Gjest Licorice Skrevet 11. april 2020 #2461 Skrevet 11. april 2020 5 minutter siden, Beatbox skrev: Kan være at en del ikke vil kommentere fordi hun er kjent for å svare på en lite hyggelig måte ... Ja men det er ikke mye likes hun får heller. Det står f.eks "bruker123 og andre har likt dette bildet". Om det er hundrevis så står det flere hundre, om det er tusenvis står det flere tusen osv. Ergo lite/ingen likes i forhold til det store følgertallet.
Gjest Beatbox Skrevet 11. april 2020 #2462 Skrevet 11. april 2020 2 minutter siden, Licorice skrev: Ja men det er ikke mye likes hun får heller. Det står f.eks "bruker123 og andre har likt dette bildet". Om det er hundrevis så står det flere hundre, om det er tusenvis står det flere tusen osv. Ergo lite/ingen likes i forhold til det store følgertallet. Det er sant!
Gjest supernova_87 Skrevet 11. april 2020 #2463 Skrevet 11. april 2020 Ser noen stiller spørsmål ved hvorfor hun ikke bare legger ned og logger av SoMe, men det kan vel hende det er noe av problemet hennes? Det er jo problemet til svært mange i dagens samfunn i alle fall. Mange som går til psykologbehandling snakker om dette stresset der de sammenligner seg med andre og ikke greier å logge av og fokusere på det som er bra for deg. Sliter med det samme selv. Jeg VEIT at x og y hadde vært bra for meg, men så greier jeg ikke å gjøre det fordi nettopp det er vanskelig for meg. Hva om det å logge av og skru av skjerm nettopp blir til en slags avhengighet. Jeg sier ikke at dette er problemet for HD, men det er noe som er veldig tema i dagens samfunn der likerklikk og se og bli sett er så aktuelt. Og så kan man si at det ikke er bra, og man "burde" klare noe annet, men det er en grunn til at det er et så utbredt problem.
Gjest Carma Skrevet 11. april 2020 #2464 Skrevet 11. april 2020 39 minutter siden, Beatbox skrev: Kan være at en del ikke vil kommentere fordi hun er kjent for å svare på en lite hyggelig måte ... Hvor har du det fra? Ser ikke det på IG?
Gjest Beatbox Skrevet 11. april 2020 #2465 Skrevet 11. april 2020 3 minutter siden, Carma skrev: Hvor har du det fra? Ser ikke det på IG? Det har jeg fra IG Bare å lese!
Gjest Carma Skrevet 11. april 2020 #2466 Skrevet 11. april 2020 1 minutt siden, Beatbox skrev: Det har jeg fra IG Bare å lese! Er det under et spesifikk innlegg?
Gjest Beatbox Skrevet 11. april 2020 #2467 Skrevet 11. april 2020 Akkurat nå, Carma skrev: Er det under et spesifikk innlegg? Det siste f.eks
Gjest Carma Skrevet 11. april 2020 #2468 Skrevet 11. april 2020 4 minutter siden, Beatbox skrev: Det siste f.eks ??? Leser vi samme kommentarfelt? Hva nøyaktig er negativt der?
Gjest Beatbox Skrevet 11. april 2020 #2469 Skrevet 11. april 2020 3 minutter siden, Carma skrev: ??? Leser vi samme kommentarfelt? Hva nøyaktig er negativt der? Ja vi leser samme kommentarfelt
Gjest Carma Skrevet 11. april 2020 #2470 Skrevet 11. april 2020 2 minutter siden, Beatbox skrev: Ja vi leser samme kommentarfelt Hva nøyaktig er det som er negativt? Ser bare hyggelige svar og en god tone i kommentarfeltet?
Gjest Beatbox Skrevet 11. april 2020 #2471 Skrevet 11. april 2020 7 minutter siden, Carma skrev: Hva nøyaktig er det som er negativt? Ser bare hyggelige svar og en god tone i kommentarfeltet? Da ser du det mens jeg opplever ikke det.
Gjest Carma Skrevet 11. april 2020 #2472 Skrevet 11. april 2020 (endret) 14 minutter siden, Beatbox skrev: Da ser du det mens jeg opplever ikke det. Altså, er du seriøs nå? Du klarer ikke å hoste opp ett eneste eksempel på hva som er ugreit i kommentarfeltet også er det jeg som er problemet? Kom med ETT eksempel på det du kaster ut av deg av spekulasjoner, for dette er meget spesielt. Hvor nøyaktig svarer hun ikke på en hyggelig måte??? Endret 11. april 2020 av Carma
hufsaaaaa Skrevet 11. april 2020 #2473 Skrevet 11. april 2020 1 time siden, Licorice skrev: Jeg er egentlig overrasket over at hun fikk inn nok penger under innsamlingsaksjonen Spleisen ble delt i en whippetgruppe jeg er med i, i alle fall. Mange som vil hjelpe når noen har samme rase som en selv. 4
Superrosa Skrevet 11. april 2020 #2474 Skrevet 11. april 2020 2 hours ago, Licorice said: Hvor nekter hun for det? I selve posten på insta hvor hun ikke har vipper i kommentarfeltet, hun svarer ei som spurte om hun brukte filter.
Superrosa Skrevet 11. april 2020 #2475 Skrevet 11. april 2020 Jeg har selv gitt opp å svare henne på sosiale medier, hun tålte aldri saklig kritikk. Til og med ganger jeg bare svarte snilt og hyggelig så klarte hun noen ganger å tolke det negativt (trodd jeg var ironisk? idk) og ble kvass. Jeg ser enda samme tendensene i hennes kommentarfelt gang til gang, noen ganger går det så langt at hun må beklage seg selv for å bli så amper for helt innafor saklig kritikk. Jeg merker at folk kommenterer nå mer skjeldent, og kan godt se for meg at det er mye pga av det samme jeg kjenner på. 8
Gjest Licorice Skrevet 11. april 2020 #2476 Skrevet 11. april 2020 1 time siden, Rainstorm skrev: Ser noen stiller spørsmål ved hvorfor hun ikke bare legger ned og logger av SoMe, men det kan vel hende det er noe av problemet hennes? Det er jo problemet til svært mange i dagens samfunn i alle fall. Mange som går til psykologbehandling snakker om dette stresset der de sammenligner seg med andre og ikke greier å logge av og fokusere på det som er bra for deg. Sliter med det samme selv. Jeg VEIT at x og y hadde vært bra for meg, men så greier jeg ikke å gjøre det fordi nettopp det er vanskelig for meg. Hva om det å logge av og skru av skjerm nettopp blir til en slags avhengighet. Jeg sier ikke at dette er problemet for HD, men det er noe som er veldig tema i dagens samfunn der likerklikk og se og bli sett er så aktuelt. Og så kan man si at det ikke er bra, og man "burde" klare noe annet, men det er en grunn til at det er et så utbredt problem. Men hva skal man gjøre da? Bare vente til kontoen deaktiverer av seg selv, vente til noen andre tar grep og ansvar for ens egen helse? Jeg forstår absolutt hva du mener og jeg er helt enig, men om man ikke klarer å bruke sosiale medier på en måte som er sunt for en, så burde en absolutt fokusere på å endre sine vaner eller komme seg av sosiale medier. Ser for meg at mange er på sosiale medier kun for å dele sine suksesser og for å sammenligne seg med andre, da ved å undergrave andre men samtidig føle seg underlegen andre. At man prøver å nå opp til et ideal man har satt i sitt eget hode og som er urealistisk å nå. Man ser jo også de som følger andre pene mennesker og sammenligner utseendet sitt med folk som bruker filter og tonnevis med sminke, falskt hår og som er operert fra topp til tå, ja Kardashians jeg ser på dere. Hva er poenget med å ha sosiale medier om det bare skal bringe en dritt? Selvdestruktiv atferd, ja absolutt. Det er ikke bare bare å logge av sosiale medier og stenge det ute, men faktisk så er det "bare" det man burde gjøre. Man trenger ikke gå i terapi i årevis for å skjønne at den beste og raske løsningen er å deaktivere konto, logge seg av, finne noe utenfor den digitale verden som gir en glede. Jeg aner ikke hva problemet til Helene er, men om man leser langt tilbake i denne tråden + den andre tråden om henne som er stengt, den hadde ganske mange sider - så ser man at hun får den samme kritikken om og om igjen. Det er akkurat det samme det går i, at hun lyver om ditt og datt, er dobbeltmoralsk, at hun redigerer bilder og poserer og påstår at hun ikke gjør det. Det er snakk og diskusjon om vekt og selvbilde, hun roser seg selv opp i skyene og skryter åpenlyst av seg selv, men så viser alt annet, både kroppsspråk, måten hun omtaler seg selv på +++ at hun ikke føler disse fantastiske tingene om seg selv. Ja, man skal snakke positivt om og til seg selv, men det burde hun gjøre i speilet og i hodet sitt, ikke på sosiale medier der hun bare blir kritisert og hakka på for alt hun gjør feil. Jeg forstår kritikken hun får på dette punktet. Det finnes så mange sånne "elsk deg selv" damer på instagram som er troverdige, ærlige og ikke bruke filter og posering, de prøver ikke fremstille seg selv som noe de ikke er. Jeg aner ikke hvem Helene er, jeg, for hun sier og gjør så mye forskjellig. Jeg blir ikke inspirert av henne og jeg tror ikke på det hun sier eller skriver fordi hun gang på gang har løyet og vært dobbeltmoralsk. Hvem er ikke dobbeltmoralsk en gang i blant, lurer du på, jo de fleste er nok det, men det blir nesten kronisk med henne. Man ser også at Helene veldig ofte er sint, hun er nesten hele tiden frustrert over kritikken hun får og meldingene som tikker inn i boksen, hun er besatt av at uansett hva hun gjør så er alt feil og folk vil hate og være dritt mot henne uansett hva hun gjør. Hun tør ikke være åpen om vektproblemer og forhold til mat pga hun mener det vil skape enda flere spekulasjoner og gi henne enda mer dritt. Man velger sine kamper tenker jeg, om hun hadde skrevet et innlegg om dette med vekt, lagt ved tall, fortalt om hva som gikk galt etter operasjonen, delt sine erfaringer osv, så ville hun nok fått respekt for det. Jeg hadde iallefall respektert henne for det, jeg har ikke tenkt å sparke ei som ligger nede, det ville jeg aldri gjort. Samtidig skjønner jeg hvorfor hun ikke er åpen og ikke vil snakke om det, men jeg trodde hun var en influencer i en eller annen grad, og at dette med vekt og trening og slanking egentlig er en del av henne. For hun har jo prøvd i flere år å gå ned i vekt, og hun klarte jo det delvis med denne operasjonen - jeg sier delvis pga hun har gått opp i ettertid. Det er ikke noe skamfullt i det, det hender jo andre også, og det hadde vært interessant og lærerikt å vite hva som gjør at ting går den veien. Kanskje får hun mer støtte og råd fra sine følgere og kommer nærmere sin følgerbase. Men hva vet vell jeg, jeg synser bare og reflekterer over situasjonen hennes. Dette ble forfeeerdelig langt, jeg er litt for engasjert og trenger å bruke fritiden min på noe annet. Jeg håper hun en dag tar en pause fra sosiale medier og finner seg selv. Det at hun sitter å leser her inne om seg selv sier sitt.
Gjest Carma Skrevet 11. april 2020 #2477 Skrevet 11. april 2020 5 minutter siden, Licorice skrev: Man ser også at Helene veldig ofte er sint, hun er nesten hele tiden frustrert over kritikken hun får og meldingene som tikker inn i boksen, hun er besatt av at uansett hva hun gjør så er alt feil og folk vil hate og være dritt mot henne uansett hva hun gjør. I denne tråden konstrueres det problemstillinger som ikke kan dokumenters når man etterspør dokumentasjon. Ikke en gang på IG som er et åpent fora. Skjønner godt hun blir frustrert, det er jo ikke hold i mye av det som blir kritisert.
Elisiaflisa Skrevet 11. april 2020 #2478 Skrevet 11. april 2020 21 minutter siden, Licorice skrev: Men hva skal man gjøre da? Bare vente til kontoen deaktiverer av seg selv, vente til noen andre tar grep og ansvar for ens egen helse? Jeg forstår absolutt hva du mener og jeg er helt enig, men om man ikke klarer å bruke sosiale medier på en måte som er sunt for en, så burde en absolutt fokusere på å endre sine vaner eller komme seg av sosiale medier. Ser for meg at mange er på sosiale medier kun for å dele sine suksesser og for å sammenligne seg med andre, da ved å undergrave andre men samtidig føle seg underlegen andre. At man prøver å nå opp til et ideal man har satt i sitt eget hode og som er urealistisk å nå. Man ser jo også de som følger andre pene mennesker og sammenligner utseendet sitt med folk som bruker filter og tonnevis med sminke, falskt hår og som er operert fra topp til tå, ja Kardashians jeg ser på dere. Hva er poenget med å ha sosiale medier om det bare skal bringe en dritt? Selvdestruktiv atferd, ja absolutt. Det er ikke bare bare å logge av sosiale medier og stenge det ute, men faktisk så er det "bare" det man burde gjøre. Man trenger ikke gå i terapi i årevis for å skjønne at den beste og raske løsningen er å deaktivere konto, logge seg av, finne noe utenfor den digitale verden som gir en glede. Jeg aner ikke hva problemet til Helene er, men om man leser langt tilbake i denne tråden + den andre tråden om henne som er stengt, den hadde ganske mange sider - så ser man at hun får den samme kritikken om og om igjen. Det er akkurat det samme det går i, at hun lyver om ditt og datt, er dobbeltmoralsk, at hun redigerer bilder og poserer og påstår at hun ikke gjør det. Det er snakk og diskusjon om vekt og selvbilde, hun roser seg selv opp i skyene og skryter åpenlyst av seg selv, men så viser alt annet, både kroppsspråk, måten hun omtaler seg selv på +++ at hun ikke føler disse fantastiske tingene om seg selv. Ja, man skal snakke positivt om og til seg selv, men det burde hun gjøre i speilet og i hodet sitt, ikke på sosiale medier der hun bare blir kritisert og hakka på for alt hun gjør feil. Jeg forstår kritikken hun får på dette punktet. Det finnes så mange sånne "elsk deg selv" damer på instagram som er troverdige, ærlige og ikke bruke filter og posering, de prøver ikke fremstille seg selv som noe de ikke er. Jeg aner ikke hvem Helene er, jeg, for hun sier og gjør så mye forskjellig. Jeg blir ikke inspirert av henne og jeg tror ikke på det hun sier eller skriver fordi hun gang på gang har løyet og vært dobbeltmoralsk. Hvem er ikke dobbeltmoralsk en gang i blant, lurer du på, jo de fleste er nok det, men det blir nesten kronisk med henne. Man ser også at Helene veldig ofte er sint, hun er nesten hele tiden frustrert over kritikken hun får og meldingene som tikker inn i boksen, hun er besatt av at uansett hva hun gjør så er alt feil og folk vil hate og være dritt mot henne uansett hva hun gjør. Hun tør ikke være åpen om vektproblemer og forhold til mat pga hun mener det vil skape enda flere spekulasjoner og gi henne enda mer dritt. Man velger sine kamper tenker jeg, om hun hadde skrevet et innlegg om dette med vekt, lagt ved tall, fortalt om hva som gikk galt etter operasjonen, delt sine erfaringer osv, så ville hun nok fått respekt for det. Jeg hadde iallefall respektert henne for det, jeg har ikke tenkt å sparke ei som ligger nede, det ville jeg aldri gjort. Samtidig skjønner jeg hvorfor hun ikke er åpen og ikke vil snakke om det, men jeg trodde hun var en influencer i en eller annen grad, og at dette med vekt og trening og slanking egentlig er en del av henne. For hun har jo prøvd i flere år å gå ned i vekt, og hun klarte jo det delvis med denne operasjonen - jeg sier delvis pga hun har gått opp i ettertid. Det er ikke noe skamfullt i det, det hender jo andre også, og det hadde vært interessant og lærerikt å vite hva som gjør at ting går den veien. Kanskje får hun mer støtte og råd fra sine følgere og kommer nærmere sin følgerbase. Men hva vet vell jeg, jeg synser bare og reflekterer over situasjonen hennes. Dette ble forfeeerdelig langt, jeg er litt for engasjert og trenger å bruke fritiden min på noe annet. Jeg håper hun en dag tar en pause fra sosiale medier og finner seg selv. Det at hun sitter å leser her inne om seg selv sier sitt. Kunne ikke vært mer enig 👏🏼 2
Gjest Licorice Skrevet 11. april 2020 #2479 Skrevet 11. april 2020 11 minutter siden, Carma skrev: I denne tråden konstrueres det problemstillinger som ikke kan dokumenters når man etterspør dokumentasjon. Ikke en gang på IG som er et åpent fora. Skjønner godt hun blir frustrert, det er jo ikke hold i mye av det som blir kritisert. Er en del det er hold i, spesielt det jeg skriver i mitt innlegg.. Dette med at hun er så frekk i kommentarer osv kjenner ikke jeg igjen, og hun svarer jo aldri på konstruktiv kritikk i kommentarfeltene på bildene sine fordi hun får aldri konstruktiv kritikk der. Mulig hun gjorde det før men det er kun lovord i kommentarfeltene hennes nå. Man trenger ikke akkurat dokumentere dobbeltmoralen hennes for den gjentar seg nesten daglig.
Lunabelle Skrevet 12. april 2020 #2480 Skrevet 12. april 2020 8 timer siden, Licorice skrev: Hvor ikke oppdatere på Spleis siden??????? Nå er det lenge siden operasjonen og hun har det ikke så travelt at hun ikke kan legge ut kvitteringer osv. Nesten som jeg har lyst å rapportere spleisen som useriøst. Helene om du leser her, få opp dokumentasjon og kvitteringer nå... Jeg har iallefall ikke tenkt å glemme det. Hun tenker ihvertfall ikke lenger enn til nesetippen. For hvis man tigger om penger det ene øyeblikket, så legger man ikke ut bilder av at man har vært ute og kjøpt seg tre (!) maskaraer og en primer, det neste øyeblikket. Til en verdi av 7-800,- kroner. Det må være veldig provoserende for de som har gitt henne penger. 25
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå