Gå til innhold

Jeg tar ofte ting personlig

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Driver med en dame, og jeg tar ting personlig hvis hun bruker lang tid på å svare. Jeg hater at jeg tar det personlig, for jeg vet at det ikke har noe med meg å gjøre. Hun har selv sagt at hun ikke har telefonen med seg hele tiden, at hun har dager hvor hun rett og slett ikke orker å kommunisere med folk. Så hvorfor må jeg fortsatt ta det så personlig når hun ikke svarer? Jeg kan sende henne en melding på ettermiddagen, og ikke få svar før dagen etter.

Jeg har ikke snakket med henne om dette, for jeg vil ikke virke helt desperat heller. Men venninna hennes har snakket om det, da hun også tar det veldig personlig når hun ikke får svar på et helt døgn. Så hvorfor må jeg sitte med disse tankene om at hun har mistet interesse for meg? Alt er bra når vi er sammen, og vi har blitt enige om å være ærlige og åpne mot hverandre hvis noen av oss skulle bli usikre osv.

Sendte henne melding i går, fortsatt ikke fått svar selv om hun har vært aktiv på Facebook i dag. Men jeg vet at det mest sannsynlig ikke er noe personlig, allikevel går det inn på meg. Hvordan kan jeg slutte å ha disse tankene? Sist vi var sammen sa hun at hun begynte å få følelser for meg og likte meg veldig godt, så jeg vet at jeg ikke har noe grunn til bekymring. Jeg liker denne dama veldig godt, og har det virkelig bra med henne. Mulig jeg er redd fordi jeg har blitt dumpa noen dager etter at alt har virket bra før?

Anonymkode: 1057c...75d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør hun når det er snakk om viktige ting som må avklares innen kort tid? 

Dessuten bør hun klare å skille mellom deg og andre folk. Du er da tross alt ikke en byrde i hennes liv? Man prioriterer den enen viktige personen foran andre som man kan vente med å svare. Jeg hadde ikke funnet meg i at en jeg dater behandler meg slik.Da er jeg ikke viktig nok for personen.

Anonymkode: d380b...89c

Skrevet

Hvor lenge har dere holdt på? 

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, Håpløs123 skrev:

Hvor lenge har dere holdt på? 

TS her. I litt over 2 uker, men føles så mye lenger ut enn det. Vi har vært sammen flere ganger, har så mye til felles, mye av de samme meningene. Jeg pleier ikke å falle for damer så lett, men dette er virkelig ei jeg ønsker å slå meg til ro med. Sjeldent jeg får slike følelser på så kort tid. Vil bare ikke rote det til og spørre henne hvorfor hun er så treg på meldinger. I hvertfall ikke når hun har forklart grunnen. Men nå ble jeg litt usikker igjen pga. det AnonymBruker under deg skriver, for h*n har jo rett i det som står der.

Jeg er slik selv at uansett hvor dårlig humør eller form jeg er i, er jeg alltid i humør/form til å skrive med ei jeg liker ekstra godt. Skulle jeg være i det humøret at jeg ikke vil skrive med noen, har jeg alltid plass til å skrive med den jeg liker, hvis du skjønner? Men alle er jo ikke sånn som meg heller.

• Liker 2
Skrevet

Nei, man er forskjellig. Jeg har en venninne som sier at dersom hun føler seg trygg og avslappet med venn/venninner, føler hun seg avslappet nok til å svare når det passer henne best. Hun vil jo gjerne føle overskudd og kanskje tenke litt over hva hun skal svare. Mens med noen føler hun seg presset til å svare med en gang, og da gjør hun jo det. Men foretrekker den hun kan fle seg avslappet med, og bryr seg mest om denne personen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde følt med usikker om en date ikke hadde svart før dagen etter. Kan godt gå flere timer, men ikke en dag. Da hadde jeg følt interessen ikke var særlig stor. Men vi er ulike så det bør du kanskje ta opp.

Anonymkode: 2f93e...de9

• Liker 2
Skrevet

Jeg nekter å tro hun er veldig interresert. Ihvertfall ikke i samme grad som deg, ts. Beklager. 😐 

Skrevet

Noen bare er treige med å svare, og når hun sier at hun selv er treig, så stol på henne inntil videre er bevist tenker jeg. Alt skal gå så kjapt i disse sosiale medietider, men det trenger ikke å bety at hun ikke er interessert. Ha litt is i magen, så ser du etter hvert. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, frubaluba skrev:

Noen bare er treige med å svare, og når hun sier at hun selv er treig, så stol på henne inntil videre er bevist tenker jeg. Alt skal gå så kjapt i disse sosiale medietider, men det trenger ikke å bety at hun ikke er interessert. Ha litt is i magen, så ser du etter hvert. 

TS igjen. Håper og tror at du har rett. Det er bare et par dager siden hun sa at hun begynner å bli forelsket i meg, at det føles ut som at dette er for godt til å være sant. I følge henne selv er hun veldig kravstor når det kommer til menn, og hun er lykkelig over å ha truffet meg. Hun var redd for å skremme meg bort av å si disse tingene såpass tidlig, men hun bare måtte fortelle det hun følte så langt.

Føler meg så teit som glemmer disse ordene kun fordi hun kan bruke et døgn på å svar. Skal sies at hun har vært i dårlig form i det siste, så hun ga en oppdatering på det. Vært hos legen, fått ditt og datt. Jeg skrev at det er bare å si fra om det er noe jeg kan gjøre for henne, og ønsket henne en god bedring. Kanskje det er jeg som er kravstor som forventer svar på den type melding? 

Det er dette som er det verste med forelskelse, at man overanalyserer ting, og skaper et problem ut av noe som kanskje ikke er et problem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det virker litt som du prøver å overbevis deg selv om at hun er interessert i deg. Jeg syns dessverre ikke det virker sånn. Har forståelse for at enkelt kan være treige til å svare gamle venner/familiemedlem osv, men ikke noen man dater. Kanskje venter man en del timer for å ikke virker for "på", men når det går over et døgn/neste dag virker hun dessverre ikke så interesser spør du meg. Du kan jo kanskje gjøre det samme selv og se hva som skjer. 

Anonymkode: 308e2...974

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sorry. Jeg var sånn mot folk jeg ikke var interessert i. Jeg hadde ikke hjerte til å si det direkte, noe som var veldig dårlig gjort av meg. Så jeg tok den unnskyldningen om at jeg ikke så på tlf så ofte, var opptatt osv.. bare glem henne. Er hun interessert, kontakter hun deg. 

Lykke til ❤

Anonymkode: 5fb19...127

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sånn og det veit både venner og familie.  Vil de noe så får de ringe. Jeg prater heller i tlf enn å svare på meldinger hele tiden. Akkurat det samme sa jeg til kjæresten min også.  At jeg ikke altid var tilgjengelig, men var det noe så ring. Vi har hvert sammen i seks år nå.  Folk er forskjellige og ikke alle lever et liv gjennom mobilen sin.  

Anonymkode: 42a8c...f06

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hun er nok ikke så interessert. Leit, men sånn er livet. Hvis man møter noen man virkelig liker godt og vil ha i livet sitt så gjør man en innsats.

Parker henne og gå videre.

Anonymkode: f8dff...71c

• Liker 1
Skrevet

Noen er bare treige med å svare. For meg blir slike personer vanskelige å forholde seg til, og jeg holder meg unna.

Skrevet

Jeg kan være treg med å svare selv, spesielt hvis jeg føler meg trygg på at daten faktisk liker meg. Det er hvis jeg er usikker jeg svarer raskt og får helt noia om jeg ikke får svar innen rekkevidde. 

Skrevet

Der er jo personlig. Dersom hun virkelig er interessert svarer hun mye raskere. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Driver med en dame, og jeg tar ting personlig hvis hun bruker lang tid på å svare. Jeg hater at jeg tar det personlig, for jeg vet at det ikke har noe med meg å gjøre. Hun har selv sagt at hun ikke har telefonen med seg hele tiden, at hun har dager hvor hun rett og slett ikke orker å kommunisere med folk. Så hvorfor må jeg fortsatt ta det så personlig når hun ikke svarer? Jeg kan sende henne en melding på ettermiddagen, og ikke få svar før dagen etter.

Jeg har ikke snakket med henne om dette, for jeg vil ikke virke helt desperat heller. Men venninna hennes har snakket om det, da hun også tar det veldig personlig når hun ikke får svar på et helt døgn. Så hvorfor må jeg sitte med disse tankene om at hun har mistet interesse for meg? Alt er bra når vi er sammen, og vi har blitt enige om å være ærlige og åpne mot hverandre hvis noen av oss skulle bli usikre osv.

Sendte henne melding i går, fortsatt ikke fått svar selv om hun har vært aktiv på Facebook i dag. Men jeg vet at det mest sannsynlig ikke er noe personlig, allikevel går det inn på meg. Hvordan kan jeg slutte å ha disse tankene? Sist vi var sammen sa hun at hun begynte å få følelser for meg og likte meg veldig godt, så jeg vet at jeg ikke har noe grunn til bekymring. Jeg liker denne dama veldig godt, og har det virkelig bra med henne. Mulig jeg er redd fordi jeg har blitt dumpa noen dager etter at alt har virket bra før?

Slike ting burde man vel egentlig tatt opp med den personen det gjelder...        

Hjelper veldig lite å sitte her på Kvinneguiden med dette.               

Anonymkode: 39a80...80d

Skrevet

Dager hun ikke orker å kommunisere med folk? Hvorfor? 

Jeg vet at folk som ruser seg kan gjøre sånt. De blir kjempestressa om noen kontakter dem om de ikke vet at de bruker rus. De hater det, for å bli "fordtyrret" når de har tatt noe.

Ellers så sier dette jo litt om henne når både veninnen og du reagerer. Hun bryr seg mest om sine egne behov? Helt ok å ikke ville sende meld i hytt og pine, jeg hater det selv. Men jeg svarer eller sier fra om jeg ikke orker der og da. Det kommer jo an på meld en får også. Hvis noen tilbyr som du med at en må si fra om det er noe, så svarer en takk! 

Det er de to grunnene jeg tenker på. Hun kan være interessert! Men litt merkelig å ikke svare på et døgn... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slike ting burde man vel egentlig tatt opp med den personen det gjelder...        

Hjelper veldig lite å sitte her på Kvinneguiden med dette.               

Anonymkode: 39a80...80d

TS her. Synes bare det var fint med litt synspunkter før jeg tar det opp. Har jeg ikke hørt noe fra henne innen i morgen kveld, spør jeg rett ut om alt er bra, eller om hun har blitt usikker osv. Og at jeg vil ha et ærlig svar. Da er det mye bedre å avslutte det enn å gå rundt og lure. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spurte henne rett ut i kveld og sa hva jeg følte. Fikk tilbake at at jeg ikke trenger å være urolig, og at det ikke er noe galt mellom oss med en kysse-emoji på slutten.

Dette var første meldingen jeg fikk på 2 døgn. Mulig det er jeg som er kravstor, men jeg savner ei som spør åssen det går i ny og ne. Kanskje våkne opp til en god morgen-melding eller få en god natt-melding på kvelden, i hvertfall når ting har blitt seriøst mellom oss. Jeg hadde ikke klart å gå stort lenger enn et døgn uten å skrive en liten melding til ei jeg begynner å bli forelsket i. Jeg sier ikke at man skal skrive til hverandre i alle døgnets tider, men en melding eller to i løpet av dagen burde man ha tid til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...