Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Licorice skrev:

Jeg er så utrolig enig at jeg kan ikke få sagt det nok. Dessuten minner Helene meg om meg selv... Jeg når aldri målene jeg setter meg, sliter med å etablere gode rutiner og det å trene regelmessig er ikke så enkelt. Jeg sliter med å ta tak i visse ting i livet mitt og jeg kommer med utallige unnskyldninger! Det er veldig negative egenskaper og det er vanskelig å bryte seg løs fra. Jeg har klart å gå ned noen kg og klart å nådd sånne bittesmå delmål, og det er jo noe, men jeg kunne aldri satt som mål å klare en pull up for eksempel. Å klare en armheving derimot, det er mer basic og mye enklere å nå, samtidig som det er noe ikke alle klarer, om du skjønner :) Syns Helene burde være mer åpen om dette med selvtillit osv, for det er tydelig at hun ikke har et godt selvbilde. Dette har jo blitt bemerka i tråden her før, men det er travelt å se på at hun filmer seg selv. Hun tar seg i ansiktet, ordner på håret og opptrer ikke naturlig. Man merker det på anstrengelsen, ansiktsuttrykk, holdning, kroppsspråk generelt. Det er enkelt å se.. Men det kunne vært verre, hun kunne vært like klein som Camilla. Ikke noe vondt ment mot Camilla altså, hun bare appellerer ikke til meg, men vet mange har nytte av hennes råd og tips så jeg skal ikke si noe på det. ❤️ 

Da har du kommet langt med deg selv, for det å faktisk innrømme at det er som det er, sitter langt inne for de fleste av oss. Men realiteten er som du sier, det er der skoen trykker. Ingenting kommer gratis, og hadde dette vært enkelt, ville ingen vært overvektige eller feite. Men slik er det dessverre ikke, det krever sin mann/dame å ta tak, innse og iverksette tiltak. Så jeg heier på deg👏👏 Drage hadde kommet bedre ut av dette med å være ærlig på hvor problemet ligger, og hadde kanskje også kunne ha vært til hjelp for andre i samme situasjon. Men med den troverdigheten hennes, blir jo det vanskelig. Fortsett som du gjør, små mål og ikke minst, realistiske mål. Og mest av alt, for din egen del, ikke for å imponere andre. Eller for oppmerksomhet. For der ramler mange av, da det krever så fryktelig mye. Ingen forventer noe av noen, før det legges ut en masse oppfordringer til å joine, være med, henge seg på og delta. Når dette blir gjort, må hun jo selv også legge inn sin del av innsatsen. Men det har jo hittil ille skjedd. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Licorice
6 minutter siden, panzerpølsa skrev:

Da har du kommet langt med deg selv, for det å faktisk innrømme at det er som det er, sitter langt inne for de fleste av oss. Men realiteten er som du sier, det er der skoen trykker. Ingenting kommer gratis, og hadde dette vært enkelt, ville ingen vært overvektige eller feite. Men slik er det dessverre ikke, det krever sin mann/dame å ta tak, innse og iverksette tiltak. Så jeg heier på deg👏👏 Drage hadde kommet bedre ut av dette med å være ærlig på hvor problemet ligger, og hadde kanskje også kunne ha vært til hjelp for andre i samme situasjon. Men med den troverdigheten hennes, blir jo det vanskelig. Fortsett som du gjør, små mål og ikke minst, realistiske mål. Og mest av alt, for din egen del, ikke for å imponere andre. Eller for oppmerksomhet. For der ramler mange av, da det krever så fryktelig mye. Ingen forventer noe av noen, før det legges ut en masse oppfordringer til å joine, være med, henge seg på og delta. Når dette blir gjort, må hun jo selv også legge inn sin del av innsatsen. Men det har jo hittil ille skjedd. 

Helt sant, å gå ned i vekt og endre livsstil osv er et stort prosjekt, det er uhyre vanskelig å skulle legge ifra seg uvaner man har hatt i mange år, å få et nytt syn på mat får man ikke over natta og det er en lang prosess man må gjennom. Jeg skulle ønske Helene var ærlig om dette! Nå snakka jo hun litt om dette å ha et anstrengt forhold til mat i storyen sin her en dag, men hun snakker lite om seg selv, snakker bare på generelt grunnlag. 

Takk for at du heier på meg, setter pris på det ❤️ Jeg prøver for min egen del og for min egen helse, fordi jeg vil ta vare på meg selv etter å ha vært slem mot meg selv i SÅ mange år. Egenomsorg er viktig men vanskelig. Jeg lurer noen ganger på hva Helene virkelig tenker om seg selv, hva hennes egentlige mål er, med tanke på at hun har vært overvektig i mange år, er utdannet personlig trener, har tatt operasjon for å gå ned i vekt men egentlig ikke fått de beste resultatene. ja jeg vet det kanskje er stygt av meg å si men jeg regner med at når man legger seg under kniven for noe som heter slankeoperasjon, så er målet at man skal bli slankere. Hun har gått ned mye, men gått opp igjen en del, og hun har i tillegg vært plaget etter operasjonen i form av sykdom og dårlig hårkvalitet osv. Det kan jo ikke være slik hun så for seg at ting skulle bli, og det har hun vell sagt også, men virker som hun feier det under teppet og later som ingenting har skjedd. Det syns jeg er dumt, med tanke på hvor mye hun ellers deler med oss! 

Vet jo at Helene leser her inne men hun kommenterer kun det som er usaklig og ikke av stor betydning, mens konstruktiv kritikk og kritikk generelt ikke blir besvart, hun er mer opptatt av hatet og kommentarer som gjør henne forbanna. Det engasjerer henne, mens f.eks dette innlegget mitt vil gli fint forbi... Å stå på stedet hvil i flere år er vondt både for kroppen og hjertet, jeg snakker av erfaring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så bekrefter hun (igjen) at ting er ikke så "awsome" som hun hele tiden maner frem.. jeg har full forståelse for at hun ikke vil legge hodet sitt frem på hoggestabben, men denne stadige lygingen (det er dét jeg leser iallefall) gir bare bismak over hele linja.

Hvorfor ikke legge ned hele bloggen og offentlig SoMe fullstendig for å fokusere på seg selv og de nærmeste rundt seg da?? Hun ønsker oppmerksomhet men kun i positiv forstand.. 

Screenshot_2020-04-10-10-55-28-649_com.facebook.katana.jpg

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det hele hadde vært løst ved å ikke dele så mye, ikke leve livet sitt i bruddstykker på nett. At denne reisen til Drage har vært både vellykket og mislykket, er det jo ingen tvil om. Men det som gjør at folk reagerer, er dette enorme behovet for bekreftelser. Særlig når ting ikke helt går veien. I stedet for å trekke seg tilbake, å ta tak i det som er vanskelig, presses det ut en masse "jeg er så fantastisk, vakker, enestående og fornøyd." For så å komme med ett innlegg om at ting faktisk er dritt. Disse skippertakene gjør vondt verre. Håper Drage tar en pause fra eksponering av seg selv, og fokuserer på det som gir henne noe positivt utenom likes på sosiale medier. At hun tar tak i det som er vanskelig, og finner en måte å takle motgang på som fungerer for henne. For denne bekreftelsen fra fremmede på SoMe er en kortvarig glede, og løser ikke årsaken til behovet. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beatbox
5 minutter siden, Aricia skrev:

Å klare å lese løgn ut av den teksten der, det er intet mindre enn oppsiktsvekkende.

Kan det tenkes at man oppfatter hennes/HD sitt stadige offer-rolle spill som såpass lite troverdig at det kan minne om løgn? Ene dagen er det depresjoner og 2 timer senere er det * gud så awesome jeg er *...Ja alle har dårlige dager/perioder osv men troverdigheten blir svekket når man fremstår såpass ustabil til tider osv osv. Tips: på tide å stenge mediakanalene og finne ut hvem man er uten klikk og likes..men det viktigste slik jeg ser det..hvorfor man ikke fungerer uten daglige doser av klikk/likes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jegserdeg

Stadighet at hun legger seg i offer-rollen ja, og humøret hennes svinger noe voldsomt. På tide å ta grep, hun kan visst hun vil og tenk hvor mye mer positiv energi hun gir til sinne følgere. Da snakker vi om inspirerende influencer!👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aricia skrev:

Å klare å lese løgn ut av den teksten der, det er intet mindre enn oppsiktsvekkende.

Enig. Jeg ser en person som er langt nede. Fy fader så mye smerte det er i det hun skriver. 

Skulle ønske hun tok seg en lang pause fra sosiale medier og fokuserte på seg selv. 

Du er god nok, Helene, ikke kast bort tiden på å skulle tilfredsstille alle andre. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den teksten var sår og vond å lese. Er glad det er et par stykker her inne som kan se det. Det er nok mye Helene ikke forteller oss om hva som ligger bak hennes forhold til mat. Ikke vanskelig å forstå! Man har fortsatt et privatliv selv om man blogger. Hun velger selv hva hun vil dele med oss. Jeg har fulgt henne i mange år nå, og ser at det samme går igjen i innleggene hennes. Dette er altså et menneske som i mange år har strevd psykisk, og som dessverre enda ikke har lykkes i å endre destruktive tanke- og handlingsmønstre. Dette vet nok Helene godt selv. Fortvilelsen i det jeg leser virker ekte. 

Jeg ser et menneske som sliter, og det får jeg vondt av. Får også vondt i magen av å lese enkelte innlegg her inne. Er det virkelig så lite empati ute og går blant folk?

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Licorice

Hadde jeg vært deg Helene hadde jeg tatt en laaang pause fra some, og fokusert kun på meg selv. Det tror jeg ville gjort godt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ¤flicka¤ skrev:

Enig. Jeg ser en person som er langt nede. Fy fader så mye smerte det er i det hun skriver. 

Skulle ønske hun tok seg en lang pause fra sosiale medier og fokuserte på seg selv. 

Du er god nok, Helene, ikke kast bort tiden på å skulle tilfredsstille alle andre. 

2 timer siden, SpankMe skrev:

Jeg synes den teksten var sår og vond å lese. Er glad det er et par stykker her inne som kan se det. Det er nok mye Helene ikke forteller oss om hva som ligger bak hennes forhold til mat. Ikke vanskelig å forstå! Man har fortsatt et privatliv selv om man blogger. Hun velger selv hva hun vil dele med oss. Jeg har fulgt henne i mange år nå, og ser at det samme går igjen i innleggene hennes. Dette er altså et menneske som i mange år har strevd psykisk, og som dessverre enda ikke har lykkes i å endre destruktive tanke- og handlingsmønstre. Dette vet nok Helene godt selv. Fortvilelsen i det jeg leser virker ekte. 

Jeg ser et menneske som sliter, og det får jeg vondt av. Får også vondt i magen av å lese enkelte innlegg her inne. Er det virkelig så lite empati ute og går blant folk?

Helt enig med begge to.

Sjelden en leser noe så åpenbart oppriktig i sosiale medier som den teksten fra Helene Drage. Men her inne hjelper ikke det, for da er det bare "bevis" på at hun har LØYET hittil! 

:murvegg:    :tristbla: (faktisk)

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jo vondt av Helene, og det eneste rette å gjøre nå er å skjerme seg selv for kommentarer på Some som trekker henne ned. Basic psykologi er å ikke eksponere seg for det som tapper en for energi.  Klikk/kr. må settes på vent for å hele egen psykiske helse. Det å regulere tilbakemeldingene fra følgere lar seg bare ikke gjøre, den eneste måten å komme bort fra dette på er skjerming. 

Hun må bli sin egen beste venn som vil seg selv bare godt :)

Endret av Jammf
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stupebrett
1 time siden, Aricia skrev:

Helt enig med begge to.

Sjelden en leser noe så åpenbart oppriktig i sosiale medier som den teksten fra Helene Drage. Men her inne hjelper ikke det, for da er det bare "bevis" på at hun har LØYET hittil! 

:murvegg:    :tristbla: (faktisk)

Ja det der virker rett fra hjertet, og i en veldig rå og ufiltrert versjon. Det er jo en risiko ved å formidle følelser i sanntid før man har bearbeidet dem selv, men det er jo et valg hun gjør. Til en stor grad presses disse tingene jo først og fremst frem av de som fryder seg over å se henne mislykkes med ting, som derfor er kjapt på ballen når ting går trått for å få oppdateringer. Sjarmerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Stupebrett skrev:

Ja det der virker rett fra hjertet, og i en veldig rå og ufiltrert versjon. Det er jo en risiko ved å formidle følelser i sanntid før man har bearbeidet dem selv, men det er jo et valg hun gjør. Til en stor grad presses disse tingene jo først og fremst frem av de som fryder seg over å se henne mislykkes med ting, som derfor er kjapt på ballen når ting går trått for å få oppdateringer. Sjarmerende.

Men dette er jo kjente mønster fra den kanten. Først awesome, så rett i offerrollen. Mer likes og bekreftelser. Hva med å faktisk ta tak i ting, gå i seg selv og endre adferd som tydeligvis skaper vonde følelser? Det er ikke andres skyld at Drage er i den situasjonen hun er i, hun er ikke noe offer. Hun har selv satt seg i den situasjonen hun er i, og man kan ikke forvente ett annet resultat om man ikke endrer strategi. Det er selvsagt trist at hun føler seg mislykket, men noe av dette kunne hun ha unngått ved å fokusere på egen fremgang uten å dele veien med hele verden. Hvorfor utsette seg selv for slikt, om man vet man ikke takler det? Det forstår jeg bare ikke. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stupebrett
20 timer siden, panzerpølsa skrev:

Både hun og Camilla Lorentzen begynte så bra, men den ene bare fjaser med "tulle-naken-bilder" og rettferdiggjør dårlige vaner, mens den andre pakker inn dårlig selvtillit og selvfølelse i awesome og enhjørninger. Kan forstå at disse er en inspirasjon for sofa-trenere, som ikke ønsker å gjøre noe særlig egeninnsats, men for resten kan jeg ikke skjønne at disse inspirerer på noen måte. 

Okei, jeg biter på. Hva er greia med Camilla Lorentzen? Har hun endret seg siden hun begynte? Jeg trodde en sånn kompromissløs "her er jeg og jeg er sånn og jeg synes det er greit og om du liker det er det ikke ditt problem"-greie fra dag 1. 

Ikke min greie og jeg gidder ikke følge henne, men det har vel ikke skjedd noen utvikling i ene eller andre retningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Problemet er jo at flere av oss lesere ønsker å være med på denne vanskelige reisen hennes, men om hun gang på gang skal kamuflere det i medisiner som ødelegger og "super awesome allikevel" greier, og kun være ærlig på sine svakeste dager (som nå f.eks) så er det ikke særlig lett å å henge med? Gang på gang forutsier jo flere lesere her inne hva som FAKTISK skjer, (og da prater jeg ikke om hatere, men generell saklig kritikk) hvor hun benekter i det lange og det breie. Og så 2 mnd senere kommer sannheten frem hvor hun knekker sammen og har det skikkelig tungt mentalt. Det triste med disse sammenbruddene hennes er at det er de få gangene jeg føler at hun faktisk er ekte, og ærlig. Så gir vi det noen dager så har hun tatt på seg superhero maska igjen med "jeg er awesome" greiene, og fortsetter i sin egen lille realitet, til neste knekk igjen. Hun kan velge å dele eller skjule så mye hun vil, men denne midt i mellom greia hun driver med fønker ikke. Verken for leserne eller henne selv slik jeg ser det. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dragestory: hun har fjernet vippene sine og sier hun ser ut som det ene og det andre av døden selv. Var det ikke hun var som var så fantastisk fin uten sminke? Var visst ikke helt det samme nei uten dramatiske extensions? 

Hun ser jo nå ut som... alle andre naturlige kvinner? Syntes det var fint uten jeg. 

Endret av Sahara_
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Licorice
1 time siden, Sahara_ skrev:

Dragestory: hun har fjernet vippene sine og sier hun ser ut som det ene og det andre av døden selv. Var det ikke hun var som var så fantastisk fin uten sminke? Var visst ikke helt det samme nei uten dramatiske extensions? 

Hun ser jo nå ut som... alle andre naturlige kvinner? Syntes det var fint uten jeg. 

Ble egentlig litt satt ut når hun holdt på å disse seg selv sånn. Og det var VELDIG tydelig at hun ikke var fornøyd. Så ja, tenker det samme som deg, når hun nylig la ut i storyen at hun er sååå pen uten sminke, hun sa jo til og med i denne storyen at "det kommer til å se jævlig ut, eller nei det kan det ikke for det vil aldri skje uansett" eller noe i den dur, hun sa det litt kronglete. Trist.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...