JenteAug1980 Skrevet 12. mars 2019 #1 Skrevet 12. mars 2019 Kjæresten min har en datter på 10 år som har bursdag i mai. Da skal han og hans x ha vennebursdag sammen. Jeg sliter med at de skal omgås i 3t pga dette og syns man kan bytte på annethvert år el. Sånn gjør jeg det med min sønn. Vet det er bra for datteren, men jeg syns det er helt grusomt å tenke på. Gruer meg skikkelig til den dagen. Vet jeg kommer til å være kjempe sjalu på hele greia. Trenger ikke at dere sier at jeg er en dårlig stemor, for der er jeg absolutt ikke. Stiller om for henne som min egen, og nekter ikke kjæresten dette. Men føler at det er så feil at de skal stå sammen og ta imot gjester som en «lykkelig familie». Blir jo uansett ikke god stemning for datteren med den situasjonen. Han sier han egentlig ikke vil feire med henne men gjør det pga datteren. han vet jeg ikke liker det, føler jeg at han driter i min mening og det gjør meg trist. Han velger å bare overse det jeg mener om saken og velger å ikke snakke om det. Akkurat som om det gjør det bedre. Noen her sier at man ikke skal føle seg truet av en x, men det gjør jeg. De har jo en historie bak seg og barn sammen. Naturlig at jeg føler på det, redd for å miste han.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #2 Skrevet 12. mars 2019 Her må du rett å slett skjerpe deg! Dine følelser er det kun du som styre. De skal ha en bursdag i 3 timer! Det er ingenting. SElvsagt driter han i din tullete sjalu, det er datteren som er viktigst. Det skulle bare mangle. Sånn er det når du finner en mann med familie fra før, du må velge å gå all in, med alt det inebærer. Han må kunne ha kontakt med mor til barnet sitt, de skal tross alt samarbeide om barnet i 8år til. Uten at du blir sjalu. Du må rett å slett vokse opp, eller finne deg en uten historie. Anonymkode: 8b426...c62 9
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #3 Skrevet 12. mars 2019 Super far som velger dattera si foran den nye dama! 👏 Anonymkode: a905e...1c0 11
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #4 Skrevet 12. mars 2019 Jo du er en dårlig stemor! Det er en grunn til at de ikke er sammen lenger. Du bør prøve å bli trygg på forholdet ditt... Anonymkode: 29286...1ea 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #5 Skrevet 12. mars 2019 TS her ja jeg syns jo det er bra han gjør alt for datteren. Men må vel være lov å si at man ikke liker det? Så spm er hvordan man da skal klare å «overse» alt sånt? Noen tips? Anonymkode: 41c99...281
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #6 Skrevet 12. mars 2019 Så kjipe svar du har fått TS. Du er sjalu. Det er en følelse og en usikkerhet ved deg som du kan gjøre noe med. Det er ikke en permanent installasjon i den fine personen som er deg. Dette fikser du. Prøv å jobbe med det! Anonymkode: 82f0b...20f
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #7 Skrevet 12. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: TS her ja jeg syns jo det er bra han gjør alt for datteren. Men må vel være lov å si at man ikke liker det? Så spm er hvordan man da skal klare å «overse» alt sånt? Noen tips? Anonymkode: 41c99...281 Hvordan du overser det er med å bli trygg på deg selv og forholdet ditt til mannen din! Og begynn å sett ungene litt lenger fram i prioriteringsrekka. Gjerne si til han pappaen at han gjør en veldig BRA jobb med å SAMARBEIDE med eksen sin. Flere skulle vært som han og færre som deg! Anonymkode: 29286...1ea 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #8 Skrevet 12. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her ja jeg syns jo det er bra han gjør alt for datteren. Men må vel være lov å si at man ikke liker det? Så spm er hvordan man da skal klare å «overse» alt sånt? Noen tips? Anonymkode: 41c99...281 Ikke overse. Du kan jobbe med det. Feks dra til en som kan veilede deg i å sortere følelser. Feks en par-psykolog eller lignende. Anonymkode: 82f0b...20f 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #9 Skrevet 12. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvordan du overser det er med å bli trygg på deg selv og forholdet ditt til mannen din! Og begynn å sett ungene litt lenger fram i prioriteringsrekka. Gjerne si til han pappaen at han gjør en veldig BRA jobb med å SAMARBEIDE med eksen sin. Flere skulle vært som han og færre som deg! Anonymkode: 29286...1ea skjerp deg da. TS innrømmer at hun er sjalu og vil få det bedre Anonymkode: 82f0b...20f
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #10 Skrevet 12. mars 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo du er en dårlig stemor! Det er en grunn til at de ikke er sammen lenger. Du bør prøve å bli trygg på forholdet ditt... Anonymkode: 29286...1ea Hun er ikke en dårlig stemor, hun er usikker på seg selv. Det kan hun jobbe med om hun ønsker. Anonymkode: 82f0b...20f
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #11 Skrevet 12. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: skjerp deg da. TS innrømmer at hun er sjalu og vil få det bedre Anonymkode: 82f0b...20f Ja hun sier at hun er sjalu, men nei, hun sier ikke at hun vil få det bedre. Hun prøver å få tips til hvordan få han til å slutte med å sette datteren sin først på bursdagen hennes! Anonymkode: 29286...1ea 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #12 Skrevet 12. mars 2019 Du må jobbe med deg selv og innse at de må ha ett livslangt samarbeid pga datteren. Å bli sjalu og lage fuzz for at de skal tilbringe 3 timer sammen i datterens bursdag er så smålig og hårreisende. Løft blikket og se utover nesetippen din og heller berømme kjæresten din for at han samarbeider med eksen sin til beste for datteren. Det er barnet som er det viktigste her. Anonymkode: 00c36...e15 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #13 Skrevet 12. mars 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja hun sier at hun er sjalu, men nei, hun sier ikke at hun vil få det bedre. Hun prøver å få tips til hvordan få han til å slutte med å sette datteren sin først på bursdagen hennes! Anonymkode: 29286...1ea TS her Jeg har aldri sagt at jeg ønsker å få han til å slutte å samarbeide med x en. Vil høre hvordan andre her takler alt med x ol i bonusfsmilier Anonymkode: 41c99...281
Gjest Sansol Skrevet 12. mars 2019 #14 Skrevet 12. mars 2019 Det store problemet her TS er DIN usikkerhet. Hvis du lar den ta overhånd og prøver å få samboer til å avstå fra feiringen på grunn av DIN usikkerhet, da oppfører du deg dårlig mot ditt stebarn. Det er flott at din samboer kan legge gammelt grums til side og gjøre noe sånt for sin datter. Tenk hvor mye det betyr for henne å se at hennes mamma og pappa kommer overens! Du er den voksne her, at du har problemer med tillit og selvfølelse burde ikke gå utover din stedatter.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #15 Skrevet 12. mars 2019 Sjalusien din må du bare jobbe med. Er dette en mann du skal dele resten av livet med, så følger hans barn og hennes mor med på lasset. Det har såvidt begynt, men det vil komme konfirmasjon, bryllup, barnedåp osv. For ikke å snakke om mange bursdager. Anonymkode: 64b5d...7cb 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #16 Skrevet 12. mars 2019 Ta her konfirmajson, bryllup ol skjønner jeg. Det blir noe annet. Men at de skal stå og ta imot barna som en «vanlig lykkelig» familie syns jeg blir feil. Barna i selskapet og kanskje bursdagsbarnet vil kanskje lure på om de er sammen igjen. De jeg kjenner som er skilt feirer annethvert år med barna. Anonymkode: 41c99...281
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #17 Skrevet 12. mars 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her ja jeg syns jo det er bra han gjør alt for datteren. Men må vel være lov å si at man ikke liker det? Så spm er hvordan man da skal klare å «overse» alt sånt? Noen tips? Anonymkode: 41c99...281 Ta deg sammen. Enkelt og greit. De er ekser av en grunn. Jeg blir helt matt av nykjærester som girer seg opp over kjærestens normale omgang med sitt barns andre forelder! De tar seg sammen og omgås som venner for barnets skyld. Heldigvis er kjæresten til min eks mere moden og fornuftig enn deg. Han er her på middag en gang i blant for å omgås sønnen sin, og hans nye samboer har ingenting i mot det. Eksen deltar også med hjelp til ting som krever bil etc. Stiller opp. Synes du skal holde kjeft om dette og spre din usikkerhet og sjalusi. Anonymkode: c1617...ff8 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #18 Skrevet 12. mars 2019 Bare bli trygg på deg selv, og forholdet ditt. Barna tenker nok ikke i de baner i det hele tatt. Tenk på barnets beste, skal ikke den få lov til å få feire bursdagen sin med de som betyr mest? Og under barnebursdager så er det veldig vanlig å måtte få hjelp av noen flere voksne, mener du virkelig at den ene som har ansvaret for barnet ikke skal hjelpe til? Hva med å høre om du kanskje også kan hjelpe til? Kanskje litt sent nå som du har gitt utrykk for at du er sjalu Det er virkelig på tide at mange av dagens foreldre begynner å se at de har faktisk en plikt for at ungen skal ha et best mulig forhold til seg selv, til foreldrene sine, søsken og all annen familien. Det er ikke eksen din/eksen sin familie i en sånn sammenheng, det er barnets familie og barnets nærmeste. Og barnet er et av dine nærmeste! Anonymkode: 29286...1ea
Belima Skrevet 12. mars 2019 #19 Skrevet 12. mars 2019 Har aldri hørt om noen som feirer annen hvert år med mor og far. Mest vanlig blant mine nære og bekjente er at mor og far ordner det sammen. De er fremdeles foreldrene til barnet uansett hvor mange steforeldre som kommer inn i bildet. Når ungen er 10 år, så står vel ikke foreldrene og tar i mot vennene, det klarer en 10 åring selv! Mor/far ordner selskapet og sørger for at barna som kommer finner en plass ved bordet og får det de skal spise og drikke. Folk som kommer i bursdager er som regel godt kjente av den som feirer og vet at foreldrene ikke bor sammen. Dessuten tenker ikke unger som voksne. De tenker ikke: "Kanskje de er sammen igjen", det er ikke sånn barn lever. De lever her og nå og bryr seg mindre om alt annet heldigvis. Så TS, du virker utrygg i forholdet. Hvor lenge har dere bodd sammen?
fjellmann Skrevet 12. mars 2019 #20 Skrevet 12. mars 2019 Når noen velger å gå fra hverandre og utsette barna for alt det som dette påfører. Så finner de ikke tilbake til hverandre så lett når de først har gått fra hverandre. Syns du heller skal glede deg over at jenta får det gøy enn å gidde å bli sjalu. Du har selv valgt å bli sammen med en som har et barn. Han må treffe og samarbeide med eksen de neste 8 årene for barnets skyld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå