Miranda16 Skrevet 8. april 2020 #2361 Skrevet 8. april 2020 1 minutt siden, Licorice skrev: Mange av dem lever så uverdig? Har du noensinne vært på innsiden av et sykehjem? Har du kun hørt på skrekkhistorier i media eller har du en dårlig erfaring selv siden du drar alle landets sykehjem under en kam og mener at de som bor der ikke har det bra? På mange sykehjem har de eldre det veldig fint. Jeg har jobbet på flere sykehjem selv og har aldri opplevd at pasienter har blitt uverdig behandlet. Jeg har aldri opplevd at en pasient blir liggende i sin egen avføring i flere timer. Sånt skjer aldri I FORHOLD TIL hvor mange som får hjelp på do og hjelp til skift når uhellet først har vært ute. Mange eldre mister kontroll over blære og tarm og kan gjøre på seg før de rekker toalettet. Dette er en kjent sak. Dette får pasientene hjelp til og vi som jobber med dem er profesjonelle og betryggende for pasientene slik at det ikke skal føles vondt for de. Naturligvis vil det for noen være ydmykende og vondt men vi prøver så godt vi kan å gjøre det beste ut av situasjonen, å bli gammel og få en sykdom som f.eks demens eller alzheimers, parkinson osv er virkelig ingen spøk og gjør mye med hode og kropp. Vi som jobber der, både sykepleiere, helsefagarbeidere og assistenter vet hvordan vi skal møte pasienter og pårørende i vanskelige situasjoner! Det er ikke slik at det står skrevet uverdig behandling i panna på både pasienter og ansatte! Finnes det mange som ikke burde være i denne jobben? JA!! Er de i flertall? NEI. Noen blir opprørte pga pasienter kanskje ikke har fullverdige aktiviteter i hverdagen sin, at de blir sittende opp ned i en stol og kun prater med personalet/andre pasienter, leser avisen osv. For mange pasienter med kompliserte sykdomsbilder kan overstimuli være noe som bidrar til at pasienten får en vond og tung dag! De kan bli svært forvirret og redde og vanskelige å hjelpe når de blir for mye stimulert. For mange er det godt å få sine behov dekket i form av omsorg, stell, mat osv, og det blir på en måte nok en stund pga de blir så slitne av stimuli og inntrykk. Ja jeg blir sint når noen påstår at de eldre bare får uverdig behandling. Enda mer provosert blir jeg over at folk kan si de er for empatiske eller for gode mennesker til å jobbe med de eldre. Altså???? Vi trenger mennesker med empati og mennesker som kan se andres behov i dette yrket!! Om du ikke er empatisk eller bryr deg om andre så har du ingenting i denne jobben å gjøre, for da vet du ikke hvordan du skal praktisere vanlig omsorg. Rest my case, beklager avsporingen, men dette er ikke yrket for alle og om Helene ikke vil jobbe i dette yrket så er det helt ok. Det er IKKE pga hun er empatisk, det er fordi hun ikke vil. Det er ikke noe som heter at man er for empatisk til å jobbe i denne jobben.... Det er det dummeste jeg har hørt til nå i år tror jeg............. 👏 7
Orly Skrevet 8. april 2020 #2362 Skrevet 8. april 2020 (endret) 2 timer siden, Licorice skrev: Mange av dem lever så uverdig? Har du noensinne vært på innsiden av et sykehjem? Har du kun hørt på skrekkhistorier i media eller har du en dårlig erfaring selv siden du drar alle landets sykehjem under en kam og mener at de som bor der ikke har det bra? På mange sykehjem har de eldre det veldig fint. Jeg har jobbet på flere sykehjem selv og har aldri opplevd at pasienter har blitt uverdig behandlet. Jeg har aldri opplevd at en pasient blir liggende i sin egen avføring i flere timer. Sånt skjer aldri I FORHOLD TIL hvor mange som får hjelp på do og hjelp til skift når uhellet først har vært ute. Mange eldre mister kontroll over blære og tarm og kan gjøre på seg før de rekker toalettet. Dette er en kjent sak. Dette får pasientene hjelp til og vi som jobber med dem er profesjonelle og betryggende for pasientene slik at det ikke skal føles vondt for de. Naturligvis vil det for noen være ydmykende og vondt men vi prøver så godt vi kan å gjøre det beste ut av situasjonen, å bli gammel og få en sykdom som f.eks demens eller alzheimers, parkinson osv er virkelig ingen spøk og gjør mye med hode og kropp. Vi som jobber der, både sykepleiere, helsefagarbeidere og assistenter vet hvordan vi skal møte pasienter og pårørende i vanskelige situasjoner! Det er ikke slik at det står skrevet uverdig behandling i panna på både pasienter og ansatte! Finnes det mange som ikke burde være i denne jobben? JA!! Er de i flertall? NEI. Noen blir opprørte pga pasienter kanskje ikke har fullverdige aktiviteter i hverdagen sin, at de blir sittende opp ned i en stol og kun prater med personalet/andre pasienter, leser avisen osv. For mange pasienter med kompliserte sykdomsbilder kan overstimuli være noe som bidrar til at pasienten får en vond og tung dag! De kan bli svært forvirret og redde og vanskelige å hjelpe når de blir for mye stimulert. For mange er det godt å få sine behov dekket i form av omsorg, stell, mat osv, og det blir på en måte nok en stund pga de blir så slitne av stimuli og inntrykk. Ja jeg blir sint når noen påstår at de eldre bare får uverdig behandling. Enda mer provosert blir jeg over at folk kan si de er for empatiske eller for gode mennesker til å jobbe med de eldre. Altså???? Vi trenger mennesker med empati og mennesker som kan se andres behov i dette yrket!! Om du ikke er empatisk eller bryr deg om andre så har du ingenting i denne jobben å gjøre, for da vet du ikke hvordan du skal praktisere vanlig omsorg. Rest my case, beklager avsporingen, men dette er ikke yrket for alle og om Helene ikke vil jobbe i dette yrket så er det helt ok. Det er IKKE pga hun er empatisk, det er fordi hun ikke vil. Det er ikke noe som heter at man er for empatisk til å jobbe i denne jobben.... Det er det dummeste jeg har hørt til nå i år tror jeg............. Jeg må også legge til at klart det er vanskelig når et voksent menneske ikke lenger klarer ta vare på seg selv! Det er trist spesielt for pårørende å se, og vi som jobber med eldre og eldre med sykdommer ser jo utviklingen over tid, det er ikke slik at vi blir blinde og tenker at jaja sånn er det bare! Vi ser mange triste skjebner. Men man lærer seg å ikke ta med jobben hjem. Noen dager går det ikke, og man tenker på jobben mens man har fri. Men det er helt normalt. De som bor på sykehjemmet er ofte trygge på de som jobber der og er glade for å se de, pasienter med demens kan faktisk kjenne igjen pleierne fremfor sine egne pga de ser pleierne så ofte og det er trygt og vanlig at de er der nesten hver dag. De fleste/mange eldre har det godt på sykehjem. Det sier de iallefall selv. Skrekkhistorier i media om uverdig behandling på sykehjem er ikke normen, det er unntak. Det er jo fint du som ansatt ikke hsr opplevd det, jeg som pårørende har dessverre opplevd det med to stk i nærmeste familie.. Det finnes mange som ikke burde jobbe med eldre og syke. å ja jeg blir forbannet når man tviler på at enkelte har dårlig erfaring. Endret 8. april 2020 av Orly 4
Gjest Licorice Skrevet 8. april 2020 #2363 Skrevet 8. april 2020 5 minutter siden, Orly skrev: Det er jo fint du som ansatt ikke hsr opplevd det, jeg som pårørende har dessverre opplevd det med to stk i nærmeste familie.. Det finnes mange som ikke burde jobbe med eldre og syke. å ja jeg blir forbannet når man tviler på at enkelte har dårlig erfaring. Ingen som tviler på at enkelte har dårlig erfaring. Når det kommer til helsetjenester i landet vårt så skjer det svært ofte menneskelige feil, ettersom vi er mennesker som jobber med mennesker, så det er ingen som tviler på at andre kan ha dårlige erfaringer. De med dårlige erfaringer går ofte ut i media så vi hører jo støtt og stadig om det som ikke er bra. Problemet er at vi hører ALDRI om det som er bra. Det er ganske dumt! Du kan bli så forbannet du vil for noe du selv konstruerer i ditt eget hode... Har jeg skrevet noen steder at jeg tviler på at andre har dårlige erfaringer? Ney... Er ingen andre som har gjort det heller her, så vidt jeg ser. Det er trist at du har dårlige erfaringer og jeg håper du en dag kan få gode erfaringer, og at du ikke dømmer alle landets sykehjem basert på dine dårlige erfaringer. Det finnes mange som ikke burde jobbe med det de jobber med generelt, og dessverre får vi ikke gjort så mye med disse. Men som pårørende har du mulighet til å klage inn til kommunen og fylkesmann, fylkeslege osv og det er bra pårørende benytter seg av disse mulighetene når de har dårlige erfaringer.
Pollen Skrevet 8. april 2020 #2364 Skrevet 8. april 2020 Får håpe Helene får tilbud om jobb, så hun får erfaring innen helsevesenet. Det er jo bare pluss når hun skal søke på jobb innen det hun har tatt kurs som. Da ser hun også at det bare er tull at hun er for empatisk til å jobbe på f.eks. sykehjem. De aller fleste har det bra og de ansatte gjør sitt beste for at de skal ha det bra. Det er da mange pasienter på legekontorer som har det vondt og fælt også, men der har hun visst ikke for mye empati🙄 Bare tull. Hun er rett og slett bare lat. 13
Miranda16 Skrevet 8. april 2020 #2365 Skrevet 8. april 2020 3 minutter siden, Pollen skrev: Får håpe Helene får tilbud om jobb, så hun får erfaring innen helsevesenet. Det er jo bare pluss når hun skal søke på jobb innen det hun har tatt kurs som. Da ser hun også at det bare er tull at hun er for empatisk til å jobbe på f.eks. sykehjem. De aller fleste har det bra og de ansatte gjør sitt beste for at de skal ha det bra. Det er da mange pasienter på legekontorer som har det vondt og fælt også, men der har hun visst ikke for mye empati🙄 Bare tull. Hun er rett og slett bare lat. Enig.Å jobbe på et sykehjem kan være veldig takknemlig. Hvis hun mener hun er for empatisk, burde hun kanskje ikke satse på et slikt yrke. Som helsepersonell møter man daglig folk i sårbare situasjoner og i krise. Med HDs korte lunte, hvordan skal hun da håndtere fortvilte pasienter? Kan hun håndtere kritikk uten å ta det personlig? Høres ut som å ta denne utdannelsen var svært lite gjennomtenkt. 11
Hattivatti Skrevet 8. april 2020 #2366 Skrevet 8. april 2020 (endret) 3 timer siden, Licorice skrev: Mange av dem lever så uverdig? Har du noensinne vært på innsiden av et sykehjem? Har du kun hørt på skrekkhistorier i media eller har du en dårlig erfaring selv siden du drar alle landets sykehjem under en kam og mener at de som bor der ikke har det bra? På mange sykehjem har de eldre det veldig fint. Jeg har jobbet på flere sykehjem selv og har aldri opplevd at pasienter har blitt uverdig behandlet. Jeg har aldri opplevd at en pasient blir liggende i sin egen avføring i flere timer. Sånt skjer aldri I FORHOLD TIL hvor mange som får hjelp på do og hjelp til skift når uhellet først har vært ute. Mange eldre mister kontroll over blære og tarm og kan gjøre på seg før de rekker toalettet. Dette er en kjent sak. Dette får pasientene hjelp til og vi som jobber med dem er profesjonelle og betryggende for pasientene slik at det ikke skal føles vondt for de. Naturligvis vil det for noen være ydmykende og vondt men vi prøver så godt vi kan å gjøre det beste ut av situasjonen, å bli gammel og få en sykdom som f.eks demens eller alzheimers, parkinson osv er virkelig ingen spøk og gjør mye med hode og kropp. Vi som jobber der, både sykepleiere, helsefagarbeidere og assistenter vet hvordan vi skal møte pasienter og pårørende i vanskelige situasjoner! Det er ikke slik at det står skrevet uverdig behandling i panna på både pasienter og ansatte! Finnes det mange som ikke burde være i denne jobben? JA!! Er de i flertall? NEI. Noen blir opprørte pga pasienter kanskje ikke har fullverdige aktiviteter i hverdagen sin, at de blir sittende opp ned i en stol og kun prater med personalet/andre pasienter, leser avisen osv. For mange pasienter med kompliserte sykdomsbilder kan overstimuli være noe som bidrar til at pasienten får en vond og tung dag! De kan bli svært forvirret og redde og vanskelige å hjelpe når de blir for mye stimulert. For mange er det godt å få sine behov dekket i form av omsorg, stell, mat osv, og det blir på en måte nok en stund pga de blir så slitne av stimuli og inntrykk. Ja jeg blir sint når noen påstår at de eldre bare får uverdig behandling. Enda mer provosert blir jeg over at folk kan si de er for empatiske eller for gode mennesker til å jobbe med de eldre. Altså???? Vi trenger mennesker med empati og mennesker som kan se andres behov i dette yrket!! Om du ikke er empatisk eller bryr deg om andre så har du ingenting i denne jobben å gjøre, for da vet du ikke hvordan du skal praktisere vanlig omsorg. Rest my case, beklager avsporingen, men dette er ikke yrket for alle og om Helene ikke vil jobbe i dette yrket så er det helt ok. Det er IKKE pga hun er empatisk, det er fordi hun ikke vil. Det er ikke noe som heter at man er for empatisk til å jobbe i denne jobben.... Det er det dummeste jeg har hørt til nå i år tror jeg............. Jeg må også legge til at klart det er vanskelig når et voksent menneske ikke lenger klarer ta vare på seg selv! Det er trist spesielt for pårørende å se, og vi som jobber med eldre og eldre med sykdommer ser jo utviklingen over tid, det er ikke slik at vi blir blinde og tenker at jaja sånn er det bare! Vi ser mange triste skjebner. Men man lærer seg å ikke ta med jobben hjem. Noen dager går det ikke, og man tenker på jobben mens man har fri. Men det er helt normalt. De som bor på sykehjemmet er ofte trygge på de som jobber der og er glade for å se de, pasienter med demens kan faktisk kjenne igjen pleierne fremfor sine egne pga de ser pleierne så ofte og det er trygt og vanlig at de er der nesten hver dag. De fleste/mange eldre har det godt på sykehjem. Det sier de iallefall selv. Skrekkhistorier i media om uverdig behandling på sykehjem er ikke normen, det er unntak. Ja, jeg har jobbet på sykehjem. Nei, jeg sier ikke at det er slik over alt, men at det skjer at noen av de eldre bare er "til oppbevaring" kan vi ikke nekte. Mange sitter som du sier i en stol hele dagen, uten familie som er på besøk og med ansatte er for opptatt til å prate med dem eller glemmer det fordi pasienten ikke kan snakke selv. Jeg synes det var fælt å jobbe på de sykehjemmene jeg var på fordi jeg ønsket å gjøre så mye mer for dem,men på grunn av begrensninger som bla. underbemanning og tidspress så får man ikke alltid gjort det man ønsker. Som jeg sier så er ikke dette en jobb for meg, men at jeg har all respekt til alle de som klarer å gjøre jobben. Det er en tung jobb både fysisk og emosjonelt. Og jeg var enig i at å si at man er for empatisk er feil å bruke her, bare for å ha det sagt en gang til. Endret 8. april 2020 av Ryuk 3
Miranda16 Skrevet 8. april 2020 #2367 Skrevet 8. april 2020 1 minutt siden, Ryuk skrev: Ja, jeg har jobbet på sykehjem. Nei, jeg sier ikke at det er slik over alt, men at det skjer at noen av de eldre bare er "til oppbevaring" kan vi ikke nekte. Mange sitter som du sier i en stol hele dagen, uten familie som er på besøk og med ansatte er for opptatt til å prate med dem eller glemmer det fordi pasienten ikke kan snakke selv. Jeg synes det var fælt å jobbe på de sykehjemmene jeg var på fordi jeg ønsket å gjøre så mye mer for dem,men på grunn av begrensninger som bla. underbemanning og tidspress så får man ikke alltid gjort det man ønsker. Som jeg sier så er ikke dette en jobb for meg, men at jeg har all respekt til alle de som klarer å gjøre jobben. Det er en tung jobb både fysisk og emosjonelt. Jeg ser den helt klart! Tidspress er dessverre ikke noe unikt for de som jobber på et sykehjem. Slik er det nesten over hele fjøla i helse og sosial relaterte jobber. Slike yrker er generelt psykisk utfordrende. Hvis hun mener at hun ikke kan eller vil jobbe på et sykehjem fordi hun er for empatisk så elimenterer hun i utgangspunktet de fleste jobber innen arbeidsfeltet. 4
Gjest Licorice Skrevet 8. april 2020 #2368 Skrevet 8. april 2020 20 minutter siden, Ryuk skrev: Ja, jeg har jobbet på sykehjem. Nei, jeg sier ikke at det er slik over alt, men at det skjer at noen av de eldre bare er "til oppbevaring" kan vi ikke nekte. Mange sitter som du sier i en stol hele dagen, uten familie som er på besøk og med ansatte er for opptatt til å prate med dem eller glemmer det fordi pasienten ikke kan snakke selv. Jeg synes det var fælt å jobbe på de sykehjemmene jeg var på fordi jeg ønsket å gjøre så mye mer for dem,men på grunn av begrensninger som bla. underbemanning og tidspress så får man ikke alltid gjort det man ønsker. Som jeg sier så er ikke dette en jobb for meg, men at jeg har all respekt til alle de som klarer å gjøre jobben. Det er en tung jobb både fysisk og emosjonelt. Og jeg var enig i at å si at man er for empatisk er feil å bruke her, bare for å ha det sagt en gang til. Skjønner.
panzerpølsa Skrevet 8. april 2020 #2369 Skrevet 8. april 2020 På 7.4.2020 den 21.31, MiniMjau skrev: Hva skjedde med den helseutdanningen hennes? Sikkert det samme som alle utfordringene som hun legger ut på Instagram som hun skal fortsette, altså ingenting. 7
Miranda16 Skrevet 8. april 2020 #2370 Skrevet 8. april 2020 28 minutter siden, panzerpølsa skrev: Sikkert det samme som alle utfordringene som hun legger ut på Instagram som hun skal fortsette, altså ingenting. Brukte hun ikke totalt et år på denne utdannelsen?
panzerpølsa Skrevet 8. april 2020 #2371 Skrevet 8. april 2020 6 minutter siden, Miranda16 skrev: Brukte hun ikke totalt et år på denne utdannelsen? Det vet jeg ikke, men er i såfall en av de få tingene hun har fullført eller gjennomført. Aldri sett noen så lite disiplinert som henne, som gang på gang starter slike utfordringer hun aldri greier å følge opp eller gjennomføre. Mye snakk og fryktelig lite action der i gården. 8
Gjest Beatbox Skrevet 9. april 2020 #2373 Skrevet 9. april 2020 2 minutter siden, MiniMjau skrev: Pullups utfordringen da? Utsatt på ubestemt tid pga corona, kyssesyke osv..?
Gjest Stupebrett Skrevet 9. april 2020 #2374 Skrevet 9. april 2020 11 timer siden, panzerpølsa skrev: Sikkert det samme som alle utfordringene som hun legger ut på Instagram som hun skal fortsette, altså ingenting. Er da ikke så veldig lenge siden hun både postet at hun leste på pensum, og at hun hadde en online prøve. Må tråden omdøpes til "Helene Drage - fanfiction" ?
Gjest Licorice Skrevet 9. april 2020 #2375 Skrevet 9. april 2020 3 timer siden, MiniMjau skrev: Pullups utfordringen da? Men herregud så tungt og hardt hun må trene om hun skal klare pull ups med den vekten hun nå har. Folk på 80-90 kg må trene tung styrke i overkroppen for å klare å gjøre en pull up, og til og med godt trente mennesker, både kvinner og menn men spesielt kvinner, kan slite med pull up. Hvorfor ikke sette seg et realistisk mål som er mulig å nå? Klarer hun f.eks en push up, vanlig, uten knærne i gulvet? Det er vell et mer realistisk mål enn pull ups, som er fryktelig tungt. Er ikke rart man ikke når målene man setter når de er så langt unna og det kreves mye selvdisiplin og mye trening for å nå det!
panzerpølsa Skrevet 9. april 2020 #2376 Skrevet 9. april 2020 24 minutter siden, Licorice skrev: Men herregud så tungt og hardt hun må trene om hun skal klare pull ups med den vekten hun nå har. Folk på 80-90 kg må trene tung styrke i overkroppen for å klare å gjøre en pull up, og til og med godt trente mennesker, både kvinner og menn men spesielt kvinner, kan slite med pull up. Hvorfor ikke sette seg et realistisk mål som er mulig å nå? Klarer hun f.eks en push up, vanlig, uten knærne i gulvet? Det er vell et mer realistisk mål enn pull ups, som er fryktelig tungt. Er ikke rart man ikke når målene man setter når de er så langt unna og det kreves mye selvdisiplin og mye trening for å nå det! Dette med å sette seg mål, er kanskje noe hun burde gjøre for seg selv, og holde utenfor Instagram og blogg. Må være fryktelig for selvfølelsen å aldri greie å gjennomføre noen av disse målene sine. Og fryktelig lite inspirerende for de som følger, annet enn å klappe folk på skuldra for å nok en gang velge sofa forran bevegelse. Fordi det er en sånn dag. 10
Gjest Licorice Skrevet 9. april 2020 #2377 Skrevet 9. april 2020 39 minutter siden, panzerpølsa skrev: Dette med å sette seg mål, er kanskje noe hun burde gjøre for seg selv, og holde utenfor Instagram og blogg. Må være fryktelig for selvfølelsen å aldri greie å gjennomføre noen av disse målene sine. Og fryktelig lite inspirerende for de som følger, annet enn å klappe folk på skuldra for å nok en gang velge sofa forran bevegelse. Fordi det er en sånn dag. Absolutt. Sette seg mål i "all hemmelighet" og heller fortelle om det når hun har nådd målet og da gå i dybden på hva hun har gjort for å nå målet osv. Å sette mål offentlig på den måten og aldri nå noe som helst sier mye om hennes troverdighet all over...
panzerpølsa Skrevet 9. april 2020 #2378 Skrevet 9. april 2020 8 timer siden, Licorice skrev: Absolutt. Sette seg mål i "all hemmelighet" og heller fortelle om det når hun har nådd målet og da gå i dybden på hva hun har gjort for å nå målet osv. Å sette mål offentlig på den måten og aldri nå noe som helst sier mye om hennes troverdighet all over... Drage har alle verktøy og hjelpemidler som er mulig å få i forhold til bedre helse, både operasjon og jobben hun har som PT. Her har hun tilgang til treningssenter, kompetanse innen trening og kosthold, hun har tilgang til svømmehall og er sponset med både treningstøy og kosttilskudd. Hun jobber i sportsbutikk med alt av utstyr til hjemmetrening, og har selv laget flere treningsprogram for både senter, ute og hjemme. Allikevel greier hun ikke å bruke noen av disse fordelene til å hjelpe sin egen situasjon. Å bruker heller tiden på å dille mer sminke og klær, mens hun innimellom disse innleggene prøver seg på noen skippertak med trening. Undskyldningene er mange, og jeg syns rett og slett hun fremstår som lat. Hun var inspirerende for mange år siden, da hun faktisk gjorde en innsats. Så det å kalle seg livsstils influenser syns jeg blir helt bak mål. Jeg håper hun greier å snu de dårlige vanene, og tar tak i egen situasjon. Eller rett og slett bare godta at situasjonen er som den er. Både hun og Camilla Lorentzen begynte så bra, men den ene bare fjaser med "tulle-naken-bilder" og rettferdiggjør dårlige vaner, mens den andre pakker inn dårlig selvtillit og selvfølelse i awesome og enhjørninger. Kan forstå at disse er en inspirasjon for sofa-trenere, som ikke ønsker å gjøre noe særlig egeninnsats, men for resten kan jeg ikke skjønne at disse inspirerer på noen måte. 23
cerruti Skrevet 9. april 2020 #2379 Skrevet 9. april 2020 (endret) 30 minutter siden, panzerpølsa skrev: Drage har alle verktøy og hjelpemidler som er mulig å få i forhold til bedre helse, både operasjon og jobben hun har som PT. Her har hun tilgang til treningssenter, kompetanse innen trening og kosthold, hun har tilgang til svømmehall og er sponset med både treningstøy og kosttilskudd. Hun jobber i sportsbutikk med alt av utstyr til hjemmetrening, og har selv laget flere treningsprogram for både senter, ute og hjemme. De fleste som sliter med å klare å nå målene sine hva angår trening og vekt har vel dette på stell i dag? Så det sier mye om at skoen helst trykker et annet sted. Ikke bare for H D, men for veldig veldig mange. Endret 9. april 2020 av cerruti 2
Gjest Licorice Skrevet 9. april 2020 #2380 Skrevet 9. april 2020 35 minutter siden, panzerpølsa skrev: Drage har alle verktøy og hjelpemidler som er mulig å få i forhold til bedre helse, både operasjon og jobben hun har som PT. Her har hun tilgang til treningssenter, kompetanse innen trening og kosthold, hun har tilgang til svømmehall og er sponset med både treningstøy og kosttilskudd. Hun jobber i sportsbutikk med alt av utstyr til hjemmetrening, og har selv laget flere treningsprogram for både senter, ute og hjemme. Allikevel greier hun ikke å bruke noen av disse fordelene til å hjelpe sin egen situasjon. Å bruker heller tiden på å dille mer sminke og klær, mens hun innimellom disse innleggene prøver seg på noen skippertak med trening. Undskyldningene er mange, og jeg syns rett og slett hun fremstår som lat. Hun var inspirerende for mange år siden, da hun faktisk gjorde en innsats. Så det å kalle seg livsstils influenser syns jeg blir helt bak mål. Jeg håper hun greier å snu de dårlige vanene, og tar tak i egen situasjon. Eller rett og slett bare godta at situasjonen er som den er. Både hun og Camilla Lorentzen begynte så bra, men den ene bare fjaser med "tulle-naken-bilder" og rettferdiggjør dårlige vaner, mens den andre pakker inn dårlig selvtillit og selvfølelse i awesome og enhjørninger. Kan forstå at disse er en inspirasjon for sofa-trenere, som ikke ønsker å gjøre noe særlig egeninnsats, men for resten kan jeg ikke skjønne at disse inspirerer på noen måte. Jeg er så utrolig enig at jeg kan ikke få sagt det nok. Dessuten minner Helene meg om meg selv... Jeg når aldri målene jeg setter meg, sliter med å etablere gode rutiner og det å trene regelmessig er ikke så enkelt. Jeg sliter med å ta tak i visse ting i livet mitt og jeg kommer med utallige unnskyldninger! Det er veldig negative egenskaper og det er vanskelig å bryte seg løs fra. Jeg har klart å gå ned noen kg og klart å nådd sånne bittesmå delmål, og det er jo noe, men jeg kunne aldri satt som mål å klare en pull up for eksempel. Å klare en armheving derimot, det er mer basic og mye enklere å nå, samtidig som det er noe ikke alle klarer, om du skjønner Syns Helene burde være mer åpen om dette med selvtillit osv, for det er tydelig at hun ikke har et godt selvbilde. Dette har jo blitt bemerka i tråden her før, men det er travelt å se på at hun filmer seg selv. Hun tar seg i ansiktet, ordner på håret og opptrer ikke naturlig. Man merker det på anstrengelsen, ansiktsuttrykk, holdning, kroppsspråk generelt. Det er enkelt å se.. Men det kunne vært verre, hun kunne vært like klein som Camilla. Ikke noe vondt ment mot Camilla altså, hun bare appellerer ikke til meg, men vet mange har nytte av hennes råd og tips så jeg skal ikke si noe på det. ❤️
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå