Gå til innhold

Hvor ofte er det greit å feste?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor ofte er det greit å feste?

Er det å feste hver helg mye eller lite? Eller er festing bare noe man gjør en gang i året?  Hva syns dere? 

Anonymkode: 557ff...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste får andre greier i livene sine utover 20-årene og 30-årene de liker bedre enn å feste. Det er kanskje litt problematisk om du er 30 og det eneste du synes er morsomt og givende i helgene er festing. At du ikke har noe annet du liker, at du har behov for å bli full hver helg. 

Tror noen får seg en vekker om at de har hatt litt dårlig forhold til alkohol når de nærmer seg 30 og merker de ikke helt klarer legge bort behovet for å bli veldig brisen eller helst full regelmessig

Anonymkode: 05d5c...318

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang i måneden er vel greit, men personlig synes jeg det er litt mye.

Hver helg er altfor ofte.

Anonymkode: 04bff...d98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det spørs på alder og liv situasjonen din. Er du en mor med flere barn, så vil jeg si at det er litt for mye. Man kan selvfølgelig kose seg, men hver helg er drøyt. 

Anonymkode: de18f...6ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ofte man vil om man ikke har noen eller noe å ta hensyn til.

Anonymkode: 2a6d5...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ut 2-3 ganger i uka da jeg var 20, nå er jeg 29 og det er 2 måneder siden jeg sist gikk ut 😂 Jeg tenker at det kommer helt an på livssituasjonen. Jeg hadde nok reagert hvis en mor gikk på byen for å feste hver eneste helg, det hadde jeg ikke gjort selv. 

Personlig orker jeg det bare ikke lenger, mens andre venner av meg går ut nesten hver helg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er greit å feste når du føler for det. Hvem bestemmer det? 

Har du jobb så må du jo ta hensyn til den, og tenke på økonomien. Så er det greit å tenke på levra og psyken. Folk tåler forskjellig. Det er ditt liv. Du gjør akkurat det som passer deg. Dumt å innrette livet sitt etter andres forventninger og moral Ts. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, SoWhat? skrev:

Det er greit å feste når du føler for det. Hvem bestemmer det? 

Har du jobb så må du jo ta hensyn til den, og tenke på økonomien. Så er det greit å tenke på levra og psyken. Folk tåler forskjellig. Det er ditt liv. Du gjør akkurat det som passer deg. Dumt å innrette livet sitt etter andres forventninger og moral Ts. 

Ikke jeg. Jeg bestemmer ikke over noen. Syns kanskje hver helg er litt mye å feste. Livet er en fest liksom? 

Anonymkode: 557ff...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så ofte man vil om man ikke har noen eller noe å ta hensyn til.

Anonymkode: 2a6d5...786

Å ja. 

Anonymkode: 557ff...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ofte man vil hvis det ikke går utover kjæresten, venner, familie eller jobb.  Som singel festet jeg hver helg.  Nå som jeg har kjæreste er jeg mer hjemmekjær og fester en gang hver tredje måned.  

Anonymkode: 9d8ee...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par ganger i året er nok for meg. Men jeg er ikke i 20 åra lenger.

Anonymkode: e9e00...a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 10-12 ganger i året erpasse for meg

Anonymkode: de6ed...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kritt

Spørs jo helt hva man legger i festing. Da jeg var singel gikk jeg ut omtrent hver helg, men det var jo ikke alltid hard festing, dvs. drikking. Å drikke seg dritings hver helg er temmelig usunt, både fysisk og mentalt, og går jo utover mye annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at det får være opp til hver enkelt. Jeg liker å ta en fest, men ikke hver helg. Jo eldre jeg blir, jo oftere synes jeg det er greit med helger uten. 

Er man singel og/eller barnløs så er det vel mer naturlig at det blir oftere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 12.3.2019 den 20.48, AnonymBruker skrev:

Hvor ofte er det greit å feste?

Er det å feste hver helg mye eller lite? Eller er festing bare noe man gjør en gang i året?  Hva syns dere? 

Anonymkode: 557ff...d5a

Det er greit å feste når man vil, så lenge det ikke går utover noen. Men hvis man fester mye, så går det utover lommeboka, noen man er glad i, og helsen- ikke minst. Man blir jo avhengig etter hvert, og jeg tror de fleste får noen røde varsellamper underveis, før de blir alkoholikere. Hvis man har festet veldig mye i en periode, er det nok lurt å være avholdsperson i en god periode etterpå. Da er man muligens en person som er disponert for avhengighet. Så er det ikke noe mål i å rave rundt hver helg heller, det er ikke så tiltrekkende, og man føler seg nok ikke så bra med det heller, tenker nå jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.3.2019 den 14.28, Mia1781 skrev:

Det er greit å feste når man vil, så lenge det ikke går utover noen. Men hvis man fester mye, så går det utover lommeboka, noen man er glad i, og helsen- ikke minst. Man blir jo avhengig etter hvert, og jeg tror de fleste får noen røde varsellamper underveis, før de blir alkoholikere. Hvis man har festet veldig mye i en periode, er det nok lurt å være avholdsperson i en god periode etterpå. Da er man muligens en person som er disponert for avhengighet. Så er det ikke noe mål i å rave rundt hver helg heller, det er ikke så tiltrekkende, og man føler seg nok ikke så bra med det heller, tenker nå jeg.

Mhm. 

Anonymkode: 557ff...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Hver helg er bare slitsomt, men for de som orker det er det jo greit. Bare ikke la det gå utover pengene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Kvelertak skrev:

Hver helg er bare slitsomt, men for de som orker det er det jo greit. Bare ikke la det gå utover pengene. 

Tror det nesten er umulig siden en drink koster 150+kr her i Norge. Det er den menyen de legger frem når vi har vært der. 180kr - 250kr koster visst drinker. :hoho: Da går det utover pengene hvis folk fester hver helg antar jeg. 

Anonymkode: 557ff...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...