Gå til innhold

Elektrisk piano.


tussi680

Anbefalte innlegg

Hei!

Elektrisk piano, er det noen som har det her inne? Hvilken type har du? Er i ferd med å kjøpe meg et nå snart, et yamaha Har savnet det lenge, men pianolyden er nydelig og har gått kurs før så tenkte jeg skulle børste støv av gamle evner. Har alltid vært glad i sang og musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har et Yamaha elektrisk piano, og er veldig glad i det :)

liker at tangentene er vektede, at det er god pianolyd i det, og at jeg kan bruke øreklokker når jeg øver.  :)

Anonymkode: f6aef...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei, nå har jeg kjøpt meg et, merke Casio. Får det i slutten av april, gleder meg helt vilt!  :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra!  Jeg kjøpte mitt i romjula, og har spilt stort sett hver dag siden.

(Jeg er nybegynner da.  Før jeg kjøpte piano kunne jeg lese noter, spille med en finger, og  legge akkorder,  men det var alt)

Etter tre mnd med masse øving spiller jeg enkle arrangementer av kjente sanger, i tillegg til å øve med spillebøkene mine. Akkurat nå øver jeg på "Bring him Home" fra Les Miserables, og gleder meg bare til å bli enda flinkere :) )

Anonymkode: f6aef...6e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er litt av arrangementet jeg øver på.  Som du ser er det det enkleste av det enkle, men utfordrende nok for en nybegynner.

1553685654991-974498546.thumb.jpg.6c8d561cd8822d05235f899abc678381.jpg

Det blir nok enda morsommere for deg, som kan spille fra før, og som bare behøver litt oppfriskning.  :)

 

Anonymkode: f6aef...6e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/12/2019 at 10:25 PM, tussi680 said:

Hei!