Gjest CecilieX Skrevet 7. januar 2020 #981 Del Skrevet 7. januar 2020 12 timer siden, Levina skrev: Mye treningsbilder på hennes kanaler nå. Er jo bra det, men må jo være i kombinasjon med hva en inntar av mat og drikke. Nytt år og ny begynnelse, som hun skriver om. Står veldig lite om kosthold og hva som har ikke har fungert etter denne operasjonen. Endringer må absolutt til og en får se om hun klarer å snu den negative trenden. Begynte bra de første månedene, men skal hun lykkes så er det viktig å ha fokus på hva hun inntar av kalorier. En kan få inn mye kalorier av drikke. Det nytter ikke med såkalte slanke- operasjoner hvis en ikke klarer å gjøre de endringer som kreves. Jeg synes bildene taler for seg selv. Du skrev et innlegg i en annen tråd i går om at man burde tenke mer over hvordan man kritiserer offentlige personer. Veldig interessert i å forstå hvorfor dette ikke gjelder Helene Drage. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 7. januar 2020 #982 Del Skrevet 7. januar 2020 1 time siden, CecilieX skrev: Du skrev et innlegg i en annen tråd i går om at man burde tenke mer over hvordan man kritiserer offentlige personer. Veldig interessert i å forstå hvorfor dette ikke gjelder Helene Drage. Det var det du har å komme med Jeg står for det jeg skriver. Det er forskjell på saklig kritikk eller spørsmål rundt hennes virksomhet og hets. Men, dette handler ikke om meg eller CBE. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 7. januar 2020 #983 Del Skrevet 7. januar 2020 (endret) 2 timer siden, Levina skrev: Det var det du har å komme med Jeg står for det jeg skriver. Det er forskjell på saklig kritikk eller spørsmål rundt hennes virksomhet og hets. Men, dette handler ikke om meg eller CBE. Det er interessant at du nevner hets. Jeg har talt ryddemeldinger i denne tråden og det viser seg at på disse 50 sidene har moderatorene ryddet for hets 3 ganger. Tilsvarende ryddet de null ganger for dette da jeg sjekket 80 sider i CBE tråden for noen måneder siden. Hva gjelder krenkende innlegg i denne tråden er det ryddet 13 ganger, mens en annen bruker fant 5 ryddemeldinger på 40 sider i tråden om CBE. Om det er slik at vi burde være snillere med hverandre i det nye året er det jo Helene Drage som har fått verst medfart på KG rent statistisk sett. Så da burde man kanskje tenke over det, som kritiker til Drage. Endret 7. januar 2020 av CecilieX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superrosa Skrevet 7. januar 2020 #984 Del Skrevet 7. januar 2020 (endret) Enkeltpersoner som skriver saklig kritikk har da ikke kontroll over andre personer som skriver hets i tråder og må modereres. Endret 7. januar 2020 av Superrosa 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 7. januar 2020 #985 Del Skrevet 7. januar 2020 (endret) 1 time siden, Superrosa skrev: Enkeltpersoner som skriver saklig kritikk har da ikke kontroll over andre personer som skriver hets i tråder og må modereres. Mine to siste kommentarer handler om påminnelser fra enkeltbruker i tråden om CBE om at kritikerne i den tråden generelt sett burde tenke over hva man skriver om offentlige personer. Sånn sett er det ikke urimelig å påpeke at rent dokumenterbart er det kritikken i denne tråden som er verst. Det er litt «rart» å sitte på en høy hest i en tråd og samtidig være svært mye mindre hensynsfull mot Helene Drage, hvis man er opptatt av at kritikk potensielt sett kan ødelegge livene til folk. Endret 7. januar 2020 av CecilieX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 7. januar 2020 #986 Del Skrevet 7. januar 2020 (endret) Ellers enig i at generalisert brukerdebatt er en uting @Superrosa og at hver bør stå ansvarlig utelukkende for det man skriver selv, men som sagt, dette er ren statistikk og ikke pådtander om en hel gruppe. Endret 7. januar 2020 av CecilieX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 7. januar 2020 #987 Del Skrevet 7. januar 2020 (endret) 4 timer siden, Levina skrev: Det var det du har å komme med Jeg står for det jeg skriver. Det er forskjell på saklig kritikk eller spørsmål rundt hennes virksomhet og hets. Men, dette handler ikke om meg eller CBE. Det er ikke saklig kritikk som kommer i denne tråden, bare synsing og spekulasjoner. Viser også til noen som ba folk tenke seg om etter den tragiske hendelsen i romjulen, men det gjelder vel kanskje bare CBE og ikke HD? At man spekulerer i vektøkning er ikke konstruktivt. Det går på personen og ikke bedriften. Endret 7. januar 2020 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 7. januar 2020 #988 Del Skrevet 7. januar 2020 7 minutter siden, lillesnøfnugg skrev: Det er ikke saklig kritikk som kommer i denne tråden, bare synsing og spekulasjoner. Viser også til noen som ba folk tenke seg om etter den tragiske hendelsen i romjulen, men det gjelder vel kanskje bare CBE og ikke HD? At man spekulerer i vektøkning er ikke konstruktivt. Det går på personen og ikke bedriften. Fint at du fikk med deg det jeg skrev i den tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superrosa Skrevet 7. januar 2020 #989 Del Skrevet 7. januar 2020 Men hun som bedrift da, promoterer kosterstatninger og tilskudd via sponsor til sine lesere. Hun sier også at hun går ned i vekt, mens bildene sier det motsatte. Noe hun endelig bekrefter i en av de siste podcastene sine. Blir ikke det litt feil? For meg blir det et forsøk på å selge en suksesshistorie som ikke er helt i tråd med realiteten. Så noen måneder senere kommer sannheten ut, og det viser seg flere lesere hadde rett fra starten av. Dette har hun gjort flere ganger tidligere. Jeg mener at hun hadde komt best ut med å ikke pratet vekt ned/oppgang i det hele tatt slik status er nå. Men om hun skal prate vekt, som hun gjør, så vil jeg jo gjerne at hun prater ærlig. Bloggen starta jo ut som en slankeblogg, så hun har nok mange lesere enda med forventninger ihht det tema som gjør at hun enda får "det maset" om resultater. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 7. januar 2020 #990 Del Skrevet 7. januar 2020 26 minutter siden, Levina skrev: Fint at du fikk med deg det jeg skrev i den tråden. Synd at det ikke gjelder HD, men hun er vel kanskje ikke Photoshopet nok? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CabinCruiser Skrevet 7. januar 2020 #991 Del Skrevet 7. januar 2020 Grunnen til at mye av denne tråden gjør meg forbanna er redd og slett fordi at mellom linjene så leser jeg veldig mye fordommer, hets, kritikk og rett og slett at man ser ned på en person som har tydd til vektoperasjon, og dertil kritikk for at "selv det ikke fungerer". Men, jeg har etterhvert lært meg at bloggertrådene er sånn - jeg syns jo da at CBE-tråden blir litt vel ufin til tider den også, og det har jeg til og med bidratt til selv, selv om jeg kaller meg en gjerdesitter. Jeg kommer når jeg mener noe sterkt, enten det er for eller mot en blogger. Den her tråden gjør meg bare mer og mer forbanna og mer oppgitt i den forstand at det virker som det er helt greit å kritisere Helene Drages kropp av 2 årsaker, fordi den er for stor for idealbildet slik at den ikke møter idealkvinnemålet og fordi hun har vært åpen om vektoperasjonen. Side opp og side ned av folk som syns det er hårreisende at hun tar seg en øl og en sjokolade. Nå skal man også kritisere piller og pulver "siden hun mangler resultater og stayerevne" uten at man i tillegg forstår at produktene er sponset. Ser det samme i CamillaLor, fordi hun ikke møter idealkvinnen. I motsetning til veldig mange andre bloggere, så ser det ikke ut til at Helene lever av sin blogg alene. Det hun gir tilbake er av seg selv uten at det er betalt for i veldig mange tilfeller. Helene har gjort en formidabel innsats ikke bare for seg selv, men for veldig mange andre jenter som også sliter med kroppsbildet. I virrvarret av tullete treningsblogger og inspoinsta fra jenter med null kroppsfett, syns jeg det er greit med motvekten. Jeg syns ikke det er greit å kritisere nord og ned pga operasjonen eller å tro at man vet bedre enn Helene hva hun skal spise. Hun har gått ett ÅR i forveien på kurs i bl.a ernæring etter operasjon og hun vet hva hun skal spise - at hun velger å spise kake er ikke uvitenhet, men ett valg hun gjør. Dere får det til å høres ut som hele kostholdet er basert på kaker og øl. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 7. januar 2020 #992 Del Skrevet 7. januar 2020 2 minutter siden, CabinCruiser skrev: Grunnen til at mye av denne tråden gjør meg forbanna er redd og slett fordi at mellom linjene så leser jeg veldig mye fordommer, hets, kritikk og rett og slett at man ser ned på en person som har tydd til vektoperasjon, og dertil kritikk for at "selv det ikke fungerer". Men, jeg har etterhvert lært meg at bloggertrådene er sånn - jeg syns jo da at CBE-tråden blir litt vel ufin til tider den også, og det har jeg til og med bidratt til selv, selv om jeg kaller meg en gjerdesitter. Jeg kommer når jeg mener noe sterkt, enten det er for eller mot en blogger. Den her tråden gjør meg bare mer og mer forbanna og mer oppgitt i den forstand at det virker som det er helt greit å kritisere Helene Drages kropp av 2 årsaker, fordi den er for stor for idealbildet slik at den ikke møter idealkvinnemålet og fordi hun har vært åpen om vektoperasjonen. Side opp og side ned av folk som syns det er hårreisende at hun tar seg en øl og en sjokolade. Nå skal man også kritisere piller og pulver "siden hun mangler resultater og stayerevne" uten at man i tillegg forstår at produktene er sponset. Ser det samme i CamillaLor, fordi hun ikke møter idealkvinnen. I motsetning til veldig mange andre bloggere, så ser det ikke ut til at Helene lever av sin blogg alene. Det hun gir tilbake er av seg selv uten at det er betalt for i veldig mange tilfeller. Helene har gjort en formidabel innsats ikke bare for seg selv, men for veldig mange andre jenter som også sliter med kroppsbildet. I virrvarret av tullete treningsblogger og inspoinsta fra jenter med null kroppsfett, syns jeg det er greit med motvekten. Jeg syns ikke det er greit å kritisere nord og ned pga operasjonen eller å tro at man vet bedre enn Helene hva hun skal spise. Hun har gått ett ÅR i forveien på kurs i bl.a ernæring etter operasjon og hun vet hva hun skal spise - at hun velger å spise kake er ikke uvitenhet, men ett valg hun gjør. Dere får det til å høres ut som hele kostholdet er basert på kaker og øl. 👏🏻👏🏻👏🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 7. januar 2020 #993 Del Skrevet 7. januar 2020 46 minutter siden, Superrosa skrev: Men hun som bedrift da, promoterer kosterstatninger og tilskudd via sponsor til sine lesere. Hun sier også at hun går ned i vekt, mens bildene sier det motsatte. Noe hun endelig bekrefter i en av de siste podcastene sine. Blir ikke det litt feil? For meg blir det et forsøk på å selge en suksesshistorie som ikke er helt i tråd med realiteten. Så noen måneder senere kommer sannheten ut, og det viser seg flere lesere hadde rett fra starten av. Dette har hun gjort flere ganger tidligere. Jeg mener at hun hadde komt best ut med å ikke pratet vekt ned/oppgang i det hele tatt slik status er nå. Men om hun skal prate vekt, som hun gjør, så vil jeg jo gjerne at hun prater ærlig. Bloggen starta jo ut som en slankeblogg, så hun har nok mange lesere enda med forventninger ihht det tema som gjør at hun enda får "det maset" om resultater. Har ikke inntrykk av at hun selger en suksesshistorie, hun selger klær og stil etter kroppen sin og inspirerer sikkert andre til å kle seg etter kroppsformen sin .Tenker at hun som jobber som PT og på XXL har en hektisk og travel hverdag og at det gjør at hun tyr til enkle løsninger. Arbeidsdagen hennes består ikke av 4 timer i en frisørstol, 1 time sminke og påfølgende Photoshoot med avsluttende Photoshop på bildene. Så lenge hun merker disse produktene hun spiser som reklame er det innafor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Plannergirl Skrevet 7. januar 2020 #994 Del Skrevet 7. januar 2020 7 minutter siden, lillesnøfnugg skrev: Har ikke inntrykk av at hun selger en suksesshistorie, hun selger klær og stil etter kroppen sin og inspirerer sikkert andre til å kle seg etter kroppsformen sin .Tenker at hun som jobber som PT og på XXL har en hektisk og travel hverdag og at det gjør at hun tyr til enkle løsninger. Arbeidsdagen hennes består ikke av 4 timer i en frisørstol, 1 time sminke og påfølgende Photoshoot med avsluttende Photoshop på bildene. Så lenge hun merker disse produktene hun spiser som reklame er det innafor. Helt innafor er det ikke da de kosttilskuddene hun har promotert strider med den nye loven for hva bloggere kan reklamere for. Ellers er jeg enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 7. januar 2020 #995 Del Skrevet 7. januar 2020 1 minutt siden, Plannergirl skrev: Helt innafor er det ikke da de kosttilskuddene hun har promotert strider med den nye loven for hva bloggere kan reklamere for. Ellers er jeg enig. Hva slags kosttilskudd er det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Plannergirl Skrevet 7. januar 2020 #996 Del Skrevet 7. januar 2020 2 minutter siden, lillesnøfnugg skrev: Hva slags kosttilskudd er det? Cbd bl.a. I tillegg har hun kritisert loven (deretter slettet) for at influensere ikke lengre skal kunne reklamere for vanlig kosttilskudd, hun reklamerer vel en del for sånne piller du kan kjøpe på sportsbutikker og proteinprodukter. Husker ikke hva alle heter, flere er slettet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superrosa Skrevet 7. januar 2020 #997 Del Skrevet 7. januar 2020 Hun la det ut på instastory mer bastant, men hun skrev også blogg innlegg om det som ikke er sletta: https://www.helenedrage.no/2019/10/13/nye-retningslinjer-for-influencere-har-de-noe-for-seg/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sahara_ Skrevet 7. januar 2020 #998 Del Skrevet 7. januar 2020 (endret) Men det er bare er retningslinjer, og ikke lovverk? Endret 7. januar 2020 av Sahara_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finnwife Skrevet 7. januar 2020 #999 Del Skrevet 7. januar 2020 Kritikken har vel ingenting med idealkvinnen å gjøre, men mer om hennes stadie løgner og dobbeltmoral. Jeg ser mye mer hets i tråden om Camilla Lor, da hun er helt ærlig på inntak av sjokolade og at det er helt innafor å ikke se feilfri ut.. det provoserer tydeligvis enkelte veldig.. Hva angår Helene, syns jeg det er oppriktig synd at hun heller ikke nå etter operasjonen har "hodet med seg" med det mentale, og mat som belønning/kos/trøst. Det er klart man skal få lov å kose seg, og jeg har aldri sagt hun må leve opp til noen forventninger. Problemet er fremdeles og har alltid vært at hun fremstår som uærlig. Hun hevder alt er awsome over lang tid enda det er tydelig for oss som lesere at hun sliter. Så kommer innrømmelsen (sånn halvveis "tankekjør" osv) så nye lovnader.. jeg ønsker henne alt godt og tror at hvis oppmerksomhetsbehovet kunne legges bort, ville hun ha fått det mye bedre med seg selv. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arnoyb Skrevet 7. januar 2020 #1000 Del Skrevet 7. januar 2020 9 minutter siden, Finnwife skrev: Kritikken har vel ingenting med idealkvinnen å gjøre, men mer om hennes stadie løgner og dobbeltmoral. Jeg ser mye mer hets i tråden om Camilla Lor, da hun er helt ærlig på inntak av sjokolade og at det er helt innafor å ikke se feilfri ut.. det provoserer tydeligvis enkelte veldig.. Hva angår Helene, syns jeg det er oppriktig synd at hun heller ikke nå etter operasjonen har "hodet med seg" med det mentale, og mat som belønning/kos/trøst. Det er klart man skal få lov å kose seg, og jeg har aldri sagt hun må leve opp til noen forventninger. Problemet er fremdeles og har alltid vært at hun fremstår som uærlig. Hun hevder alt er awsome over lang tid enda det er tydelig for oss som lesere at hun sliter. Så kommer innrømmelsen (sånn halvveis "tankekjør" osv) så nye lovnader.. jeg ønsker henne alt godt og tror at hvis oppmerksomhetsbehovet kunne legges bort, ville hun ha fått det mye bedre med seg selv. Men er det ikke slik at Helene er mere lik en typisk overvektig kvinne? Ganske skamfull over egen vekt/inntak osv. Det er kanskje ikke så vanlig at overvektige påstår at de elsker kroppen sin slik som Helene gjør, men Camillas rett frem måte er for meg mere fremmed. Hvor mange overvektige er slik liksom? Og Camilla er jo bare overvektig, Helene er jo en del større en henne... Er det derfor lettere å kritisere å se ned på Helene? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå