hun sa det i en story. Ergo skal hun slutte å lese sladder om seg selv, slutte å spise sukker og slutte å drikke pepsi max. Hårete mål.... 

Jeg tror ikke jeg hadde klart å følge med på slike ting om meg selv, jeg. Det hadde sannsynligvis gjort meg trist og forbanna, iallefall når kommentarene er usaklige og unødvendige (forekommer i denne tråden også). Selvdestruktivt å lese sladder om seg selv tenker jeg. 

Ja, det er noe med det. Hårete mål hele veien, og da blir fallhøyden så stor. Selvinnsikt er en fin ting, og om hun hadde hatt litt mer av det, mener jeg at hun kunne vært mye mer inspirerende.
Enig i at det må være destruktivt og selvplagende å lese om seg selv, slik denne tråden er. Aldri i livet om jeg hadde stått oppreist om jeg hadde lest så mye fælt om meg selv, som HD må oppleve i denne tråden.

Gjest Beatbox
Skrevet
51 minutter siden, Era Vulgaris skrev:

Det hun har sagt er at hennes venner og mann følger med her inne fordi hun ikke orker det selv..og de rapporterer til henne hva som diskuteres..

Gjest Lirah
Skrevet
18 minutter siden, cerruti skrev:

Mulig jeg er raus med vekt etter å ha gått opp litt selv, men jeg synes absolutt ikke hun ser ut til å måtte gå ned så mye. Føles feil å diskutere en annen sin kropp altså,  men hun bruker den jo i SOME. Hun kunne uansett bare sagt at jeg liker best å være tynn. Ferdig snakket. Det er jo det hun gjør. Etter slankeoperasjonen og mange kg ned var det en helt annen fremtoning på alle kanaler. Jeg får det bare helt opp i halsen at hun hele tiden skal påpeke at hun ikke bryr seg om store armer, cellulitter eller mage - men så er det jo det hun selv jobber for å få bort. Dropp å kommentere hele tiden hvis målet er at folk ikke skal tenke kropp 24/7. Jeg kjenner det bare blir negativt med dette motstridende budskapet. 

Jo, hun må gå ned ganske mye for å bli normalvektig. I dagens samfunn er fedme normalisert, og om man er slank/normalvektig kan man ofte få høre at man er for tynn, må få mer fett på kroppen, ser eldre ut og dradd ut i ansiktet osv. Det er så normalt å ha ekstra på kroppen at de som er normalvektige/slanke/tynne blir sett på som usunne pga de har lite fett på kroppen. Dette gjelder selvfølgelig ikke alle, men har opplevd det stadig vekk i det virkelige liv at folk som er tynne får mer kommentarer om kroppen sin enn de som er overvektige. Det er ikke innafor å kalle en feit person for tykk, men å kalle en normalvektig person for "for tynn" er helt innafor. Rart, hæ? 

Jeg er ikke så gira på å diskutere kropp jeg heller, og jeg ønsker ikke at det skal handle om utseende. Det er lett å tråkke andre på foten når man snakker om utseende, mange blir fornærma og da er det best å bare ti still. Skal man se på det fra et helseperspektiv så taper man på alle punkt om man er i klasse fedme. Det går ikke an å si at man er sunn og aktiv med god helse når man har hårreisende for mange kg på kroppen. Helene er dog ikke innen den kategorien, nå tenker jeg på mennesker som er veldig tydelig altfor store, type 200 kg. 

Fokuset hun og mange andre har på kropp, er for meg usunt. Å poste bilder av kroppen sin daglig og snakke om alle disse valkene, strekkmerkene og cellulittene..... Jeg skjønner hva de prøver på, men for meg fungerer det ikke. Jeg mener å ha kommentert dette tidligere i tråden; jo mindre fokus på kropp, jo bedre føler man seg. Når ting ikke handler om hvordan kroppen ser ut men om indre prestasjoner, da føler man seg plutselig bedre. ALLE vet at de aller fleste har både cellulitter og strekkmerker og valker og hva det enn måtte være. Vi trenger ikke poste bilder av kroppene våre for å skjønne det. Noen er så "heldige" at de ikke har en eneste flaw. Disse menneskene er unntakene fra regelen. Og det er HELT GREIT. Vi er alle forskjellige. 

Gjest Lirah
Skrevet
2 minutter siden, Beatbox skrev:

Det hun har sagt er at hennes venner og mann følger med her inne fordi hun ikke orker det selv..og de rapporterer til henne hva som diskuteres..

Med andre ord så følger hun med. 

Skrevet
2 minutter siden, Beatbox skrev:

Ok, godt mulig jeg tar feil. Mener bare å huske et innlegg på insta hvor hun refererer til KG.

Gjest Lirah
Skrevet
Akkurat nå, Era Vulgaris skrev:

Ok, godt mulig jeg tar feil. Mener bare å huske et innlegg på insta hvor hun refererer til KG.

Jeg syns hun har referert mange ganger til KG, dog uten å si det. F.eks "noen har skrevet ditt og datt, noen har sagt ditt og datt, jeg har fått kritikk om ditt og datt" og så skjønner man at det er fra KG. 😛 

Skrevet
5 minutter siden, Lirah skrev:

Fokuset hun og mange andre har på kropp, er for meg usunt. Å poste bilder av kroppen sin daglig og snakke om alle disse valkene, strekkmerkene og cellulittene..... Jeg skjønner hva de prøver på, men for meg fungerer det ikke. Jeg mener å ha kommentert dette tidligere i tråden; jo mindre fokus på kropp, jo bedre føler man seg. Når ting ikke handler om hvordan kroppen ser ut men om indre prestasjoner, da føler man seg plutselig bedre. ALLE vet at de aller fleste har både cellulitter og strekkmerker og valker og hva det enn måtte være. Vi trenger ikke poste bilder av kroppene våre for å skjønne det. Noen er så "heldige" at de ikke har en eneste flaw. Disse menneskene er unntakene fra regelen. Og det er HELT GREIT. Vi er alle forskjellige. 

👏👏👏

• Liker 1
Gjest Beatbox
Skrevet
4 minutter siden, Era Vulgaris skrev:

Stemmer det, hun referer til hva venner osv har fortalt om at diskuteres på KG ..Så du tar ikke feil😊

Gjest Beatbox
Skrevet (endret)
1 time siden, Era Vulgaris skrev:

Jeg får vondt av henne, rett og slett. Hvorfor vil hun seg selv så vondt at hun stiller seg lagelig til for hugg igjen? Hver gang det skal skje en endring i livet hennes, så må hun publisere det på sosiale medier, og hver gang det feiler (det gjør det dessverre ofte), så renner det inn med kritikk. Så ramler hun ned igjen, og må forklare, bortforklare og finne på unnskyldninger.

Hvorfor ikke heller sette seg et mål uten å offentliggjøre det, gjøre jobben, og så publisere et innlegg med f.eks "To måneder uten Pepsi max"! Stolt av meg selv...eller noe liknende. Jeg vet med meg selv at hvis jeg bestemmer meg for å gjøre en positiv endring som krever en del av meg, sier jeg det ikke til noen før jeg faktisk har klart det. 

Det er mulig hun tenker at ved å legge det ut, så setter hun mer press på seg selv for å gjennomføre, men dessverre skjer ofte det motsatte. Håper hun klarer å kutte Pepsi max, så får hun litt mestringsfølelse igjen. 

Tenker at når man har blogget så lenge..siden 2008...så bør man ha lært visse ting. Hun stiller seg lagelig til for hugg..Hvorfor? Fordi hun elsker oppmerksomhet! Hvorfor skulle hun ellers gjøre det *after all these years * med samme type kritikk hver eneste gang hun har feilet, og det har skjedd litt vèl ofte..Og siden hun da bortforklarer, forklarer og unnskyldningene står i kø så vet hun at det blir diskusjon. Så dum er hun ikke!! Man kan nesten begynne å lure på om hun gjør det bevisst for å holde liv i bloggen osv...Hun har ved flere anledninger sagt at hun presterer best under press..under eksamen f.eks..Men da rimer ikke det med at hun legger ut sine mål i all offentlighet og feiler såpass ofte..for da har man jo virkelig et press på seg. Hva intensjonen er kan bare HD svare på..

Endret av Beatbox
Skrevet
1 time siden, Lirah skrev:

Jo, hun må gå ned ganske mye for å bli normalvektig. I dagens samfunn er fedme normalisert, og om man er slank/normalvektig kan man ofte få høre at man er for tynn, må få mer fett på kroppen, ser eldre ut og dradd ut i ansiktet osv. Det er så normalt å ha ekstra på kroppen at de som er normalvektige/slanke/tynne blir sett på som usunne pga de har lite fett på kroppen. Dette gjelder selvfølgelig ikke alle, men har opplevd det stadig vekk i det virkelige liv at folk som er tynne får mer kommentarer om kroppen sin enn de som er overvektige. Det er ikke innafor å kalle en feit person for tykk, men å kalle en normalvektig person for "for tynn" er helt innafor. Rart, hæ? 

Jeg er ikke så gira på å diskutere kropp jeg heller, og jeg ønsker ikke at det skal handle om utseende. Det er lett å tråkke andre på foten når man snakker om utseende, mange blir fornærma og da er det best å bare ti still. Skal man se på det fra et helseperspektiv så taper man på alle punkt om man er i klasse fedme. Det går ikke an å si at man er sunn og aktiv med god helse når man har hårreisende for mange kg på kroppen. Helene er dog ikke innen den kategorien, nå tenker jeg på mennesker som er veldig tydelig altfor store, type 200 kg. 

Poenget med slankeoperasjon er sjeldent å komme ned i normalvekt.. Det er så og si ikke et realistisk mål for de fleste med fedme. 

• Liker 6
Gjest Lirah
Skrevet
48 minutter siden, Cati skrev:

Poenget med slankeoperasjon er sjeldent å komme ned i normalvekt.. Det er så og si ikke et realistisk mål for de fleste med fedme. 

Hva er poenget med slankeoperasjon da? Å bli normalvektig er et realistisk mål for mange som er overvektige. Man er ikke dømt til å være overvektig resten av livet når man er overvektig. Slutt med det tullet. 

Skrevet (endret)
1 time siden, Lirah skrev:

Dette tror jeg de fleste tykke mennesker er uenig i. Er du tykk er du fritt vilt. Du er lat, udisiplinert, svak, og blir ofte minnet på at du belaster helsevesenet, og det betyr "skattepenga mine!!!" Det er helt vanlig å kommentere på Erna Solbergs kropp i diskusjoner om politikk på nett. Husker du om noen gjorde det med Stoltenberg? 

Jeg forstår at undervektige også får sitt, og det er også ugreit.

Men, let's face it.....skal vi være bånn ærlig, så vil ingen være den feite, alle vil være den tynne. Sier man noe annet, så lyver man. 

Der har du forskjellen.

Endret av Frøken Scott
Feil.
  • Liker 18
Gjest Lirah
Skrevet
Akkurat nå, Frøken Scott skrev:

Dette tror jeg de fleste tykke mennesker er uenig i. Er du tykk er du fritt vilt. Du er lat, udisiplinert, svak, og blir ofte minnet på at du belaster helsevesenet, og det betyr "skattepenga mine!!!" Det er helt vanlig å kommentere på Erna Solbergs kropp i diskusjoner om politikk på nett. Husker du om noen gjorde det med Stoltenberg? 

Jeg forstår at undervektige også får sitt, og det er også ugreit.

Men, let's face it.....skal vi være bånn ærlig, så vil ingen være den feite, alle vil være den tynne. Sier man noe annet, så lyver man. 

..... men ingen sier det til ansiktet ditt. Når du er tynn er det automatisk sosialt akseptert å snakke nedsettende til deg (spis mer, få mer kjøtt på kroppen, det er ikke fint å være så tynn). 

Forstår godt at man heller vil være slank enn overvektig. Er overvektig selv og vil heller være slank. Kroppen min er ikke skapt for å bære flere titalls kilo overvekt. Å være slank har mange positive sider, å være overvektig er aldri en fordel. Spesielt om man ser fra et helsemessig perspektiv.... 

Skrevet
31 minutter siden, Lirah skrev:

..... men ingen sier det til ansiktet ditt. Når du er tynn er det automatisk sosialt akseptert å snakke nedsettende til deg (spis mer, få mer kjøtt på kroppen, det er ikke fint å være så tynn). 

Forstår godt at man heller vil være slank enn overvektig. Er overvektig selv og vil heller være slank. Kroppen min er ikke skapt for å bære flere titalls kilo overvekt. Å være slank har mange positive sider, å være overvektig er aldri en fordel. Spesielt om man ser fra et helsemessig perspektiv.... 

Jeg tror knapt du finner en tykk person som ikke har fått det midt i fjeset. Mange ganger. Har du ikke opplevd det er du usedvanlig heldig. 

Når du er tynn kan det ofte ligge både bitterhet og smålig misunnelse bak kommentarene. Ikke så rart, det er jo idealet. Å være tykk er ikke det. Man kan kjøre på med body positive-greia, godta seg selv, være fornøyd med seg selv, osv - det vil uansett aldri være idealet. Jeg forstår behovet for å trøste seg selv i et samfunn som er så kroppsfokusert, men man vil alltid være den svake og udisiplinerte. Fatshaming er så jævlig vanlig. Det skyldes ikke misunnelse. 

• Liker 15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...