Gå til innhold

Elektrisk piano.


tussi680

Anbefalte innlegg

Hei!

Elektrisk piano, er det noen som har det her inne? Hvilken type har du? Er i ferd med å kjøpe meg et nå snart, et yamaha Har savnet det lenge, men pianolyden er nydelig og har gått kurs før så tenkte jeg skulle børste støv av gamle evner. Har alltid vært glad i sang og musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har et Yamaha elektrisk piano, og er veldig glad i det :)

liker at tangentene er vektede, at det er god pianolyd i det, og at jeg kan bruke øreklokker når jeg øver.  :)

Anonymkode: f6aef...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei, nå har jeg kjøpt meg et, merke Casio. Får det i slutten av april, gleder meg helt vilt!  :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra!  Jeg kjøpte mitt i romjula, og har spilt stort sett hver dag siden.

(Jeg er nybegynner da.  Før jeg kjøpte piano kunne jeg lese noter, spille med en finger, og  legge akkorder,  men det var alt)

Etter tre mnd med masse øving spiller jeg enkle arrangementer av kjente sanger, i tillegg til å øve med spillebøkene mine. Akkurat nå øver jeg på "Bring him Home" fra Les Miserables, og gleder meg bare til å bli enda flinkere :) )

Anonymkode: f6aef...6e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er litt av arrangementet jeg øver på.  Som du ser er det det enkleste av det enkle, men utfordrende nok for en nybegynner.

1553685654991-974498546.thumb.jpg.6c8d561cd8822d05235f899abc678381.jpg

Det blir nok enda morsommere for deg, som kan spille fra før, og som bare behøver litt oppfriskning.  :)

 

Anonymkode: f6aef...6e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/12/2019 at 10:25 PM, tussi680 said:

Hei!

Elektrisk piano, er det noen som har det her inne? Hvilken type har du? Er i ferd med å kjøpe meg et nå snart, et yamaha Har savnet det lenge, men pianolyden er nydelig og har gått kurs før så tenkte jeg skulle børste støv av gamle evner. Har alltid vært glad i sang og musikk.

Anbefaler å bruke minst 5000 kr. Ikke kjøp Yamaha’s billigste modeller  

Roland og Kawaii el-pianoer også ganske bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Sam3 skrev:

Anbefaler å bruke minst 5000 kr. Ikke kjøp Yamaha’s billigste modeller  

Roland og Kawaii el-pianoer også ganske bra. 

Kjøpte Casio, til en bra pris, og når jeg sier bra pris, er det 10 000. Men mener du at Yamaha til den prisen ikke er nok? Mitt første elektriske var den gangen for over 10 år siden, den samme som nå. Uansett, veldig bra lyd og klang i Casio. Bruker du Yamaha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Roland DP 30 selv. Kawaii var andre valg. Når jeg kjøpte var NIN vurdering at man måtte dra langt opp i Yamaha serien for å finne bra verdi. Under 8-10000 ja Casio trodde jeg leverte mye til pengene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Roland DP 30 selv. Kawaii var andre valg. Når jeg kjøpte var NIN vurdering at man måtte dra langt opp i Yamaha serien for å finne bra verdi. Under 8-10000 ja Casio trodde jeg leverte mye til pengene. 

Men som sagt var min vurdering at Roland DP 30 til 5-6000 var mer enn bra nøk. Man trenger ikke å legge ut 10000 kr som mulig var minimum siste gang du kjøpte for 10 år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klomf

Jeg har privia (kan være casio eller bare et eget merke). Fikk det av familien som gave, og beskjed om at det kostet en del. Veldig fornøyd med kvaliteten! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv et midi-keyboard som jeg bruker til stadighet koblet opp med ableton 10 Så kan jeg spille piano, synths, rhodes etc. alt etter stemningsleie

Endret av megda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...